MAALISKUISET 2013
Kommentit (356)
Voi hemmetti :( Olisin niin suonut sinulle sen ekan plussan täällä!! Onneksi tosiaan homma etenee nyt, vaikkakin vähän vaativimmilla hoidoilla. Mutta kuten RM sanoi, nekin tuottavat useille tulosta! Lämpimiä ajatuksia teille ja tosiaa, hakekaan sitä tukea toisistanne!! Kivikkoinen on tie, mutta tallata se täytyy.. Voimia!!
äipsykkä
Marjana: Voi hitsi kun taas kävi noin:( Tsemppiä kovasti! Mutta ainakin nyt pääsette IVF-hoitoon vaikka varmasti rankkaa tuleekin olemaan. Naisen kroppa on kyllä jännä! Kun mietin sitä että aiemmin tulin niin helposti raskaaksi ja vaikka nytkin kai olisi mahdollisuus raskautua milloin vain (kuten sinullakin!) niin silti kestää! Aina se tärppi vaan ei tule helpolla näköjään. Jos mekin yrittäisimme esikoista niin varmasti lähdettäisiin hoitoihin myös mutta koska kaksi lasta jo on niin on helpompi ajatella että tulee jos ja haluan uskoa KUN on sen aika. Ystäväpiirissäni on muutama jotka ovat lapsen ivf:llä saaneet. Tarkemmin en ole koskaan toimenpiteestä kysellyt. Olet ajatuksissani!
Tosiaan missä on Evelina? Olisi mukava kuulla mitä tällä hetkellä kuuluu!
Ymmärrän myös nuo ahdistuksentunteet mutta en usko että tässä ketään kohtaan on niitä henkilökohtaisesti tarkoitettu. Mielestäni tällä palstalla ei ole (ainakaan itse en ole törmännyt) koskaan kukaan ainakaan tahallaan mitään pahasti kenellekään sanonut. Älkää nyt kukaan häipykö yhtään minnekään! Varmasti täällä on erilaisia tunteita laidasta laitaan. Monilla tärppää heti yk1 kun tänne kirjoittaa ja toisilla on pitkä ja kivinen tie että se raskaus saadaan alulle. Ja minä olen hyvä esimerkki siitä että voi tärpätä helposti ja sitten meneekin pitkän aikaan. Joten voihan se joillakin mennä niinkin päin että ensin raskautta yritetään tosi pitkään ja sitten toinen raskaus alkaakin kuin naps vaan! Se naisen keho kun on niin jännä ettei aina tiedä miten se käyttäytyy:)
Kalanmaksaöljystä on nyt pakko kirjoittaa! Nimittäin kun viimeksi maaliskuussa raskauduin (vuosi yritystä takana) niin käytin kalanmaksaöljyä lääkärin määräyksestä voidellakseni kurkkuano. Ja silloin sitten tärppäsikin vaikka kesken menikin. En tiedä onko sillä mitään vaikutusta kuitenkaan asiaan...
ON: Tänään tuntui repäisykipuja (sellaisia kuin monesti raskauden alussa). Tosin mulla vasta oli ilmeisesti iso O joten en usko että raskaudesta nyt ainkaan johtuu:D Mikä on tässä kierrossa erilaista kuin viime kierrossa on se että rinnat eivät ole nyt oviksen jälkeen yhtään arat! Viim kierrossa olivat älyttömän kipeät aina menkkoihin saakka.
Ele
Pahoittelut Marjana sinulle ja jaksamisia tädin odotteluun ja uusiin haasteisiin. Älä hylkää meitä silti, vaan pysy mukana täällä meidän kanssa...
ON:rumasanarumasanarumasana!!! Voisin hirttää tuon armaan mieheni... Koska hän tietää, että tahtoisin testata, niin eikös se perkele ole jättäny ne testit töihin. Taidan mennä tutkimaan yöllä koko auton katosta lattiaan ja lattiasta kattoon, et jos ne kuitenkin on autossa....
Nasulais ja kp28
Marjana: Voi sua- teille olisi niin paljontuota plussaa toivonut, mutta nyt siis vaan hoito aikoja kehiin :)
Nasulais: On nuo ukot aika kelmejä! :)
ON:Eli tämän kuumeilijan nimi jälleen siirtyy..eli se täti nyt sitten yöllä tuli meille lomalle..ja todellakin lomalle..saa olla ny piru vie viimenen kerta kun tämän torpan oven aukaisee.. Terot vei kiertoa muutaman päivän pidemmäksi niin kuin ajattelinkin.. Saa nähdä kuinka kauan tää täti on..on ainakin niin pirun kivulias täti tällä kertaa..huoh..mutta ei kait tässä kuin nokka kohti vasta tuulta..
Ele: Toivotaan, että enteilee hyvää tuo ;) Itselläni on kanssa ovisaika käsillä ja kyllä sen verran tuntuu, että voisi kuvitella johtuvan jostain muustakin :D Onneksi ollaan tässä vaiheessa kiertoa, ettei tarvitse testailla varuiksi ;)
Nasulais: No johan on päättäväinen mies sinulla :) Meillä minä osaan olla melko hankala, jos en saakaan tehdä jotain (esim testausta, jota mieheni pitää vallan turhana.. ) No, eikös tänään ollut se testauspäivä?? Vai huomenna? Ilmottele, kun saat testit takaisin ja pääset tarkastamaan tilanteen :D (Ai vitsi mua naurattaa, kun ajattelen että olet keskellä yötä etsimässä autosta raskaustestejä :):) )
Minnihiiri81: No voi rähmän rähmä!!! :( Täti osaa olla niin kenkku :( Toivottavasti lähtee pian ja pysyy poissa!!! Tsemppiä seuraavaan kiertoon!!
ON: Kyllä on sellasia vihlomisia summuuta että jos ei olisi ovis käsillä, niin olisin todennäköisesti jo pissinyt moneen kertaan r.testiin :) Heh, no täällä ollaan hyödynnetty mahdollisimman paljon "näitä päiviä". En sitten tiedä, kumpi parempi; joka päivä vai joka toinen.. noo, täällä on menty ihan fiiliksen mukaan melki joka päivä ;) Tuloksia odotellessa.. :)
äipsykkä kp 15/33?? yk1+km+yk2
Ele: Nuo repäisykivut ovat mulla liittyneet aina raskauteen, ei koskaan tavalliseen kiertoon. Joten... jospa... Kato kun tykkään intoilla muiden olotiloista =). Nuo kivut oli muuten se painavin syy miksi tein viime kuussa sen typerän päätöksen ja testasin ihan liian aikaisin ja sain sen haamun. Tsemp siis!!!
Minnihiiri: Pahoittelut ilkeän tädin kyläilystä. Kuten sanottua, kesäkeiju ottais varmaan tädin kylään mieluusti, joten häädä se sinne sitten pääset eroon.
Nasulais: Sulla on kyllä tottavieköön sitkeä ukko. Sun parastahan se vaan ajattelee, ettet pettyis. Mutta kuten Äipsykkäkin tuossa hykerteli, olishan se metka näky kun kollaat autoa nurin yöllä... =D. Voi voi. Nyt on peukut pystyssä, jotta testaamisen odottaminen on kannattanut ja pääset oikeasti odottamaan bdbd!
Äipsykkä: Hienoa, että ovis on ilmeisestikin käsillä ja olette saaneet hyödynnettyä sen ahkerasti. Hyvä hyvä! Sitten vaan piinaviikoille... Fiilis katossa, kyllä se siitä!
ON: Intoilen kun on perjantai ja mieskulta pääsee jo aiemmin töistä. Pakkaamme prätkän laukun ja lähdemme EM-kisoihin viikonlopuksi. Tarkoitus olis tää ilta ja huomennakin istua katsomossa, säävarauksella. Ihanaa tehdä asioita, jotka vie loputkin aatokset pois kierron tarkkailusta. Ja ensi maanantaina palaan töihin, joten sitten meneekin aika kuin siivillä kohti uutta kiertoa.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!!!
RM
Marjana, voi ja ei. Halaus täältä. Toivottavasti pääset pian suunnittelemaan uusia hoitoja :)
Nasulais, sulla on kyllä kylmät hermot, itse olisin jo räjähtänyt ;) toivotaan kahta muhkeaa viivaa, kun lopulta testaat!
RM:Kuulostaa loistavalta, hauskaa viikonloppua!
Nyt en muista ulkoa muita, mut kiitos tsempeistä, tosiaan menkat alkoi kyllä ihan oikeasti ja aika maassa olin. Ja ennätyslyhyt 24 pvn kierto - mut luteaalivaihe kuitenkin n10-11 pv. Ei siis loistava, mut toivon mukaan mahdollinen. Joskus aiemmin ollut vieläkin lyhyempi, että toivotaan toivotaan. Entisenä pitkä/sekavakiertolaisena toisaalta kiva, että mahdollisuuksia on useampi vuodessa :). Itse asiassa laskeskelin, että jos tääkin kierto on lyhyt, niin LA osuis vielä justjust maaliskuulle, että seurailempa tässä pinossa vielä.
Ja sitä paitsi haluan olla heti kuulemassa, kun niitä plussia rupeaa tipahtelemaan!!
Ihanaa viikonloppua, siskot ja muistetaan nauttia elämästä kierron ja vauvahaaveen pohtimisen ohessa :)
-piip
Marjana:
...ilmeisesti en ole ovuloinut lainkaan. Yleensä kyllä ovuloin, että en tiedä mikä tässä on nyt mennyt pieleen... itku kyllä tuli, kun tajusin, että nyt sitä mennään ihan oikeasti tuohon rankempaan hoitoon...
Olen pahoillani, sinulla käy nyt aivan uskomattoman huono tuuri. Mitä seuraavaksi on odotettavissa hoitojen osalta?
CatNip 17/23 yk 15
Voi kuulkaa, tämä on varmasti enne tälle pinolle. 20. maaliskuuta on julistettu kansainväliseksi Onnellisuuden päiväksi.
Joten sisters, nyt sitten hirmuinen plussapuhuri puhaltamaan! Kuinka monta onnellista vauvaa saadaan aikaan?
Ihan kuriositeettina kerrottakoon, että jos itse plussaisin tässä kuussa, laskettu aika olisi Tekayn kiekolla (vain suoraan kierrosta laskettuna, ovista kun ei ilmeisesti ole) juuri tuo 20. maaliskuuta... =). Heh. En usko omiin mahdollisuuksiini mutta moni menee samaa rataa, joten nyt vaan onnellistumaan kaikki.
Aurinkoista päivää!!!
=) RM
Marjaanalle voimia. Olemme edelleen mukanasi ja peukut pystyssä, vaikka näitä vastoinkäymisiä tapahtuukin. Itselläni on iroisesti tapana todeta, että leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, mutta niitä pettymyksiä ei sinulle enää soisi. Nyt vaan onnea ja toivoa matkaan!
RM: Hui jännää, mulla ei ole ollut mitään tuntemuksia raskautumisen suhteen tässä kierrossa, mutta kaameat repäisykivut. Vähänkin kun tekee jotakin outoa... (mitä ilmeisesti satun tekemään koko ajan) tuntuu kammottava repäisy... En kyllä tiennut tämän olevan mikään raskautumistuntemus vaan ajattelin koko ajan, että se on vaan jotain... en tiedä mitä.
Ihanaa kun täällä pinossa on viljelty huumoria. Eilen ja tänään olen saanut teiltä kunnon naurut. Eikun lisää siis yöllisiä autonpenkomisreissuja =)
Tosiaan en ole kovasti mitään tuntenut, mutta nuo repäisykivut on ollut aika voimalliset. Tämän lisäksi sain ensimmäistä kertaa noin 5 vuoteen hiivan. Onneksi ei ollut mikään hankala häädettävä vaan suostui poistumaan päivän karpaloherkkukuurilla. Näillä mennään, mutta nyt ei ole kyllä yhtään edes sellainen jännittävä tunnelma, mutta se saattaa johtua niistä viime kuun aikaisen plussan katoamisista. Pettymys oli sen verran kova, että nyt en edes ole ajatellut testailuja.
Tuikkunen toivottelee kaikille ihanaa viikonloppua. Meillä on ohjelmassa työntäyteinen viikonloppu, mutta sunnuntaina tätin mussukka saa itselleen komian nimen ;) Ristiäisten viettoon siis.
25/28-30 yk 3
hepokatti: Paljon mahdollista, että olen tosiaan sekoittanut keskenään, joten nyt lukemaan siis kalaöljystä. Oon kans huomannut, että testit polttelee pahasti jos niitä on varastossa, toivottavasti testiin viikonlopun aikana saat pari viivaa.
piip: Lyhytkierto olisi niin ihanaa, mutta ymmärrän kyllä turhautumisesi ja jos luteliaalivaihe jää lyhyeksi. Tsemppiä!
Nasulais: Ihana tekstiä, nauroin ihan ääneen kun sitä luin, mies kysy vaan vieressä, et sekosinko, toivottavasti saat sen 2viivaa testiin ja täti ei tule ulkovessaan häiritsemään. Sun mies on aika huippu, tai ainakin kuulostaa siltä.
äipsykkä: Nyt rupeaa olemaan jo parempi olo ja huomen aamulla taas testaan negan ja muutaman juhlajuoman sitten juonkin. Toivotaan, että se ovis olis käsillä ja parin viikon päästä plussa.
Marjana: Pahoitteluni, toivottavasti hoidoista on apua ja vihdoin saatte nyytin syliinne.
Roxymama: Kynsihuolto, ihanaa kun huumoria vilisee! Viikonloppusi kuulostaa mukavalta, hauskaa viikonloppua teille!
Minni*86* ja Minnihiiri81: Tsemppiä huhtikuisiin!
Enisa84: Mä muistankin sut aikaisemmista ketjuista, paljon paljon onnea.
eleanora: Kuulostaa ihan siltä kuin olisit raskaana, ihanaa…
ON: Huomenna testaan ja maanantaina soitan gynelle jokatapauksessa, tää ei oo enää normaalia. Mutta huomenna juhlin ja nautin!
Ihanaa viikonloppua kaikille ja plussatuulia!
kesäkeiju86 Kp74/? Yk11
Onpas kiva kun on kiireinen viikko takana päin. Pikkasen jo väsyttääkin. :)
Nasulais ja eleonora nyt niitä plussauutisia meille!
Marjana: :((( Mutta onneksi teillä mennään kohti sitä ivf:ää.
toinen kesäkeiju: sun kierto on kyllä hurjan pitkä, mutta nauti juhlista, itsellänikin on huomenna pienet kemut ja meinaan nauttia siitä että punaviintä voi vielä maistella.
kaikille tippuneille tsemppiä seuraavaan kiertoon!!!!
Itsellä kp 19 ja ei kyllä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan, Ei vihlo, ei revi, ei juili, ei ole rinnat kipeät eikä mitään muutakaan. Väsyttää ihan hirveän paljon, mutta se ei liene oire mistään muusta kun vähäisistä yöunista. Ei tunnu olo oikeastaan yhtään "raskaalta". Ja edellisistä on sen verran kauan etten enää oikein muista. Rintatuntemuksia on aina ollu.
Ei se mitään, nyt vaan vielä pitää se 10 päivää ootella ja ihmetellä. Vaikka vähän epäuskoinen olenkin :)
Keijunen kp 19
Kuulkaa siskot, ei pidä nauraa kun toinen on aivan megaraivona!
Jollei täällä olis muita, niin tuo ukonkutale ois saanu ympäri korvia kertaan jos toiseen... Yöllä miut liimattiin kylkeen, etten vaan pääse penkomaan sitä autoa. No pissareissulla käydessäni en löytänyt ees niitä avaimia, joten ketuiks meni... Nyt hyväntuulista mykkäkoulua ja ilkeitä katseita... Ei kuulemma kuulu muille vielä mein plussa tai nega, joten odotan kiltisti tai vähemmän kiltisti kotiin pääsyä.
Mutta täti on pysynyt poissa eikä kyllä mitään merkkiä edes tädin tulosta, mutta ei myöskään salamatkaajasta... Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa!
Kai mie sit lasin kuohuvaa uskallan illan päälle juoda, kunnen sitä testiä saa tehdä vieläkään....
Öykkäröivin mökkiterveisin Nasulais ja edelleen kp28
Tulin vain nopeasti päivittämään kuulumiset. Eli mulla alkoi viime yönä kuukautiset..illalla sen jo arvasin, kun alkoi tutut kivut. Mutta eipä asia vielä kovin masenna, kun oli vasta eka yrityskierto menossa..yritän ajatella positiivisesti, että saanpa viettää heinäkuun ilman raskauspahoinvointia :) Syksyllä on joutilaampia kuukausia siihen :D Tänään laitoin tilaukseen kuitenkin ovistestejä, jos yrittäisi panostaa nyt enemmän tähän uuteen kiertoon. Mutta nyt toivon kovasti plussauksia muille jännäilijöille! :) Hepokatti kp 1/32
Minnihiiri: Pahoittelut sinulle menkoista!
Äipsykkä: Ei taida lääkäritkään olla yhtä mieltä siitä kannattaako seksia harrastaa joka päivä vai joka toinen päivä. Siinäkin todennäköisesti vaikuttaa miehen siemennesteen laatu, mutta sitähän ei tiedä, ellei ole jostain syystä tutkittu.
RM: Rattoisaa reissua teille!
tuikkunen: Sinun oireet kuulostaa hyvin lupaavilta!
Nasulais: Älähän liiemmin siihen kuohuvaan koske. On niin suuret mahdollisuudet plussaan, ettei sitten jälkeenpäin harmita. Uutisia odottelemme! :)
ON: Kiitos kaikille taas myötäelämisestä! :)
Minä ajattelin tosiaan pyöriä nyt tässä pinossa ja myös huhtikuisissa sitten, vaikka laskettu aika meneekin toukokuulle. En siis oikeastaan kuulu nyt mihinkään, mutta juttuseura on varmasti tarpeen. Enkä varmaan osaisi unohtaa teitä tänne. ;) Hieman on olotila eilisestä korjautunut. Miehen kanssa juteltiin asiasta ja sanoin hänellekin, että en minä tätä asiaa aio koko kesää itkeä ja murehtia, mutta nyt yhtenä iltana on pakko tämä käsitellä omassa päässään. Tänä aamuna sitten jo parempi mieli ja ehkä tästä alkaa jossain vaiheessa se usko siihen, että selviän myös noista lääkityksistä ja toimenpiteestä.
Vuoto ei ole vielä alkanut, mutta ehkä pari värillistä tippaa oli havaittavissa tänä iltana, joten ehkäpä ne kohta. Sinänsä minulle on nyt ihan sama alkaako ne tänään, huomenna vai ylihuomenna. Soitan polille joka tapauksessa vasta keskiviikkona.
CatNip kyselikin mitä on odotettavissa seuraavaksi hoitojen osalta... Kuhan ne menkat nyt alkaa, soitan polille ja saan tarkemmin aikataulut ja ohjeet. Periaatteessa se menee kuitenkin niin, että aloitan nenäsumutteen käytön nyt alkavan kierron 22-23 päivä. Sillä lamataan elimistön oma hormonitoiminta. Käytän sitä 2-3 viikkoa, jonka jälkeen ultra ja jos siinä kaikki ok, aloitetaan pistoshoito munarakkuloiden kasvattamiseksi. Sen kestosta en vielä ole varma, mutta sen jälkeen sitten pari seurantaultraa ja niiden perusteella mennään sitten punktioon (eli munarakkuloiden keräykseen) ja sen jälkeen sitten alkion siirto, jos sinne asti päästään kunnialla. Onhan tuo sen verran iso projekti, että periaatteessa missä kohdassa vaan voi jotain mennä pieleen...
Marjana kp 34/34-35 yk 27
Marjanalle ISO voimahali täältäkin suunnalta! Kiitos että olet ollut niin mahtavasti meille kaikille tukena täällä, osaat aina myötäelää kaikkien tilanteita. Tsempiä sulle ja miehelles tulevaan koitokseen. Koita kerätä voimia ja nauttia kesästä! Tiedän että tarinalla on onnellinen loppu ;-)
Nasulais, sä oot ihan paras, päivän parhaat naurut! Joku vois mun puolesta piilottaa noi munkin testit, eihän noi mitään ihan ilmasia ole,ja tyhmiä testauksia tulee tehtyä tuon tuosta, ja niitä testäjä vielä pitää olla joka laatua...
Hauska weekendiä kaikille!!!
-alicia
tuikkunen: lupaavia tuntemuksia. Mullakin ollu noita repäsykipuja molemmissa raskauksissa ihan ensioireina. Muistan oikein pelästyneeni ensin.
Hepokatti: pahoittelut tädistä :( Toivottavasti ovistesteistä on apua. Tsemppiä uuteen kiertoon!
Marjana: kurja nega :( voimia ja tsemppiä hoitoihin. Hyvin ne menee, luottavaisin mielin eteenpäin!
Nasulais: Mahtava yhdessä tekemisen meininki teillä :D Kumpikin on mukana omalla panoksellaan tässä hommassa.
ON: Lähdettiin to-iltana reissuun. Tunsin siinä lähtöhetkellä holahduksen ja totesin, että jahas, täti tuli jo. Laitoin jo hätäpäissäni kuukupinkin paikoilleen. Meinasin jo kirjottaa tänne, että huhtikuisiin lompsis, mutta vuoto loppuikin samana iltana eikä ole jatkunut edelleenkään. Tosi erikoinen vuoto kiertopäivänä 22. Mitään muuta mainittavaa oiretta ei ole ilmaantunut.
Maaliskuisissa siis vielä, ainakin toistaiseksi. Tsemppiä piinailijoille ja plussia tänne pinoon oikein runsaasti!!
Paupu kp24/28
Voihan p*rkele, pahoittelut Marjana. Niin sitkeästi me täällä toivottiin plussaa teille. Olisi todellakin ollut jo teidän vuoro.
Positiivista on toki se, että homma etenee nyt osaavissa käsissä. Tunnen henkilökohtaisesti useita IVF-hoidosta raskautuneita ja vauvan saaneita, joten toivon sydämestäni, että se toimii teilläkin.
Parasta on ihana mies. Pitäkää huolta toisistanne!!!
RM