Päästäisitkö 50v isovanhempien mukaan neljä alle kouluikäistä lomamatkalle Kreikkaan?
Äitini hoitaa minun ja kahden veljeni yhteensä neljää lasta, vähän niin kuin työkseen. Lapset ovat siis perhepäivähoidossa äidilläni.
Äiti haluaisi lähteä Kreikkaan viikoksi isäni kanssa, ottaisi lapset mukaan. Maksaisivat itse kaikki, joten rahasta ei kyse.
Lapset 2x5v, 4v ja 3v.
Äiti ja isä ovat hyväkuntoisia, ikinuoria viiskymppisiä.
Kommentit (125)
viisikymppinen pariskunta. ei tulisi mieleenkään, että lähtisimme lomalle ulkomaille ja ottaisimme pienet lapsenlapset mukaan. Lomalla ollaan kahdestaan, kierretään nähtävyyksiä, istuskellaan terasseilla, nukutaan pitkään, lenkkeillään, luetaan, lemmitään rauhassa..
Kuka terveessä suhteessa oleva haluaa -lomallaan- hoitaa toisten lapsia? Joita hoitaa aina muutenkin? Jotain outoa riippuvuus- tai marttyyrisävyä tässä on. Ja juuri siksi en laskisi lapsiasni tuollaisen pariskunnan matkaan. Lapset ovat jokin puskuri, ettei tulisi riitaa. kun ei kestetä toisen naamaa viikkoa.
ja emme hoitolapsia laumaa mukaan ottaisi.
yhden lapsen voisimme ehkä ottaakin...
Ei olisi tullut mieleenkään, että olisin laittanut lapseni isovanhempiensa kanssa sinne, ilman meitä vanhempia. Lapsissa on kuitenkin kova työ ja vahtiminen koko ajan. Eikä meidän lapsista ole kuin vain kaksi alle kouluikäistä!
Suosittelen ap siis sinulle, että otat lomaa töistä ja miehesi voisi myös ottaa, samoin veljesi ja/tai hänen puolisonsa, ja menette isovanhempien mukaan Kreikkaan. Jos aikuisia on kolme, neljä - tai mieleellään enemmänkin - alle kouluikäistä neljää lasta kohden, niin matka on oikeasti vähän lomaakin, kun lastenhoitajien määrä on suhteessa lasten määrään.
ihmisiä, jotka hoidattavat lapsensa vanhemmillaan arkena ja lomilla. Minusta se ei ole tervettä, ei yhdellekään osapuolelle. Joku on aina riippuvuussuhteessa johonkin. Ja kuvioissa on mukana myös lasten puolisot, jotka tuovat omat mausteensa soppaan.
Kaikki eivät voi olla tyytyväisiä, vaikka ap sitä todesteleekin, kun ei halua katsoa totuutta silmiin.
hyvällä sydämmellä kaikkia osapuolia ajatellen, siis lapsi, mummoa, vaaria, teitä vanhempia sinua miestäsi veljeäsi jne jne
MIETI TARKKAAN MISSÄ MÄTTÄÄ?
että aika sairaalloisen kiinnostuneita lapsistanne ja heidän kanssaan viettämästään ajasta vaikuttavat olevan nuo isovanhemmat. Oletteko varma, ettei mitään lainvastaista (hyväksikäyttö, pedofiiliringit (jotka nimenomaan Kreikassa kukoistavat)) ole kuvioissa mukana?
Ei pph:n palkalla kuutta henkeä Kreikkaan viedä. Ja muutenkin jatkuvasti reissata ympäri maailmaa.
mies. Minulla on marraskuussa lomaa, lähdetään Kreikkaan. Nainen: no mutta miten sitä, en voi sinne lähteä kun Minna ja jarkko on töissä Mies: mutta löytäväthän he varahoitopaikan nainen: mutta kun se on niin hankalaa ja maksaa niille ja siitä tulee vaivaa ja se Jarkon vaimo sitten tiuskii taas kun lapset joutui varapaikkaan. Mies: mutta jos se nyt näin tiukille menee niin lopeta tuo perhepäivähoitajana olo lapsenlapsille Nainen: mutta kun ei se ole enää niin yksinkertaista kun ehdin sanoa itseni irti sieltä päiväkodista ja ei tässä iässä enää oikein tahdo saada vakituista työpaikkaa. En mää voi lähteä. Mies: no pakko kai ne lapset on sitten matkaan ottaa. Mutta olisin rakas niin mielelläni lähtenyt sun kans kahdestaan. Olis joskus ihana saada lomailla rauhassa ja aamulla rakastella pitkään sinun kans. Nyt me joudutaan ottamaan joku iso huone, että kaikki kuusi mahtuu tai sitten kaksi huonetta ja kumpikin nukkuu kahden lapsen kanssa Nainen: älä ole vihainen, mutta en uskalla kyllä ehdottaa Minnalle ja Jarkolle, että hommaisivat hoitopaikan lapsilleen. Siitä tulee sitten taas murisemista ja jouluna on kylmä tunnelma. Kun nyt kuitenkin olen työsuhteessa heihin, en voi noin vain ottaa palkatonta lomaa ja sanoa, että etsikää hoitopaikka lapsille. Ja irti en voi sanoa kun en saisi enää uutta vakituista paikkaa. Eläkekertymääkin kun pitäisi vielä saada.
tilanteessa elävä mummo. Olen 48v.ja meillä on lapsenlapset 8 ja 4v ja sitten toisen tyttären lapsi 8kk. Omat lapset ovat 28 ja 25v ja kuopus on 15vpoika
Me hoidamme mieheni kanssa mielellään lastenlapsia. Itse lähden nyt 4n jälkeen hakemaan esikoisen lapsia kanssani syömään hesburgeriin ja sitten tullaan vielä meille pelailemaan yms.ja pappa vie lapset illalla kotiin.
Toissa viikonloppuna minä kävin junalla pohjoisessa näiden lasten kanssa. Olen sieltä kotoisin joten kävimme tapaamassa sukua
Mieheni ja tyttärien miesten kotimaahan lähdemme nyt juhannukselta niin että minä ja mieheni sekä nuorempi tytär vauvansa sekä vanhemman tyttären 8v.lapsi lähtee mukaan ja viikon päästä perässä tulevat vanhin tytär miehensä ja 5v.kanssa sekä meidän pojan kanssa.
Siellä olemme kuukauden ja voi, kuinka sielläkin mummot ja papat ja tädit ja sedät hoitavat ja hyysäävät ja kuljettavat lapsia :)
Kuten meidänkin lapsia aikanaan kun olivat pienempiä :)
Minä ja mieheni ollaan aidosti onnellisia ja iloisia kun voidaan niin paljon hoitaa ja olla lastenlasten kanssa. Innolla odotamme kunhan nuoremman tytön lapsi kasvaa ja hänkin voi olla enemmän hoidossa ja yötäkin
tilanteessa elävä mummo. Olen 48v.ja meillä on lapsenlapset 8 ja 4v ja sitten toisen tyttären lapsi 8kk. Omat lapset ovat 28 ja 25v ja kuopus on 15vpoika
Me hoidamme mieheni kanssa mielellään lastenlapsia. Itse lähden nyt 4n jälkeen hakemaan esikoisen lapsia kanssani syömään hesburgeriin ja sitten tullaan vielä meille pelailemaan yms.ja pappa vie lapset illalla kotiin.
Toissa viikonloppuna minä kävin junalla pohjoisessa näiden lasten kanssa. Olen sieltä kotoisin joten kävimme tapaamassa sukuaMieheni ja tyttärien miesten kotimaahan lähdemme nyt juhannukselta niin että minä ja mieheni sekä nuorempi tytär vauvansa sekä vanhemman tyttären 8v.lapsi lähtee mukaan ja viikon päästä perässä tulevat vanhin tytär miehensä ja 5v.kanssa sekä meidän pojan kanssa.
Siellä olemme kuukauden ja voi, kuinka sielläkin mummot ja papat ja tädit ja sedät hoitavat ja hyysäävät ja kuljettavat lapsia :)
Kuten meidänkin lapsia aikanaan kun olivat pienempiä :)Minä ja mieheni ollaan aidosti onnellisia ja iloisia kun voidaan niin paljon hoitaa ja olla lastenlasten kanssa. Innolla odotamme kunhan nuoremman tytön lapsi kasvaa ja hänkin voi olla enemmän hoidossa ja yötäkin
ELI ovat tarhassa hoidossa :)
tuo teidän touhu on ja kuulostaa normaalilta, toisin kuin ap:n touhu....
noin kun teilläkin on niin on just sitä ihanaa yhdessä oloa, ilman tiukkoja vaatimuksia.
eli ei ole sama tilanne.
Tämä ketju on kyllä av:ta pahimmillaan ja ylittää kenties jopa aiemmin näkemäni. Se toki kuuluu asiaan että mitään ap:n viestejä ei lueta, asiat käsitetään tahallaan väärin eikä uskota kun aloittaja yrittää korjata väärinkäsityksen ym. Uuteen sfääriin noustaan siinä vaiheessa kun mummoa ja pappaa aletaan jo epäillä pedofiileiksi... Huh huh.
Itse asiaan: minä ehdottaisin mummolle ja papalle että veisivät nuo viisivuotiaat ja jättäisivät nuoremmat kotiin. Olisi mukavampaa varmasti ainakin lapsille. 3-vuotias ei vielä muista matkasta mitään ja saattaisi ikävöidäkin, ja lisäksi pienempien mukana olo rajoittaisi viisivuotiaiden temmellystä.
Olen todella kateellinen sinulle ap; sulla on aivan ideaalitilanne ja tosi kivat vanhemmat. Mukavaa matkaa vaan kaikille lähtijöille!
nyt joku alkaa jo epäilemään pedofiliaa?!?!?
Tämä palsta on uskomaton. U S K O M A T O N !!!
Aikamoisia kommentteja kyllä tullut. Onko tosiaan nykyään äideille tai isoäideille niin vieras ajatus, että jotkut isovanhemmat tosiaan haluaisivat viettää aikaansa lastenlastensa kanssa. Sehän on antoisaa ja ihanaa! Ja ovat ehkä tottuneet hoitamaan neljää lasta. Ei sitä aina jaksa vaan puolisoaan tuijotella. Ja olen samoilla linjoilla tuon erään isoäidin kanssa, että esim. Etelä-Euroopassa isoäidit hoitavat lapsia huomattavasti enemmän kuin Suomessa. Suomessa mummojen pitäisi vaan lipittää viiniä, golfata ja pysyä timminä puolisoaan verten. Hei haloo! Hyvää reissua vaan!
tilanteessa elävä mummo. Olen 48v.ja meillä on lapsenlapset 8 ja 4v ja sitten toisen tyttären lapsi 8kk. Omat lapset ovat 28 ja 25v ja kuopus on 15vpoika
Me hoidamme mieheni kanssa mielellään lastenlapsia. Itse lähden nyt 4n jälkeen hakemaan esikoisen lapsia kanssani syömään hesburgeriin ja sitten tullaan vielä meille pelailemaan yms.ja pappa vie lapset illalla kotiin.
Toissa viikonloppuna minä kävin junalla pohjoisessa näiden lasten kanssa. Olen sieltä kotoisin joten kävimme tapaamassa sukuaMieheni ja tyttärien miesten kotimaahan lähdemme nyt juhannukselta niin että minä ja mieheni sekä nuorempi tytär vauvansa sekä vanhemman tyttären 8v.lapsi lähtee mukaan ja viikon päästä perässä tulevat vanhin tytär miehensä ja 5v.kanssa sekä meidän pojan kanssa.
Siellä olemme kuukauden ja voi, kuinka sielläkin mummot ja papat ja tädit ja sedät hoitavat ja hyysäävät ja kuljettavat lapsia :)
Kuten meidänkin lapsia aikanaan kun olivat pienempiä :)Minä ja mieheni ollaan aidosti onnellisia ja iloisia kun voidaan niin paljon hoitaa ja olla lastenlasten kanssa. Innolla odotamme kunhan nuoremman tytön lapsi kasvaa ja hänkin voi olla enemmän hoidossa ja yötäkin
ELI ovat tarhassa hoidossa :)
tuo teidän touhu on ja kuulostaa normaalilta, toisin kuin ap:n touhu....
noin kun teilläkin on niin on just sitä ihanaa yhdessä oloa, ilman tiukkoja vaatimuksia.
eli ei ole sama tilanne.
esikoisen lapsia. Olen meillä kotona tai heidän kotona iltapäivisin kun koululainen tulee koulusta. Äitinsä tekee 12-17 hommia, joten olen sen ajan lapsia hoitamassa. Mutta lasten isä tekee myös kotoa käsin töitä, joten en ole päivittäin lapsia hoitamassa.
Meillä on oma huonekin kotona näitä ihania rakkaita lapsia varten :)
vastauksia olet ap. saanut! Itse olen jo mummo ja iloitsen lastenlasteni seurasta. En tosin hoida heitä kuin satunnaisesti max. kolme päivää kerrallaan. Lapset ovat nyt 6v ja 2v. Pienemmänkin vähän vartuttua otamme varmaan heitä reissuille mukaan,lähinnä kotimaassa. Tosin olemme n. 10 vuotta vanhempia kuin teidän isovanhemmat, joten se vähän rajoittaa.
Viikko on kuitenkin pitkä aika kolmi- ja neljävuotiaille! Jospa laittaisitte 5v lapset mukaan ja pienemmät jäisivät vielä vanhempiensa hoiviin? Näin olisi turvallisempaakin, jos vaikka toinen isovanhemmista tai lapsi sairastuisi.
tosi ihanteellinen tilanne sulla, ap. ja itsekin tiedät, että teillä on kaikki hyvin, ja ainoa miettimisen aihe tuo 3-vuotiaan ikävä. suosittelen, että mietitte sitä perheen kesken, ja jätät av:n ihan omaan arvoonsa.
kantaa ottamatta todella ihmettelen äitiä (ja isää, jos sellainen perheessä edes on), että hän haluaa olla erossa kolmivuotiaastaan viikon! Luulisi, että olisi ihanaa viettää laatuaikaa pienen kanssa, jos isommat sisarukset ovat matkalla.
Sairasta, sanoisin. Tai sitten silkkaa mukavuudenhalua, johon haluaa täältä oikeutuksen. Oikein vuoden äiti.
mutta ei kaikkeen ole pakko suostua.
En todellakaan päästäisi ainakaan 3vuotiasta edes nuorien isovanhempien kanssa jos pieniä lapsia olisi matkassa neljä.
Isovanhemmille voi sanoa kuten uhmaikäisille, että aina ei saa kaikkea haluamaansa.
Itse en antanut omia neljää lastani omille vanhemmille mökille, koska tiesin, että eivät hallitse montaa vuorokautta neljää pientä. Lyhyinä pätkinä kyllä pystyivät kotona hoitamaan, mutta viikko, ympäri vuorokauden muualla kuin kotona, ei olisi onnistunut. Toki he loukkaantuivat, mutta omien lapsieni henki on minulle tärkeämpää kuin vanhempieni loukkaantuminen.
Eli kaikkea ei tarvitse isovanhempienkaan saada.
kaikki 4 lasta matkaan ja haluaa työntää sen 3-vuotiaankin.
Siitähän tässä on nyt kyse.
Tämä ketju on kyllä av:ta pahimmillaan ja ylittää kenties jopa aiemmin näkemäni. Se toki kuuluu asiaan että mitään ap:n viestejä ei lueta, asiat käsitetään tahallaan väärin eikä uskota kun aloittaja yrittää korjata väärinkäsityksen ym. Uuteen sfääriin noustaan siinä vaiheessa kun mummoa ja pappaa aletaan jo epäillä pedofiileiksi... Huh huh.
Itse asiaan: minä ehdottaisin mummolle ja papalle että veisivät nuo viisivuotiaat ja jättäisivät nuoremmat kotiin. Olisi mukavampaa varmasti ainakin lapsille. 3-vuotias ei vielä muista matkasta mitään ja saattaisi ikävöidäkin, ja lisäksi pienempien mukana olo rajoittaisi viisivuotiaiden temmellystä.
Olen todella kateellinen sinulle ap; sulla on aivan ideaalitilanne ja tosi kivat vanhemmat. Mukavaa matkaa vaan kaikille lähtijöille!
täältä lupaa toilailuilleen?
Voi lapsiparkoja. Ei saa viettää rauhallista aikaa vanhempiensa kanssa, vaan on pakko stressaantuneena reissata ympäri maailmaa, jotta äiti voi toteuttaa itseään.
Tuli muuten mieleen, onko äiti kovin epävakaa, kun isovanhemmat eivät uskalla jättää lapsia viikoksi kotiin? Olisiko perhesurman uhka ilmeinen? Vanhemmat uupuneita?
Hitto, kun olisi aikaa istua av:llä enemmän. Rakastan teitä huumorintajuisia, nerokkaita ihmisiä! :)
selviää hyvin neljän lapsen kanssa viikon ulkomailla. Ikää kahdella 5v. Yksi 4v ja yksi 3v.
Samat mammat kuitenkin itkee sitä, kuinka väsyneitä ovat kahden lapsen kanssa ja elämä on ihan kaaosta. Isompi pannaan päiväkotiin kun ei kahden lapsen kanssa selvitä.
Silti he ovat aivan innoissaan ajatuksesta, että isovanemmat selviävät neljän alle eskari-ikäisen kanssa ulkomailla. Varsinkin kun lapset eivät ole edes heidän omiaan vaan lapsenlapsia. Toki mummo on hoitanut heitä perhepäivähoitajana. Mutta onko heillä kokemusta olla näiden neljän lapsen kanssa viikkoa ympärivuorokauden.
Heillä itsellään on ollut 2 omaa lasta, joiden kanssa on reissattu. Mutta nyt he olisivat lähdössä neljän alle eskari-ikäisen kanssa,jotka eivät ole edes heidän omia lapsiaan.
Mitä veljesi on mieltä ja veljesi vaimo. Kai heilläkin on tähän jotain sanottavaa, vai ovatko hekin innoissaan työntämässä lapsiaan isovanhemmille viikoksi Kreikkaan.
Itse en missään nimessä uskaltaisi ottaa vastuuta neljästä lapsesta viikoksi ulkomailla, joiden iät olisivat 2x5v, 4v ja 3v. En, vaikka itsekin olen suurperheen äiti.
Järki käteen, hei haloo.
ihmisiä, jotka hoidattavat lapsensa vanhemmillaan arkena ja lomilla. Minusta se ei ole tervettä, ei yhdellekään osapuolelle. Joku on aina riippuvuussuhteessa johonkin. Ja kuvioissa on mukana myös lasten puolisot, jotka tuovat omat mausteensa soppaan.
Kaikki eivät voi olla tyytyväisiä, vaikka ap sitä todesteleekin, kun ei halua katsoa totuutta silmiin.