Päästäisitkö 50v isovanhempien mukaan neljä alle kouluikäistä lomamatkalle Kreikkaan?
Äitini hoitaa minun ja kahden veljeni yhteensä neljää lasta, vähän niin kuin työkseen. Lapset ovat siis perhepäivähoidossa äidilläni.
Äiti haluaisi lähteä Kreikkaan viikoksi isäni kanssa, ottaisi lapset mukaan. Maksaisivat itse kaikki, joten rahasta ei kyse.
Lapset 2x5v, 4v ja 3v.
Äiti ja isä ovat hyväkuntoisia, ikinuoria viiskymppisiä.
Kommentit (125)
Itse tiedät pärjääkö lasten kanssa vai ei.
Hassua että osa epäilee ettei isovanhemmat oikeasti halua viettää aikaa lastenlasten kanssa.
Kyllä meillä ainakin anoppi ehdottomasti haluaa reissata välillä meidän kahden isomman lapsen kanssa.
Hoidon tarvetta lapsille ei ole kun olen itsekkin kotona.
ellei ota lapsia matkaan.
Kysykääpä isältänne, mitä mieltä hän on. Haluaisiko isänne, että hänen vaimonsa saisi olla lomalla hänen kanssaan kahdestaan.
Kuulosti vain niin pahalta kun kirjoitit, että äitisi ei pääse lähtemään jos ei ota lapsia matkaan kun joudutte hommaamaan lapsille muuten varahoitopaikan.
Ei meillä päiväkodin tädinkään tarvitse lomallaan ottaa ryhmän lapsia matkaan ulkomaille. Kyllä he saavat mennä ihan ilman hoitolapsia lomalle.
Jos vanhemmat ja lapset niin haluavat. Ja jos vanmhemmat ovat hyväkuntoisia. Tuohan on isovanhemmilta ihana ajatus! Tuskin ehdottavat jos eivät jaksaisi ja pystyisi. En ymmärrä näitä tuomitsevia kommentteja. Jos joku 50v ei halua enää hoitaa lapsia niin se sallittakoon, mutta niin myös toisten ratkaisut. Mutta tiedät varmaan itse parhaiten.
ellei ota lapsia matkaan.
Kysykääpä isältänne, mitä mieltä hän on. Haluaisiko isänne, että hänen vaimonsa saisi olla lomalla hänen kanssaan kahdestaan.
Kuulosti vain niin pahalta kun kirjoitit, että äitisi ei pääse lähtemään jos ei ota lapsia matkaan kun joudutte hommaamaan lapsille muuten varahoitopaikan.
Ei meillä päiväkodin tädinkään tarvitse lomallaan ottaa ryhmän lapsia matkaan ulkomaille. Kyllä he saavat mennä ihan ilman hoitolapsia lomalle.
niitä OMIA VANHEMPIAAN !!! AP OTA OPIKSESI !
kyllä varmasti olisivat turvassa siellä mummonsa ja papansa kanssa kun kerrat ovat hyväkuntoisiakin
Itse miettisin sitä, että tuleeko lapsille kova ikävä, jolloin kotiin ei niin pääsekään.
Minun äitini (50v) on aina kovasti hoitanut lapsenlapsiaan ja lapset oli viime viikonlopun mummon ja papan kanssa mökillä. Lapset on siis 8 ja 5v.
Mummo olisi nyt kesällä halunnut viedä lapset viikoksi etelään, mutta sovittiin että talvi voisi olla parempi ajankohta kun viisivuotias on jo lähempänä kuutta vuotta.
Voisiko mummo tehdä jonkun lyhyemmän reissun, vaikka 4vrk jonnekin lähemmäs?
on outoa, jos viisikymppinen nainen ei pysty lähtemään miehensä kanssa matkalle ilman neljää lastenlasta.
Vielä oudommaksi asian tekee se, että ap sanoo itse ikävöivänsä kolmevuotiastaan jos hän lähtee. Miksi ihmeessä se kolmivuotiaskin pitää sinne matkalle tunkea? Kai se voi olla siellä varahoitopaikassa ja illat normaalisti vanhempien kanssa kotona.
Vai eikö lapsi halua olla kotonaan ilman sisaruksiaan? Kolmivuotias ei tiedä mikä on Kreikka, eli ei osaa sinne itse haluta.
Ap:n äiti on erikoinen, kun ei voi ottaa vaikka vain kahta tai yhtä lasta esiliinaksi mukaansa, vaan kaikki. Perin kummallista.
ellei ota lapsia matkaan.
Kysykääpä isältänne, mitä mieltä hän on. Haluaisiko isänne, että hänen vaimonsa saisi olla lomalla hänen kanssaan kahdestaan.
Kuulosti vain niin pahalta kun kirjoitit, että äitisi ei pääse lähtemään jos ei ota lapsia matkaan kun joudutte hommaamaan lapsille muuten varahoitopaikan.
Ei meillä päiväkodin tädinkään tarvitse lomallaan ottaa ryhmän lapsia matkaan ulkomaille. Kyllä he saavat mennä ihan ilman hoitolapsia lomalle.
tässä on niiin asiaaa !!! tervejärkinen ihminen juurikin osaa ajatella, myös
niitä OMIA VANHEMPIAAN !!! AP OTA OPIKSESI !
Ja täällä "tervejärkiset" vielä kehottavat ap:ta ottamaan opikseen :D:D:D:D
Eikö löytynyt ketään masentunutta tms uudeksi uhriksi? Voi vitsit. No odotellaan vielä, jos vaikka aloittaisi kohta ketjun.
viisikymppinen pariskunta. ei tulisi mieleenkään, että lähtisimme lomalle ulkomaille ja ottaisimme pienet lapsenlapset mukaan. Lomalla ollaan kahdestaan, kierretään nähtävyyksiä, istuskellaan terasseilla, nukutaan pitkään, lenkkeillään, luetaan, lemmitään rauhassa..
Kuka terveessä suhteessa oleva haluaa -lomallaan- hoitaa toisten lapsia? Joita hoitaa aina muutenkin? Jotain outoa riippuvuus- tai marttyyrisävyä tässä on. Ja juuri siksi en laskisi lapsiasni tuollaisen pariskunnan matkaan. Lapset ovat jokin puskuri, ettei tulisi riitaa. kun ei kestetä toisen naamaa viikkoa.
Isällä ja äidillä on aivan terve ja hyvinvoiva parisuhde, vaikkei se minulle millään tavalla kuulukaan.
Isällä on marraskuussa viikon ylimääräinen loma. Jos isä ja äiti haluaisivat lähteä kahdestaan jonnekin, tottaki järjestettäisin varahoito omille lapsille. Aivan itsestäänselvä asia. Isä ja äiti matkustelevat tämän tästä missä vain, pitkiä viikonloppulomia ja päivän reissuja. Ovat myös normaalisti viiden viikon loman jossain pidemmällä, Australiassa, Thaimaassa, Yhdysvalloissa..
Isä ja äiti ovat pitkään puhuneet, että kun ovat näin nuorina päässeet isovanhemmiksi, voisivat alkaa viedä lapsenlapsia myös lomille. Joko omina loma-aikoinaan tai jos muuten sopii, niin silloin, kun me ollaan töissä. Nyt alkaa lapse olla siinä iässä, että ulkomaanreissut voisivat onnistuakin.
Kun tämä isän marraskuun loma tuli tietoon, HE YHDESSÄ miettivät, josko nyt olisi ensimmäisen pidemmän loman aika lastenlasten kanssa. Ovat tähän mennessä vieneet päiväreissulle Tallinnaan tai risteilylle Tukholmaan tai pienempiä kotimaan reissuja.
Isä ja äiti itse haluaisivat lähteä lasten kanssa jonnekin ja Kreikka kuulosti järkevältä. Jos lapset eivät tule mukaan, hekin ovat vain Suomessa. He matkustelevat niin paljon muutenkin, ettei ole tarvetta lähteä juuri silloin mihinkään kahdestaan.
Saisimme varahoitopaikan sekunnissa, jos tarve tulisi. Mutta tämä matkaehdotus tuli HEILTÄ, ei meiltä. HE haluaisivat lähteä lasten kanssa, viettää oikein kunnon lomailu-laatuaikaa lastenlasten kanssa. Ovat kokeneita matkailijoita sekä kahdestaan että lasten kanssa - mekin olemme kiertäneet maailmaa ristiin rastiin lapsena.
Äiti ei todellakaan ota lapsia liimaksi jonnekin matkalle. Ja isä on ihan yhtä innoissaan tästä. Suunnittelee jo lähtevänsä jollekin kalareissulle näiden viisivuotiaiden serkuspoikien kanssa. Lapsille ei ole puhuttu kuitenkaan vielä yhtään mitään, kun tästä ei ole päätetty.
Ala-arvoisia kommentteja olen kyllä saanut. En voi olla kummeksumatta. Olisi kiva, kun joskus joku lukisi ihan oikeasti aloituksen, eikä ylitulkitsisi muutaman sanan luettuaan ja paasaisi sitten jostain isovanhempien parisuhdeongelmista. Huhheijakkaa.
ap
mummo vaatii, että lapset otetaan mukaan, ettei vaari voisi käydä yksin viihteellä, juomassa ja vieraissa. Kun on pakko hoitaaa lasten mukuloita.En näe muuta syytä, miksei mummo voi lähteä vaarin kanssa kahden ollenkaan. Parisuhde on kaatumaisillaan.
mies. Minulla on marraskuussa lomaa, lähdetään Kreikkaan.
Nainen: no mutta miten sitä, en voi sinne lähteä kun Minna ja jarkko on töissä
Mies: mutta löytäväthän he varahoitopaikan
nainen: mutta kun se on niin hankalaa ja maksaa niille ja siitä tulee vaivaa ja se Jarkon vaimo sitten tiuskii taas kun lapset joutui varapaikkaan.
Mies: mutta jos se nyt näin tiukille menee niin lopeta tuo perhepäivähoitajana olo lapsenlapsille
Nainen: mutta kun ei se ole enää niin yksinkertaista kun ehdin sanoa itseni irti sieltä päiväkodista ja ei tässä iässä enää oikein tahdo saada vakituista työpaikkaa. En mää voi lähteä.
Mies: no pakko kai ne lapset on sitten matkaan ottaa. Mutta olisin rakas niin mielelläni lähtenyt sun kans kahdestaan. Olis joskus ihana saada lomailla rauhassa ja aamulla rakastella pitkään sinun kans. Nyt me joudutaan ottamaan joku iso huone, että kaikki kuusi mahtuu tai sitten kaksi huonetta ja kumpikin nukkuu kahden lapsen kanssa
Nainen: älä ole vihainen, mutta en uskalla kyllä ehdottaa Minnalle ja Jarkolle, että hommaisivat hoitopaikan lapsilleen. Siitä tulee sitten taas murisemista ja jouluna on kylmä tunnelma. Kun nyt kuitenkin olen työsuhteessa heihin, en voi noin vain ottaa palkatonta lomaa ja sanoa, että etsikää hoitopaikka lapsille. Ja irti en voi sanoa kun en saisi enää uutta vakituista paikkaa. Eläkekertymääkin kun pitäisi vielä saada.
Mitä täällä höpistään jostain parisuhdeajasta ja romantiikasta? Mitä romanttista siinä on että palelee marraskuisessa kylmässä Kreikassa. Eiköhän paljon matkustellut pari ole tarpeeksi tuijotellut jotain kiviraunioita ja turistirihkamia. Lapset tekevät loman, heille pienetkin jutut on elämys, ja on ihana seurata lasten riemua. Ei muuta kuin matkaan vaan! Itse en lähtisi edes Välimerelle muuta kuin lapsen kanssa. Tylsistyisin kuoliaaksi.
että aika sairaalloisen kiinnostuneita lapsistanne ja heidän kanssaan viettämästään ajasta vaikuttavat olevan nuo isovanhemmat.
Oletteko varma, ettei mitään lainvastaista (hyväksikäyttö, pedofiiliringit (jotka nimenomaan Kreikassa kukoistavat)) ole kuvioissa mukana?
häviää tai hukkuu. Kunhan vanhemmat saa lapsensa työnnettyä isovanhempien matkaan.
Ihan oikeasti. Ette kai te meinaa tosiaan työntää niitä neljää matkaan.
Päästäkää ne kaksi 5 vuotiasta vain jos isovanhemmat välttämättä haluaa lähteä näyttämään maailmaa lapsille.
Pakkoko sinne on koko katras tunkea.
Jotain outoa tässä on minustakin.
mies. Minulla on marraskuussa lomaa, lähdetään Kreikkaan. Nainen: no mutta miten sitä, en voi sinne lähteä kun Minna ja jarkko on töissä Mies: mutta löytäväthän he varahoitopaikan nainen: mutta kun se on niin hankalaa ja maksaa niille ja siitä tulee vaivaa ja se Jarkon vaimo sitten tiuskii taas kun lapset joutui varapaikkaan. Mies: mutta jos se nyt näin tiukille menee niin lopeta tuo perhepäivähoitajana olo lapsenlapsille Nainen: mutta kun ei se ole enää niin yksinkertaista kun ehdin sanoa itseni irti sieltä päiväkodista ja ei tässä iässä enää oikein tahdo saada vakituista työpaikkaa. En mää voi lähteä. Mies: no pakko kai ne lapset on sitten matkaan ottaa. Mutta olisin rakas niin mielelläni lähtenyt sun kans kahdestaan. Olis joskus ihana saada lomailla rauhassa ja aamulla rakastella pitkään sinun kans. Nyt me joudutaan ottamaan joku iso huone, että kaikki kuusi mahtuu tai sitten kaksi huonetta ja kumpikin nukkuu kahden lapsen kanssa Nainen: älä ole vihainen, mutta en uskalla kyllä ehdottaa Minnalle ja Jarkolle, että hommaisivat hoitopaikan lapsilleen. Siitä tulee sitten taas murisemista ja jouluna on kylmä tunnelma. Kun nyt kuitenkin olen työsuhteessa heihin, en voi noin vain ottaa palkatonta lomaa ja sanoa, että etsikää hoitopaikka lapsille. Ja irti en voi sanoa kun en saisi enää uutta vakituista paikkaa. Eläkekertymääkin kun pitäisi vielä saada.
Miksi isovanhempien pitää maksaa neljän lapsenlapsensa matka ja viedä heitä ulkomaille.
Eikö päävastuu lapsista pitäisi olla omilla vanhemmilla.
että aika sairaalloisen kiinnostuneita lapsistanne ja heidän kanssaan viettämästään ajasta vaikuttavat olevan nuo isovanhemmat. Oletteko varma, ettei mitään lainvastaista (hyväksikäyttö, pedofiiliringit (jotka nimenomaan Kreikassa kukoistavat)) ole kuvioissa mukana?
Ei pph:n palkalla kuutta henkeä Kreikkaan viedä. Ja muutenkin jatkuvasti reissata ympäri maailmaa.
Ei olisi tullut mieleenkään, että olisin laittanut lapseni isovanhempiensa kanssa sinne, ilman meitä vanhempia. Lapsissa on kuitenkin kova työ ja vahtiminen koko ajan. Eikä meidän lapsista ole kuin vain kaksi alle kouluikäistä!
Suosittelen ap siis sinulle, että otat lomaa töistä ja miehesi voisi myös ottaa, samoin veljesi ja/tai hänen puolisonsa, ja menette isovanhempien mukaan Kreikkaan. Jos aikuisia on kolme, neljä - tai mieleellään enemmänkin - alle kouluikäistä neljää lasta kohden, niin matka on oikeasti vähän lomaakin, kun lastenhoitajien määrä on suhteessa lasten määrään.
päästäisin kyllä. Tosin ehkä ehdottaisin että ottaisivat vain vanhemmat lapset mukaan. Tuon ikäiset osaavat jo nauttia reissusta ja olisi varmaan kivempi matka kaikille.
Ihana äiti sulla!