Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No jopas oli laiska nainen!!Mies oli apuna maalaushommissa ja..

Vierailija
03.08.2012 |

Miehen kaveri oli pyytänyt miestäni maalaamaan uutta taloaan ja mies menikin auttamaan hommissa.

Miehet sit maalasivat taloa, mutta mieheni kertoi että tämän kaverin vaimo oli vaan istunut koko ajan sisällä lukemassa kirjaa! Ei ollu laittanut miehille mitään ruokaa, ja miehen ystävä lähti sit hakemaan paikallisesta baarista pitsat (kun sen vaimo ei niitäkään voinu kai hakee tai käydä kaupassa ostaa ruokaa??) ja mieheni jäi jatkamaan maalaamista ihmetellen no jopas. Tämä rouva ei edes puhunut miehille mitään, ja laittoi itselleen voileipiä.

Mies ajatteli että eipä kyllä rouvaa paljon kiinnostaa talonsa maalaus, että miksiköhän hän edes on täällä maalaamassa. Jos nyt rouva ei voi jostain syystä osallistua talon maalaamiseen, niin edes laittaisi tekijöille sapuskaa/kävisi kaupassa?

Seuraavaksi päiväksi mieheni "keksikin muuta tekemistä" vaikka häntä pyydettiin maalaushommiin.

On kyllä ihme ämmä täytyy sanoa, joku tulee maalaamaan sulle taloa, eikä yks jaksa persettään penkistä nostaa.

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

talkooapua, jos toinen aikuinen taloudesta ei sitten osallistu asiaan millään muotoa. Ensin työllistetään oma porukka, ja sitten pyydetään lisäkäsiä.

Ja jos se työ ei ole just sitä esim. maalaamista, niin sit jotain muuta esim. talkooväestä huolehtimista, ruuan laittoa, välineiden tai tarvikkeiden kantamista. Jollain tapaa talkoissa tehtävään työhön liittyvää.

Vierailija
142/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut sekä talkooväkeä (vähemmän) että palkattua työväkeä. Aina on tarjottu lounas, ja iltapäiväkahvi.

Meillä on kolme pientä lasta, mutta en kyllä siltikään kehtaisi/viitsisi/haluaisi vaan hoitaa lapsia ja lueskella kirjoja sisällä, kun toiset tekee töitä. Työt käy sitäpaitsi joutuisammin, jos miehille on ruoka ja kahvit valmiina, eikä tarvitse sitä varten lähteä johonkin syömään/hakemaan/keittelemään itse.

Nytkin meillä remontti menossa, ja sanoin työmiehelle (palkattu) että tässä saa syödä aina jos ruoka vaan kelpaa. Samalla se tulee kuudelle kuin viidellekin. Sen taki en laita parempaa/kalliimpaa/halvempaa kuin yleensäkään, ruoka on ihan sitä mitä yleensäkin syödään.

Työmies tuumasi, ettet kuule tiedäkään kuinka paljon on sellaista väkeä ettei ole mitään asiaa talonväen kanssa edes kahville, saati syömään. Sanotaan vaan, että me lähdetään nyt syömään, menepäs sinäkin johonkin. Tosi epäkohteliasta, vähintään kahvit kuuluu minusta tarjota oli sitten vieraita tai työväkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

talkooapua, jos toinen aikuinen taloudesta ei sitten osallistu asiaan millään muotoa. Ensin työllistetään oma porukka, ja sitten pyydetään lisäkäsiä.

Ja jos se työ ei ole just sitä esim. maalaamista, niin sit jotain muuta esim. talkooväestä huolehtimista, ruuan laittoa, välineiden tai tarvikkeiden kantamista. Jollain tapaa talkoissa tehtävään työhön liittyvää.

Jos se naine oli määrätty jostain syystä lepoon?

Vierailija
144/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten talon oma väki makailisi ottamassa pihalla aurinkoa...:-).

En menisi minäkään seuraavana päivä, enkä enää koskaan.

Eriasia jos kaveri olis mulle maksanut jostain erikoishommasta jota ei itse osaa. Siltikin olis kiva jos vähän juteltais ja vaikka kahvit keitettäis.

miksi en naisen olisi pitäyt jutella jja häiritä työntekoa? Mies sai ruokaa, teki työtä, johon hänet oli pyydetty ja johon hän oli suostunut. Miksi naisen olisi pitänyt piikoa heille? Miehesi ei siis mennyt toisea päivänä hommiin koska joutui tyytymään vaan miehiseen seuraan? Miksi tämä naisen seura oli hänelle niin tärkeää? Hän olisi siis tehnnyt seuraavana päivänäkin töitä, jos nainenn olisi vhän heilutellut persettään?

Vierailija
145/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko oli pettänyt tai jotain muuta vastaavaa, niin ettei vaimoa vähääkään kiinnostanut ukon tekemiset. Ukko sitten yritti saada edes talon maalattua että vaimo vähän leppyisi.

Vierailija
146/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehille ruokaa. Tuo nainen olisin voinut olla minä tekemässä väitöskirjaa. Tuskin se ap:n mies koko ajan saman ikkunan ääressä maalasi, joten ei nähnyt, että nainen luki useaa kirjaa ja kirjoitti välillä.

Vierailija
147/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*möks*

Vierailija
148/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

_jollain tapaa_. Ei nyt kyse ole just siitä ruuanlaitosta vaan osallistumisesta Ei voi pyytää ulkopuolisia tuuraamaan oman talon väkeä, jos oma väki ei viitsi osallistua.

Jos ei vaimo halunnut/voinut itse maalata, olisi voinut tehdä jotain muuta, vaikka sit sen ruuan että miehet olisivat saaneet keskittyä itse työn tekemiseen.

miehille ruokaa. Tuo nainen olisin voinut olla minä tekemässä väitöskirjaa. Tuskin se ap:n mies koko ajan saman ikkunan ääressä maalasi, joten ei nähnyt, että nainen luki useaa kirjaa ja kirjoitti välillä.

Vierailija
149/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meillä maalattaisiin taloa niin olisin tietenkin ollut itse ensisijaisesti maalaamassa ennen kuin pyydettäisiin talkooväkeä. En tosiaankaan kehtaisi lueskella sohvalla jos miehen kaveri tulisi maalaamaan.

Ja jos olisin tekemässä väitöskirjaa (mikä esitettiin hyväksyttävänä poissa pysymisen syynä) :) olisin vähintäänkin käynyt tervehtimässä ja kiittämässä että osallistuu, ja olisin tehnyt kyllä jotain syötävää talkoolaiselle.

Vierailija
150/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalaamaan teidän taloa?

En vieläkään ymmärrä, miksi naisen pitäisi laittaa

miehille ruokaa. Tuo nainen olisin voinut olla min

ä tekemässä väitöskirjaa. Tuskin se ap:n mies koko ajan saman ikkunan ääressä maalasi, joten ei nähnyt, että nainen luki useaa kirjaa ja kirjoitti välillä.

antaisit talkooporukan tehdä teidän hommia teidän kotona, ja itse tekisit sisällä omia hommiasi?

Et osallistusi itse mitenkään?

Vierailija
151/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oli ollut leikkauksessa??

Ei minunkaan mielestä naisen tarvitse alkaa passaamaan ja kokkaamaan!

Miehesi sai ruokaa, mitä vielä, hierontaako naiselta lisäksi?

Vierailija
152/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oli ollut leikkauksessa??

Ei minunkaan mielestä naisen tarvitse alkaa passaamaan ja kokkaamaan!

Miehesi sai ruokaa, mitä vielä, hierontaako naiselta lisäksi?

nyt sitten keksinyt pättöyyksiä, koska sai pakit... törkee mies sulla ap

Vierailija
153/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsi liitoskivuista, oli nukkunut viimeksi -90-luvulla, paimensi dysfaattisia ADHD-downlapsiaan ja oli juuri maalannut Tyrvään kirkon, joten hänellä oli täysi oikeus olla osallistumatta perheensä hommiin ja pyytää naapurin äijää pensselin varteen.

Vierailija
154/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meille olisi varta vastan pyydetty talkooväkeä auttamaan meidän talonmaalauksessa. Todella ylimielistä käytöstä.

Ihan sama jos pyytäisin kaverin avukseni pesemään ikkunoita ja menisin itse siksi aikaa sohvalle lueskelee.

Ihmiset ovat joskus kyllä niin pöyristyttäviä.

Vierailija
155/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä tuhotunut siitä että nainen ei osallistunut jos nianen ei olisi ollut ollenkkaan kotona?

Olisiko se ollut jotenkin hyväksyttävämpää että nainen olisi ollut koko päivän muualla?

Nytkö otti päähän koska oli kotona, mutta ei vaan tehnyt mitään?

Ja tosiaan, syitä on monia.

Mitä jos nainen on sanonut että nyt ei jaksa, maalataan ensi viikolla, mutta mies on saanut pähäänsä että ei, tänään pakko tehdä?

Ja jos se oli mies joka oli kutsunut maalaamaan, miksi syyttää naista yhtään mistään?

Vierailija
156/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset, sopinut maailmanrauhasta ja rakentanut sen talon omin käsin, nyt oli miehen vuoro edes maalata se.

kärsi liitoskivuista, oli nukkunut viimeksi -90-luvulla, paimensi dysfaattisia ADHD-downlapsiaan ja oli juuri maalannut Tyrvään kirkon, joten hänellä oli täysi oikeus olla osallistumatta perheensä hommiin ja pyytää naapurin äijää pensselin varteen.

Vierailija
157/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on nalkuttanut talon maalaamisesta ja muista tekemättömistä rempoista miehelleen vuosia. Lisäksi nainen on tyytymätön siihen, että mies käyttää kaiken aikansa ansio- ja ulkotöissä, eikä osallistu riittävästi kotitöihin. Erityisesti naista loukkaa, että laiska mies pyysi kaverinsa avuksi pikkuhommaan. Pizzat tulevat kalliiksi, kun mies olisi aivan hyvin voinut tehdä työn itse. Niinpä naisella ei ole mitään syytä puhua maalareille saati sitten keittää kahveja. (Tätä tapahtuu meidänkin suvussa.)

Vierailija
158/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa tapauksessa miehelle on erityisen arvokasta, että hänellä on kavereita, jotka auttavat ja sulkevat silmästä vaimon mielenosoituksilta. Kaveruus ja henkinen tuki on siinä tärkeintä, maalaaminen vain tapa osoittaa sitä.

Vierailija
159/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että talkoolaisille tarjotaan isäntäväen puolesta nyt ainakin ne pullakahvit?

kyllä on tökeröä ja omahyväistä käytöstä tuollainen, ettei huomioida mitenkään vieraan ihmisen vapaaehtoista työpanosta, joka tässäkin tapauksessa oli ilmeisen suuri.

Vierailija
160/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt osuit villakoiran ytimeen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä