MAALISKUISET 2013
Kommentit (356)
Nasulais: Inhottavaa juuri tuollainen kun odottaa ja sitten täti tekeekin oharit, tsemppiä ja varmuudex plussapuhureita. Ja jaksetaan odottaa aivan varmasti hyviä uutisia.
kesäkeijunen: tsemppiä toivotaan, että juhannushormonit ja kesänlämpö toimivat ja plussa tulee. Oon kans lukenut tuosta miehen jälkeen orgasmin saamisesta, tarvii ehkä itsekin kokeilla.
tuikkunen: Ihanaa, onnea kosinnasta ja jos oireettomuus tarkoittaakin plussaa, tsemppiä.
äipsykkä: Juu täti taisi lähteä juhannuslomalle, ihanaa, että teillä on ollut mukava juhannus ja nauttikaa se kannattaa. Sinun asenteesi on vain aivan mahtava.
eleanora: Toivotaan säännöllistä kiertoa sinulle, sitä kaipaan itsekin.
Roxymama: Juhannuksesi kuulostaa todella mukavalta, uiminen ja kaikki, ihanaa. Jos juhannuksessa olisi taikaa ja ensi juhannuksena teitä olisi yksi lisää. Sun asenne on aivan mahtava, ihan totta tulet raskaaksi kun se on tarkoitettu, mutta kuinka se on niin vaikeaa sisäistää? Tsemppiä!
Minnihiiri81: Tsemppiä ja tätituulosia, huhtikuu on hyvä kuukausi sekin.
Paupu: Tervetuloa
CatNip: Ihmeitä tapahtuu ja saat vielä vauvan kainaloosi.
alicia: Mulla oli esikoisen aikaan samanlainen olo, kukaan muu ei ollut vielä edes vakiintunut ja istuin kiltisti kotona kun muut oli baarissa ja joskus erehdyin puhumaan lapsista niin kaikkia alkoi väsyttämään, mutta tyttäreni synnyttyä olen saanut paljon uusia ns äitiystäviä ja nyt ihmetellään miksen tee jo toista kun olen uudessa parisuhteessa ollut jo nelisen vuotta, ja vauvakuume on kova. Tsemppiä.
luminainen84: Tervetuloa
Ems: Kuulostaa tosi ihanalta, jos etelänmatkalta matkaan tarttuisi pieni salamatkustaja. Minun pitkiä kiertoja ei ole oikeastaan tutkittu, gynen kautta en saanut lähetettä mihinkään kun jo yhden lapsen olen luomusti saanut, epäiltiin, että ovuloisin kierrossa 2kertaa. Joka kierrossa kuitenkin ovuloin. Syksyllä menen uudestaan gynelle kun on puolitoista vuotta yrittämistä takana, saavat kyllä auttaa jotenkin.
Minni*86*: Apua mistä sä olet lukenut, että sitä ei saa ottaa kun juuri jossain artikkelissa sitä suositeltiin. Nyt en taida kyllä uskaltaa ottaa, kiitos vinkistä.
Piip: Tervetuloa
Marjana: Paljon tsemppiä, hienoa, että jotain kuitenkin tapahtuu, mutta todella toivon, että plussa sieltä sinulle nyt tulisi, olisi varmasti jo teidän vuoro, tsemppiä!
ON: Raskaustesti oli nega. Ei vieläkään minkäänlaisia menkkatuntemuksia tai raskaustuntemuksia, mutta flunssa iski kyllä nyt pahasti päälle, nenä vuotaa aivan jatkuvalla syötöllä, voi apua ja tänään piti mennä ystävälle kyläileen, saa nyt jäädä väliin ja töiden jälkeen kotio peiton alle, viikonlopuksi aion parantua koska silloin juhlitaan rakkaan ystäväni 30sia. Lauantai aamuna teen siis vielä testin ja jos on nega niin muutaman juon sitten la-iltana.
Plussatuulia siskot.
kesäkeiju86 kp72/? Yk11
Luin siis jostain lehdestä jotain artikkelia, lehti oli ehkä vuoden ellei ylikin vanha.
Luin lehteä töissä ja minun piti lukea sitä lisää myöhemmin kun työkaverit rupesivat katsomaan miksi luin lehdestä juttua mikä auttaa vauvantekohommissa, mutta unohdin sitten ottaa lehden nimen ylös ja ilmeisesti on kadonnut roskapönttöön.
Mutta siis siihen oli kerätty olettamuksia, että voi olla ihan huuhaa-tietoa, siksipä teiltä lähden kyselemäänkin, onko kukaan kuullut??
kesäkeiju86 kp72/? Yk11
Kesäkeiju86, oletko varma, että et sekoita kalanmaksaöljyä kalaöljyyn? Koska kalaöljyähän kyllä suositellaan raskausaikanakin. Mene tiedä..mutta parempi kuitenkin jättää kalanmaksaöljyt ottamatta.
Marjana: tsemppiä huomiselle..edessä jännä päivä :)
Mä en kyllä usko, että kahvista olisi haittaa raskautumiselle. Tosin itse en sitä enää edes juo :) Siinä on sekin, että jos lopettaa kahvinjuonnin ennen raskautumista, niin takuuvarmana saa jatkuvaan kyselyitä, että "mikset enää kahvia juo ja ootko raskaana?" tai vähintäänkin ihmiset luulevat niin, jos ei kehtaa suoraan kysyä. Sillä monilla tuo kahvi varsinkin alkuraskauden aikana ei vaan laske. Mä olen itse juonut vielä vähän kahvia kahden raskauden aikana ja mulla tuli aivan täysi stoppi siihen heti alkuraskauksissa, kun kahvi ällötti ihan suunnattomasti. Eli kahvinjuojat; suosittelen jatkamaan kyllä, jos ei halua herättää turhia epäilyksiä raskaudesta ;)
Ems: olet hyvällä asenteella liikkeellä, vaikka menkat alkoivatkin. Onnea seuraavaan yritykseen! :)
Sitten omaa napaa: tänään kiertopäivä 31 ja olo rauhaton. Alkaa toiveet jo herätä, mikä ei lainkaan hyvä, jos ne menkat kuitenkin alkaa :/ Vielä ei tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Ajattelin, että mahdollisesti perjantaina -tai jos mielensä oikein malttaisi- vasta viikonloppuna testaisi, jos ei ala siihen mennessä. Ja onneksi mulla ei ole yhtään testiä kaapissa valmiina! :D Haen sellaisen vasta juuri ennen testaamista tai polttelee liian pahasti kaapissa.
Nyt mun on selkeesti keksittävä tällä päivälle sellaista ohjelmaa, että saan ajatukset pois tästä asiasta. Eli taidan lähteä kyläilemään noiden muksujen kanssa johonkin.
Hepokatti 31/30(?)
Kiitos teille vastauksista. Jatkan siis puurtamista ovistikkujen maailmassa! Olen testannut nyt parina päivänä ja taidan jatkaa vielä testaamista joka päivä. Josko saisin joskus sen ovisplussan näkyviin :D
Plussatuulia myös teille kaikille!
Sähelsinköhän jotain.. No ajatuksena oli vaan toivottaa tsemppiä Marjanalle! Oma plussa meni maaliskuulta jo (ennätyslyhyt kierto), toivottavasti se tulee siis sulle huomenna. Ja jos ei, niin pääset kumminkin uuteen vaiheeseen pian.
Nasulaisille myös paljon tsemppiä ja tietenkin muillekin.
Narandja, mä en onnistunut niillä viivatikuilla ikinä saamaan yhtä tummia, CB:llä kerran päivässä olen onnistunut saamaan hymynaaman- itse asiassa viimeksi olin niin ihmeissäni, kun tikku hymyilikin, että testasin vielä illalla ja silloinkin se näkyi. Et ainakin 12 tunnin ajan olis se huippu sit näkyvillä.
Mulla ilmeisesti kierto jäi nyt sit 24 pvään. Hieman oudosti alkaneet menkat, mut myös nega aamulla, että siirtynen tulevaan huhtikuispinoon sitten kun sellainen on. Taustalla tsemppaan teitä kaikkia!
Kesäkeiju86: Oon apteekki alalla, siksi mun täytyy nämä asiat tietää eli yliopisto on asian mulle opettanut ;D Voi kyllä hyvin olla että olet sekoittanut kalaöljyn ja kalanmaksaöljyn mutta tosiaan ota kalaöljyjä.. Niistä ei ole haittaa mutta vältä sitä kalanmaksaöljyä..
Sori jos tässä nyt ihmiset ahistuu kun oon täällä taas kuumeilemassa, mutta puolustukseksi voin sanoa että ei se eka vauvakaan kerrasta syliin tippunut vaan yli vuoden oli aktiivista yrittämistä ja hoitoihin aika juuri ennen plussaa (osa testeistä jo otettu). Lisäksi kävin läpi tooodella ison leikkauksen (3 tuntia ja 2 kirurgia) vauvan saannin mahdollistamiseksi ettei se täälläkään ole ruusuilla tanssimista ollut. Nyt vaan jo pitää alkaa kuumeileen jos sen toisen haluaa pienellä ikävälillä.. tässä kun voi taas vierähtää pitkälti yli vuosi, jos saan koskaan.. Mutta jos se oikeesti noin pahalle tuntuu ku mitä Roxy sano niin voin toki mennä muuallekkin palstailemaan.. (=
Mutta tiedän joo että kaikki vauva uutiset saa suuttumaan siis ihan typerätkin itse esim. sain hepuli ja repesin tuskaseen itkuun ku joskus silloin uutisoitiin Tuksun "raskaudesta" ja mä ajattelin ettei juma tuokin saa ja minä en no sehän oli joku uutisankka loppuviimeksi mut silloin se tuntu pahalta. Niin ja yks puliakka meitin kylältä.. se kun oli kännissä ihan viimeisillään ja veteli röökiä kaupan nurkalla.. ette usko kun mun sieluun otti ja meinasin siitä paikasta alkaa kollottaan keskellä kylää.
Mutta koskaan en muiden palstalaisten hyvistä uutisista pahastunut kun oltiin kuitenkin yhdessä sitä matkaa kuljettu ja piinailtu. Et todellakin Marjana pidän sulle peukkuja huomiseen !!!! Isosti!! Nasulaiselle myös tsemppiä!
Siitä miehen jälkeen orgasmin saamisesta sen verran että se antaa tietä paremmin siittiöille kun orgasmissa naisen kohdunkaula aukeaa isommaksi ja tavara pääsee peremmälle isommissa määrin XD
Ems: Hyvä että ottaa tos asenteen ja jaksaa sen pitää!
Piip: Jos sun kierto jää noin lyhyeksi niin kannattaa neuvolalääkäriltä pyytää terolutit avuksi kierron tasoittamiseksi.. Ne määrää ne kyllä vaikka ei olisi pitkään ehtinyt ollakkaan vauva haaveita kun niitä kaytetään muutenkin kierron tasaukseen.. Itse söin niitä kun aloin tätä poikaa odottamaan ja ne tosiaan auttoi ettei se luteaalivaihe jäänyt liian lyhyeksi kiinnittymisen mahdollistamiseksi. Mulla kun oli kans 24-25 päivää kierto silloin leikkauksen jälkeen
minni
Nasulais: osuit naulankantaan, haluaisin niin jakaa tämän ystävien kanssa, ja se on totta ettei elämää liikaa kannata alkaa muuttamaan, mutta mulla on tunne että se tulee muuttumaan enemmän kuin uskonkaan –hyvällä tavalla! Tsemppiä piinaviikkoon, toivottavasti salamatkustaja on matkassa oireet ainakin lupaavia ;)
CatNip, varmasti tilanne ei ole mukava noinkaan päin, että on ikään kuin jätetty ulkopuolelle, vaikkei se varmasti tahallista olekaan. Onneksi meillä on täällä toisistamme vertaistukea ;)
luminainen84, Olen kanssa miettinyt että pieni ikäero ei olisi hullumpi juttu ollenkaan, mut jos nyt se esikoinen ensin :) Tervetuloa kuumeilemaan!
Äipsykkä, sun äiti on tosiaan fiksu. Luultavasti suren turhaan menettäväni ystäväni. Kaikella on aikansa, ja nyt on aika nauttia kuumeilusta ja jossain vaiheessa toivottavasti myös raskaudesta. Uskon että musta ei kuoriudu sellaista äitiä joka hössöttää kavereilleen vaan lapsestaan, en ole sen tyyppinen. Hyvä että pöpöt on taltutettu, ei sulla piinapäiviin nyt niin hirveesti enää ole,tsemppiä!
piip, hienoa että ovis tuli tuli hyödynnettyä, ei muuta kuin piinapäiviä odottamaan!
Roxymama, totta on hyvä jos on kavereita ”joka lähtöön”. Ihanaa että nautit elmästä, sullahan on ihana perhe ja kaikki! Ja just silloin kun se piinailu unohtuu, se odotettu luultavasti tapahtuu…
Marjana, näin se on, että täytyy elää tätä hetkeä ja nauttia siitä, niinkuin roxymamakin sanoi. Kavereiden kanssa löytyy kyllä yhteistä tekemistä, uskon että tämä on myös omaa valmistautumista siihen että kohta ei mennäkään itsenäisesti minne ja milloin vaan tärkeysjärjestys on toinen. Vaikka ajatus tuntuu hyvältä, koen myös vähän luopuvani jostain, ehkä siksi että olen jo 28 v ja itsenäistä elämää on jo ”paljon” takana.Silti raskaus olisi parasta mitä mulle voisi tapahtua. Mahtavaa että sulla on tuollainen rauhallinen ote piinapäivinäkin!
Rauhallista odotusmieltä kaikille ja nyt niitä plussia!
-alicia
Enää yksi piinapäivä jäljellä. :) Tää päivä on menny vauhdilla, kun on ollut kaikkea puuhastelua. Hyvä niin...
Te rakkaat siskot luotte miulle enempi paineita, ku tuo äijänrutale, siitä plussasta. KÄÄK!
Ihanaa, kun on tullut uusia mukaan, lämpimästi tervetuloa jännäämään ja piinailemaan meidän kanssa tänne!
Hepokatti: Jännäpäivät siullakin siellä..
Äipsykkä: No mutta kun mie oon hätähousu ja tahtoisin jo tietää. Mie en ollenkaan ymmärrä tuota miun ukonretaletta tässä asiassa. Otti testit mukaan töihin ku lähti, etten salaa testais. Ihan ku en sais niitä kaupasta...
Marjana: Mikäs teillä siellä tilanne? Täti pysynyt poissa??
EMS: Ihana ajattelumaailma siulla, kun noin positiivisena pystyt pysymään. Toivottavasti jatkat seuraavan kuun ketjussa sitten taas meidän kanssa?
Kesäkeiju: Tää on AHDISTAVAA! Menkkakivut oli sillon la-yönä niin voimakkaat ja sit se peijoonin täti teki oharit. No oishan kiertokin ollu sit tosi lyhyt. Siulla se on nyt kyl joku megamegakierto, toivottavasti tulee täti tai sit löytyy joku muu syy tuolle tädittömyydelle.
PIIP: Jaksamisia, jos nyt täti sitten tuli kunnolla kylään ja nähdään seuraavan kuun ketjussa sitten, eikö?
Minni: Älä nyt katoa mihinkään, täällä meidän kanssa palstailet! Jos joku siitä ahdistuu, että kirjoittelet täällä, niin katsokoon peiliin! Jokaisella meillä on omat taustamme ja kaikille se vauva ei tipu kultatarjottimella ensi kerralla. Joten ole täällä ylpeästi oma itsesi ja kerro tuntosi, me jaamme ne kanssasi.
Alicia: Kyllähän elämä vauvan myötä muuttuu, mutta ei sitä liikaa pidä silti alkaa muuttamaan. Katoaa kaikki ystävät ympäriltä, niinku kävi miulle. :( Vaikeaa oli sitten uusiksi luoda niitä kaveruussuhteita siinä kohtaa, kunnei ollutkaan lasta elämässä.
ON: Tää päivä oli kyl aika helppo, meni ohi niin et hurahti, kun oli kaikenlaisia askareita ja juttuja hoidettavana. Ei oireita suuntaan eikä toiseen. Tai jotain pientä. Rinnat tuntuu painavan kaheksansataa kiloa ja pissittää aika paljon. Oon kyllä juonu tänään teetäkin jonkun verran. Tosin saunassa käydessäni olin ihan varma, että jotain holahti, mutta eipä mitään missään näkynyt. Väsyttää, vaikka nukuin tänään tosi pitkään ja päikkäritkin vielä.
Huomenna on taas askareita, kun pitää pakata mökkeilyreissua varten. Lähdetään kavereiden kanssa mökille ja tahtoisin varmistua siitä, etten tee salamatkustajalle pahaa, jos sellainen mukana kulkee, kun tahtoisin nauttia kuplajuomaa mahtavassa seurassa. Mutta ei miehen mielestä ole tarpeen ottaa kuplajuomaa eikä tehdä testiä ennenkun vasta aikaisintaan perjantaina. No tehdään sitten vasta perjantaina, jos saan testini takaisin. Mies kun takavarikoi ne. =) Ihan ku en sais kaupasta uusia...
Jotensakin epäilen, että täti nyt kuitenkin jostain kurvaa ladallaan ja tekee miun viikonlopusta ikävän. Se pirulainen odottaa miua siellä mökillä ihan satavarmasti ja kiusaa miua ulkohuussissa oikein raskaalla kädellä.
UGH!
Nasulais ja kohta kp27
Täällä on monella piinapäivät - tsemppiä!! Varsinkin Marjanan tietoja odottelen ja pidän peukkuja!!! Tsemppiä kaikille!!
Roxymama: Mulle on muuten ihan aidosti tullut yllätyksenä, ettei nainen ovuloi joka kuukausi! Mutta näinhän se on. Toivotaan kuitenkin, että ovis olisi löytänyt sinne perille salakavalasti ;) Jos oot ottanut niin rennosti, niin voihan se olla, ettet olekaan huomannut!! Jänskätään nyt vielä kuitenkin ;)
Kesäkeiju86: No johan on kenkku täti! Pöh! Toivottavasti parannut ennen viikonloppua ja pääset juhlimaan! Nyt vaan paljon mummon marjamehua ja lepoa, niin bileet odottaa lauantaina! Ja tuo on niin totta, että kannattaa se tarkastaa ennen juhlia, että voi rauhassa juhlia :)
Hepokatti: Oi oi, sielläkin jänskäillään!! Täällä on muuten aika rautaisia kuumeilijoita, kun jaksatte odottaa testailua näin hyvin ;) Tsemppiä piinaan!!
Piip: höh, Harmitus kun se tätsy tuli kylään :( Mutta onnea seuraavaan kiertoon sinullekin!! Huhtikuussa jatketaan :)
Minni86: En usko, että kukaan sitä tarkoitti, että sinun pitäisi poistua!! Et missään nimessä! Tännehän saa vain kertoa kaikki miltä tuntuu! Ja kyllähän se toisten uutiset aina vähän kirpasee, kun itsellä ei onnistu. Ja eipä sinullakaan helppoa ole ollut! Vaikka ei se mielestäni tarvitse vaikeaa olla, jotta joku olisi oikeutettu vauvaan. Keneltäkään ei ole pois jos toinen raskautuu (vaikka kieltämättä se välillä harmittaakin)!! Eli jatketaan vaan täällä kaikki, eiks je ?!?! :)
NAsulais: Ai että, mies oikein takavarikoi sun testit :D hihii, aika hauska :D Mutta huomenna pääset testaan! Ja hätyytellään se täti nyt sieltä päin pois!! Lähetetään se tuonne
kesäkeiju86lle :) Ai että jänskää, miten käy! Mutta älä herraisä meistä mitään paineita ota!! Täällä on vaan kiva elää toisten vaiheita, kun itsellä vielä tovi sinne piinaviikkoihin :)
ON: Vatsanseudulla omituisia tuntemuksia, että voiskohan se ovis kuitenkin olla jo käsillä.. jos vaikka kierto olisikin palautumassa siihen perus 28??!! En ole varma, mutta alavatsassa sellaista oloa, että näin voisi olla. Limojakin yrittänyt kurkkia, mutta en oikeestaan tiedä, millaista pitäisi olla.. onhan sitä.. :/ Heh, noo, katsellaan katsellaan. Päätin tossa, että 15.7 on aikasin, mitä voisin testata (jos siis tarpeen edes) ja nyt toivon, ettei se aika nyt hirveen nopeasti mene, koska kyseessä on kesäloma :D Ehkä tämä lomailu auttaa kuumeiluun :) Voi että, mutta mokasin vähän, kun menin kurkkimaan esikoiselta jääneitä vauvantavaroita.. ah, voi kun niille olisi käyttöä!! Niin ja olo on muuten ollut tässä vähän outo; tosi väsynyt ja huono-olo silloin tällöin (ja nämä siis uskon johtuvan kesäloman odotuksesta ja pitkästä työrupeamasta) JOTEN sitten kun heittelen muutaman viikon päästä ”oireita”, niin voitte muistuttaa, että näitä on ollut jo kesken kierron :D :D
Äipsykkä kp 14/33?? Yk1+km+yk2
Ems: Juuri niin minäkin uskon, että kaikki vaikeudet unohtaa, kun se vauvamasu alkaa kasvaa. :) Hienosti otit kyllä tädin vierailun vastaan. Pisteet siitä sinulle ja tsemppiä taas tulevaan kiertoon!
Roxymama: En minä aina ole malttanut näiden testailujen kanssa. Pääasiassa olen aina testannut liian aikaiseen, enkä oikein itsekään tiedä miten tällä kertaa maltoin odottaa veritestiä. :D Voihan se ovulaatio olla joskus hyvin huomaamatonkin, joten ei sitä tiedä, vaikka olisit ovuloinutkin. Ja viriili mies on kyllä mahtava asia! Nautitaan sellaisista. :)
kesäkeiju: Ei kyllä käy kateeksi tuollaiset megakierrot kuin sinulla... Varmaan uskaltaa kyllä pari juomaakin ottaa, jos se testi on nega lauantainakin vielä.
Hepokatti: MIkäs siellä tilanne? Onko menkat pysyneet poissa? Jänniä hetkiä!!
Piip: Kiitos tsempeistä ja sinulle pahoittelut menkoista. Oletko muuten laskenut, että onko sinulla riittävän pitkä luteaalivaihe, kun tuo kierto jää noinkin lyhyeksi?
Minni: Ei tässä henkilökohtaisesti kenenkään takia olla ahdistuttu. Kommentillani tarkoitin sitä, että omassa yrittämisessä on mennyt jo niin kauan, että välillä muutenkin ahdistaa, jos sitä lasta ei koskaan kuulukaan. Sen ahdistuksen sysää taka-alalle, koska eihän sitä voi ajatella tai päähän siinä hajoaa. Silloin, kun joku on ehtinyt jo synnyttääkin välissä ja palata uudelleen kuumeiluvaiheeseen, tajuaa kuinka kauan oikeasti itse on jo yrittänyt ensimmäistään ja se kyllä ahdistaa. Ja eiköhän Roxymaman tuntemukset ole vastaavanlaisia, vaikka kirjoitettu muoto voikin kuulostaa voimakkaalta. Joten jatketaan vaan kaikki yhdessä kuumeilemista, ollaan iloisia muiden puolesta ja hyväksytään kaikkien tunteet, eikös näin. :)
Nasulais: Ei ole vielä tätiä näkynyt... Hah, hauska tuo miehesi, kun vie testitkin mukanaan, ettei emäntä pääse testaamaan. :D
Äipsykkä: Muistakaahan hyödyntää ovista ahkerasti, jos se tosiaan onkin nyt käsillä. :) Voin uskoa, että vauvatavaroiden tutkailu ei ainakaan helpota tätä kuumeilua. :D
ON: Kävin aamulla labrassa verikokeessa. Iltapäivällä sitten kuullaan ollaanko sitä raskaana. :D En suoraan sanottuna siis itsekään siihen usko, koska hyvin menkkamaisia tuntemuksia on vatsalla, eikä mitään poikkeavia oireita ole havaittavissa. Viimeksi menkat alkoi vasta dpo 15, joten ei se vuoto vielä välttämättä tänään alkaisikaan. Joka tapauksessa toivon, että jos tuo testi on nega, niin saataisiin jo tänään suunniteltua sitä IVF-hoito- ohjelmaa. Se olikin ainoa syy, miksi kävin tuossa veritestissä, että se suunnittelu voitaisiin tehdä tänään minun vapaapäivänäni. Aiemmissa kierrossahan olen odotellut vaan, kunnes menkat alkaa ja testaillut kotona.
Iltapäivällä siis tiedetään enemmän! ;)
Marjana kp 33/33-34 Dpo 15 yk 27
Marjana: täällä peukut pystyssä sinne suuntaan! Ilmoitathan heti meille, että mitä iltapäivällä kuulet verikokeen tuloksena :) Ja Nasulais: sulla on hauska mies, kun vie testitkin mennessään. Taitaa tuntea sut aika hyvin vai? ;D
Tuli eilen mieleen katsoa vanhoista äitiyskorteistani, että mikä niihin on merkitty kierron pituudeksi ennen edellisten lasten odotusta, kun olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä. Ja niissä oli se 30-34 päivää. Eli on siellä joukkoon ollut sitten joku pitempikin 34 päivän kierto. Mutta joka tapauksessa hyvä, että huomasin mennä kaivelemaan näitä tietoja, kun ei ole päänuppi enää jaksanut muistaa vanhoja asioita. Mä rentouduin samantien, kun huomasin ettei vielä ole syytä kauheesti jännätä, kun ei menkat ole varmasti edes myöhässä vielä. Tänään siis kp 32 ja nyt aattelin, että voin hyvin siirtää testaamista alkuviikkoon, sillä menkat alkaa varmasti viimeistään viikonloppuna, jos ovat tullakseen. Mutta toivon, että jos ovat tulossa, niin tulisivat sitten vaikka heti ettei kierto venähdä ihan hirmu pitkäksi..Hepokatti 32/30?
Joo en mä nyt niin noista kommenteista ottanut mutta jos jostain oikeasti tuntuu ku kuolemalle (siis hyväksyn kyllä jos joku näin tuntee..), niin musta tuntuu pikkasen pahalta olla aiheuttamassa täällä sellaista tunnetta muille ja on vähä sellainen fiilis että eipä mun nyt niin pakko täällä ole olla ettäkö jonku täytyis tollasta tunnetta kestää. Kaiken muun pahanolon lisäksi mitä toi tuo tullessaan kun ei lasta kuulu.
Nasulais: koitahan jaksaa vielä päivä touhuta muuta.. Ihana toi sun miehes.. taitaa tuntea emäntänsä (= XD
äipsykkä: ei muuta ku peitto heiluun varoiksi!! Ja joo taisin olla vähä väsynyt eilen ja ottaa suotta itteeni. =D
Marjana: Kyllä sulla on hermot että pystyt olla testaamatta!! Toivotaan että tulee hyviä uutisia
minni kp 22/27 yk 1
Tästäkö kommentista tässä nyt lähti iso pyörä? Kirjoitin siis aiemmin, että:
"Kun aikanaan palstailin lapsettomissa, tuntui kuolemalle kun joku vanha palstatuttu tuli uudelleen palstalle saatuaan pienokaisensa... Ja itse hajoilin siellä ensimmäisen kaipuussa, vaikka hyvin tiesin, ettei toisten vauvat minulta pois ole... Voimia!"
Tässähän kerron vain miltä minusta itsestäni tuntui kymmenen vuotta sitten mullehetikaikkinyt-luonteellani kun oma tilanne ahdisti ja jotkut sikisivät kuin peijoonit. Lapsettomuuspalstalla kun kävi niitäkin, jotka eivät kärsineet lapsettomuudesta vaan olivat joutuneet odottamaan raskautumista esimerkiksi kolme kiertoa.
Inhimillinen tunne, enkä sitä lähde puolustelemaan. Mutta ei tässä SINUA vastaan hyökätä, sen olet nyt vetäissyt ihan hatusta. Kun nyt luet tuon kommentin, sinun tulisi kyllä huomata, että ei se sinua kohtaan ole kohdistettu. Kyseessä oli minun omaan kokemukseeni perustuva tsemppini Marjanalle, tuollaiset pienet ahdistukset kun kuuluvat tähän asiaan valitettavasti. Marjanalla on niin pitkä savotta takana, että ymmärrän häntä paremmin kuin hyvin.
Joten höpsistä, tietenkin jatkat täällä ihan kuin me muutkin.
Marjana: ihan ekana sulle kovasti tsemppiä, mahdat saada vastauksen ihan pian. Olet ajatuksissani. Ja mitä noihin testaamisiin tulee, kokemus tuo kestävyyttä tässä lajissa. Kyllä sitä alkuun tuli testailtua aika hervottomasti, mutta vuosien saatossa on oppinut, että mitäpä tuota kiirehtimään. Hieno asenne, toivon plussaa sinulle!!!
Hepokatille ja Nasulaisille myös kovasti plussatuulia, teillä on piinat päättymäisillään. bdbd!
Narandjalle puolestaan onnea sen toisen plussan saamiseen, miltäs tikut näyttää tänään?
Piip: harmi kun menkat puskee päälle! Kunhan olet omat treffisi tehnyt, lähetäpä se täti kylään meidän megakiertolaiselle kesäkeijulle, niin saadaan hänetkin takaisin ruotuun =)!
Äipsykkä: sulla voi hyvinkin olla ovistouhut, joten eikun peitto heilumaan. Ja jos ei ookaan niin peittoahan on aina kiva heilutella. Noiden vauvatavaroiden hiplailu on kyllä vihoviimeistä =D! Ei auta ainakaan mutta ihanaahan se on. Itselläni ei ole jäljellä kuin muutama satunnainen helmi lapsilta säästössä ja ne on pakattu vaatehuoneen nurkkaan alimmaiseksi, joten en pääse niitä kovin helpolla hipelöimään.
ON: Unta riittää kun tuli katsottua tuo jalitsumatsi illalla. Niinpä heräsin vasta nyt ennen puoltapäivää ja heti piti tulla lukemaan kuulumisia. Omassa olossa ei raportoitavaa. Tuntuu, että on pitkä kierto tulossa. Mulla sattuu menemään hauskasti samaa rataa kiertoni kanssa kynsihuolto, eli mulla on aina kp1-2 kohdalla jokakuukausittainen kynsihuolto. Siitä onkin hauskempaa laskea, jos menkat olis myöhässä (tai kuten tässä kierrossa varmastikaan vuoto ei ala vielä silloin).
Onko multa mennyt jotain ohi kun ihmettelen minne murmeli on kadonnut?
Mukavaa torstaita ja kesäfiilistä kaikille =)!
RM
Joo eipä siinä minun nimimerkkiä lue, mutta jos nyt katsotaan taas kokonaisuutta ja missä asiayhteydessä se on sinne kirjoitettu (kun marjana kirjoiti että ahdistaa kun meitä on täällä muutama toista kiertoa kuumeilemassa, minkä hyvin ymmärrän enkä siitä itseeni ottanutkaan) niin kyllä siitä minun mielestäni voisi ihan hyvin päätellä että se tänne päin on osoitettu... Että eipä se nyt kyllä niin hatusta ollut vai olenko nyt aivan väärässä.. Ja minä kyllä tiedän miltä se tuntuu kun ei lasta kuulu.. ja meinaavat viedä kohdun pois ennenkun saa edes ensimmäistäkään tuplaviivaa tikkuunsa. Että juu kyllä tiedän miltä tuntuu ku oikein ahdistaa nämä asiat.
Mutta ei siitä sen enempää tämä on minun puolestani loppuun käsitelty.
Joo jatkan varmaan mutta taidan jäädä taustaileen tänne jonnekkin vähäksi aikaa.. En nyt mihkään katoa, toi marjanan ja nasulaisen juttu kiinnostaa liikaa =) Olen aivan varma että plussa tulee molemmille
Heippa!
Pikaisesti tänne kurkkailen Marjanan kuulumisia.
Mulla on nyt sellainen tunne että nyt on kyllä tärpännyt, tuo menkkamainen tunne alavatsalla oli itsellänikin se ainut oire, ja olinkin varma että vuoto alkaa, ja tulihan sitä verta muutama tippa, mutta vahvasti oltiin raskaana..
Voi kun pikkuinen olisi turvallisesti kyydissä!!!
Peukutan sulle!!!
Muillekin puhaltelen plussatuulia!
t. Enisa ja tyttö 3,5 vko
Mitähän marjanalle kuuluu?? Iiks, täällä vaan roikutaan työajalla ja jänskätään :)
Roxymama: Peitot on heilunut, vaikkei tietoa koska "pitäisi" :) Se on kyllä sen verran hauskaa, että voi noin niinkuin varuiksi tämän tästä, kokoajan ;) Aika hauska tuo kierto kynsihuollon kanssa :D Siinähän sitten tietää, että jompi kumpi puuttuu.. ;)
ja uutisia odotellen :)
äipsykkä kp 14/33??
Mäkin oon roikkunut täällä enemmän ja vähemmän koko päivän oottelemassa Marjanan kuulumisia.
Äipsykkä: oikeeta peliä, niin sitä pitää. Mäkin itseasiassa ajattelin kipata tuon miehen vällyjen väliin ihan muuten vaan tuossa kun se töistä kotiutuu... Hitsi kun tulis marjanan uutiset ennen sitä... =).
RM
Ihanaa, kun olette olleet niin hengessä mukana täällä. Tulee hyvä mieli! Valitettavasti täytyy kuitenkin tuottaa pettymys. Raskaustesti verestä oli negatiivinen. Kaiken lisäksi progesteroniarvo, joka otettiin nyt luteaalivaiheessa, oli vain 1,3 eli ilmeisesti en ole ovuloinut lainkaan. Yleensä kyllä ovuloin, että en tiedä mikä tässä on nyt mennyt pieleen...
Joka tapauksessa nyt odotellaan menkkoja ja sitten soitan uudestaan polille ja sovitaan IVF-hoito -ohjelma... Kuulemma menkkojen tarkka alkamispäivä pitää tietää, joten ei tänään vielä voitu sitä sopia. Soitan ensi keskiviikkona vasta, kun on vapaapäivä. En halua töissä näitä asioita vaan hoitaa.
Itku kyllä tuli, kun tajusin, että nyt sitä mennään ihan oikeasti tuohon rankempaan hoitoon. Onneksi on ihana mies tukena. Ja te ihanat siskot täällä! Kiitos kaikille!
Marjana
Ems:
Tuosta kofeiinista luin Verkkoklinikan sivuilta. Pitäneenkö paikkansa vai ei, tiedä häntä, mutta kokeillaan nyt kaikkea :).
http://www.verkkoklinikka.fi/?page=884922&id=8123649