Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akuutti parisuhdekriisi ja minä hajoan...

Vierailija
01.07.2012 |

Oltiin eilen sukulaisen häissä 500km päässä ja lapsi oli mukana. Kävin pitkän päivän uuvuttamana ja tosi kovista liitoskivuista kärsivänä (raskaana viimeisellä kolmanneksella) pienen lapsen kanssa nukkumaan n. klo 21. Mies jäi vielä valvomaan, mutta oletin hänen tulevan ehkä puolilta öin, koska meillä on ollut todella, todella selkeä sopimus, että lapsen ollessa mukana, ei ryypätä. Muutenkaan alkoholi on minulle ihan punainen vaate , enkä siedä sitä saunakaljaa enempää missään tilanteessa lasten ollessa läsnä.

Kuinka ollakaan heräsin kamalaan metakkaan puolilta öin ja rauhoitettuani lapsen takaisin uneen yritin jatkaa itsekin unia, mutta uni ei tullut. Valvoin sitten valvolmistani, kuunnellen enemmän ja vähemmän kamalaa musiikin huudatusta ja känniläisten ääniä aamu kuuten saakka. Aika monta kertaa mietin, että missähän oma mies mahtaa olla ja laitoin hänelle viestiäkin, johon hän ei reagoinut mitenkään.

Kuuden jälkeen mies sitten suvaitsi saapua huoneeseen, aivan kamalassa kännissä ja täysin välittämättä nukkuvasta lapsesta. Olin aivan järkyttynyt ja shokissa, koska tuo alkoholittomuus lapsen läsnäollessa on minun elämässäni yksi todella perustavaa laatua olevista periaatteista.

Mietin tilannetta hyvin pienen hetken ja kun vaihtoehtoina olisi ollut vieraassa paikassa, valmiiksi huonokuntoisena ja vielä valvotun yön jäljiltä lapsen hoitaminen yksin, kun mies olisi nukkunut ensin humalaansa ja sen jälkeen krapulaansa koko päivän, päätin ottaa ja lähteä lapsen kanssa suorilta tein kotiin. Sinne jääminen ja sukulaisten edessä tilanteen kohtaaminen oli vaan täysin mahdoton vaihtoehto, sen verran isosta shokista oli kyse.

Olen luonnollisesti edelleenkin päivän mietittyäni ihan shokissa ja järkyttynyt mieheni käytöksestä, varsinkin kun hän lähtöpäätökseni kuultuaan alkoi lapsen edessä riehumaan ja tökkimään minua todella voimallisesti ja yritti estää kulkemiseni ja lapsen ottamisen syliin (!!!), mutta mitä tekee mies: Otti ensimmäisen kerran yhteyttä noin puoli tuntia sitten ja ilmoitti vaan, että hakee auton pihasta ja menee muualle majailemaan määrittämättömäksi ajaksi ja lopettaa kesäloman kesken ja palaa viikolla töihin. Ei siis puolikastakaan sanaa omasta käytöksestäkään, saati kysymystä miten minä tai lapsi voidaan tai mitään muutakaan. Ei siis yhtään mitään, mitä normaali ihminen tekisi mokattuaan todella pahasti!

Mitä ihmettä on oikeasti tapahtunut? Mistä tulee näin äärimmäisen raju käytöksen muuttuminen? Onko mies oikeasti halunnut eroa jo pitkään ja onkin nyt helpottunut, kun sai siihen syyn vai mitä ihmettä? Minä en ymmärrä yhtään ja tämä on ihan painajaista!!

Minä olen ihan sekaisin ja vuorotellen rauhoitun ja olen täydellisen analyyttinen ja toisaalla taas itken ihan hysteerisesti ja tajuan, että tähän voi oikeasti päättyä kaikki, ihan kaikki. Olen tietysti sekaisin jo valvomisestakin, mutta olen myös henkisesti ihan lukossa. Hyperventiloin ja minua pyörryttää, en ole pystynyt syömään koko päivänä mitään, kun oksettaa pelkkä ajatuskin, enkä saanut käytyä edes lapsen kanssa iltapesulla, enkä tehtyä iltapalaa. Miten minä selviän edes tulevasta yöstä, saati sitten tulevista päivistä?

EI HERRAJUMALA MINUSTA TUNTUU ETTÄ MINÄ KUOLEN TÄHÄN PAIKKAAN!!!

Kommentit (345)

Vierailija
301/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ap ole dorka.

Mies mokasi, nyt on sinullakin kasvun paikka.

Vierailija
302/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on taas täynnä näitä mieshymistelijöitä, joiden mielestä miehillä on tarpeet ja jokaisen miehen on saatava joka juhlassa ryypätä. Yököttävää.

mammoja jotka ymmärtävät että jokainen tekee virheen joskus. Ap:n viestihän kertoo siitä että mies ei ole koskaan ennen tehnyt tällaistä eli hän ei tosiaan ryyppää joka juhlissa. Ja sen yhden kerran kun mopo keulii niin mitä tekee ap -lusikat jakoon!

Mutta parempi nyt kun myöhemmin, eihän tuollaisesta parisuhteesta tule mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

01019-0071 suomenkielisille ja

01019-0072 ruotsinkielisille.

Ulkomailta soitettaessa numerot ovat + 358 1019 0071 ja + 358 1019 0072.

Päivystysajat ovat koko Suomessa su–to klo 18–01, pe ja la 18–03. Ruotsinkielinen päivystys on joka ilta klo 20–24.

Soitto Palvelevaan puhelimeen maksaa lankapuhelimesta paikallispuhelumaksun verran. Matkapuhelimella soitettaessa laskutusperusteena on oman operaattorin puheluhinnat. Kaikki operaattorit eivät sisällytä puhepaketteihinsa soittoja Palvelevan puhelimen numeroihin.

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DC0158A5AD979807C225748000295138?Open…

Vierailija
304/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes samalla tavalla, en ole kuitenkaan mitään raittiuslupauksia koskaan vaatinut, vaikka itse en juuri alkoholia käytä. Olimme reissussa ja olin esikoisen kanssa nukkumassa ja vieläpä tuhdisti raskaana. Mies rälläsi ja ryyppäsi yön, vaikka muuta oli sovittu. Aikaa tuosta on nyt lähes 10 vuotta ja aina välillä kaljaa ottaa, ihan hyvä mies on, uskon että monelle muullekin kelpaisi. Kyllä minuakin otti silloin päähän, ei kyllä tullut mieleenkään häipyä paikalta.

Vierailija
305/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan muistuttaa myös, että tapahtuneesta on alle vuorokausi, joten esim. ap ei ole vieläkään nukkunut tarpeeksi, minkä takia ei pysty väsyneenä ajattelemaan selkeästi ja vastaavasti mies on krapulassa ja siksi ei pysty ajattelemaan selkeästi.

Kyllä, mopo karkasi nyt kummaltakin käsistä, mutta näitä sattuu kaikille joskus jossain määrin.

Uskon että kunhan kumpikin saa levättyä ja rauhoituttua, asiat saadaan sovittua ja parin vuoden päästä tämä on juttu, jolle lähinnä nauretaan ("meidän isi antoi äidin sukulaisten juottaa känniin ja uhkasi seuraavana päivänä lopettaa loman kesken" -- "meidän äippä lähti kiukuspäissään 500 km kotiin").

Tässä on myös paljon hyvää: jatkossa osaatte kumpikin varautua paremmin näihin tilanteisiin, jossa tarjolla on alkoholia. Et myöskään kertonut mitään humaltumista edeltävästä tilanteesta eli siitä, oliko esim. ruokailu viivästynyt, jolloin mies joi tyhjään mahaan, yrittikö miehesi olla mieliksi sukulaisillesi ja kuulua joukkoon ja siksi otti paukkua (arvaamatta lainkaan että homma karkaa käsistä), olivatko sukulaisesi tuputtamassa viinaa (olin just itse eilen häissä jossa näin oli) jne.

Henk. koht olen joo sitä mieltä että miehesi käytös ei ollut kivaa -- niin kuin ei oma reaktiosikaan -- mutta kun ymmärrät että kumpikin oli seurausta siitä, miten aivomme toimivat tällaisessa tilanteessa, kummankin käytös oli ymmärrettävää (vaikkei hyväksyttävää) ja osaatte ensi kerralla varautua kumpikin paremmin, jottei tällaista enää tapahdu.

Olen myös sitä mieltä, että varsinkin silloin, kun perheessä on pieniä lapsia, avioeron pitää olla vihoviimeinen ratkaisu ja pitkällisen ja rauhallisessa mielentilassa tehdyn harkinnan tulos. Tässä tapauksessa en näe yhtään mitään mikä antaisi syyn eroon ja olen varma että parin päivän päästä olette itsekin sitä mieltä. :-)

T. Se ilmaista valmennusta tarjonnut Katri Manninen

- http://kutri.net/blog/2012/07/01/etsitaan-eron-partaalla-olevia-parisku…

Vierailija
306/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap otti hatkat ja jätti miehen selittämään seuraavana päivänä että missä vaimo on. Tuokin on minusta suoraan sanottuna todella paska teko, ottaen huomioon ettei tällainen ole miehellä tapana vaan ensimmäinen kerta. Kyllä mäkin jumankeuta olisin pistämässä lusikoita jakoon, jos mun puoliso olisi tuollainen.

Ja pointti nimenomaan just tuossa, että tuo EI ole miehellä yleensä tapana.

Vierailija
307/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitoskivuista ja ties mistä, ettei olisi jaksanut hoitaa yhtä lasta ilman miehen apua. Mutta kuinka ollakaan, suit sait hän ajaa 500km. Tiesitkö ap, että jos tosiaan valvoit yön, olit pientä humalatilaa vastaavassa tilassa väsymyksesi vuoksi. Toimit siis todella edesvastuuttomasti, sinäkin. Lisäksi olit pirun epäkohtelias, kun lähdit muita hyvästelemättä.

Joten et ole pulmunen sinäkään, vaikka niin tunnut luulevan.

Vierailija
308/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitoskivuista ja ties mistä, ettei olisi jaksanut hoitaa yhtä lasta ilman miehen apua. Mutta kuinka ollakaan, suit sait hän ajaa 500km.

Tää on taas kerran provo, pakko olla.

Vierailija
309/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitoskivuista ja ties mistä, ettei olisi jaksanut hoitaa yhtä lasta ilman miehen apua. Mutta kuinka ollakaan, suit sait hän ajaa 500km. Tiesitkö ap, että jos tosiaan valvoit yön, olit pientä humalatilaa vastaavassa tilassa väsymyksesi vuoksi. Toimit siis todella edesvastuuttomasti, sinäkin. Lisäksi olit pirun epäkohtelias, kun lähdit muita hyvästelemättä.

Joten et ole pulmunen sinäkään, vaikka niin tunnut luulevan.

Enemmän ap vaaransi lapsiaan, syntynyttä ja syntymätöntä, kun lähti kivuissaan ja yliväsyneenä ajamaan 5ookm kotiin.

Toivon ettei ajanut, että lähti junalla tai bussilla...

Voisitko ap kertoa miten lähdit?

Vierailija
310/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella näyttää olevan alkoholiongelmainen mies noin kommenttien perusteella. Jos on sovittu, ettei lapsen läsnäollessa olla humalassa niin silloin EI YKSINKERTAISESTI OLLA HUMALASSA KUN LAPSI ON PAIKALLA. Ja musta on täysin saivartelua sanoa, ettei mies ryypännyt samassa tilassa, jossa lapsi nukkui, koska mies kuitenkin meni lapsen ja äidin luo möykkäämään ympäripäissään. Olisi jäänyt johonkin pöydän alle nukkumaan sen krapulansa pois.

Suhtaudun kännäämiseen aika samalla lailla kuin sä, ja olisin kyllä myös räjähtämispisteessä, jos mies käyttäytyisi noin. Toisaalta ymmärrän, että halusit heti pois, mutta oli se toisaalta aika radikaali ratkaisu. En tunne teitä enkä tiedä toimisiko teillä, mutta itse pyytäisin ehkä pahimman sauhun laskeuduttua omaa osuuttani, eli pientä ylireagointia, anteeksi. Jo siksikin, että saisi puheyhteyden avattua. Fiksu mies kyllä tajuaisi viimeistään toiminnastasi, että oma käytöksensä oli törppöä - etenkin kun teillä oli sopimus siitä, ettei viinan kanssa läträtä ainakaan lapsen mukana ollessa.

Ihan oma juttunsa on vielä se tuuppiminen, jota on varmasti lähes mahdotonta saada nollattua :( Sympatiahali sulle ja voimia!

Voi juma,mihin sitä pitäs juhlimisen jälkeen mennä yöksi jos kotiin ei voi tulla kun siellä on lapsi.

Vierailija
311/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juma,mihin sitä pitäs juhlimisen jälkeen mennä yöksi jos kotiin ei voi tulla kun siellä on lapsi.

Vierailija
312/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan muistuttaa myös, että tapahtuneesta on alle vuorokausi, joten esim. ap ei ole vieläkään nukkunut tarpeeksi, minkä takia ei pysty väsyneenä ajattelemaan selkeästi ja vastaavasti mies on krapulassa ja siksi ei pysty ajattelemaan selkeästi.

Kyllä, mopo karkasi nyt kummaltakin käsistä, mutta näitä sattuu kaikille joskus jossain määrin.

Uskon että kunhan kumpikin saa levättyä ja rauhoituttua, asiat saadaan sovittua ja parin vuoden päästä tämä on juttu, jolle lähinnä nauretaan ("meidän isi antoi äidin sukulaisten juottaa känniin ja uhkasi seuraavana päivänä lopettaa loman kesken" -- "meidän äippä lähti kiukuspäissään 500 km kotiin").

Tässä on myös paljon hyvää: jatkossa osaatte kumpikin varautua paremmin näihin tilanteisiin, jossa tarjolla on alkoholia. Et myöskään kertonut mitään humaltumista edeltävästä tilanteesta eli siitä, oliko esim. ruokailu viivästynyt, jolloin mies joi tyhjään mahaan, yrittikö miehesi olla mieliksi sukulaisillesi ja kuulua joukkoon ja siksi otti paukkua (arvaamatta lainkaan että homma karkaa käsistä), olivatko sukulaisesi tuputtamassa viinaa (olin just itse eilen häissä jossa näin oli) jne.

Henk. koht olen joo sitä mieltä että miehesi käytös ei ollut kivaa -- niin kuin ei oma reaktiosikaan -- mutta kun ymmärrät että kumpikin oli seurausta siitä, miten aivomme toimivat tällaisessa tilanteessa, kummankin käytös oli ymmärrettävää (vaikkei hyväksyttävää) ja osaatte ensi kerralla varautua kumpikin paremmin, jottei tällaista enää tapahdu.

Olen myös sitä mieltä, että varsinkin silloin, kun perheessä on pieniä lapsia, avioeron pitää olla vihoviimeinen ratkaisu ja pitkällisen ja rauhallisessa mielentilassa tehdyn harkinnan tulos. Tässä tapauksessa en näe yhtään mitään mikä antaisi syyn eroon ja olen varma että parin päivän päästä olette itsekin sitä mieltä. :-)

T. Se ilmaista valmennusta tarjonnut Katri Manninen

- <a href="http://kutri.net/blog/2012/07/01/etsitaan-eron-partaalla-olevia-parisku…" alt="http://kutri.net/blog/2012/07/01/etsitaan-eron-partaalla-olevia-parisku…">http://kutri.net/blog/2012/07/01/etsitaan-eron-partaalla-olevia-parisku…;

Mietin niitä niin tarkkaan, kun tässä tilassani pystyn ja tuntui hyvältä saada ihan puhdasta faktatietoa siitä miksi näin kävi. Rauhoittavaa, kun ei tarvitse ajatella olevansa vaan rajujen tunteiden vietävänä, vaan pystyy vähän edes näkemään jotain järkeä koko touhussa.

Avioero ei ihan oikeasti ole minulle ratkaisu, vaikka niin mielelläni satuttaisinkin miestäni sanomalla hänelle niin. Minulla on kuitenkin jotenkin ihmeessä joku järjenhiven jäljellä ja tiedän, ettei semmoisella asialla uhkailla, edes leikillään. Tällä hetkellä tuntuu kuitenkin vielä liian pahalta ajatella, miten tästä joku päivä rauhoittuisin.

Pahinta kaikessa oli se, että ihan konkreettisesti miehelle viina oli viime yönä ja tänä aamuna tärkeämpi kuin minä ja lapsi/et. Vuosien ajasti selvästi yhdessä jaetun periaatteen jälkeen ei ole mikään minun oletus, että mies ei juo, vaan se on ainoa mahdollisuus. Alkoholia saa käyttää ja joskus vetää kunnon kännitkin (nollata), mutta lasten läsnäollessa niin ei toimita. Meillä on mm. kesämökki, jonne voi lähteä yksin, yhdessä tai ystävien kanssa purkamaan paineita, mutta silloin lapset jää kotiin.

Tämä oli siis todella erikoinen veto mieheltä. Virhe ja varmasti vielä anteeksi annettava sellainen, mutta mahdolliset syyt sen virheen takana pelottavat enemmän kuin itse virhe. Jotenkin aamulla ja päiväisten viestien jälkeen tuli semmoinen olo, että ehkä kaikki muukaan ei ole nyt hyvin. Tuntui ihan kun mies tosiaan olisi oikein kaivanut tahallaan verta nenästään ja halunnut aiheuttaa välikohtauksen.

Lähteminen niin pitkältä matkalta oli täysin vaistonvarainen reaktio ja olin varmasti väsymyksestäkin (valvonut monia öitä viime aikoina) niin sekasin, etten kyennyt edes ajattelemaan vaihtoehtoa, että jäisin sinne väsyneenä viettämään aikaa. Vaihtoehtona oli kuitenkin se, että ajan reippaasti kotiimme ja pääsen oman kodin turvaan ja rauhaan ja lapsen viereen päiväunille mahdollisimman nopeasti. Nautin ehkä vähän tarpeettoman paljon kofeiinia, mutta sen ja kahden pitkän leikki- ja lepotauon avulla (sekä varmaan adrenaliinin...) pysyin ihan hyvin virkeänä perille saakka.

Mitäs nyt? Oikeasti haluaisin vaan olla pieni ja heikko ja että mies tulisi, pyytäisi sydämensä pohjasta anteeksi ja saisin vuorostani selittää syyt lähtöön ja pyytää (ehkä) sitä anteeksi, mutta en pysty. Olen niin vihainen miehelleni, etten halua edes ajatella sovintoa. Haluan ajatella vaan huomista aamua, jolloin herään lapsen kanssa rauhassa omassa sängyssä ja pääsemme elämään normaalia arkea, mitä elämme aina miehen pitkien työmatkojen ajan, kun olemme paljon kahdestaan. Haluan unohtaa koko miehen olemassa olon ja keskittyä itseeni ja lapsiini. Sitä nyt.

ap

Vierailija
313/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän suhde ei taida olla kovin vankalla pohjalla.

Rakastatko miestäsi?

Vierailija
314/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdolliset syyt sen virheen takana pelottavat enemmän kuin itse virhe.

Mä kerron sulle ap ne mahdolliset syyt: oli kivaa tutussa seurassa ja alkoholi vei kontrollin. Ja nyt mä luulen että se jota pelottaa on mies. Että miten saatanassa tollasen hermoheikon hysteerikon kanssa kukaan jaksaa elää!

Vierailija
315/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrothan ap meille miten tämä jatkuu!

Vierailija
316/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatko miestäsi?

ap

Vierailija
317/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, enää en ihmettele, miksi Suomessa lapset saavat kärsiä vanhempien alkoholin käytöstä ihan liikaa. Suorastaan huolestuttavaa, että suurimman osan mielestä ap on tiukkapipo ja niuho. Minusta taas harvinaisen järkevä ihminen. Meillä on ollut ihan selviö, että lasten nähden EI kännissä heiluta. Ei se ole menoa haitannut, kännijuhlat on voitu järjestää muutenkin, ilman lapsia. Onneksi minulla mies on samaa mieltä, hän on lähtenyt bilettämään muualle eikä esiinny humalassa lasten nähden (pari saunakaljaa vielä menee). Inhoan kännisiä ihmisiä, jotka sopertelevat lapsille ja lapset pelkäävät, vaikkei väkivaltaa olisikaan.

Hävetkää hyvä ihmiset, jos teistä on ihan normaalia toimintaa tuo tuollainen. Varmasti asiasta olisi voitu sopia ennakkoon, jos ap:n mies olisi halunnut bilettää. Järjestelyt olisi voinut hoitaa sen mukaan. Naisetko aina joustaa ja hoitaa lapset sekä sietää känniset miehet. Jos tähän ei alennu, on heti tiukkapipo. Tyypillistä suomalaista viinanhimon ymmärtämishapatusta!!!!

Vierailija
318/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerroitko jo meille mitä kaikkea päästit suustasi kun sätit humalaista miestäsi? Saatoitko ihan pikkuisen vihjata esimerkiksi erosta ja lasten menettämisestä?

Vierailija
319/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatko sinä miestäsi?

Rakastatko miestäsi?

ap

Vierailija
320/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt etsitään syitä mitkä aiheuttivat tapahtuneen. Pitääkö sina ylianalysoida ja tahallaan hakea jotain märehdittävää?

Miehellä varmasn kävi niin, että oli hyvää seuraa, hyvä fiilis ja joi koska muutkin tekivät niin. Kiva ilta kivassa porukassa.

Jos haluat ap hankaluuksia, aviokriisin ja pitkän selviytymistarinan niin jatka toki tuota märehdintää ja syiden etsimistä.

Nyt rauhoitut ja soitat huomenna miehellä että haluat puhua. Pyydät anteeksi yliteagoimista ja kerrot miksi niin kävi. Ehkä saatte keskusteluyhteyden ja asian sovittua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi