Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISET 2013

Kommentit (356)

1/356 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin tämän pinon valmiiksi, vaikka varmasti helmikuisten pino pyörii vielä pitkään hengissä ja hyvä niin.

Aloitan kertomalla itsestäni... Minun tarina alkaa olla pitkä kuin nälkävuosi. Olemme yrittäneet lasta yli 2 vuotta ja lapsettomuuspolin asiakkaita olemme olleet syksystä 2011 asti. Minun kroppa näyttäisi toimivan ongelmitta. Miehen siittiöpitoisuus on välillä aika alhainen (välillä ihan normaali), mikä on varmaan yksi syy tähän raskautumisongelmaan.

Esikoista siis toivomme ja ikää minulla 26v, miehellä 28v.

Kaksi inseminaatiota on tehty tänä keväänä tuloksetta ja olemme jonossa IVF-hoitoon (koeputkihedelmöitys) elokuulle.

Tällä hetkellä oli tarkoitus, että tässä kierrossa olisi vielä tehty yksi inseminaatio. Minun on kuitenkin todella vaikea päästä töistä käymään polilla, kun joudun aina olemaan puolet päivästä poissa työmatkan takia ja nyt minä onneton menin sairastumaan! Olen ollut kaksi päivää sairaslomalla, enkä todellakaan kehtaa ilmoittaa reilun viikon päästä olevani taas puoli päivää selittämättä poissa. Näin ollen emme mene inseminaatioon, ettei ovulaatio jostain syystä olisi niin myöhässä, että osuisi minun vapaapäivälleni. Niin ikävää kuin se onkin, että työ häiritsee tätä projektia näinkin paljon. Joka tapauksessa aihe on niin herkkä, että en halua edes vahingossa joutua siihen tilanteeseen, että työnantaja alkaisi tentata poissaolojen syytä.

Näillä näkymin mennään siis ihan luomuna tämä kierto. Se onkin toisaalta ihan hyvä, ettei ole edes mitään lääkkeitä käytössä, koska ymmärtääkseni heinäkuussa alkaa sitten jo lääkitys IVF-hoitoa varten. Ehtii elimistö hetken olla ilman lääkkeitä. Jos tässä kierrossa ei raskauduta, niin seuraavista menkoista lähdetään laskemaan hoitoaikataulu sinne elokuulle. Jännittävää ja pelottavaa!

Mutta tällaisia kuulumisia tänne suunnalle... Toivottavasti saan pian juttukavereita tänne pinoon, mutta toivottavasti helmikuiset kuitenkin plussaa omassa pinossaan jo. :)

Marjana kp 5/28-33 yk 27

2/356 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Liitynpä mukaan tähän pinoon, olen aikaisemmin kirjoitellut marras- ja joulukuisissa, ja muutaman kuukauden olen vain seuraillut taustalla.

Olen siis 29 v ja mies 31 v, esikoista ollaan nyt yritetty noin 7 kk, ja nyt sitten tulee yk 8.

Tällä hetkellä mennään kierron alussa, menkat on loppumaisillaan. Jostain syystä viime kierto oli ennätyslyhyt, vain 25 päivää, kun normaalisti on ollut yli 30 päivää. Toivottavasti ei nyt ala heitellä kovin paljon. Olen kyllä laihtunut noin 4 kg aika nopeasti, joten voisikohan se olla syynä kierron lyhenemiseen? Sinänsä varmaan hyvä, että kierto hieman lyhenisikin, kun on ollut aika pitkä aikaisemmin.

Olisin Marjana niin toivonut, että olisi jo teillä tärpännyt! Mutta hyvä, että olette saaneet ajan sinne IVF:ään ja asiat etenee, ja elokuu tulee tosi pian, kesä menee aina niin nopeasti. Ehkä ihan hyväkin tosiaan olla ilman lääkkeitä vähän aikaa. Ja toivotaan että ei edes IVF:ään asti tarvitse odotella, vaan tärppäisi jo nyt! :)

Ems 4/25-35? yk 8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/356 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Käväsin jo aiemmin helmikuisissa, mutta ajattelin siirtyä tänne :)

Eli pieni "tutustuminen" tähän väliin.. Olen 20- ja mieheni 22-vuotias. Jätin pillerit pois toukokuun alussa. Eli eka yk menossa ja kp 22/28-35?, kierron pituudesta ei vielä varmuutta :)

Olisihan se vielä mahdollista, jos olisikin tärpännyt viikonlopun aikana, mutta how knows? Tarttee testata kuitenkin! Kuinka pian hedelmöittymisen jälkeen mahtaa alkaa oireet, nimittäin mulla on nännit pirun kipeet, vessassa saa juosta useammin ku yleensä ja jano on koko ajan?

Toiveajattelua varmaan et olis heti ekalla tärpännyt =)

ninni92

Vierailija
4/356 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uusi" kuumeilija täällä! Minä 23 vuotta, mies 26. Esikoinen mielessä, nyt menossa yk9..Gynellä käyty, rakenteellisesti on kaikki kunnossa, lähetteen sain verikokeisiin ja mies spermatesteihin. Nyt ensimmäistä kertaa tilasin ovulaatiotestit, jos niistä jotain apua olis. Palstailin loppuvuodesta, muistaakseni loka/marraskuisissa, ja nyt jos pienen tauon jälkeen jaksaisi alottaa..Saisi jo pieni tulla meidän luokse!

Kaisla kp 8/25-31 yk9

5/356 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ems: Laihtuminen voi olla hyvinkin syy kierron lyhentymiseen. Ja kiitos tsemppaamisesta. Niin minäkin uskon elokuun saapuvan hyvinkin vauhdilla paikalle. Sinänsä en odota sitä elokuuta, kun se jännittää niin himputisti, mutta odotan tämän kuun loppua, että saadaan kuitenkin jotkut aikataulut, joiden mukaan voisi edes menoja suunnitella. Turha kuvitellakaan mitään reissuja tai suurempia urheilusuorituksia tekevänsä sitten hoitojen keskellä.

Ninni: Etpä olisi ensimmäinen täällä, joka plussaa ekasta yrityskierrosta. Joten mahdollisuudet on hyvät! Kiinnittyminen tapahtuu noin viikko hedelmöittymisen jälkeen ja sen jälkeen voi periaatteessa oireita ruveta esiintymään.

Kaisla: Te olette kyllä ajoissa päässeet tutkimuksiin. Oletteko julkisella vai yksityisellä puolella?

Vierailija
6/356 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Julkisella puolella ollaan. Mulla on yks krooninen sairaus, joka saattaa pitää tulehdusarvoja niin korkealla etten raskaudu..Joten veriarvot tutkitaan, ja mies kuulemma menee siinä samalla :) Gyne oli oikein mukava ja kannustava, kyllä oloa helpotti kun sai puhua asiasta.

7/356 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisla: Mukava kuulla, että on sattunut hyvä lääkäri. :)

Vierailija
8/356 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan häkki heilahti meillä. :( Ennätyslyhyt kierto, vain 23pvää. Toivotaan, että kyseessä on tädin työtapaturma ja tajuaa ensi kerralla sitten pysyä poissa riittävän kauan tai vaikka kokonaankin.

Näköjään ootte täällä esittäytyny, kai miekin sitten voin. Eli lyhyesti tää mein juttu pähkinänkuoressa 30v&34v, eka toiveissa, taustalla eas rv27+2 -03, km 21+4 -07, km rv10+ -09. Marraskuun lopussa ehkäisystä luovuttiin yk2+ ja siitä km. Nyt meillä lähtee siis yk3 käyntiin ja sitä pikaista plussaa toivoen, kun tohtoritkin niin lupaili...

Vierailija
9/356 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti, minä 21v ja mies 26v. Esikoinen on 10kk, joten toista lasta kuumeillaan. Esikon syntymän jälkeen ei olla käytetty mitään ehkäisyä, vaikka varsinainen yritys aloitettiin vasta vähän myöhemmin. Kolmannen yrityskerran jälkeen tärppäsi, mutta alkion kehitys oli loppunut rv7+5, kohdun tyhjennys tehtiin rv9+4. Ensimmäiset kuukautiset kkm:n jälkeen alkoi tänään. (kierto muutaman päivän normaalia pitempi) Nyt voi alkaa rohkein mielin vauvanteko puuhiin, kun yhdet "suositellut" menkat tulivat. :) Tai en varmaan voi edes puhua normaalista kierrosta, kun en kuitenkaan tarkalleen tiedä, mikä kiertoni on. :S

Tinuppi kp1/38? yk3+kkm+yk2

Vierailija
10/356 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa sitä viikon päästä sunnuntaina tarvii tehdä testi jossei menkkoja ala kuulumaan! :)

11/356 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moika. Olen varmaan tuttu joillekin mutta pieni esittely teille uusillekkin:)

Olen itse 22 ja mies 35. Toista lasta yrittämässä. Esikoinen on 2.

Ensimmäinen yritys päättyi varhaiseen keskenmenoon tammikuussa ja sen jälkeen kierto on heitelly ihan miten sattuu.. normaalisti aina ollut 31 ennen keskenmenoa mutta sen jälkeen noin 35-56.. Eli tämä kierto oli sit huimat 56?? Eipä edes ollut tarkoitus että ihan yrittäisimme tammikuista kun esikoinen on tammikuussa syntynyt.. niin se kierto meni hissunkissun ja menkat sit myöhästyi reilu 3 viikkoa niin ei päästy yrittämään lainkaan helmi-vauvaa.. :/ No jospa sitten maaliskuussa tulis pienokainen:) Itsellänikin maaliskuussa syntymäpäivä..

Kävin jo lääkärissä sun muissa ihme verikokeissa yms mun kuukautisten poisjäämisestä muttei ikinä selvinny mitään syytä.. Voipi olla että kierto reistailee vielä keskenmenon jälkeen ja sit vielä se kun olen alkanut liikkumaana tosi paljon yms( tavoitteena painonlaskua)..

Omituista oli se kun testasin kun kuukautiset olivat viikon myöhässä ni apteekin oma testi antoi selvän haamun.. kaikki muut negat ja verikoekin nega.. No en enään luota muihin testeihin kuin clearbluen digitaaliseen ja verikokeisiin:)

Marjana: Täällä minä jo toivoin että en sua enään näkis..:D No nyt kun menette ihan luomuna yrittämään niin varmasti tärpää:) peukut pystyssä ja tsemppiä!!:)

Eli tänään menossa kp 1/ 35-?? yk 1(km) + yk4

-Pimpelipom

12/356 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille taikka vanhoille tutuille!

Pimpelipom: Outoa, että apteekin raskasustesti olisi antanut väärän positiivisen. Se testi ei kyllä yleensä valehtele...

ON: Hiljakseen mennyt tämä alkukierto. Menkat loppui eilen ja tänään tietenkin heti petipuuhiin. Mukavaa harrastaa seksiä ilman vauvahaavetta. Ovulaation aikaan on välillä hieman se rentous poissa koko hommasta, mutta sitten se taas oviksen jälkeen palaa onneksi. :)

Edellisessä pinossa kerroinkin noista minun luteaalivaiheen vuodoista, joita esiintyi ensimmäisen kerran vuosi sitten ja joiden takia pääsin marraskuussa kolposkopiaan. Mikroskoopilla näkyi joku solumuutos, joka ei onneksi ollut mikään vakava. Siitä on joka tapauksessa nyt tulevana perjantaina kontrollikäynti eli tehdään uusi kolposkopia. Vuodot oli pitkään poissa, mutta viime kierrossa niitä jostain syystä tuli taas. Hieman siis alkoi jännittää taas tuo asia, mutta onneksi se tutkimus on jo näin pian. Tosin pari viikkoahan niissä tuloksissa sitten menee, jos koepala otetaan, mutta kuitenkin. En varmaan sitä ennen osaa edes vauvakuumeilla ennen kuin tuo tutkimus on saatu tehtyä. Onpahan ovulaatio sitten nopeasti edessä sen jälkeen.

Marjana kp 8/28-33 yk 27

13/356 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänne maaliskuun kerhoon häätyy liittyä.. Ei tärpänny viime kierrosta joten uutta kehiin.. Taustaa: esikoista siis puuhastellaan, ikää 31 ja miehellä 32. Mulla on häistäkkää ovulaation kanssa, ja täten en myöskään saa kuukautisia aikaan. Viime kuussa oli käytössä clomit ja terot. Teroja olen kokeillut ennemminkin ja niillä saadaan vuoto aikaiseksi..clomit nyt saatiin tueksi jotta tulis se ovulaatiokin. Mieli välillä näiden lääkkeidenkin osalta on välillä niin maassa. Kyyneleitä ja pettymyksiä. Onneksi meillä on ihana 4kk ikäinen kummipoika jota saan hemmotella mielin määrin :) Tämmöinen pika tarina. Nyt sovtaan että tehdään maaliskuusta semmonen plussa kuukausi että oksat pois! Peittojen kohinaa! Terveisin: Minnihiiri ja 6/29-30 yk7

14/356 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä siis tänä aamuna kp 7..tämä ei ossaa vaan listaa päivittää (ja selvästikkään ei edes itse laskeakkaan enään :)

Vierailija
15/356 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelyä: mä 32-vuotias ja mies 34-vuotta ja toinen ipana ois tavoitteena, eka yk meneillään. Eka muksu tärppäs viiden kuukauden jälkeen ja toivottavasti tää toinenkin aika pian. Esikoinen täytti talvella kolme. Huolettaa vaan kun kierto on lyhentyny synnytyksen jälkeen, ennen oli 30-32 päivää ja nyt 26-28 päivää ja ovis on aika aikasin, nyttenki mennään kp 11 ja limat on aika hurjat. Tein äsken viimesen ovistestin ja mitä hemmettiä, ei mitään koko tikussa paitti se kontrolliviiva!! Menikö se ovis muka jo?? Onneks sentään yritystä on ollu täs sopivasti :)

Murmeli kp11/26-28 yk 1 (hih ihan mahtavaa päästä vihdoinkin kuumeilemaan, mies ei todellakaan taipunu helpolla)

16/356 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnihiiri: Sorry, minulta taisi lipsahtaa väärät kiertopäivät sinulle, mutta toivottavasti ne nyt on oikein. Onko Clomi ja Terolut tehneet sinulle paljonkin haittoja?

Murmeli: Tervetuloa! Aika aikaisenhaan tuo ovis olisi, jos olisi jo mennyt. Voihan ne ovistestit näyttää ihan negaakin, jos virtsa on ollut laimeaa ja sitten paukaista selvän plussan vaikka seuraavana päivänä. Se LH-piikkihän nousee hyvin nopeasti ja hyvin jyrkästi, että periaatteessa testi voi olla selvä nega vielä edellisenä päivänä.

ON: Omituista nännien arkuutta jo tässä vaiheessa kiertoa. Ennakoikohan se aikaista ovulaatiota. Omalla kierrolla ilman lääkkeitä kp 16-18 on olleet niitä yleisimpiä ovulointipäiviä, mutta voihan kierto olla lyhyt vieläkin tuon Clomi-kuurin jäljiltä. Mutta tuskin nyt ennen viikonloppua kuitenkaan ovuloidaan. Ja toivottavasti ei, koska perjantaina on tuo kolposkopia ja sitä ei suositella tehtäväksi ovulaation jälkeen enää, jos on raskauden mahdollisuus.

Yritän hakea sellaista fiilistä, että tästä kesästä nautitaan ihan täysillä kahdestaan miehen kanssa ja uskotaan siihen, että syksyllä meillä on salamatkustaja sitten mukana. Ne hoidot voi olla aika rankkoja, joten yritän nyt keskittyä kaikkeen mukavaan tekemiseen ja olla stressaamatta mistään typeristä asioista. Hieman ikään kuin kerätä energiaa tuleviin hoitoihin. Ja mistäs sitä tietää, jos vaikka raskautuisi vahingossa ennen niitä. ;) Se kun on mahdollista ihan milloin vain, kuten lääkärikin on monesti sanonut.

Marjana kp 10/28-33 yk 27

17/356 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Ovat ihan kp:t listassa ihan oikein, kiitos! :) Nuo clomit tuovat vatsakipua ja huonoa oloa jonkin verran, terojen kanssa kyllä voi touhuta normaalisti. Saas nähä joko ultraan pääsis katteleen clomien vaikutusta tässä kuussa, tohtorin on parempi olla nyt terveenä.. Kauanko sinä söit clomeja? Tehosiko ne sinulle miten? Oliko mukana myös terot?

Täällä on nyt otettu ihan täysillä poppaskonsteilla tämä kuukausi, on käytössä ne greippimehut ja vitamiinit ja ovulaatio testit ja lämmön mittaukset ja kaiken lisäksi vielä akupunktio..saas nähä auttaako tätä perhettä, mutta ainaski yritetään :)

Vierailija
18/356 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: kiitti tsempistä mutta kyllä se ovis sitte tuli ja meni, limat loppui eilen ja mahaa pakotti illalla jonkin verran. Ehkä tosiaan pissa oli liian laimeeta tai jotain, huoh... Oli vaan toi yks tikku jäljellä enkä jaksa hakee lisää, katotaan jos syksymmällä pitää hakee. Juhannuksena pääsee kuitenkin jo jännäämään tän kierron tulosta :) Se hyvä puoli et pääsee yrittämään nopeesti uudelleen jos niikseen tulee ja sittenkin taitaa ehtiä vielä maaliskuulle. Oon ollu ilman hormoniehkäisyä jo vuoden verran ja päässy hyvin perille miten toi kierto käyttäytyy ja sentään useimmiten oviksesta menee se reilu 2 viikkoa menkkoihin eli pitäs keretä kiinnittymään. No juu se siitä rennosta asenteesta, nyt alkaa piinaviikot :)

Murmeli kp12/26-28

19/356 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnihiiri: Söin Clomeja yhteensä 7 kiertoa. Minulla ei ole ovuloinnin kanssa mitään ongelmaa ilman lääkkeitäkään, mutta kiertoa saatiin lyhyemmäksi Clomeilla ja välillä kaksikin munarakkulaa kypsymään yhtä aikaa. Eli tehosi minulla kyllä näissä tarkoituksissa erinomaisen hyvin, mutta valitettavasti raskautta ei saatu aikaan.

Terolutia olen käyttänyt vuosi sitten noiden luteaalivaiheen vuotojen takia. En siis sinänsä näihin vauvakuumejuttuihin.

Clomeista on tullut yöhikoilua, mutta muuten olen selvinnyt ilman suurempia haittoja noista lääkkeistä. Veikkaan, että ihan yhtä hyvä tuuri ei ole noiden IVF-hoidon lääkkeiden kanssa...

Murmeli: Pääasiahan se on, että luteaalivaihe on riittävän pitkä. :) Tsemppiä piinaviikkoihin!

Marjana kp 10/28-33 yk 27

20/356 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä loikkaan seuraanne. Esittelen ensin itseäni, eli olen 26 -vuotias ja mieheni on 25. Vauvelia yritetään nyt 3 kierrosta. Tuolla helmikuisissa kirjoittelinkin ja nyt kovasti pettyneenä siirryn tähän pinoon. Viime kuussa tein siis positiivisen testin ja negatiivisen testin ja positiivisen testin kunnes menkat alkoivat. Nyt on ennen olemattman kipeät menkat, jotain outoa siis tapahtui.

Aiemmin Marjana ja Pimpelipom keskustelikin testeistä. Itse tein nämä testit markettitesteillä ja clearbluella. Varhaiset, mutta selkeät positiiviset markettitestillä ja clearbluella negatiivisen ja lopputuleman huomioonottaen oli tuo clearbluen testi ainakin oikeassa sen suhteen.

Eilinen päivä meni töissä kituessa noiden testitulosten takia, mutta tänään jätän kitumiset väliin ja pidän vapaapäivän lenkkeilyn merkeissä.

Tuikkunen kp 2/28-30