Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 50v isovanhempien mukaan neljä alle kouluikäistä lomamatkalle Kreikkaan?

Vierailija
19.06.2012 |

Äitini hoitaa minun ja kahden veljeni yhteensä neljää lasta, vähän niin kuin työkseen. Lapset ovat siis perhepäivähoidossa äidilläni.



Äiti haluaisi lähteä Kreikkaan viikoksi isäni kanssa, ottaisi lapset mukaan. Maksaisivat itse kaikki, joten rahasta ei kyse.



Lapset 2x5v, 4v ja 3v.



Äiti ja isä ovat hyväkuntoisia, ikinuoria viiskymppisiä.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten paikka on omien vanhempien luona kotona. Ei ulkomailla riskien keskellä. Vaikka sinusta olisikin hienoa leveillä sillä, että lapsoset ovat ihan Kreikassa. Ja saisit olla kahdestaan sen uuden poikaystäväsi kanssa kotona.

WHAT????

Ettekö te ihan oikeasti osaa lukea? Luitko aloitukseni? Mikä ihmeen poikaystävä??

Minulla on aviomies, ollut jo 6 vuotta. Ja olisin ihan töissä tuon Kreikan reissun aikaan. Miksi ihmeessä minä leveilisin sillä, että lapset ovat mummon luona Kreikassa? Enemmän minulla olisi ikävä kuin tarve leveillä!

Ei hyvänen aika. Mä jätän tämän tähän. Miten näin pässejä ihmisiä voi olla hereillä tähän aikaan päivästä.

Jatkan keskustelua ihan perhepiirissä, ei tästä palstasta ole neuvojen kyselyyn.

ap

No niin haahkat, mission accomplished. Ja ei kun etsimään uutta kiusattavaa.

Löytyisiköhän seuraavaksi vaikka joku masentunut tai jopa itsaria harkitseva uhriksi...

Vierailija
62/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedät pärjääkö lasten kanssa vai ei.



Hassua että osa epäilee ettei isovanhemmat oikeasti halua viettää aikaa lastenlasten kanssa.



Kyllä meillä ainakin anoppi ehdottomasti haluaa reissata välillä meidän kahden isomman lapsen kanssa.



Hoidon tarvetta lapsille ei ole kun olen itsekkin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ota lapsia matkaan.



Kysykääpä isältänne, mitä mieltä hän on. Haluaisiko isänne, että hänen vaimonsa saisi olla lomalla hänen kanssaan kahdestaan.



Kuulosti vain niin pahalta kun kirjoitit, että äitisi ei pääse lähtemään jos ei ota lapsia matkaan kun joudutte hommaamaan lapsille muuten varahoitopaikan.



Ei meillä päiväkodin tädinkään tarvitse lomallaan ottaa ryhmän lapsia matkaan ulkomaille. Kyllä he saavat mennä ihan ilman hoitolapsia lomalle.

Vierailija
64/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ja lapset niin haluavat. Ja jos vanmhemmat ovat hyväkuntoisia. Tuohan on isovanhemmilta ihana ajatus! Tuskin ehdottavat jos eivät jaksaisi ja pystyisi. En ymmärrä näitä tuomitsevia kommentteja. Jos joku 50v ei halua enää hoitaa lapsia niin se sallittakoon, mutta niin myös toisten ratkaisut. Mutta tiedät varmaan itse parhaiten.

Vierailija
65/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ota lapsia matkaan.

Kysykääpä isältänne, mitä mieltä hän on. Haluaisiko isänne, että hänen vaimonsa saisi olla lomalla hänen kanssaan kahdestaan.

Kuulosti vain niin pahalta kun kirjoitit, että äitisi ei pääse lähtemään jos ei ota lapsia matkaan kun joudutte hommaamaan lapsille muuten varahoitopaikan.

Ei meillä päiväkodin tädinkään tarvitse lomallaan ottaa ryhmän lapsia matkaan ulkomaille. Kyllä he saavat mennä ihan ilman hoitolapsia lomalle.

niitä OMIA VANHEMPIAAN !!! AP OTA OPIKSESI !

Vierailija
66/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä varmasti olisivat turvassa siellä mummonsa ja papansa kanssa kun kerrat ovat hyväkuntoisiakin



Itse miettisin sitä, että tuleeko lapsille kova ikävä, jolloin kotiin ei niin pääsekään.



Minun äitini (50v) on aina kovasti hoitanut lapsenlapsiaan ja lapset oli viime viikonlopun mummon ja papan kanssa mökillä. Lapset on siis 8 ja 5v.



Mummo olisi nyt kesällä halunnut viedä lapset viikoksi etelään, mutta sovittiin että talvi voisi olla parempi ajankohta kun viisivuotias on jo lähempänä kuutta vuotta.



Voisiko mummo tehdä jonkun lyhyemmän reissun, vaikka 4vrk jonnekin lähemmäs?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on outoa, jos viisikymppinen nainen ei pysty lähtemään miehensä kanssa matkalle ilman neljää lastenlasta.



Vielä oudommaksi asian tekee se, että ap sanoo itse ikävöivänsä kolmevuotiastaan jos hän lähtee. Miksi ihmeessä se kolmivuotiaskin pitää sinne matkalle tunkea? Kai se voi olla siellä varahoitopaikassa ja illat normaalisti vanhempien kanssa kotona.



Vai eikö lapsi halua olla kotonaan ilman sisaruksiaan? Kolmivuotias ei tiedä mikä on Kreikka, eli ei osaa sinne itse haluta.



Ap:n äiti on erikoinen, kun ei voi ottaa vaikka vain kahta tai yhtä lasta esiliinaksi mukaansa, vaan kaikki. Perin kummallista.

Vierailija
68/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ota lapsia matkaan.

Kysykääpä isältänne, mitä mieltä hän on. Haluaisiko isänne, että hänen vaimonsa saisi olla lomalla hänen kanssaan kahdestaan.

Kuulosti vain niin pahalta kun kirjoitit, että äitisi ei pääse lähtemään jos ei ota lapsia matkaan kun joudutte hommaamaan lapsille muuten varahoitopaikan.

Ei meillä päiväkodin tädinkään tarvitse lomallaan ottaa ryhmän lapsia matkaan ulkomaille. Kyllä he saavat mennä ihan ilman hoitolapsia lomalle.

tässä on niiin asiaaa !!! tervejärkinen ihminen juurikin osaa ajatella, myös

niitä OMIA VANHEMPIAAN !!! AP OTA OPIKSESI !

Ja täällä "tervejärkiset" vielä kehottavat ap:ta ottamaan opikseen :D:D:D:D

Eikö löytynyt ketään masentunutta tms uudeksi uhriksi? Voi vitsit. No odotellaan vielä, jos vaikka aloittaisi kohta ketjun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisikymppinen pariskunta. ei tulisi mieleenkään, että lähtisimme lomalle ulkomaille ja ottaisimme pienet lapsenlapset mukaan. Lomalla ollaan kahdestaan, kierretään nähtävyyksiä, istuskellaan terasseilla, nukutaan pitkään, lenkkeillään, luetaan, lemmitään rauhassa..



Kuka terveessä suhteessa oleva haluaa -lomallaan- hoitaa toisten lapsia? Joita hoitaa aina muutenkin? Jotain outoa riippuvuus- tai marttyyrisävyä tässä on. Ja juuri siksi en laskisi lapsiasni tuollaisen pariskunnan matkaan. Lapset ovat jokin puskuri, ettei tulisi riitaa. kun ei kestetä toisen naamaa viikkoa.

Vierailija
70/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä ja äidillä on aivan terve ja hyvinvoiva parisuhde, vaikkei se minulle millään tavalla kuulukaan.



Isällä on marraskuussa viikon ylimääräinen loma. Jos isä ja äiti haluaisivat lähteä kahdestaan jonnekin, tottaki järjestettäisin varahoito omille lapsille. Aivan itsestäänselvä asia. Isä ja äiti matkustelevat tämän tästä missä vain, pitkiä viikonloppulomia ja päivän reissuja. Ovat myös normaalisti viiden viikon loman jossain pidemmällä, Australiassa, Thaimaassa, Yhdysvalloissa..



Isä ja äiti ovat pitkään puhuneet, että kun ovat näin nuorina päässeet isovanhemmiksi, voisivat alkaa viedä lapsenlapsia myös lomille. Joko omina loma-aikoinaan tai jos muuten sopii, niin silloin, kun me ollaan töissä. Nyt alkaa lapse olla siinä iässä, että ulkomaanreissut voisivat onnistuakin.



Kun tämä isän marraskuun loma tuli tietoon, HE YHDESSÄ miettivät, josko nyt olisi ensimmäisen pidemmän loman aika lastenlasten kanssa. Ovat tähän mennessä vieneet päiväreissulle Tallinnaan tai risteilylle Tukholmaan tai pienempiä kotimaan reissuja.



Isä ja äiti itse haluaisivat lähteä lasten kanssa jonnekin ja Kreikka kuulosti järkevältä. Jos lapset eivät tule mukaan, hekin ovat vain Suomessa. He matkustelevat niin paljon muutenkin, ettei ole tarvetta lähteä juuri silloin mihinkään kahdestaan.



Saisimme varahoitopaikan sekunnissa, jos tarve tulisi. Mutta tämä matkaehdotus tuli HEILTÄ, ei meiltä. HE haluaisivat lähteä lasten kanssa, viettää oikein kunnon lomailu-laatuaikaa lastenlasten kanssa. Ovat kokeneita matkailijoita sekä kahdestaan että lasten kanssa - mekin olemme kiertäneet maailmaa ristiin rastiin lapsena.



Äiti ei todellakaan ota lapsia liimaksi jonnekin matkalle. Ja isä on ihan yhtä innoissaan tästä. Suunnittelee jo lähtevänsä jollekin kalareissulle näiden viisivuotiaiden serkuspoikien kanssa. Lapsille ei ole puhuttu kuitenkaan vielä yhtään mitään, kun tästä ei ole päätetty.



Ala-arvoisia kommentteja olen kyllä saanut. En voi olla kummeksumatta. Olisi kiva, kun joskus joku lukisi ihan oikeasti aloituksen, eikä ylitulkitsisi muutaman sanan luettuaan ja paasaisi sitten jostain isovanhempien parisuhdeongelmista. Huhheijakkaa.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo vaatii, että lapset otetaan mukaan, ettei vaari voisi käydä yksin viihteellä, juomassa ja vieraissa. Kun on pakko hoitaaa lasten mukuloita.En näe muuta syytä, miksei mummo voi lähteä vaarin kanssa kahden ollenkaan. Parisuhde on kaatumaisillaan.

Vierailija
72/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies. Minulla on marraskuussa lomaa, lähdetään Kreikkaan.

Nainen: no mutta miten sitä, en voi sinne lähteä kun Minna ja jarkko on töissä

Mies: mutta löytäväthän he varahoitopaikan

nainen: mutta kun se on niin hankalaa ja maksaa niille ja siitä tulee vaivaa ja se Jarkon vaimo sitten tiuskii taas kun lapset joutui varapaikkaan.

Mies: mutta jos se nyt näin tiukille menee niin lopeta tuo perhepäivähoitajana olo lapsenlapsille

Nainen: mutta kun ei se ole enää niin yksinkertaista kun ehdin sanoa itseni irti sieltä päiväkodista ja ei tässä iässä enää oikein tahdo saada vakituista työpaikkaa. En mää voi lähteä.

Mies: no pakko kai ne lapset on sitten matkaan ottaa. Mutta olisin rakas niin mielelläni lähtenyt sun kans kahdestaan. Olis joskus ihana saada lomailla rauhassa ja aamulla rakastella pitkään sinun kans. Nyt me joudutaan ottamaan joku iso huone, että kaikki kuusi mahtuu tai sitten kaksi huonetta ja kumpikin nukkuu kahden lapsen kanssa

Nainen: älä ole vihainen, mutta en uskalla kyllä ehdottaa Minnalle ja Jarkolle, että hommaisivat hoitopaikan lapsilleen. Siitä tulee sitten taas murisemista ja jouluna on kylmä tunnelma. Kun nyt kuitenkin olen työsuhteessa heihin, en voi noin vain ottaa palkatonta lomaa ja sanoa, että etsikää hoitopaikka lapsille. Ja irti en voi sanoa kun en saisi enää uutta vakituista paikkaa. Eläkekertymääkin kun pitäisi vielä saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä höpistään jostain parisuhdeajasta ja romantiikasta? Mitä romanttista siinä on että palelee marraskuisessa kylmässä Kreikassa. Eiköhän paljon matkustellut pari ole tarpeeksi tuijotellut jotain kiviraunioita ja turistirihkamia. Lapset tekevät loman, heille pienetkin jutut on elämys, ja on ihana seurata lasten riemua. Ei muuta kuin matkaan vaan! Itse en lähtisi edes Välimerelle muuta kuin lapsen kanssa. Tylsistyisin kuoliaaksi.

Vierailija
74/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika sairaalloisen kiinnostuneita lapsistanne ja heidän kanssaan viettämästään ajasta vaikuttavat olevan nuo isovanhemmat.



Oletteko varma, ettei mitään lainvastaista (hyväksikäyttö, pedofiiliringit (jotka nimenomaan Kreikassa kukoistavat)) ole kuvioissa mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häviää tai hukkuu. Kunhan vanhemmat saa lapsensa työnnettyä isovanhempien matkaan.



Ihan oikeasti. Ette kai te meinaa tosiaan työntää niitä neljää matkaan.

Päästäkää ne kaksi 5 vuotiasta vain jos isovanhemmat välttämättä haluaa lähteä näyttämään maailmaa lapsille.



Pakkoko sinne on koko katras tunkea.

Jotain outoa tässä on minustakin.

Vierailija
76/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies. Minulla on marraskuussa lomaa, lähdetään Kreikkaan. Nainen: no mutta miten sitä, en voi sinne lähteä kun Minna ja jarkko on töissä Mies: mutta löytäväthän he varahoitopaikan nainen: mutta kun se on niin hankalaa ja maksaa niille ja siitä tulee vaivaa ja se Jarkon vaimo sitten tiuskii taas kun lapset joutui varapaikkaan. Mies: mutta jos se nyt näin tiukille menee niin lopeta tuo perhepäivähoitajana olo lapsenlapsille Nainen: mutta kun ei se ole enää niin yksinkertaista kun ehdin sanoa itseni irti sieltä päiväkodista ja ei tässä iässä enää oikein tahdo saada vakituista työpaikkaa. En mää voi lähteä. Mies: no pakko kai ne lapset on sitten matkaan ottaa. Mutta olisin rakas niin mielelläni lähtenyt sun kans kahdestaan. Olis joskus ihana saada lomailla rauhassa ja aamulla rakastella pitkään sinun kans. Nyt me joudutaan ottamaan joku iso huone, että kaikki kuusi mahtuu tai sitten kaksi huonetta ja kumpikin nukkuu kahden lapsen kanssa Nainen: älä ole vihainen, mutta en uskalla kyllä ehdottaa Minnalle ja Jarkolle, että hommaisivat hoitopaikan lapsilleen. Siitä tulee sitten taas murisemista ja jouluna on kylmä tunnelma. Kun nyt kuitenkin olen työsuhteessa heihin, en voi noin vain ottaa palkatonta lomaa ja sanoa, että etsikää hoitopaikka lapsille. Ja irti en voi sanoa kun en saisi enää uutta vakituista paikkaa. Eläkekertymääkin kun pitäisi vielä saada.

Vierailija
77/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isovanhempien pitää maksaa neljän lapsenlapsensa matka ja viedä heitä ulkomaille.



Eikö päävastuu lapsista pitäisi olla omilla vanhemmilla.

Vierailija
78/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika sairaalloisen kiinnostuneita lapsistanne ja heidän kanssaan viettämästään ajasta vaikuttavat olevan nuo isovanhemmat. Oletteko varma, ettei mitään lainvastaista (hyväksikäyttö, pedofiiliringit (jotka nimenomaan Kreikassa kukoistavat)) ole kuvioissa mukana?

Ei pph:n palkalla kuutta henkeä Kreikkaan viedä. Ja muutenkin jatkuvasti reissata ympäri maailmaa.

Vierailija
79/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi tullut mieleenkään, että olisin laittanut lapseni isovanhempiensa kanssa sinne, ilman meitä vanhempia. Lapsissa on kuitenkin kova työ ja vahtiminen koko ajan. Eikä meidän lapsista ole kuin vain kaksi alle kouluikäistä!



Suosittelen ap siis sinulle, että otat lomaa töistä ja miehesi voisi myös ottaa, samoin veljesi ja/tai hänen puolisonsa, ja menette isovanhempien mukaan Kreikkaan. Jos aikuisia on kolme, neljä - tai mieleellään enemmänkin - alle kouluikäistä neljää lasta kohden, niin matka on oikeasti vähän lomaakin, kun lastenhoitajien määrä on suhteessa lasten määrään.

Vierailija
80/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästäisin kyllä. Tosin ehkä ehdottaisin että ottaisivat vain vanhemmat lapset mukaan. Tuon ikäiset osaavat jo nauttia reissusta ja olisi varmaan kivempi matka kaikille.



Ihana äiti sulla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi