Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 50v isovanhempien mukaan neljä alle kouluikäistä lomamatkalle Kreikkaan?

Vierailija
19.06.2012 |

Äitini hoitaa minun ja kahden veljeni yhteensä neljää lasta, vähän niin kuin työkseen. Lapset ovat siis perhepäivähoidossa äidilläni.



Äiti haluaisi lähteä Kreikkaan viikoksi isäni kanssa, ottaisi lapset mukaan. Maksaisivat itse kaikki, joten rahasta ei kyse.



Lapset 2x5v, 4v ja 3v.



Äiti ja isä ovat hyväkuntoisia, ikinuoria viiskymppisiä.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä parisuhdeongelma vai läheisriippuvuutta? Muuten en ymmärrä sitä, miksi viisikymppinen pari ei viettäisi lomaa kaikessa rauhassa toisistaan nauttien.

Mun 60-vuotiaat vanhemmat ottavat usein jonkun lapsenlapsistaan mukaan (yhden kerrallaan) viikon lomamatkoilleen. Ja syy: he ovat päivät pitkät kahdestaan. Viikonloput, kaikki arki-illat.. Kyllä siinä saa ihan koko rahan edestä nauttia toisistaan koko ajan. Ymmärrän erittäin hyvin, että on ihan kivaa vaihtelua välillä ottaa joku lapsenlapsista mukaan. Ja lapsenlapset kuitenkin jo lähes 10-vuotiaita, joten mistään vaippaikäisistä ei ole kyse.

Ja ap:lle: antaisin vanhempien ottaa lapset mukaan tässä tapauksessa. Jos olisi normaali mummi-suhde (eli näkee paljon harvemmin), en ihan noin pienten kanssa päästäisi lähtemään. Mutta nehän näkee nyt enemmän isovanhempiaan päivän aikana kuin omia vanhempiaan! Eli jos isovanhemmat tätä ITSE ehdottavat, niin tottakai. Kyllähän he tietävät, miten päivät sujuvat noiden lasten kanssa. Ei harhakuvitelmia.

Vierailija
42/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaille isovanhempien kanssa. Tuonikäiset ovat täysin vahdittavia, ties mitä saavat päähänsä. Ja aika rankkaa olisi kyllä isovanhemmille. Eivätkö he tosiaan halua lomailla kahdestaan? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsilla olisi kivaa.Itse olisin kotimaassa huolesta sekaisin (mutta sehän olisi ihan mun ongelma).

Eli jos vain itse kestät stressaamatta niin päästä ihmeessa lapset reissuun!Ihanat isovanhemmat!!!!

Vierailija
44/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihme viestejä olet saanut. Ymmärrän hyvin että jos äitisi toimii perhepäivähoitajana läheisille lapsille, voi hoitoviikoille suunnitella tavallisesta poikkeavaakin menoa. Muutoin kai äitisi olisi tuon viikon ihan normaalisti töissä hoitaen lapsia ja nyt kesällä joka tapauksessa pitäisi lomaa itsekseen (miehensä kanssa)?



Nämä asiat minua mietityttäisi: Osaavatko vanhempasi realistisesti ajatella, minkälainen vahtiminen neljässä pienessä on esim. uimarannalla tai liikenteessä joka poikkeaa suomalaisesta? Toisaalta lomakohteessa voi liikkua hyvinkin pienellä ja turvallisella alueella ja ilmeisesti vanhempasi ovat kokeneita matkailijoita. Oma isäni, joka on muuten loistava lasten kanssa, hukkasi meidän lapsen pikku kaupungin pankissa :/ Lapsi oli todella nopea. Ehkä siinä tilanteessa oli apua kun sai pikaisesti suomen kielellä hälytettyä kaikki lähellä olevat ihmiset apuun, mutta tosiaan noin voi käydä ihan täällä kotosuomessakin.



Toisekseen miettisin, tuleeko 3-vuotiaalle kova ikävä. Onko ollut pitkään erossa? Ja muutenkin jos lapsille tulee joku hätä, vaikkapa sairastuminen, niin silloin itse vanhempana on kovin kaukana lapsestaan. Ja jos tosiaan yksi lapsista sairastuisi, niin pärjäisikö yksi isovanhempi sitten kolmen kanssa?



Parhaimmillaan lomailu on isovanhemmille jopa helpompaa neljän lapsen kanssa mukavassa hotellissa kuin kotona ruuanlaittoineen, mutta jos jotain ikävää sattuu, niin apujoukot ovat kovin kaukana. Vain itse tiedät, uskallatko päästää jo tänä syksynä tai ehkä vuoden kuluttua tai vaikkapa niin että ihan pienin ei lähtisi mukaan.



Tuohon lomailuun vielä, että miksi lapset pitää ylipäätään raahata mukaan.. Meidän 4-v on ollut kolme kertaa ulkomailla, kaksi kertaa rantalomakohteessa ja kerran kaupunkilomalla, ja kovasti taas kyselee milloin lähdetään uudelleen. Ensimmäisiä kertoja ollut niin pieni ettei kunnolla muista mutta kuvia katseltu. Ihania koko perheen rentoja viikkoja olleet.

Vierailija
45/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että marraskuussa, tuo muuttaa asetelmaa paljon. Ei turistiruuhkia, ei kuuma, vaatteilla voi suojata auringolta, merivesi on kylmää. Päästäisin marraskuussa, en päästäisi kesä-elokuussa.

Vierailija
46/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 49 vuotias ja nuorin meni syksyllä kouluun.

Ja totta kai päästäisin lapset mukaan jos siihen mahdollisuus olisi.



t. itse ikinuori viisikymppinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä parisuhdeongelma vai läheisriippuvuutta? Muuten en ymmärrä sitä, miksi viisikymppinen pari ei viettäisi lomaa kaikessa rauhassa toisistaan nauttien.

Mun 60-vuotiaat vanhemmat ottavat usein jonkun lapsenlapsistaan mukaan (yhden kerrallaan) viikon lomamatkoilleen. Ja syy: he ovat päivät pitkät kahdestaan. Viikonloput, kaikki arki-illat.. Kyllä siinä saa ihan koko rahan edestä nauttia toisistaan koko ajan. Ymmärrän erittäin hyvin, että on ihan kivaa vaihtelua välillä ottaa joku lapsenlapsista mukaan. Ja lapsenlapset kuitenkin jo lähes 10-vuotiaita, joten mistään vaippaikäisistä ei ole kyse. Ja ap:lle: antaisin vanhempien ottaa lapset mukaan tässä tapauksessa. Jos olisi normaali mummi-suhde (eli näkee paljon harvemmin), en ihan noin pienten kanssa päästäisi lähtemään. Mutta nehän näkee nyt enemmän isovanhempiaan päivän aikana kuin omia vanhempiaan! Eli jos isovanhemmat tätä ITSE ehdottavat, niin tottakai. Kyllähän he tietävät, miten päivät sujuvat noiden lasten kanssa. Ei harhakuvitelmia.


Suomessa ja Kreikassa, se 50v isoisä varmaan nauttii, kun lapsenlapset on mukana lomallakin. Heille vaihtelua olisi lapsivapaa aika, mutta nähtävästi omat lapset eivät sitä kykene nuorille isovanhemmille suomaan. Kateutta vai mitä lie.

Vierailija
48/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos hänellä on miehensä kanssa vielä jotain yhteistä (ja toivotaan, että olisi vielä tulevaisuudessakin), he haluaisivat viettää loman kahdestaan.

Jos ei viiskymppinen pari kestä toisiaan viikkoa kahdestaan lomalla niin ei taida heillä enää paljoa yhteistä olla. Ensin on omien lasten takia pidetty kulisseja yllä. Nyt tarvitaan lapsenlapset siihen liimaksi.

Miten heille käy kun ei ole enää lapsenlapsia välissä ja joutuvat olemaan kahdestaan. Taitava erota kohta.

Minä soisin nuorille isovanhemmille tärkeää parisuhdeaikaa vihdoin nyt kun heillä olisi aikaa olla kahdestaan. Se olisi satsaus heidän yhteiseen tulevaisuuteen, ellei se ole jo liian myöhäistä.

Muuten en ymmärrä sitä, miksi viisikymppinen pari ei viettäisi lomaa kaikessa rauhassa toisistaan nauttien.

Eipä tälle muuta selitystä keksi kuin se, että mammat ovat ahdistuneita ja pyttyyntyneitä sateisessa Suomessa ja tulevat kateudesta neonvihreiksi kun jonkun mummi tarjoutuu viemään lapset kivalle lomalle.

Viisikymppiset ovat ihan täysillä työelämässä ja takuulla kykeneviä huoltamaan leikki-ikäisiä. Siinähän on kaksi aikuista, kaksi pientä kummallekin, ei liene ylivoimaista. Ja johan tuo mummi on lastenhoitokykynsä jo osoittanut hoitamalla päivittäin heitä.

Ap tehköön oman harkintansa mukaan ja toivottavasti lapsilla on ihana loma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vieläkään ei pääse harrastamaan villiä seksiä vaimonsa kanssa kun lomallekin pitää raahata neljä lasta matkaan.

Jos ap.n isä on hyvännäköinen mies, alkaa varmaan kohta katsoa nuorempaa vaimoa itselleen, kenellä on jo aikaa viettää laatuaikaa parisuhteessa.

Vierailija
50/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo lentokenttämuodollisuudet jonotuksineen ja myöhästymisineen neljän pienen kanssa... saati sitten rannalla, liikenteessä, ravintoloissa.

Kukaan täyspäinen ihminen ei halua (eikä edes kykene)neljää vierasta lasta vahdittavakseen tuollaisiin olosuhteisiin. Kesällä Kreikassa on järkyttävän kuuma, joka tuo omat riskinsä.

vaikka noista olisi 2 ihka omaa, niin sihen vielä kaksi serkkua ?????????

MONIKO OTTAISI ??????

AP te käytätte vanhmpianne hyväksi , HÄVETKÄÄ

50 v ei ole vanha, vaan ihan ok ikä, se ei ole este, mutta että NELLJÄ PIENTÄ LASTA !!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten paikka on omien vanhempien luona kotona. Ei ulkomailla riskien keskellä. Vaikka sinusta olisikin hienoa leveillä sillä, että lapsoset ovat ihan Kreikassa. Ja saisit olla kahdestaan sen uuden poikaystäväsi kanssa kotona.

WHAT????

Ettekö te ihan oikeasti osaa lukea? Luitko aloitukseni? Mikä ihmeen poikaystävä??

Minulla on aviomies, ollut jo 6 vuotta. Ja olisin ihan töissä tuon Kreikan reissun aikaan. Miksi ihmeessä minä leveilisin sillä, että lapset ovat mummon luona Kreikassa? Enemmän minulla olisi ikävä kuin tarve leveillä!

Ei hyvänen aika. Mä jätän tämän tähän. Miten näin pässejä ihmisiä voi olla hereillä tähän aikaan päivästä.

Jatkan keskustelua ihan perhepiirissä, ei tästä palstasta ole neuvojen kyselyyn.

ap

No niin haahkat, mission accomplished. Ja ei kun etsimään uutta kiusattavaa.

Löytyisiköhän seuraavaksi vaikka joku masentunut tai jopa itsaria harkitseva uhriksi...

Vierailija
52/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin itsestäsi parhaalta tuntuu. Tältä palstalta on ihan turha kysellä mitään, koska osa av-mammoista on hysteerisiä ylisuojelevia pilkunnussijoita ja toiset muuten vaan kateellisia. Itse voisin tilanteessasi antaa lasteni mennä reissulle, ihanaahan se olisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tässä annetaan ymmärtää, että 50v isovanhemmat olisi jotenkin jo liian vanhoja matkailemaan lastenlasten kanssa...... "Äiti ja isä ovat hyväkuntoisia, ikinuoria viiskymppisiä." ei se lastenlasten saanti tee ihmisestä vanhaa ja raihnaista. 70v isovanhemmista voisi sanoa, että on ikinuoria ja hyväkuntoisia ja 70v isovanhempien kohdalla jo kyselisin av-palstalla mielipiteitä mutta jos isovanhemmat ovat 50v, niin en ymmärrä missä kiikastaa? tottakai voi päästää mukaan matkalle.

Vierailija
54/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi haluavat lähteä marraskuun pimeässä lomalle, mutta eivät voi kahdestaan kun veljesi ja sinun lapsesi joutuisivat varahoitopaikkaan. Nyt ainoa ratkaisu heidän mielestä on, että he ottavat kakaranne matkaat reissuun.

Voi luoja....

mitä jos ihan itse hoitaisitte niitä tekemiänne lapsia sen viikon, että äitinne saisi oikeasti lomaa? Itse ole viisikymppinen, enkä ikimaailmassa ottaisi sitä vastuuta, että veisin noin pienet lapset (ja noin monta) ulkomaille. Äitisi ei vain kehtaa sanoa, että hoitakaa itse lapsenne. Kaikkia se leipä elättää.

eikä yksinään. Äiti on ihan itse pyytänyt ja tarjoutunut hoitamaan lapsiamme, jättäytyi pois päivätöistä voidakseen olla perhepäivähoitaja. Äiti ja isä ovat matkailleet ympäri maailmaa meidän kanssa ja haluaisivat nyt tehdä samaa lastenlasten kanssa. Meillä vanhemmilla, jotka nyt olemme vielä töissä, ei ole tähän aikaa. ap

Sinä ja veljesi olette tyranneja, joille vanhempanne eivät voi mitään. Katsokaa peiliin.

Äiti oli töissä päiväkodissa ja kun minulle ja sisaruksille tuli samaan aikaan lapsia, hän kysyi voisiko jättäytyä pois päiväkotityöstä ja alkaa meidän lapsille yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. No sehän kävi meille tietenkin, mikä olisi parempaa kuin olla isoäidin hoivissa.

Me maksamme äidille korkeimman maksun, mitä kunnallisella puolella päivähoitomaksu on. Sen lisäksi äiti saa kuntalisän ja Kelan yksityisen hoidon tuen. Eli kyllä saa myös korvausta arvokkaasta työstään.

Äidillä on joka kesä viisiviikkoinen loma, jolloin lapset eivät ole hoidossa. Joulun aikaan kahden viikon loma ja usein muita pienempiä lomia pitkin vuotta. Jos äiti on sairaana, on meidän tehtävä järjestää varahoito omille lapsille, tietenkin.

Äiti haluaisi lähteä marraskuussa Kreikkaan. Siis ihan muuten vaan. Isällä on silloin viikon loma ja haluaisivat ottaa lapset mukaan. Meille kävisi ihan hyvin sekin, että hankkisimme varahoidon sille viikolle, jos he haluaisivat lähteä kaksistaan. Mutta nimenomaan itse ehdottivat, että lähtisivät lasten kanssa. Ja lapset tuolloin tuon ikäisiä kuin aiemmin mainitsin.

Isä ja äiti ovat kokeneita matkailijoita.

ap


Ap. kirjoitti, että äiti ei lähde, jos lapset eivät lähde. Eli ottaako äiti sitten lapset mukaan vain siksi, ettei henno päästää lapsia varahoitopaikkaan? Hieman marttyyrimäisesti lähtee lasten kanssa, ettei vanhemmille tule lisätyötä varapaikan etsimisessä ym.? Voisin kuvitella oman äitini tekevän juuri noin.

Vai mikä voi olla muu syy, ettei lähde ilman lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset isovanhemmalle hyvin tuttuja ja kyseessä vielä nuori isoäiti. Korkeintaan ehdottaisin että tällä kertaa esimerkiksi kaksi vanhinta mukaan ja ehkä toiste nuoremmat. Nuo kaksi nuorinta ei vielä hirveästi saa irti matkasta ja olisihan se helpompaa myös kaitsijoille vain kahden kanssa matkata. Jos kuitenkin ehdottomasti haluavat koko köörin mukaan niin en pistäisi siinäkään vastaan.







Vierailija
56/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljää pientä lasta matkaan Kreikkaan.

Ja mistä sen tiedän. Siksi, että meillä itsellämme on viisi lasta. En ottaisi neljää lapsenlasta ikinä matkaan.

Omien kanssa on homma toiminut. Mutta ei. En tule ikinä ottamaan neljää lastenlasta viikoksi Kreikkaan.

jo lentokenttämuodollisuudet jonotuksineen ja myöhästymisineen neljän pienen kanssa... saati sitten rannalla, liikenteessä, ravintoloissa.

Kukaan täyspäinen ihminen ei halua (eikä edes kykene)neljää vierasta lasta vahdittavakseen tuollaisiin olosuhteisiin. Kesällä Kreikassa on järkyttävän kuuma, joka tuo omat riskinsä.

vaikka noista olisi 2 ihka omaa, niin sihen vielä kaksi serkkua ?????????

MONIKO OTTAISI ??????

AP te käytätte vanhmpianne hyväksi , HÄVETKÄÄ

50 v ei ole vanha, vaan ihan ok ikä, se ei ole este, mutta että NELLJÄ PIENTÄ LASTA !!!!!!!!!!

Vierailija
57/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovathan tuttuja toisilleen.



Ikänsä puolesta voisivato olla noiden lasten vanhempia.



Sain nuorimmaiseni täytettyäni 40 ja naapurissa oli rouva joka sai lapsen 46-vuotiaana.



Vierailija
58/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhdelomaa miehensä kanssa?



Eli äitisi ei pääse lomalle, ellei ota lapsianne matkaan?



Minä tekisin niin, että sanoisin tiukasti äidille, että olet ansainnut isän kanssa kahdenkeskisen loman ja älä huoli, me kyllä hoidamme lapsille varahoidon viikoksi. Mene isän kanssa lomalle ja nauttikaa romanttisista illoista. Olette sen ansainneet.

Vierailija
59/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi haluavat lähteä marraskuun pimeässä lomalle, mutta eivät voi kahdestaan kun veljesi ja sinun lapsesi joutuisivat varahoitopaikkaan. Nyt ainoa ratkaisu heidän mielestä on, että he ottavat kakaranne matkaat reissuun.

Voi luoja....

mitä jos ihan itse hoitaisitte niitä tekemiänne lapsia sen viikon, että äitinne saisi oikeasti lomaa? Itse ole viisikymppinen, enkä ikimaailmassa ottaisi sitä vastuuta, että veisin noin pienet lapset (ja noin monta) ulkomaille. Äitisi ei vain kehtaa sanoa, että hoitakaa itse lapsenne. Kaikkia se leipä elättää.

eikä yksinään. Äiti on ihan itse pyytänyt ja tarjoutunut hoitamaan lapsiamme, jättäytyi pois päivätöistä voidakseen olla perhepäivähoitaja. Äiti ja isä ovat matkailleet ympäri maailmaa meidän kanssa ja haluaisivat nyt tehdä samaa lastenlasten kanssa. Meillä vanhemmilla, jotka nyt olemme vielä töissä, ei ole tähän aikaa. ap

Sinä ja veljesi olette tyranneja, joille vanhempanne eivät voi mitään. Katsokaa peiliin.

Äiti oli töissä päiväkodissa ja kun minulle ja sisaruksille tuli samaan aikaan lapsia, hän kysyi voisiko jättäytyä pois päiväkotityöstä ja alkaa meidän lapsille yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. No sehän kävi meille tietenkin, mikä olisi parempaa kuin olla isoäidin hoivissa.

Me maksamme äidille korkeimman maksun, mitä kunnallisella puolella päivähoitomaksu on. Sen lisäksi äiti saa kuntalisän ja Kelan yksityisen hoidon tuen. Eli kyllä saa myös korvausta arvokkaasta työstään.

Äidillä on joka kesä viisiviikkoinen loma, jolloin lapset eivät ole hoidossa. Joulun aikaan kahden viikon loma ja usein muita pienempiä lomia pitkin vuotta. Jos äiti on sairaana, on meidän tehtävä järjestää varahoito omille lapsille, tietenkin.

Äiti haluaisi lähteä marraskuussa Kreikkaan. Siis ihan muuten vaan. Isällä on silloin viikon loma ja haluaisivat ottaa lapset mukaan. Meille kävisi ihan hyvin sekin, että hankkisimme varahoidon sille viikolle, jos he haluaisivat lähteä kaksistaan. Mutta nimenomaan itse ehdottivat, että lähtisivät lasten kanssa. Ja lapset tuolloin tuon ikäisiä kuin aiemmin mainitsin.

Isä ja äiti ovat kokeneita matkailijoita.

ap


Ap. kirjoitti, että äiti ei lähde, jos lapset eivät lähde. Eli ottaako äiti sitten lapset mukaan vain siksi, ettei henno päästää lapsia varahoitopaikkaan? Hieman marttyyrimäisesti lähtee lasten kanssa, ettei vanhemmille tule lisätyötä varapaikan etsimisessä ym.? Voisin kuvitella oman äitini tekevän juuri noin.

Vai mikä voi olla muu syy, ettei lähde ilman lapsia?

anna vanhempiesi lähteä nauttimaan rentouttavasta lomasta KESKENÄÄN!

eli hommaatte varhoidon ihan itsekseen ja ilmoitatte, et se ja se hoittaa lapsia tuon viikon.. jolloin äitisi saa huokaista ja lähteä lomalle rauhassa :)

Vierailija
60/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tai 4 vuotias on vielä liian nuoria olemaan viikon erossa vanhemmistaan. 5 vuotiaan kohdalla voisin jo harkita.



Mitä taas isovanhempien ikään ja lasten lukumäärään tulee niin nehän voisivat olla jopa heidän omia lapsiaan ja ihan normaali suurperheen määrä, joten sen puolesta kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme