Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 50v isovanhempien mukaan neljä alle kouluikäistä lomamatkalle Kreikkaan?

Vierailija
19.06.2012 |

Äitini hoitaa minun ja kahden veljeni yhteensä neljää lasta, vähän niin kuin työkseen. Lapset ovat siis perhepäivähoidossa äidilläni.



Äiti haluaisi lähteä Kreikkaan viikoksi isäni kanssa, ottaisi lapset mukaan. Maksaisivat itse kaikki, joten rahasta ei kyse.



Lapset 2x5v, 4v ja 3v.



Äiti ja isä ovat hyväkuntoisia, ikinuoria viiskymppisiä.

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviää hyvin neljän lapsen kanssa viikon ulkomailla. Ikää kahdella 5v. Yksi 4v ja yksi 3v.



Samat mammat kuitenkin itkee sitä, kuinka väsyneitä ovat kahden lapsen kanssa ja elämä on ihan kaaosta. Isompi pannaan päiväkotiin kun ei kahden lapsen kanssa selvitä.



Silti he ovat aivan innoissaan ajatuksesta, että isovanemmat selviävät neljän alle eskari-ikäisen kanssa ulkomailla. Varsinkin kun lapset eivät ole edes heidän omiaan vaan lapsenlapsia. Toki mummo on hoitanut heitä perhepäivähoitajana. Mutta onko heillä kokemusta olla näiden neljän lapsen kanssa viikkoa ympärivuorokauden.



Heillä itsellään on ollut 2 omaa lasta, joiden kanssa on reissattu. Mutta nyt he olisivat lähdössä neljän alle eskari-ikäisen kanssa,jotka eivät ole edes heidän omia lapsiaan.



Mitä veljesi on mieltä ja veljesi vaimo. Kai heilläkin on tähän jotain sanottavaa, vai ovatko hekin innoissaan työntämässä lapsiaan isovanhemmille viikoksi Kreikkaan.



Itse en missään nimessä uskaltaisi ottaa vastuuta neljästä lapsesta viikoksi ulkomailla, joiden iät olisivat 2x5v, 4v ja 3v. En, vaikka itsekin olen suurperheen äiti.



Järki käteen, hei haloo.

Vierailija
102/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen, että isovanhemmat eivät tajua, millaisen palan haukkaavat.



Tai sitten he tosiaan eivät uskalla jättää lapsia kotiin, koska lasten vanhemmat eivät heitä koskaan hoida. Viikkokin ilman isovanhempia marraskuussa hankaloittaa valtavasti nuorten perheiden elämää. Kuka vie Isabellan satubalettiin ja Lucaksen jääkiekkoharkkoihin? Entä kuka on Nellie-Lilya-Princessin kanssa, kun äidillä on hotjooga? Lapset saavat olla myös nälässä, kun mummi ei ole ruokkimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut kyllä todella tylyä palautetta! En voi kuin ihmetellä a) suomalaisten vanhempien välisiä suhteita, b) vanhempien ja lasten suhteita ja c) lasten ja isovanhempien suhteita. Aivan pöyristyttävällä tasolla, etten sanoisi!



Itse TODELLAKIN päästäisin, jos mummi pyytäisi ja maksaisi vielä matkatkin ja reissulla olis pappakin katsomassa perään. Ilmeisesti se alkaa olla katoavaa kansanperinnettä, että isovanhemmat haluavat ja osaavat viettää aikaa lastenlastensa kanssa. Lämpimät välit, ymmärrättehän. Vai onko niin, että on olemassa jo sellainen enemmistö lapsia, joita ei voi päästää kotoa mihinkään, kun eivät vanhemmatkaan pärjää villien muksujensa kanssa.



Oikeasti. Ihan aikuisten oikeasti on olemassa vielä hyvinkäyttäytyviä, rauhallisia lapsia, joiden kanssa jopa isovanhemmat pärjäävät ja haluavat ihan omasta halustaan viettää aikaansa heidän kanssaan. Ja semmoisiakin aikuisia vielä on, joiden parisuhde on ihan kunnossa.



Ilman muuta päästät lapset lähtemään! Lapsilla on siellä varmasti niin paljon nähtävää ja koettavaa, että eivät edes muista kaivata kotiin. Kokeneina matkaajina ap:n isovanhemmat myöskin keksinevät mukavaa tekemistä lomakohteessa. Ihanat isovanhemmat lapsilla!

Hyvää matkaa! :)



Vierailija
104/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut kyllä todella tylyä palautetta! En voi kuin ihmetellä a) suomalaisten vanhempien välisiä suhteita, b) vanhempien ja lasten suhteita ja c) lasten ja isovanhempien suhteita. Aivan pöyristyttävällä tasolla, etten sanoisi!



Itse TODELLAKIN päästäisin, jos mummi pyytäisi ja maksaisi vielä matkatkin ja reissulla olis pappakin katsomassa perään. Ilmeisesti se alkaa olla katoavaa kansanperinnettä, että isovanhemmat haluavat ja osaavat viettää aikaa lastenlastensa kanssa. Lämpimät välit, ymmärrättehän. Vai onko niin, että on olemassa jo sellainen enemmistö lapsia, joita ei voi päästää kotoa mihinkään, kun eivät vanhemmatkaan pärjää villien muksujensa kanssa.



Oikeasti. Ihan aikuisten oikeasti on olemassa vielä hyvinkäyttäytyviä, rauhallisia lapsia, joiden kanssa jopa isovanhemmat pärjäävät ja haluavat ihan omasta halustaan viettää aikaansa heidän kanssaan. Ja semmoisiakin aikuisia vielä on, joiden parisuhde on ihan kunnossa.



Ilman muuta päästät lapset lähtemään! Lapsilla on siellä varmasti niin paljon nähtävää ja koettavaa, että eivät edes muista kaivata kotiin. Kokeneina matkaajina ap:n isovanhemmat myöskin keksinevät mukavaa tekemistä lomakohteessa. Ihanat isovanhemmat lapsilla!

Hyvää matkaa! :)



Vierailija
105/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne vain isovanhempien matkaan ja hienoa kun maksavat matkan ja vievät lapset ulkomaille.



Kaikki eivät ole aina samaa mieltä asioista. Sellaista se nyt vain on. Minä en ensinnäkään olisi äitini antanut sanoa itseään irti vakituisesta työpaikastaan ja alkaa pph.ksi muutamaksi vuodeksi lapsenlapsilleen. Sillä kohtahan äidilläsi tämä duuni loppuu ja mitä sitten. Hänellä on 15 vuotta eläkeikään.



Minulle tulee mieleen, että perheessänne on jotain häikkää kun äitinne ei ole uskaltanut jäädä omaan työpaikkaansa vaan halusi hoitaa lapsenne, vaikka oma tulevaisuus jää auki. Lisäksi haluavat ottaa matkalle matkaan.



Kun tässä on vähän minusta ristiriitoja. Eli jos heillä on niin paljon rahaa, että voivat maksaa matkan niin miksi äitisi sitten vaatii palkkaa pph.n työstään teille. Eli onko sitä rahaa sittenkään isällänne niin paljon.

Mitä äitinne tekee kun nuorin lapsistanne ei tarvitse päivähoitoa. Jääkö hän ansiosidonnaiselle ja sen jälkeen peruspäivärahalle odottamaan eläkettä. Vai jääkö hän pph.ksi.



Minusta tässä on jotain kummallista. Ap veti lisäksi herneen nenään kun kaikki eivät olleetkaan aivan innoissaan vaan halusivat miettiä isovanhempienkin tilannetta ja heidän parisuhdettaan.

Vierailija
106/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhempien matkaan.

Mutta vanhemmuushan on nykyään hukassa ja isovanhemmat joutuu ottamaan koko ajan isompaa vastuuta lapsenlapsistaan.

Pärjäisitkö sinä tuollaisen katraan kanssa Kreikassa viikon?

Olet saanut kyllä todella tylyä palautetta! En voi kuin ihmetellä a) suomalaisten vanhempien välisiä suhteita, b) vanhempien ja lasten suhteita ja c) lasten ja isovanhempien suhteita. Aivan pöyristyttävällä tasolla, etten sanoisi!

Itse TODELLAKIN päästäisin, jos mummi pyytäisi ja maksaisi vielä matkatkin ja reissulla olis pappakin katsomassa perään. Ilmeisesti se alkaa olla katoavaa kansanperinnettä, että isovanhemmat haluavat ja osaavat viettää aikaa lastenlastensa kanssa. Lämpimät välit, ymmärrättehän. Vai onko niin, että on olemassa jo sellainen enemmistö lapsia, joita ei voi päästää kotoa mihinkään, kun eivät vanhemmatkaan pärjää villien muksujensa kanssa.

Oikeasti. Ihan aikuisten oikeasti on olemassa vielä hyvinkäyttäytyviä, rauhallisia lapsia, joiden kanssa jopa isovanhemmat pärjäävät ja haluavat ihan omasta halustaan viettää aikaansa heidän kanssaan. Ja semmoisiakin aikuisia vielä on, joiden parisuhde on ihan kunnossa.

Ilman muuta päästät lapset lähtemään! Lapsilla on siellä varmasti niin paljon nähtävää ja koettavaa, että eivät edes muista kaivata kotiin. Kokeneina matkaajina ap:n isovanhemmat myöskin keksinevät mukavaa tekemistä lomakohteessa. Ihanat isovanhemmat lapsilla!

Hyvää matkaa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut kyllä todella tylyä palautetta! En voi kuin ihmetellä a) suomalaisten vanhempien välisiä suhteita, b) vanhempien ja lasten suhteita ja c) lasten ja isovanhempien suhteita. Aivan pöyristyttävällä tasolla, etten sanoisi! Itse TODELLAKIN päästäisin, jos mummi pyytäisi ja maksaisi vielä matkatkin ja reissulla olis pappakin katsomassa perään. Ilmeisesti se alkaa olla katoavaa kansanperinnettä, että isovanhemmat haluavat ja osaavat viettää aikaa lastenlastensa kanssa. Lämpimät välit, ymmärrättehän. Vai onko niin, että on olemassa jo sellainen enemmistö lapsia, joita ei voi päästää kotoa mihinkään, kun eivät vanhemmatkaan pärjää villien muksujensa kanssa. Oikeasti. Ihan aikuisten oikeasti on olemassa vielä hyvinkäyttäytyviä, rauhallisia lapsia, joiden kanssa jopa isovanhemmat pärjäävät ja haluavat ihan omasta halustaan viettää aikaansa heidän kanssaan. Ja semmoisiakin aikuisia vielä on, joiden parisuhde on ihan kunnossa. Ilman muuta päästät lapset lähtemään! Lapsilla on siellä varmasti niin paljon nähtävää ja koettavaa, että eivät edes muista kaivata kotiin. Kokeneina matkaajina ap:n isovanhemmat myöskin keksinevät mukavaa tekemistä lomakohteessa. Ihanat isovanhemmat lapsilla! Hyvää matkaa! :)

mitä nähtävää ja koettavaa kolmivuotiaalla (tai 4- ja 5-vuotiaalla) Kreikassa on, mitä hän ei voi nähdä ja kokea Suomessa, omien vanhempiensa kanssa?

Vierailija
108/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisikö nämä ap.n kannattajat itse neljän noin pienen kanssa reissuun. Siis jos lapset eivät olisi edes omia.



Kokisitteko, että lapset olisivat turvassa ja pystyisitte hoitamaan heitä viikon Kreikassa. Uskaltaisitteko itse ottaa neljästä pienestä vastuun ulkomaille. Neljästä, jotka eivät ole omia lapsia ja joista tosiaan nuorin on 3v.



Minä en uskaltaisi. Ja siksi en vaatisi, että jonkun muunkaan täytyy.



2 lasta matkaan isovanhemmille korkeintaan. Ei enempää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi ottaa rennosti ajatellen, että heillä olisi noin monta noin pientä vahdittavaan. Ollaan jonkun verran matkusteltu omalla perheellä enkä kyllä siihen olisi mukaan ottanut enää kahta pientä lasta. Ihan tarpeeksi oli kaitsemista omissa lapsissa, kun lähellä on uima-altaat ja meri.

Vierailija
110/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isovanhemmat ovat kyselleet heitä mukaansa ulkomaille. Kyse 50-60 välillä olevista työikäisistä aikuisista. En päästä lapsia, koska ovat mielestäni liian pieniä, jotta nauttisivat viikon erossa olosta vanhemmistaan. Lapseni siis 3v ja 5v.



Kyseisen isoisän omat vanhemmat ottivat aina muutaman lapsen matkoilleen mukaan. Heillä lapsenlapsia oli paljon, joten kaikki eivät toki päässeet samalla kerralla, mutta vuosien varrella jokainen lapsenlapsi pääsi vähintään kerran isovanhempien mukaan, isovanhemmat tuona matkusteluaikana virkeitä 50-70 vuotiaita. Tämäkin oli isovanhemmista itsestään lähtöisin ollut lastenlasten kanssa matkustelu jatkuu vieläkin, osa lapsenlapsista käy edelleen matkoilla yhdessä omien lastensa ja puolisoidensa sekä mamman ja papan kanssa. Eläkkeelle jäätyään sama mamma otti lähellä asuvat lapsenlapset aina koulun jälkeen kotiinsa ja vanhemmat poimivat siitä töistö tullessaan. Ja sekin ihan hänen omasta toiveestaan.



Jos joku isovanhempi kaipaa omaa aikaa tai lepoa, ei se tarkoita, etteikö olisi myös isovanhempia jotka jaksavat, pystyvät ja haluavat toimia aktiivisesti lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ps, kukaan ei ole ikinuori.

Vierailija
112/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisikö nämä ap.n kannattajat itse neljän noin pienen kanssa reissuun. Siis jos lapset eivät olisi edes omia.

Kokisitteko, että lapset olisivat turvassa ja pystyisitte hoitamaan heitä viikon Kreikassa. Uskaltaisitteko itse ottaa neljästä pienestä vastuun ulkomaille. Neljästä, jotka eivät ole omia lapsia ja joista tosiaan nuorin on 3v.

Minä en uskaltaisi. Ja siksi en vaatisi, että jonkun muunkaan täytyy.

2 lasta matkaan isovanhemmille korkeintaan. Ei enempää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iät 2x5v, 4v ja 3v

Miksi isovanhemmille pitää pukata ne kaikki 4 matkaan. Miksi esim. ne kaksi 5 vuotiasta serkusta voi mennä nyt. Ja sitten parin vuoden päästä 3v ja 4v kun ovat isompia.

Lapsetkin nauttisivat enemmän kun heitä on hallittavissa oleva määrä matkassa.

Mikä ihmeen hinku palstamammoilla olisi tunkea kamala lauma kakaroita isovanhempien matkaan ulkomaille.

Lasteni isovanhemmat ovat kyselleet heitä mukaansa ulkomaille. Kyse 50-60 välillä olevista työikäisistä aikuisista. En päästä lapsia, koska ovat mielestäni liian pieniä, jotta nauttisivat viikon erossa olosta vanhemmistaan. Lapseni siis 3v ja 5v.

Kyseisen isoisän omat vanhemmat ottivat aina muutaman lapsen matkoilleen mukaan. Heillä lapsenlapsia oli paljon, joten kaikki eivät toki päässeet samalla kerralla, mutta vuosien varrella jokainen lapsenlapsi pääsi vähintään kerran isovanhempien mukaan, isovanhemmat tuona matkusteluaikana virkeitä 50-70 vuotiaita. Tämäkin oli isovanhemmista itsestään lähtöisin ollut lastenlasten kanssa matkustelu jatkuu vieläkin, osa lapsenlapsista käy edelleen matkoilla yhdessä omien lastensa ja puolisoidensa sekä mamman ja papan kanssa. Eläkkeelle jäätyään sama mamma otti lähellä asuvat lapsenlapset aina koulun jälkeen kotiinsa ja vanhemmat poimivat siitä töistö tullessaan. Ja sekin ihan hänen omasta toiveestaan.

Jos joku isovanhempi kaipaa omaa aikaa tai lepoa, ei se tarkoita, etteikö olisi myös isovanhempia jotka jaksavat, pystyvät ja haluavat toimia aktiivisesti lasten kanssa.

Vierailija
114/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valveillaoloaikaa kuin omat vanhemmat!

Mikä ihme olisi este, ettei ne pärjää lasten kanssa Kreikassa?

Ilta on lyhyt ja sitten nukutaan kotona ollessa. Seuraavana aamuna taas hoitoon, jossa ollaan kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että miksi isovanhemmat ei voisi ottaa vain kahta isompaa matkaan.

Toiseksi sitä, että mitä mieltä veljesi ja hänen vaimonsa on jos kaikki 4 lähtee matkaan.



Huhuuu ap, missä olet-.

Vierailija
116/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei tule vastaamaan siihen, että miksi isovanhemmat ei voisi ottaa vain kahta isompaa matkaan.

Toiseksi sitä, että mitä mieltä veljesi ja hänen vaimonsa on jos kaikki 4 lähtee matkaan.

Huhuuu ap, missä olet-.

ihmisille, jotka epäilevät minun vanhempiani pedofiileiksi tai vähintään ovat aivan varmoja vanhempieni surkeasta parisuhteesta, kun pitää ottaa lapsia esiliinoiksi matkoille. Ja väittävät, että äidillä on epäterve suhde lapsenlapsiinsa tai haluaa tunkea itsensä meidän perhe-elämäämme.

Tai että minä olen itsekäs, kun "tungen" lapseni vanhempieni lomamatkoille mukaan.

Ottaa niin päähän, ettei jakseta lukea ensin tietoja ja kommentoida niiden valossa, vaan luetaan otsikosta kaksi sanaa ja ylitulkitaan asian vierestä jotain ihan käsittämätöntä.

Matka oli vanhempieni idea. Isä ja äiti odottavat sitä ihan hirveästi ja ovat innoissaan. Tiedän, että pärjäävät pienten kanssa keskenään oikein loistavasti. Äiti tekee sitä yksinään päivät pitkät. Nyt olisi isäkin lisänä. Lapsilla on todella läheiset suhteet isovanhempiin, samoin meillä lapsilla omiin vanhempiimme.

Minua mietityttää päästää 3-vuotias viikoksi eroon itsestäni. Itseni ja 3-vuotiaan kannalta. Vanhempani voisivat ihan hyvin ottaa vain 5-vuotiaat mukaan, mutta se ei ollut tässä mikään päämäärä. Heillä ei ole mitään tarvetta lähteä matkalle, mutta ajattelivat lähteä matkalle juuri näiden neljän lapsen kanssa. Se ei siis ole mikään vaihtoehto nyt, että ottavat kaksi vanhinta mukaan ja kaksi jää tänne. Sitten eivät lähde mihinkään.

Minä en hyväksikäytä vanhempiani. Äiti ei olisi halunnut edes ottaa rahaa hoidosta, mutta me lapset vaadimme sitä. Isän ja äidin rahatilanne on sellainen, ettei äidin oikeastaan edes tarvitsisi tehdä töitä. Oli päiväkodissakin vain osa-aikaisena, sitä ennen ollut kotiäitinä. Kun ei ole enää omia lastenlapsia hoidossa, en tiedä, mitä tekee. Jatkaa perhepäivähoitajana, kotirouvana tai tekee hyväntekeväisyyttä tai menee takaisin päiväkotiin. En tiedä, se on äitini oma asia.

En voi kylliksi painottaa sitä, että tämä koko matkaidea oli vanhemmista lähtöisin. He voivat matkustaa niin paljon kuin ikinä haluavat. Ovat joskus ottaneet lomaa niin, että me olemme hankkineet varahoidon lapsille. He haluavat viettää aikaa lastensa ja lastenlastensa kanssa, se on heille tärkeää.

Veljille matka on ollut helpompi hyväksyä, kun heillä on 5- ja 4-vuotiaat lapset. Minulla 5v ja 3v, eli nuorin.

Lapset ovat rauhallisia, syövät ja nukkuvat hyvin, kukaan ei ole enää vaipoissa. Eivät karkaile ja uskovat jämeriä isovanhempiaan enemmän kuin meitä vanhempia. Äiti ei ole hemmotellut niitä pilalle, vaan pitää kunnon jöötä.

Heillä olisi Kreikassa loma-asunto, jossa ovat olleet aiemminkin lomailemassa. Iso, suojaisa, piha, ei uima-altaita tai muita vaaroja. Ympäristö ei pelota.

En osaa enää sanoa mitään. Mutten jaksa myöskään kommentoida näin naurettaviin kommentteihin yhtään mitään.

ap

Vierailija
117/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 60-vuotiaat isovanhemmat pyytävät luokseen joka ikisellä lomalla kaikki lapsenlapset (3 kpl), joista kaksi alle kouluikäistä. He ovat vieneet lapset vuosittain ulkomaille, kylpylöihin ja rantalomille. Kesällä isovanhemmat matkailevat myös keskenään. Lapset menevät mielellään mummolaan ja reissuille, koska viihtyvät isovanhempien kanssa ja tuntevat nämä hyvin.



En näe ongelmaa tässä, jos kerran ap:n 50-kymppiset isovanhemmat itse ovat sitä mieltä, että jaksavat.

Vierailija
118/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kysymys on se 3-vuotiaan koti-ikävä, viikko on pitkä aika, mutta toisaalta mummu on hyvin tuttu ja rakkaat serkut matkassa.



Kyllä on todella kateellista porukkaa. Monella ilmeisesti menee niin huonosti, että ei kestä toisten hyvää tilannetta lainkaan.

Vierailija
119/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä vastannut siihen, miksi se kolmivuotiaskin on pakko ottaa mukaan, jos lapsen äitikään ei halua. Miksi koko matka peruuntuu tuon lapsen puuttuessa? Miten koko retken onnistuminen voi olla kiinni siitä, että myös juuri tuo nimenomainen 3-vuotias on mukana?



Outoa minusta, ja vielä oudompaa, että ap ei edes ihmettele, mikä hinku isovanhemmilla on se pieninkin viedä mennessään.

Vierailija
120/125 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saa käsityksen, että lasten pitäisi elää jossakin symbioosissa vanhempiensa kanssa. On ihan hyvä nähdä jo nuorena maailmaa ja oppia sietämään ikävämpiäkin tunteita, kuten sitä koti-ikävää... Päästäkää vain, ihan rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi