Jestas, 4-luokkalainen ei ymmärrä enkusta mitään, edes olla-verbiä
ei osaa kun nyt pitäisi osata jo taivuttaa menneeseen aikamuotoonkin :( Olen aikaisemminkin huomannut ettei osaa yksinkertaisiakaan asioita, mutta taas iski oikein silmille kun ei tajunnut mitä tarkoittaa "they have"...
Taitaa kesä mennä enkkua petratessa, ei voi muuta :( Ja huomasinpa samalla että kirjaa on kyllä kummasti ehtinyt tunneilla töhriä, ilmankos ei ole mitään oppinutkaan näiden kahden vuoden aikana.
Kommentit (4)
ihan samanlainen nelosluokkalainen. (Sillä diagnosoitiin juuri lukihäiriö)
Ei tule ylläreitä. Eikä siitä oikeasti ole edes vaivaa. Jutella samalla päivän kuulumiset kun tarkastaa vaikka matikan läksyt. Vie 10min illasta.
Just meinasin samaa tulla sanomaan, että kun tarkistaa läksyt joka ilta, huomaa kyllä osaako lapsi vai ei. Meillä korjataan myös läksyissä olevat virheet, eli neuvon lasta ja hän itse oivaltaa oikean vastauksen. Oppimista voi siis tapahtua ihan kotonakin.
ettei kaikki lukiolaisetkaan osaa olla- tai omistaa-verbien eroa tai taivutusta. Aikamuodot on myös ihan hepreaa...