MAALISKUISET 2013
Kommentit (356)
Marjana: Ihanaa, että muutkin on heilutellu ja villiintynyt juhannuksesta... Piristävää, eikö totta?? ;)
ON: Nyt teki kyllä tuo noita-akka viimeisen temppunsa. Kävi antamassa kaikki oireet viime yönä ja ihan selkeet menkkajomotukset nivusista häntäluuhun, mutta täti ei tullut. Nyt läks jomotukset hiiteen ja joka vessareissulla irtoo limaa, niinku oviksen aikaan... No pitänee kai raahautua apoteekkiin tiistaiaamuna, kun se on seuraavan kerran mahdollista, jollei se himpskatin kyömynokka ole ilmaantunut siihen mennessä tähän torppaan...
Hämillään oleva Nasulais, kp 24/23-28
olipas nyt varsin hämmentävä ovulaatio. Tosissaan lauantaina ei cb:ssä näkynyt mitään ja nyt eilen sunnuntaina hymynaama. Olinkin siis ihan varma, että ovulaatio on nyt maanantaina.
Mitä vielä, eilen illalla alkoi järkyttävät oviskivut, kipittelin kolme tuntia poikittain pitkin seiniä. Samana päivänä siis kun testi näytti plussaa.. Tulihan siina sitten vähän kiire tehtailuun, mutta jotain saatiin eilen illalla tehtyä. Ja lauantainakin oltiin sillai. Mitälie juhannushormooneja ;) Vähän niinkuin marjanallakin :D Kesä tekee hassuksi.
Eli ei olla menty joka toinen päivä vaan joka päivä mentaliteetilla, että katsotaan tulosta parin viikon päästä. Rakkaudella on ainakin alkunsa saanut.
Ainiin, kokeilin nyt epätoivoissani vielä tämmöstä kikkaa, että yritän saada orgasmin miehen orgasmin jälkeen. Luin tämmöisestä kikasta jostain netistä. Että simpat menisivät paremmin perille supistelun ansiosta. Mene ja tiedä, hauskaa on ollu :D
Nyt noi mukulat on toistensa tukassa siihen malliin, et pitää viiä hoitoon ja lähtä töihi!
Ihanaa maanantaita kaikilla! Ja tervetuloa uusille!
Nasulais; raskaanaahan sä oot! ;)
Keijunen 16/28-29
Huomenta!
Alkaakin monella olla tällä viikolla jännät paikat!
Tre: Ihana tuo sinun miehesi kommentti! Kyllä ne välillä osaa yllättää :) Munkin mies on hiljaista laatua, ei me paljon olla tästä projektista puhuttu, mutta kyllä sekin on selvästi ollut pettynyt kun on tätä yritystä ollut jo pitempään. Vaikka se ei mitään osaa sanoakaan, niin riittää että on läsnä ja kuuntelee.
Hepokatti: Meilläkin tätä yritystä nyt ollut jo melko pitkään, ja kaikenlaista on jo tullut mieleen, vaikka ei pitäisikään. Mutta olen samaa mieltä, että ilo on sitten sitäkin suurempi kun vihdoin tärppää! Ja miehelläkin on nyt sitten ollut enemmän aikaa valmistautua ja kypsyä tähän, nyt tuntuu, että hänkin haluaa lasta ihan yhtä paljon kuin minäkin, vaikka aluksi ei ehkä ihan yhtä innoissaan ollutkaan :)
Claudia: hienoa että hymynaama tuli! Eipä sitä kai tarvitse kauhesti miettiä, että puuhaileeko joka toinen päivä vai joka päivä, jos miehen simpat on ihan normaaleja, näin olen ainakin ymmärtänyt. Eli puuhiin vaan! :)
Marjana: kiva kuulla, että oli rentouttava juhannus! Meillä vähän sama meininki, ja seksi oli varmaan senkin takia niin rentoa, että ovulaatio oli jo mennyt, niin ei tavallaan tarvinnut sitä miettiä, vaan voitiin vaan nauttia toisistamme :)
Keijunen: Minäkin olen kuullut tuosta kikasta. Tällaisia kikkoja onkin hauska toteuttaa, ei siitä ainakaan haittaa ole! :D
ON: Ei mitään menkkaoireita eikä kyllä mitään muitakaan oireita. Hyvä että juhannus oli tässä välissä, unohtui piinailu hetkeksi :)
Ems 29/25-35 yk 8
Huomenta!
Ensinnäkin Nasulaisella on nyt niin jännät paikat. Alkoi itseäkin oikein hykerryttämään. Toivottavasti nyt tärppäsi, koska kyllä juhannuksessa on taikaa... se on vaan uskottava. Sovitaan vaan, että ne noita-akat pysyy pääsiäisessä!!
Meillä oli juhannuksessa niin paljon taikaa, että mies yllätti kosimalla ;) Olemme siis tavanneet toisemme juhannuksena ja nyt kosasu tapahtui juhannuksena, joten juhannushäitä odottamaan. Olen kyllä niin onnellisena. Kuumeiluun liittyviä tuntemuksia ei ole laisinkaan ja jotenkin on ihan erilainen olo kuin aikaisempina kuukausina. Piina viikko alkaa pian, mutta mitään piinallista ei tapahdu. Aikaisemmin on ollut väsymystä ja huonoa oloa heti oviksen jälkeen, mutta nyt ei mitään. Olenkin jo vakuuttunut siitä, että jatkan kuumeilua vielä ainakin kuukauden...
Tuikkunen
Voi kuinka monilla on piinapäivät käsillä, tsemppiä kaikille!! Nyt niitä plussia, eiks je ;)
Minnihiiri81: Oi kuinka ihanaa päästä oikein synnärille katsomaan uutta vauvaa :) Täällä ei enää vieraita pääsekään synnärille, muuta kuin isä ja lapset. Esikoisen kun sain, oli ihanaa kun siellä sai vieraita (jouduttiin olemaan viikon verran synnärillä) Vastasyntyneet ovat niin ihania! Sain itsekin haistella muutaman päivän ikäistä tyttöä jokin aika sitten ja kyllä se vaan niin ihana oli, että kotiin kun päästiin, oli miehenikin aivan haltioissaan tästä ”vauvaprojektista” :) Meillekin sellanen ja heti, eiks je ;)
Ems: Itselläni vähän samanlainen asenne, ettei oikein uskalla täysillä toivoakaan, koska se tädin vierailu on kuitenkin niin paha pettymys.. Itselläni myös mietteissä, että josko vaihtaisi työpaikkaa (olen määräaikaisena tällä hetkellä eikä se siitä miksikään muutu) vakituiseen ja uuteen paikkaan. Sitten tietenkin, jos vaihdan, niin plussa pärähtää :) No, eipä sillä, vaikka vaihtaisinkin, niin en mitenkään vähentäisi yritystä vauvan suhteen. Mielestäni työt tulevat toisella sijalla perheen jälkeen. Ja periaatteessa raskaushan ei saisi olla este naisen palkkaamiselle.. Mutta kyllähän sekin vähän hassulta kuulostaisi, että saisi työsopimuksen ja parin kuukauden jälkeen ilmottaisi raskaudesta :) ai että, musta tykättäisiin heti :) Toivotaan kuitenkin, että sinulle se plussa sinne testiin napsahtaa tästä kierrosta!!! Tsemppiä!! :D
Satu75: Onnea plussasta!!! Hienoa!!!! :D
Claudia: Hyvä että ehditte hymyn hyödyntää ;) Nyt onnea vaan loppukuulle!!!
Marjana: Voi kuinka ihanalta teidän juhannus on kuulostanut!! Tuo rentous ja hetkessä eläminen on kyllä taito sinänsä!! Kuulostaa hyvin lupaavalta olosi, toivotaan että se on pienen ihmeen tekosia ;) Tsemppiä piinapäiviin!!
Kesäkeiju86: Voi rähmä. Eikö se tätsy nyt ole sinne vieläkään löytänyt :( Voimia sinne kovasti! Ja hyvä kun löysit tiesi tänne :) Ja voihan se plussakin sinne tupsahtaa, toivotaan myös sitä!!!
Nasulais: Ettei olis kuule tällä kertaa napsahtanut sinun kohdallesi ;) Peukkuja!!!
ON: Juhannus tuli ja meni. Ihanat ilmat ja rauhallista menoa, nautittiin kesästä ja iltasin myös toisistamme ;) Oli oikein rentouttavaa.. aina sunnuntaihin asti, kunnes jokin vatsapöpö löysi tiensä minun luokse.. Huh. Eipä ole vähään aikaan sellaista ollutkaan. Nyt toivotaan, ettei lapseen tai mieheen iske sama pöpö. Nyt vähän pelottaakin, että vaikuttaako tuo ovikseen mitenkään :/ Mielestäni ovis olisi vasta tulossa tuossa loppuviikosta/ensi viikon alussa, joten voi olla ettei vaikuta..kait.. noo, menee miten menee. Onneksi siitä parannuttiin :) Eipä tänne mitään, muuta kun eilinen pois lukien on halut kasvaneet ihan älyttömästi :) Nautitaan, jos ei muuta ;)
äipsykkä kp 11/33?? yk1+km+yk2
onnea kosinnasta!! Kuulostaa hyvin romanttiselta :) Ihanaa!! :)
Claudia: Ihanaa että se hymynaama tuli! Ja olette sen päässeet hyvin hyödyntämäänkin:) Eikös sitä niin sanota että jokatoinenpäivätaktiikka on kaikesta paras?:)
Marjana: Hienoa että pääsitte nauttimaan toisistanne rennosti:) Täällä myös on halut olleet huipussaan:)
Minni: Meillä lapsilla ikäeroa 1v5kk ja olen siitä onnellinen. Nyt heille on paljon toisistaan seuraa:) Vaikkakin kuopuksen vauva-aika oli suhteellisen raskas. Hän nukkui korkeintaan 2 tuntia ja heräsi huutamaan. Valvottikin 3-vuotiaaksi asti. Mutta aika kultaa muistot ja hyvin siitäkin selvittiin:) En tuntenut itseäni silloin väsyneeksi ja nykyään on aivan loistavaa kun leikkivät ja touhuavat yhdessä!
Nasulais: Jospa ne olisikin raskausoireita??:)
Tuikkunen: Ihanaa, onnea kosinnasta:)
ON: Juhannus tuli juhlittua ihan rauhallisesti perheen kesken. On uitu ja syöty hyvin, mökillälin tuli pikaisesti pyörähdettya sukalaisia moikkaamassa:) Kivaa oli ja halut on täällä olleet huipussaan sekä alamahan nippailuja joten oliskohan se ovis sitten tulossa tai mennyt jo? Eilen nippaili ihan kunnolla. Toivon että kierto viimein olisi tasoittunut eikä tällä kertaa keskenmenon jälkeen menisi älyttömän montaa kuukautta epäsäännöllisen kierron kanssa.
Ele
Täällä on niin pitkät pulinat jo, että meni kuulkaa eka aamukahvi lukiessa. Nyt taas kupissa höyryää.
Marjanalle erityisesti tsempit. Nasulaisin homma kuulostaa hyvältä, täti kääntyi kannoiltaan kun näki, että ei kannatakaan tulla =).
Moni piinailee juuri, plussatuulia teille. Ihaninta oli lukea siitä, kuinka jussin pyhät ovat selkeästi olleet rennon punkkapolkan aikaa... joillakin toki tanssahdeltu muuallakin kuin petissä, hyvä niin!!! Ja kosintaa ja kaikkee...
ON: Kuten joku muukin manaili, manailen minäkin ovista. Ei näet ole mitään merkkiäkään ilmassa oviksesta. Ei limoja tai nipistyksen nipistystä missään. Toki on se häviävän pieni mahdollisuus olemassa, että en juhannuksen tohinassa mitään huomannut, mutta en usko siihen. Niinpä edessä on tosi pitkä kierto tai sitten ei vaan ovista tässä kuussa ollenkaan. Plääh.
Seksiä kyllä onnistuttiin harrastamaan ja mökkilomanen oli aivan ihana. Lasten kanssa meni hienosti, he nauttivat niin. Saunaa, uimista, saunaa, uimista, onkimista ja veneilyä... Ja hyvät ystävät seurana. Kelpasi!
Nyt sitten ihmetellään. Jospa sitten huhtikuun pinkassa taas piinailtas... =).
Kivaa uutta viikkoa kaikille.
Roxymama
Hitto, ku ei oo tuossa lähikaupassa raskasustestejä ja apoteekkiinkin niin peijoonin pitkä matka. =(
Ei auta itku markkinoilla, pitää odottaa huomen aamuun.
Oon ihan puulla päähän lyöty joka vessakäynnillä, ku ei punasta tuhrua tulekaan paperiin. Ja kun tää kierto meni muutenkin vähän ns. ohitten, kun olin oviksen aikaan töissä ja peittojen heilutus ei ollu niin aktiivista muutenkaan.
Oishan se hurjan ihanaa, jos ois raskausoireita, mut jotenkin ei jaksa uskoa, ku ei oo mitään oiretta. Paitti, et täti ei oo tullu. Tosin taidan odottaa siihen normiin 28pvään, joka on ollu kierto lähes tulkoon aina.
Kiitos rakkaat siskot tsemppauksesta ja uskosta, ehkä se tarttuu miuhunkin vielä.
Terkuin Nasulais
Onnittelut kosinnasta, nimiä en nyt muista :)
Juhannuksena kaikilla on nähtävästi peitto viuhunut. Taisi se meilläkin siinä juhannuksen alku päivinä 3 krt päivässä heilua, ja nautti ihan eritavalla kuin kotosalla. Unohti vauvan teko hommat kokonaan, vaikka ovista odotinkin. Mutta siis tosiaan nyt olen kokeillut rentoutua mahdollisimman hyvin tässä oviksen jälkeen, ja jos sitä nyt tänään tai huomenna vielä peitto viuhuisi, niin on ainakin tehty kaikki mitä voidaan..sit vaan ihmetellään ja odotellaan.
Mukavaa viikkoa kaikille !!
-Claudia kp 17/28-30
Nasulais: Jännitän sun puolesta ja paljon, peukut ja varpaat pystyssä :)
Marjana: Sinulle myös extra paljon onnen puhureita :)
Äipsykkä:Kyllä tuo vauvan tuoksu on vaan niin järjettömän ihanaa, voi huokaus..kyllä sitä tippa linssiin tuli kun kotia lähdin laitokselta..ehkä joskus joku kaunis päivä on myös minun vuoro..
ON: Täällä kovasti täti kolkuttaa jo ovea..testin tein mielenterveyden vuoksi aamulla ja puhdas kirkas nega tulla päräytti paikalle, eli täti vois tulla kun on kummiski tullakseen.. Mutta teille kaikille nyt plussa puhuria kehiin, jään haikein mielin taustalle teitä tukemaan ja siirryn taas seuraavaan kuuhun..
Piti hieman esitellä itseään, eli olen 26vuotias ja mies on 33vuotias. Minulla on edellisestä suhteesta kohta 7vuotias tyttö ja miehellä edellisestä suhteesta 9vuotias poika. Kummatkin ollaan siis saatu lapsia. Miehen ensimmäinen lapsi oli vahinko ja itse tulin silloin raskaaksi Yk5.
Vauvasta olemme haaveilleet puolisentoista vuotta, kierrot vaan ovat niin pitkiä ja epätasaisia, että hepskukkuu. Tätä megakiertoa ennen 2kiertoa oli 44 ja ajattelin onnessani, että on tasaantuneet, mutta ei sittenkään.
Lääkärille sovittiin, että varataan aika syyskuussa, siihen asti mennään luomusti.
Ja heti kysymys, luin jostain, että kalanmaksaöljyn pitäisi tasoittaa kiertoa, onko kellään mitään kokemusta?
Toivottelen täältä paljon plussatuulia teille, eiköhän niitä tulekin kun ootte olleet juhannuksena ahkeria.
Lueskelen paremmin teidän juttuja illalla kun pääsen rauhassa tietokoneen viereen.
kesäkeiju86 kp70/?(yleensä 30-55) Yk11
Esittelyä hieman, minä 34 ja mies 35. Kolmannesta paupulista haaveillaan, esikoinen 4-vuotias ja kuopus 3-vuotias. Hetken jo tuntui siltä, että lapsiluku voisi olla täynnä, mutta vauvakuume nosti päätään ja tässä sitä ollaan. Toiveissa maalisvauva
Pikaisesti luettuna selkeitä plussia ei taida pinosta vielä löytyä, mutta erittäin lupaavia tilanteita näyttäisi monella olevan. Jännäää!! Plussatuulia kovasti kaikille!
Paupu kp19/28 yk2
Juhannus oli ja meni täälläkin... Mulla oli pinna hiukan kireänä jussina, liekö ovis tai jotain, tänään tosin ajattelin tikuttaa, josko ei olisi liian myöhäistä vielä, kp taitaa olla 14 näin pikaisesti laskettuna. Kerran aiemmin olen noita tikkuja kokeillut, mutta nyt voisi aloittaa testailun tästä kierrosta. Tänään on kyllä turvotusta havaittavissa, joten ehkä olisi oikea hetki. Sit vielä isäntää pitää illalla houkutella petihommiin :D
Edellinen kierto oli jotain niin omituista, etten oikein tiedä mitä tapahtui. Kesken kierron tuli jonkinlaista välivuotoa, jota ei koskaan aiemmin ole tullut... Sit siitä reilun viikon päästä alkoi menkat kunnolla. Peiton heilutus jäi siis hyvin vähälle tuhruttelun vuoksi.
Onnittelut muuten Satulle plussasta, ihanaa! Ja Tuikuselle onnittelut kosinnasta!
Hei,
Reilut puoli vuotta koetin selvitä omien ajatusteni kanssa kunnes sitten tuli taas ikävä tänne teidän joukkoonne.
Taustatietoa vähän niille, joille olen uusi tuttavuus: CatNip, 27-vuotias esikoista kaipaava, jonka vauvaprojekti alkoi vuosi sitten heinäkuussa. Marraskuussa väsyin aktiiviseen yrittämiseen ja jättäydyin taka-alalle kuitenkaan koskaan täysin lopettamatta yritystä. Nyt yrityskertoja on takana 14 ilman tulosta.
Vaikka tilastollisesti noin 90% raskautuu vuoden yrittämisen jälkeen en silti ole menettänyt vielä toivoani. Liekö lapsellista uskoa ihmeeseen - tiedä häntä.
CatNip kp 13/23 yk 15
Mä olen jo ihan sekaisin omista kiertopäivistä, mutta kiva kun täältä voi tsekata että mites ne menikään. Ihan hyvä ettei tässä kuussa ole tullut ajateltua vauva-asiaa juuri yhtään, toisaalta yrityskin jäi aika laihaksi, joten en nyt ihmeitä odottele.
Mulla on tullut viime viikkoina ahdistusta siitä, että kaverit elää ihan eri elämän vaihetta kuin itse. Onko kellään muulla tällaista? Ahdistaa kun kaverit pyytää koko ajan baariin (suurin osa sinkkuja) ja itse nauttii tällä hetkellä ihan erilaisista asioista. Ymmärrän toki sinkkuystäviäni että heille baariin lähteminen on hyvä mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin ja heille se on tällä hetkellä paras tapa viettää aikaa. Tuntuu vaan että ne ystävät on vähissä, joiden kanssa vois jutella omasta tilanteesta.Välillä tuntuu että on ihan yksin näiden ajatusten kanssa, onneks on kuitenkin ihana puoliso. Sori menee vähän OT:ksi. Mutta alan ymmärtää että vauvan odottamiseen littyy paljon muutakin kuin fyysinen odotus: myös oman minän ja identiteetin sekä arvomaailman uudelleen punnitsemista. Tokihan en vielä vauvaa konkreettisesti odota, mutta henkinen valmistautuminen on ilmeisesti jo käynnissä :-)
Toivottovasti Claudia sait sen hymynaaman :)
Tuikkuselle paljon onnea, ihanaan aikaan tuli kosinta!Ja häiden suunnittelu se vasta ihanaa onkin!
Marjanalle paljon tsemmpiä ja nyt kunnon plussapuhuri sinne! Plussatuulia myös kaikille muillekin B-)
-alicia 22/26-32 yk 5
Alicia, tuntuu, että itellä sama tilanne. Ja sit on pari sellasta "ikilapsetonta", jotka menee ja tulee. Jotenkin aika yksin näiden asioiden kanssa oon ystävä- ja kaveripiirissäni. Itseäni se ei oikeastaan ahdista, enemmän harmittaa, sillä olisi ihanaa jakaa tämä kuumeilu jonkun muunkin kanssa kuin oman isännän...
Tosin aiotaan elää odotus- ja vauva-aika ihan tavallista eloa ja menoa. Aion myös jatkaa harrastuksia niin pitkään kuin mahdollista ja niin pian uudelleen kun voin. Tosin perinteistä ulkomaanmatkaa ei kyllä uskalla varata alkuvuoteen, harmi sinänsä, mut syy on paras, niin kai sitä yhen talven Suomessakin pärjää... Eikä sitä elämää kannata muuttaa vauvan vuoksi, jollei nyt asu baarissa ja pullo kourassa...
ON vielä pikkuisen: vuorokausi vaihtuu taas kohta, eikä merkkiäkään tädistä tai salamatkustajasta... Aamulla kaupan kautta kotiin ja tikku pissiin. Toki vois koittaa malttaa odottaa siihen asti, ku on pitkäkiertokin ohittunut ja sitten vasta testata, että lähteekö viikonlopun viettoon yksi vai kaksi ja montako pulloa kuohujuomaa saa tuhota ihanien ystävien kanssa... ;)
Ihmeissään touhuava Nasulais
Mulla on tullut viime viikkoina ahdistusta siitä, että kaverit elää ihan eri elämän vaihetta kuin itse... Tuntuu vaan että ne ystävät on vähissä, joiden kanssa vois jutella omasta tilanteesta. Välillä tuntuu että on ihan yksin näiden ajatusten kanssa...
Minulla tilanne on kääntynyt niin päin, että sinkkuja ja varsinkaan lapsettomia ei juuri ole. Itse olen se kummajainen, jolla ei ole jälkikasvua. Mutta tilanne on sama kuin sinulla: välillä tuntuu, että on ihan yksin näiden ajatusten kanssa. Jos kaikki olisi mennyt niin kuin elokuvissa, olisin yksi lapsellisista lähipiiriini kuuluvista.
CatNip kp 13/23 yk 15
Ja erityisesti Marjanalle ollaan kuumeiltu täällä samaan aikaan!! Toivon todella että nyt on Inssi onnistunut kun on noin hyvät oireet.
ON: No me ei alettu käyttää ehkäisyä esikoisen syntymän jälkeen ollenkaan koska häntäkin tehdessä meni 14 kk enkä ajatellut että nytkään onnistaisi niin helposti. ollaan vaan menty hommien keskeytyksellä.. No nyt kävi niin että oli vähä kiihkeää ja homma meni loppuun asti tyylillä XD No seuraavana päivänä oli ovulaatiokivut sitä luokkaa että kaksinkerroin kävelin 2 tuntia. (raskauden jälkeen ollut kamalat ovis kivut) Ja nyt nousi perjantaina kuume ilman syytä ja tänään kurkku kipu ja olen tosiaan ollu samanlailla kipeä viimeksi kun aloin esikoista odottamaan.. (epäilin että se johtu siitä kun elimistö alas ajaa kaikki puolustus mekanismit että hed.munasolu kiinnittyisi) olin samanlailla kipeä myös kun oli ennen esikoista yksi keskenmeno. On ollut vähä menkkajomotusta koko alavatsalla muutaman päivän ajan, nyt menee siis kp18/27 yk 1
olen hirveän onnellinen ajatuksesta että mitä jos.. ja samalla kamalan peloissani, kun toi esikoinen on vasta 8 kk.. sanokaa kokeneemmat jos teillä on pienellä ikäerolla lapset että kuinka siitä hengissä selviää??? =D
No pian se selviää onko syytä iloita ja pelätä =)
terv Minni kp 18/27 yk 1 (pikkukakkonen)