Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 50v isovanhempien mukaan neljä alle kouluikäistä lomamatkalle Kreikkaan?

Vierailija
19.06.2012 |

Äitini hoitaa minun ja kahden veljeni yhteensä neljää lasta, vähän niin kuin työkseen. Lapset ovat siis perhepäivähoidossa äidilläni.



Äiti haluaisi lähteä Kreikkaan viikoksi isäni kanssa, ottaisi lapset mukaan. Maksaisivat itse kaikki, joten rahasta ei kyse.



Lapset 2x5v, 4v ja 3v.



Äiti ja isä ovat hyväkuntoisia, ikinuoria viiskymppisiä.

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa on liikaa vahdittavaa mummille ja vaarille, pelkäisin sydän syrjälläni, että jotain tapahtuisi.

Vierailija
22/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ja veljilläsi on yhtään sydäntä, antaisitte äitinne matkustaa yksin.



TAkuulla olette kautta rantain antaneet ymmärtää, että varahoitopaikan hankkiminen on vaikeaa jne. Missään muussa tapauksessa tuon ikäiset ihmiset eivät haluaisi ottaa KAIKKIA töitään mukaan lomalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa mitä miettisin on tuo reissun pituus, eli onko viikko liian pitkä aika vanhemmista erossa. Isovanhemmathan vaikuttavat hyvin jaksavilta ja tuntevat lapset hyvin. Kai he tietävät oman jaksamisensa, ja sinä tiedät myös paremmin kuin av-kansa.

Vierailija
24/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun omiin isovanhempiin ei voi noin luottaa niin sitä ei suotaisi muilllekaan. Itse tunnet äitisi ja lapsesi. Kun isovanhemmat ovat tottuneita reissajia niin lapset menee siinä mukana jos niin haluavat. Myös meillä mummu ottaa lapsia mielellään mukaan. Ulkomaille en omia 3- ja 5-vuotiaita vielä antaisi mukaan ensinnäkin koska 3-vuotiaallemme viikko olisi liian pitkä aika ja toiseksi koska hänellä ei ole miestä ottaa mukaan (2 aikuista ja 4 lasta on hallittavampi paketti kun 1 aikuinen 2 lasta, koska tarvittaessa toinena aikuinen voi katsoa kolmenkin perään jos yhden kanssa pitää päästä jonnekin erilleen).

Vierailija
25/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vaikka kuinka nuorekasta viisikymppistä pystyy pitämään silmällä ulkomailla neljää pientä? Aivan älytön ehdotuskin! En takuulla päästäisi!

ei se matkailu niin ihmeellistä ole, euroopan alueella. Samalla tavalla siellä huolehtii lapsista kuin kotonakin.

terveisin paljon matkustava äiti

Vierailija
26/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten paikka on omien vanhempien luona kotona. Ei ulkomailla riskien keskellä. Vaikka sinusta olisikin hienoa leveillä sillä, että lapsoset ovat ihan Kreikassa. Ja saisit olla kahdestaan sen uuden poikaystäväsi kanssa kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ja veljilläsi on yhtään sydäntä, antaisitte äitinne matkustaa yksin.

TAkuulla olette kautta rantain antaneet ymmärtää, että varahoitopaikan hankkiminen on vaikeaa jne. Missään muussa tapauksessa tuon ikäiset ihmiset eivät haluaisi ottaa KAIKKIA töitään mukaan lomalle.

Äiti EI LÄHDE, ellei lapset tule mukaan. Äiti ei halua Kreikkaan muuten vaan, vaan haluaisi viedä lapset ulkomaille. Ja Kreikka marraskuussa oli äidin ehdotus. Ei liian kuuma, ei talvi (ei toppahaalareiden pukemista). Saa länsimaista ruokaa, on lapsille tekemistä, saa suoran lennon jne.

Äiti vain ajatteli, että olisi vaihtelua lähteä marraskuun pimeinä aikoina vähän jonnekin muualle. Ja kun isälle sattui tuo loma, ehdotti tällaista.

Itseäni mietityttää siis se, että miten oma 3v jaksaa olla viikon ilman äitiä ja isää. 5v serkukset olivat jo alkukesästä isän ja äidin kanssa yksinään mökillä, kun minä olin viikon sairaslomalla ja oma 3v kotona tuolloin.

Äiti on hoitanut 5-vuotiaita 2-vuotiaasta lähtien ja näitä muita jo allen vuoden ikäisestä lähtien. Lapset ovat usein öitä mummolla ÄIDIN ehdotuksesta. Me emme ole lykänneet lapsiamme hänelle hoitoon väkipakolla.

ap

Vierailija
28/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten paikka on omien vanhempien luona kotona. Ei ulkomailla riskien keskellä. Vaikka sinusta olisikin hienoa leveillä sillä, että lapsoset ovat ihan Kreikassa. Ja saisit olla kahdestaan sen uuden poikaystäväsi kanssa kotona.

Ettekö te ihan oikeasti osaa lukea? Luitko aloitukseni? Mikä ihmeen poikaystävä??

Minulla on aviomies, ollut jo 6 vuotta. Ja olisin ihan töissä tuon Kreikan reissun aikaan. Miksi ihmeessä minä leveilisin sillä, että lapset ovat mummon luona Kreikassa? Enemmän minulla olisi ikävä kuin tarve leveillä!

Ei hyvänen aika. Mä jätän tämän tähän. Miten näin pässejä ihmisiä voi olla hereillä tähän aikaan päivästä.

Jatkan keskustelua ihan perhepiirissä, ei tästä palstasta ole neuvojen kyselyyn.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä huippu isovanhemmat! Päästäisin ehdottomasti kokeneiden, lapset tuntevien isovanhempien kanssa. Ja kyllä varmaan raaskisin olla itsekin viikon erossa, kun lapset ovat kuitenkin todella tuttujen isovanhempien kanssa eikä kenenkään vieraamman. Matkustaahan nelilapsiset perheetkin, niin miten tämä nyt sitten eroaa siitä? Isovanhemmatkin ovat vielä nuoria. Ihanaa lomaa teille kaikille!

Vierailija
30/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni oli 7 vuotiaana 9 päivää vanhempieni kanssa Puolassa. Enemmän mulla oli ikävä sitä, kuin toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/125 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuuta neljästä uimataidottmasta lapsesta meren rannalla (tai uima-altaalla).

Vierailija
32/125 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mä haluaisin tulevaisuudessa olla just tuollainen isovanhempi!

Mielihyvin olisin "töissä" kotona ja hoitaisin nimenomaan omia lastenlapsiani.

Ja voisin pyytää viedä ne myös matkalla -vanhemmat toki päättäisivät onko heidän lapsensa valmis olemaan viikon erossa vanhemmistaan. Mutta ei kai kukaan ehdota tuollaista jos ei tiedä pärjäävänsä?



Mä en ymmärrä miten jotkut väittävät että ap on veljineen hyväksikäyttäjä??? Jotkut oikeesti haluaa olla lastenlapsiensa kanssa ja jos ap: n äiti on kerran lastenhoitaja ammatiltaankin niin kai sitä mielummin hoitaa omia lastenlapsiaan kuin muiden kakaroita.



Ole ap onnellinen että sulla on noin ihana äiti ja lapsillanne noin ihana mummi.



Matkasta: en tiedä raaskisinko itse päästä 3-vuotiasta viikoksi, mutta mulla ei olekkaan tilannetta että meidän 3 v olisi noin läheinen isovanhempiensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/125 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti edes osa noista on kieli poskella kirjoitettuja, ei kukaan voi tehdä noin hulluja johtopäätöksiä noista ap:n kertomista tai kertomatta jättämistä asioista.



On mullekin käynyt niin että mitä en avauksessa ole kertonut koska ei kuulu asiaan, siihen takerrutaan ja käännetään punainen siniseksi jne.



Voi taivas!

Vierailija
34/125 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma miehenikin on 50+ ja nuorin aloittaa vasta koulun.

Jos he itse ehdottavat niin miksikäs ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/125 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä vastannut siihen, miksi se kolmivuotiaskin on pakko ottaa mukaan, jos lapsen äitikään ei halua. Miksi koko matka peruuntuu tuon lapsen puuttuessa? Miten koko retken onnistuminen voi olla kiinni siitä, että myös juuri tuo nimenomainen 3-vuotias on mukana? Outoa minusta, ja vielä oudompaa, että ap ei edes ihmettele, mikä hinku isovanhemmilla on se pieninkin viedä mennessään.

Yleensä isovanhemmat haluavat neuroottisuuteen asti olla tasapuolisia lapsenlapsia kohtaan ja yhden jäädessä kotiin tasapuolisuus ei toteutuisi.

Tässä yhteydessä heille on turha jankuttaa ettei se 3v todellakaan tulevaisuudessa kärsi matkasta jäämisestä.

Omat appivanhempani haluaisivat sitkeästi viedä lapsemme etelälomalle, koska veivät aikanaa isosiskotkin(ensimmäisestä liitosta). Ikävä kyllä en uskalla päästä heitä matkaan kielitaidotttomien 70+ appivanhempien kanssa. Jos edes toinen isosiskoista otetaan mukaan asia ok.

Vierailija
36/125 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa ei todellakaan ole häävit ilmat marraskuussa, ei kukaan sinne silloin mene! Yksikään matkatoimisto ei tee enää marraskuussa Kreikkaan matkoja ... tässä jutussa jokin mättää. Myöskään halpalentoyhtiöillä / Finnairilla ei ole enää marraskuussa Kreikan lentoja. Millähän isovanhemmat aikoivat matkustaa Kreikkaan?

Vierailija
37/125 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisivat teoriassa olla noiden lasten vanhempiakin, eivät mitään vanhuksia siis.

Joo, päästäisin, mutta olisiko se sitten lomaa vanhemmillesi?

Vierailija
38/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en ymmärrä sitä, miksi viisikymppinen pari ei viettäisi lomaa kaikessa rauhassa toisistaan nauttien.

Vierailija
39/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi haluavat lähteä marraskuun pimeässä lomalle, mutta eivät voi kahdestaan kun veljesi ja sinun lapsesi joutuisivat varahoitopaikkaan. Nyt ainoa ratkaisu heidän mielestä on, että he ottavat kakaranne matkaat reissuun.

Voi luoja....

mitä jos ihan itse hoitaisitte niitä tekemiänne lapsia sen viikon, että äitinne saisi oikeasti lomaa? Itse ole viisikymppinen, enkä ikimaailmassa ottaisi sitä vastuuta, että veisin noin pienet lapset (ja noin monta) ulkomaille. Äitisi ei vain kehtaa sanoa, että hoitakaa itse lapsenne. Kaikkia se leipä elättää.

eikä yksinään. Äiti on ihan itse pyytänyt ja tarjoutunut hoitamaan lapsiamme, jättäytyi pois päivätöistä voidakseen olla perhepäivähoitaja. Äiti ja isä ovat matkailleet ympäri maailmaa meidän kanssa ja haluaisivat nyt tehdä samaa lastenlasten kanssa. Meillä vanhemmilla, jotka nyt olemme vielä töissä, ei ole tähän aikaa. ap

Sinä ja veljesi olette tyranneja, joille vanhempanne eivät voi mitään. Katsokaa peiliin.

Äiti oli töissä päiväkodissa ja kun minulle ja sisaruksille tuli samaan aikaan lapsia, hän kysyi voisiko jättäytyä pois päiväkotityöstä ja alkaa meidän lapsille yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. No sehän kävi meille tietenkin, mikä olisi parempaa kuin olla isoäidin hoivissa.

Me maksamme äidille korkeimman maksun, mitä kunnallisella puolella päivähoitomaksu on. Sen lisäksi äiti saa kuntalisän ja Kelan yksityisen hoidon tuen. Eli kyllä saa myös korvausta arvokkaasta työstään.

Äidillä on joka kesä viisiviikkoinen loma, jolloin lapset eivät ole hoidossa. Joulun aikaan kahden viikon loma ja usein muita pienempiä lomia pitkin vuotta. Jos äiti on sairaana, on meidän tehtävä järjestää varahoito omille lapsille, tietenkin.

Äiti haluaisi lähteä marraskuussa Kreikkaan. Siis ihan muuten vaan. Isällä on silloin viikon loma ja haluaisivat ottaa lapset mukaan. Meille kävisi ihan hyvin sekin, että hankkisimme varahoidon sille viikolle, jos he haluaisivat lähteä kaksistaan. Mutta nimenomaan itse ehdottivat, että lähtisivät lasten kanssa. Ja lapset tuolloin tuon ikäisiä kuin aiemmin mainitsin.

Isä ja äiti ovat kokeneita matkailijoita.

ap

Vierailija
40/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en ymmärrä sitä, miksi viisikymppinen pari ei viettäisi lomaa kaikessa rauhassa toisistaan nauttien.

Eipä tälle muuta selitystä keksi kuin se, että mammat ovat ahdistuneita ja pyttyyntyneitä sateisessa Suomessa ja tulevat kateudesta neonvihreiksi kun jonkun mummi tarjoutuu viemään lapset kivalle lomalle.

Viisikymppiset ovat ihan täysillä työelämässä ja takuulla kykeneviä huoltamaan leikki-ikäisiä. Siinähän on kaksi aikuista, kaksi pientä kummallekin, ei liene ylivoimaista. Ja johan tuo mummi on lastenhoitokykynsä jo osoittanut hoitamalla päivittäin heitä.

Ap tehköön oman harkintansa mukaan ja toivottavasti lapsilla on ihana loma!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi