Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akuutti parisuhdekriisi ja minä hajoan...

Vierailija
01.07.2012 |

Oltiin eilen sukulaisen häissä 500km päässä ja lapsi oli mukana. Kävin pitkän päivän uuvuttamana ja tosi kovista liitoskivuista kärsivänä (raskaana viimeisellä kolmanneksella) pienen lapsen kanssa nukkumaan n. klo 21. Mies jäi vielä valvomaan, mutta oletin hänen tulevan ehkä puolilta öin, koska meillä on ollut todella, todella selkeä sopimus, että lapsen ollessa mukana, ei ryypätä. Muutenkaan alkoholi on minulle ihan punainen vaate , enkä siedä sitä saunakaljaa enempää missään tilanteessa lasten ollessa läsnä.

Kuinka ollakaan heräsin kamalaan metakkaan puolilta öin ja rauhoitettuani lapsen takaisin uneen yritin jatkaa itsekin unia, mutta uni ei tullut. Valvoin sitten valvolmistani, kuunnellen enemmän ja vähemmän kamalaa musiikin huudatusta ja känniläisten ääniä aamu kuuten saakka. Aika monta kertaa mietin, että missähän oma mies mahtaa olla ja laitoin hänelle viestiäkin, johon hän ei reagoinut mitenkään.

Kuuden jälkeen mies sitten suvaitsi saapua huoneeseen, aivan kamalassa kännissä ja täysin välittämättä nukkuvasta lapsesta. Olin aivan järkyttynyt ja shokissa, koska tuo alkoholittomuus lapsen läsnäollessa on minun elämässäni yksi todella perustavaa laatua olevista periaatteista.

Mietin tilannetta hyvin pienen hetken ja kun vaihtoehtoina olisi ollut vieraassa paikassa, valmiiksi huonokuntoisena ja vielä valvotun yön jäljiltä lapsen hoitaminen yksin, kun mies olisi nukkunut ensin humalaansa ja sen jälkeen krapulaansa koko päivän, päätin ottaa ja lähteä lapsen kanssa suorilta tein kotiin. Sinne jääminen ja sukulaisten edessä tilanteen kohtaaminen oli vaan täysin mahdoton vaihtoehto, sen verran isosta shokista oli kyse.

Olen luonnollisesti edelleenkin päivän mietittyäni ihan shokissa ja järkyttynyt mieheni käytöksestä, varsinkin kun hän lähtöpäätökseni kuultuaan alkoi lapsen edessä riehumaan ja tökkimään minua todella voimallisesti ja yritti estää kulkemiseni ja lapsen ottamisen syliin (!!!), mutta mitä tekee mies: Otti ensimmäisen kerran yhteyttä noin puoli tuntia sitten ja ilmoitti vaan, että hakee auton pihasta ja menee muualle majailemaan määrittämättömäksi ajaksi ja lopettaa kesäloman kesken ja palaa viikolla töihin. Ei siis puolikastakaan sanaa omasta käytöksestäkään, saati kysymystä miten minä tai lapsi voidaan tai mitään muutakaan. Ei siis yhtään mitään, mitä normaali ihminen tekisi mokattuaan todella pahasti!

Mitä ihmettä on oikeasti tapahtunut? Mistä tulee näin äärimmäisen raju käytöksen muuttuminen? Onko mies oikeasti halunnut eroa jo pitkään ja onkin nyt helpottunut, kun sai siihen syyn vai mitä ihmettä? Minä en ymmärrä yhtään ja tämä on ihan painajaista!!

Minä olen ihan sekaisin ja vuorotellen rauhoitun ja olen täydellisen analyyttinen ja toisaalla taas itken ihan hysteerisesti ja tajuan, että tähän voi oikeasti päättyä kaikki, ihan kaikki. Olen tietysti sekaisin jo valvomisestakin, mutta olen myös henkisesti ihan lukossa. Hyperventiloin ja minua pyörryttää, en ole pystynyt syömään koko päivänä mitään, kun oksettaa pelkkä ajatuskin, enkä saanut käytyä edes lapsen kanssa iltapesulla, enkä tehtyä iltapalaa. Miten minä selviän edes tulevasta yöstä, saati sitten tulevista päivistä?

EI HERRAJUMALA MINUSTA TUNTUU ETTÄ MINÄ KUOLEN TÄHÄN PAIKKAAN!!!

Kommentit (345)

Vierailija
241/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikki johtuu niistä aiemman suhteen traumoista. Toivottavasti ap saat nyt pääsi rauhoitettua niin, että pystyt ajattelemaan hetken kerrallaan etkä mene asioiden edelle tai marinoidu turhaan menneissä. Ja saat tietenkin ensisijaisesti lapsesi ja itsesi hoidettua.

Jostain syystä ap:n mies retkahti ryyppäämään vaikka ei pitänyt. Ei kovin hyvä, kun vaimo aika viimeisillään raskaana ja lapsi mukana ja sovittu ettei ryypätä. Mies ei vastannut viesteihin, no ehkei huomannut niitä kun kerran oli niin kännissä? Ei hyvä tietenkään. Mies tuli huoneeseen aamuyöstä, metelöikö vai ei, en saa ainakaan aloitusviestistä selvää. Ehkä käyttäytyi jotenkin varomattomasti kuitenkin. Mies töni ja yritti estää ap:ta lähtemästä, mahdollisesti käyttäytyi pelottavasti lapsen edessä. Tosi paha juttu tietenkin, mutta voi olla ettei mies itse muista tätä enää.

Ehkä tilanne ei ole niin paha kuin ap:sta nyt tuntuu? Mies on jossain rauhoittumassa ja varmasti saatte asian selvitettyä. Älä oleta että mies tietää mitä sinä ajattelet tai edes että mies muistaa mitä silloin aamuyöllä on tapahtunut. Ethän sinäkään tiedä mitä miehelle on tapahtunut, tiedät vain oman puolesi tapahtumista. Se että mies nyt vain tuli ratkenneeksi ottamaan liikaa, voi selittää monta noista ikävistä tapahtumista jo itsessään. Selvitätte asiat sitten ajan kanssa. Samalla voisi olla hyvä sinun miettiä sitä oletko toipunut aiemman elämäsi huonoista kokemuksista? Ehkä mies voi tahollaan miettiä miksi on kännissä alkanut töniä, liittyykö siihen jotain vakavampaa. Nyt kuitenkin rauhoitut ja lopetat stressaamisen, turha surra tulevaa kun et tiedä siitä.

Vierailija
242/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie siltä mieheltä vielä lapsetkin, ethän sä niitä juopolle ja väkivaltaiselle isälle voi antaa edes tapaamisiin. Kyllä sua sukulaisetkin sitten taas säälii ja ihailee oikein urakalla, ovat varmaan jo edellisen suhteen unohtaneet vallan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän parisuhteessa ainakin voidaan keskustella myös asioista mistä ei välttämättä olla samaa mieltä. Jos toinen vaikkapa kertoo haluavansa mennä juhlimaan, vaikka minusta se ei olisi hyvä ajatus/sopiva ajankohta niin molempien ajatukset ja tarpeet kuunnellaan ja asioissa pyritään yhteiseen molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun. Kyse ei siis ole mistään luvan saannista (aikuinen ihminen kun ei varsinaisesti toiselta lupaa tarvitse, mutta vastuuntuntoisena toiseen sitoutuneena hän myös osaa miettiä asiaa toisenkin kannalta ja huomioida hänet) vaan siitä että asiat keskustellaan aina yhdessä, etenkin jos on kyse jostain tuollaisista sovittujen juttujen poikkeamisesta.

Vierailija
244/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se ap valitettavasti on niin, että monet miehet alkuun esittävät olevansa samaa mieltä sellaisista asioista, jotka ovat toiselle tärkeitä. Mun ex esimerkiksi tuomitsi hyvin ankaraan sävyyn uskottomuuden, mutta arvaa vaan tekikö sitä itse?

Ja samoin kuin sinulle, minulle oli valtava järkytys tajuta, että mies todellisuudessa oli aivan erilainen kuin hän oli antanut ymmärtää, valehteli kaikesta jne vaikka minulle tärkeimpiin arvoihin juuri kuului rehellisyys, avoimuus ja uskollisuus.

Ja kyllä todellakin jos ajattelee jostain asiasta toisin, muuttaa mielensä (vaikkapa sen alkon käyttämisen suhteen) niin on osattava se kertoa toisellekkin. Asioista pitää keskustella etukäteen, eikä toimia yhtä typerästi kuin sinun miehesi, vaikka kuinka ajattelisi että ompa kiva ryypätä.

Mielestäni se suurin järkytys tässä ei ole niinkään se, että mies ryyppäsi, vaan se, että hän oli kykenemätön vastuulliseen toimintaan eli kertomaan puolisolleen mitä aikoo/haluaa tehdä ja toimi näin ollen erittäin tyhmästi ja itsekkäästi.

Minäkin tunnen miehiä (jostain syystä en muuten yhtään naista...) jotka yhtäkkiä ihan mitään ilmoittamatta kääntävätkin kelkkansa yhteisistä sopimuksista ja vielä kehtaavat väittää, että kun se vaimo oli niin kamala. Ihan kuulkaa omasta vapaasta tahdostaan mies on kertonut kannattavansa samoja arvoja kanssani ja vielä pitkään seurustellut ennen avioitumista ja lapsia, että olisiko nyt ollut miehen työ ilmoittaa aikoja sitten, jos alkaa ns. hihna kiristää?

Miettikää mitkä teidän elämässä on teille tärkeitä arvoja? Uskollisuus? Avoimuus? Rehellisyys? Alkoholittomuus? Tasa-arvo? Taloudellinen tasavertaisuus?

Entä jos teidän puoliso yhtäkkiä kääntäisi täysin kelkkansa ja antaisi ymmärtää, ettei hän oikeasti ollut koskaan samaa mieltä kanssanne, vaan muka oli vuosikausien ajan painostettuna tuota mieltä?

En hetkeäkään usko, että olisin niin helvetin ihana ja huippu vaimo muuten, että mies jaksaisi ja haluaisi elää missään liekassa kanssani. Jos ei kelpaa, niin sopii lähteä, mutta ihan hiton myöhäistä on alkaa nyt kiukuttelemaan, kun on jo paskonut housuunsa!

ap

p.s. Minä en ole mitään eroa ollut ottamassa, havahduin tilanteen mahdollisuuteen vasta kun mies sanoi lähtevänsä kotoa ja palaavansa lomalta töihin! Lisäksi MINÄ EN riehunut huoneessa, vaan yritin kuiskaamalla ja kevyesti ohjaamalla siirtää miestä huoneesta pois (ja kyllä hitossa siellä niitä nukkumapaikkoja oli muitakin!), koska jos ja kun lapsi miehen käytökseen lopulta heräsi, niin se totta helvetissä oli todella pelottavaa! Sitä ilmettä, mikä lapsella oli, kun hän katsoi omaa isäänsä (joka ihan itse vetäs ne kännit ja tuli sinne huoneeseen heilumaan!) ei voi muulla sanalla kuvata, kun kauhu.

Vierailija
245/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN ei ole missään viestissä hyväksynyt sitä että miehesi tuuppi sinua. Mutta siltäkin olisi vältytty jos olisit vain antanut ukkosi tulla nukkumaan ilman helvetillistä draamaa!!

Eli sun mielestä voi kännissä vähän tuuppia vaimoa, vieläpä raskaana olevaa vaimoa, jos se alkaa ärsyttää?

Vierailija
246/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jaksaa.

Vierailija
247/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN ei ole missään viestissä hyväksynyt sitä että miehesi tuuppi sinua. Mutta siltäkin olisi vältytty jos olisit vain antanut ukkosi tulla nukkumaan ilman helvetillistä draamaa!!

Eli sun mielestä voi kännissä vähän tuuppia vaimoa, vieläpä raskaana olevaa vaimoa, jos se alkaa ärsyttää?

Jos kirjoittaa selkeästi että KUKAAN EI OLE MISSÄÄN HYVÄKSYNYT TUUPPIMISTA se tarkoittaa sinusta että hyväksyy tuuppimista?

Et sitten tajunnut pointtia että koko tuuppiminen ei olisi tapahtunut jos ap ei olisi ruvennut riehumaan?

Ap olisi voinut todeta että voi vittu, puhutaan kun olet herännyt, ja antanut miehen nukahtaa.

Asiasta olisi voinut puhua kun mies on selvinnyt pahimmasta kännistä, ja olisi tässä maailmassa mukana.

Vierailija
248/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peititkö lapsesi silmät siellä häissä koska siellä oli muita aikuisia nauttimassa alkoholia? Miksi miehesi (tai sinä) ei voi nauttia alkoholia jos toinen vanhemmista on selvinpäin?

Sovimme aina mieheni kanssa kun menemme juhliin että kumpi toimii kuskina. Kumpikaan ei koskaan vedä övereitä kun ei ole tarvetta.

Ap, hoet että miehesi päätti itsevaltaisesti yhtä äkkiä muuttaa yhteisesti sovittuja pelisääntöjä - rehellisesti vastaa, olisiko miehelläsi ollut EDES mahdollisuutta keskustellä avoimesti kanssasi ennen juhlia että mites jos hän ottaisi pari juomaa? Viesteistäsi henkii sellainen ehdottomuus että luulen että miehelläsi ei olisi ollut tilaisuutta moiseen keskusteluun.

Parisuhde on kompromisseja. Tietty jos tämä on sellainen asia että haluat hajottaa perheesi niin sinunpa on asiasi.

Vierailija
249/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoittaa selkeästi että KUKAAN EI OLE MISSÄÄN HYVÄKSYNYT TUUPPIMISTA se tarkoittaa sinusta että hyväksyy tuuppimista?

Et sitten tajunnut pointtia että koko tuuppiminen ei olisi tapahtunut jos ap ei olisi ruvennut riehumaan?

Ap olisi voinut todeta että voi vittu, puhutaan kun olet herännyt, ja antanut miehen nukahtaa.

Asiasta olisi voinut puhua kun mies on selvinnyt pahimmasta kännistä, ja olisi tässä maailmassa mukana.

vaan tuuppimista ei olisi tapahtunut, jos mies olisi pitänyt itsensä semmoisessa kunnossa, että olisi pystynyt hallitsemaan ja hillitsemään itseään.

Niin tyhmä minä en sentään ole, että uskoisin tipan tippaa aiheuttaneeni tuon käytöksen. Sääli jos sinut on opetettu uskomaan noin. Mistä syistä teillä mies saa tuuppia sinua? Jos motkotat liian kovasti viikkosiivouksesta? Jos käsket viedä omat sukkansa pyykkikoriin?

ap

Vierailija
250/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitään ongelmaa ei olisi. Lapsi ei olisi nähnyt kännistä isiä. Lapsi ei mene pilalle, jos isi nukkuu päivän.

Kukaan ketjussa ei hyväksy miehes tuuppimista.

Siltikin sinä aloitit koko sown.

Mikä ihme alkokammo sulla on?

Vierailija
251/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei hyväksytä sun miehes tuuppimista todellakaan. Mutta sä et ymmärrä, että olet todellinen pirttihirmu, kun et suo miehellese mitään iloa. Ne häät oli iso juttu miehelles ja sä vaahtoot, ettet sitten juo yhtään kun meidän Janicapetteri on mukana. Mitä sitten? Ei lapsi mene pilalle, jos isi juo häissä ja menee sitten nukkumaan kännin pois. Olettaen tietysti, että äiti päästää isin nukkumaan eikä rupee rähjään sille...

Vierailija
252/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitään ongelmaa ei olisi. Lapsi ei olisi nähnyt kännistä isiä. Lapsi ei mene pilalle, jos isi nukkuu päivän.

Kukaan ketjussa ei hyväksy miehes tuuppimista.

Siltikin sinä aloitit koko sown.

Mikä ihme alkokammo sulla on?

Olenko minä sanonu jossain vaiheessa, että mies oli käymässä nukkumaan vai mistä ihmeestä sinä sen keksit, että minä jonkun nukkumisen estin?? Siinä se kuule kännipäissään huoju ja heilu ja kovaan ääneen sönkötti jotain, mistä ei kukaan järkevä saa mitään selvää! Olisko pitäny kampata sänkyyn ja peitellä ja pistää tuttipullo suuhun ja taputtaa poskelle??

ap

Vierailija
253/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus voi vähän löysätä säännöistä, mutta lapsien edessä ei heiluta räkä poskella.

Ihmetyttää nämä mammat jotka ovat sitä mieltä että miehet saavat tehdä ihan mitä vaan mieleen juolahtaa, mutta auta armias jos nainen olisikin tehnyt tuon -> se nainen olisi tällä palstalla jo ristiinnaulittu.

Mies EI olisi heilunut räkä poskella lasten edessä, mistä vitusta te luette tuollaista????????

Ja ei kukaan ole sanonut, että miehet saa tehdä mitä mieleen juolahtaa, mutta eihän tässä nyt niin tapahtunutkaan.

Enkä usko, että yhtäkään naista olisi ristiinnaulittu, jos olisi juonut itsensä humalaan ja sen jälkeen yrittänyt mennä oman perheensä luokse rauhassa nukkumaan. Sen sijaan jos siinä olisi mies alkanut mellastamaan ja herättelemään nukkuvia lapsia, olisi aika moni sanonut, että mies on ihan kahjo.

Vierailija
254/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholittomuushan oli sovittu juttu, ei mielestäni mitään kontrollointia.

Vierailija
255/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tuuppimista ei olisi tapahtunut, jos mies olisi pitänyt itsensä semmoisessa kunnossa, että olisi pystynyt hallitsemaan ja hillitsemään itseään.

Niin tyhmä minä en sentään ole, että uskoisin tipan tippaa aiheuttaneeni tuon käytöksen. Sääli jos sinut on opetettu uskomaan noin. Mistä syistä teillä mies saa tuuppia sinua? Jos motkotat liian kovasti viikkosiivouksesta? Jos käsket viedä omat sukkansa pyykkikoriin?

ap

Sinulla on ongelma.

Ei minulla.

Minun mieheni ei ole kännissäkään väkivaltainen, eikä minulla ole mikään tarve kommennella sitä tai sanella ehtoja sille.

Miehen ei tarvitse istua joka ilta selvinpäin kanssani kotona, ja jos mies haluaa lähteä kaveredien kanssa juomaan, niin haluan kyllä että se tulee kotiin nukkumaan, vaikka olisikin kännissä.

Ja jos minä lähden ulos kavereiden kanssa, ja mies hoitaa lasta, niin mieskin haluaa että minä tulen kotiin.

Lapsi nukkuu, eikä kärsi mitenkään siitä että toinen on juovuksissa.

Jos minä hoidan lasta enemmän koska miehellä on krapula, se tasoittuu kun mies antaa minun nukkua seuraavana päivänä pitkään, hoitaa aampupesun ja puuron ja lounaan.

Elämä on kompromisseja, ei ehtojen sanelua.

Vierailija
256/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleen apua. Tuollainen suhtautuminen ja reagointi ei ole normaalia etkä voi yrittää hallita aikuista ihmistä omien pelkojesi perusteella..

Vierailija
257/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus voi vähän löysätä säännöistä, mutta lapsien edessä ei heiluta räkä poskella.

Ihmetyttää nämä mammat jotka ovat sitä mieltä että miehet saavat tehdä ihan mitä vaan mieleen juolahtaa, mutta auta armias jos nainen olisikin tehnyt tuon -> se nainen olisi tällä palstalla jo ristiinnaulittu.

Mies EI olisi heilunut räkä poskella lasten edessä, mistä vitusta te luette tuollaista????????

Ja ei kukaan ole sanonut, että miehet saa tehdä mitä mieleen juolahtaa, mutta eihän tässä nyt niin tapahtunutkaan.

Enkä usko, että yhtäkään naista olisi ristiinnaulittu, jos olisi juonut itsensä humalaan ja sen jälkeen yrittänyt mennä oman perheensä luokse rauhassa nukkumaan. Sen sijaan jos siinä olisi mies alkanut mellastamaan ja herättelemään nukkuvia lapsia, olisi aika moni sanonut, että mies on ihan kahjo.

Ja miten rauhassa ja siististi se mies sinne huoneeseen tuli? Kerro nyt ihmeessä, kun selvästi omaat todella selkeän käsityksen tapahtumista! Haluatko sinä väen väkisin nähdä tämän niin, että mies tuli hissukseen varpaillaan huoneeseen, huikkas vielä että sori, pisti maaten ja peiton päälle ja minä menin hakkaamaan ja repimään ja mies meni raukka ihan sekasin ja tuuppas minut pois tieltään ja sitten minä vielä revin väkivalloin lapsenkin sängystä ja huusin ja hilluin ja lähin kiltin miehen siististä juomisesta kostona kotiin ja jätin miehen sille tielleen? Miten minun viesteistä voi muka tuommoisen käsityksen saada??

ap

Vierailija
258/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän reaktiosi täysin. Jos tuossa tilanteessa lähdetään perhematkalle, niin sitten myös ollaan perheen ehdoilla. On vastuutonta jättää raskaana oleva vaimo nukkumaan vauvan kanssa ja ryypätä koko yö. Sanomattakin on varmaan selvää, että koko seuraava päivähän siinä menee päätä selvitellessä. Vaimon harteille jäisi siis lapsesta huolehtiminen yksin, vaikka omakaan kunto ei raskaudesta johtuen ole hyvä. Tuo kaikki olisi vieraalla paikkakunnalla vaikeaa, vaikka koko homma olisi etukäteen suunniteltukin. Mieheltä on kyllä todella törkeä veto, että asettaa kumppaninsa yllättäen noin hankalaan tilanteeseen, jolloin ei enää voi edes asiasta neuvotella.

En tiedä, mitä itse olisin vastaavassa tilanteessa tehnyt, ehkä en olisi uskaltanut lähteä kotiinkaan. Mutta se nyt on selvä, että sydänjuuriani myöten olisi kyllä loukkaantunut.

Sympatiat kuitenkin ehdottomasti ap:lle, ei hänen miehelleen!

Vierailija
259/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsen, että ap:n voimakas reaktio johtuu aikaisemmasta tapahtumasta, johon liittyvät äärimmäiset tunteet nyt aktivoituivat. Parisuhde ei parane eikä ap:stä tule tasapainoista, turvallista vanhempaa lapsilleen, ellei hän saa apua tämän alkuperäisen traumansa käsittelyyn. Nykyhetkellä hänen käytöksensä on niin arvaamatonta, että se on lasten kehitykselle vaaraksi.

Vierailija
260/345 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ap, kun näitä vastauksia lukee niin ei voi olla huomaamatta, että näiden vastailijoiden parisuhteet on vielä pahempia versioita kun miehesi tempaus. Heidän mielestä on ok että mies hieman tönii ja paiskoo puolisoaan kännissä, ei kanna vastuutaan (riittähän se heidän mielestään että perheessä on äiti, joka saa toimia äitinä myös miehelle kun mies saa tehä mitä lystää..), tulee aamulla kännissä kotiin meukkaamaan..

nämä mammat täällä kun eivät tiedä oikeasta kahden aikuisen parisuhteesta yhtään mitään. Jos mies olisi käyttäytynyt kuin miehen kuuluu, niin hän olisi ensiksikikin keskustellut sinun kanssa, että hän haluaakin nyt juoda ja juhlia aamuun asti ja te olisitte voineet päästä asiasta yhteisymmäryykseen siitä miten se onnistuu. Ja totta kait hän olisi vastannut soittoyrityksiin/viesteihin, sillä vastuullisena puolisona hän tajuaa, että sinullahan voi vaikka käynnistyä synnytys etukäteen...

eikä sinulla ole mitään anteeksipyydettävää, kyllä AIKUINEN mies kantaa itse vastuun omista mokistaan. Jos hänen tyylinsä on tuollainen, että ilmoittaa vaan tyynesti majailevansa jossain muualla ja lopettavansa lomansa niin menköön.

Upeaa analyysia, pitäisi varmaan antaa aplodit : )

Mä olen ollut tässä asiassa täysin ap;n miehen puolella. Siis lähtökohtaisesti joo ei kiva, että ryyppää vaikka oli muuta sovittu. Mutta sen jälkeen ap:n käytös oli niin tuhat kertaa pahempaa, että miehen käytös on enää kärpäsen kakka.

Eihän se mies mitään ollut tönimässä ja paiskomassa sinne huoneeseen tullessaan, vaan ap alkoi mesoa ja heittää miestä ulos. Siinäkö ei ollut mitään väärää?

Joo, mies olisi voinut yrittää sopia siitä, että juo, mutta joskus se menee vähän salakavalastikin niin, että sitä on hauskaa, ja sitä ottaa pari... ja vielä yhden jne. Jos niin ei käy usein, eikä siitä ole mitään seuraamuksia ( kuten nyt ei OLISI ollut ilman ap:n meuhkaamista), onko se niin paha asia?

Ja hei, ne oli häissä! Ap olisi varmaan tarvittaessa löytänyt miehensä heti, jos synnytys olisi ollut alkamassa. Ei sitä nyt oikeeasti tarvitse "mitä jos"- marttyyriksi heittäytyä.

Mun mielestäni kahden aikuisen ihmisen parisuhde perustuu ihan muuhun kuin ehdottomuuteen ja anteeksiantamattomuuteen ja toisen ankaraan tuomitsemiseen. Ap:n miehen erhe ei todellakaan ollut tuon näytelmän arvoinen. Asian olisi voinut hoitaa niiiiin paljon paremminkin ap:n toimesta.

PS. Mieheni ei koskaan lyö minua, töki, hauku, eikä jää etukäteen ilmoittamatta radalle, tai tule ympäripäissään yllärinä kotiin. Mutta on hänessäkin virheensä, kuten on minussakin. Sellaisia me ihmiset olemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi