MAALISKUISET 2013
Kommentit (356)
ELE: kiitos kannustuksesta.. uskon että se varmasti on rankkaa, mutta toisaalta ei se koskaan ole helppoa vaikka lapsilla olisi ikäeroakin.. täytyisi sitä toiselle melkein jotain keksiä imettämisen ajaksi ja joka tapauksessa ne vanhemmat lapsetkin on ruokittava.
tuikkunen: Onnea kosinnasta!!!!!!!
Nasulais: koitahan nyt laittaa että mitä se tikku kertoi??? Ihan varmana oot raskaana
LUMI!!!: hei!! Mäkin ajattelin että ihan hullu olen ku nyt jo uutta haluaisin... Tai mies on enemmän innoissaan ku minä.. XD Sitä ei tunnu yhtään pelottavan. Ei meilläkään yritystä ole ollut vähän samaan tapaan et tulee jos tulee.
Ihan hyvin ton esikko pojan kanssa on mennyt.. TAI no se oli koliikissa ekat 4 kk (iltakoliikki) ja nyt se on vaan villi ja kerkiäväinen.. Nousi seisoonkin heti kun täytti 6 kk =D Kiire on kova. Valvottaa edelleenja herää 3-4 kertaa yössä, itse olen sen verran väsynyt että odotan miehen lomaan että voitais aloittaa jonkin sortin unikoulua. en tiedä vaan miten se olis kaikkein pehmein tapa tehdä mutta täytynee neuvolasta kysyä kun menee. Kuulostaa lumi hyvältä noi oireet! Ja niissä testeissä voi olla eroa ja osa näyttää haaleemmilta.. et älähän vielä ollenkaan luovuta, joka toinen päivä hormonin määrä noin kaksinkertaistuu..
PS: Kiva että tuo kiertopäiväkalenteri on pysynyt vieläkin samanlaisena =)
*Minni* kp 20/27 yk 1
Heippa!
Onpas tullut paljon uusia, tervetuloa!
Onnea Tuikkuselle kosinnasta, ihanaa!
Äipsykkä: Siitä vaan rohkeasti uuteen työpaikkaan. Jos nyt sitten tulet raskaaksi, ja sinulla on vakituinen työpaikka niin mikäs sen parempi, on ainakin paikka mihin palata :)
Ele: Kuulostaa siltä että ovis on aika korvilla, toivottavasti olisi kierto normalisoitunut ja mahdollisuus tärppiin olisi!
Kesäkeiju: En ole tuosta kalanmaksaöljyn vaikutuksesta kuullutkaan, voihan sitäkin kokeilla, ei varmaan haittaakaan ole. En muista oletko maininnut, että mikä noiden pitkien kiertojesi syy on?
Catnip: Mulla on ihan sama tilanne kun sulla, tuntuu juuri nimenomaan siltä että lapsettomia ei juurikaan ole. Eilen kyllä oltiin vierailulla yhden lapsettoman pariskunnan luona, ja oli ihanan virkistävää kun ei tarvinnut puhua vauvoista! Lapsellisten kanssa kun se puheenaihe tuntuu aina olevan se jälkikasvu ja välillä on rankkaa kun tätä yritystä kuitenkin on jo ollut jonkin aikaa, ja vauvakuume on kova. Ei jaksaisi aina kuunnella muiden vauvajuttuja, varsinkaan yhtään valituksia ei jaksaisi kuunnella, tuntuu että kestäisin mitkä tahansa raskausvaivat ja koliikit kunhan sen oman nyytin vain saisi..
ON: Ehkä hieman jo menkkaoireita, varmaankin alkaa loppuviikosta, mikä tarkoittaa sitä että kierto on taas melko pitkä. Juuri kun luulin että kierrot olisivat vähän lyhentyneet kun viimeksi oli se 25 päivää, mutta taisi olla vain poikkeus, tai sitten toiselta puolelta kehittyy munasolu nopeammin tai jotain. Olen kuitenkin nyt päättänyt että en masennu vaikka menkat tulee, tulkoon! See if I care! Ensi kuussa on tiedossa etelänmatka, joten ehkä siellä sitten tärppäisi, ollaan siellä juuri oviksen aikaan :)
Ems 30/25-35 yk 8
Ele: Kiva, että juhannus meni hyvin. Sitä on sitten hyödynnetty ovis :) Jes, nyt vain odotellaan.. Toivotaan, että kierto on tasaantunut. Onko sinulla monta kiertoa mennyt nyt km jälkeen? Itselläni nyt kaksi kiertoa ja molemmat olleet omituisen pituisia.. toivottavasti ne nopeasti tasaantuu!
Roxymama: Tervetuloa juhannuksen vietosta! Hyvä, että meni sujuvasti!! :D Toivotaan, että ovis tuli lievempien oireiden kanssa, etkä huomannut tohinoiden lomassa! Itselläni voi välillä mennä ohi ihan tietämättä, jos en tajua kuulostella :D Tai mistäs minä tiedän, että sellainen joka kuukausi tänne tuleekaan. No, toivotaan kuitenkin, että rentous ja keskikesän juhla olisivat tehneet sinulle tepposet ;)
Nasulais: Mitäs sinne kuuluu?? Jännään täällä puolestasi :D
Claudia: Siellähän on ollut aktiiviJuhannus ;)
Minnihiiri81: Voi harmitus sinun puolesta :( Nuo negat ovat aina yhtä inhottavia! Ei sinulla voisi olla pitempi kierto?? Ettei vielä näkyisi??
Kesäkeiju86: Kalanmaksaöljystä en ole kuullutkaan! Mistäs sellaista luit?? Tuskin siitä ainakaan haittaa on :)
Paupu: Tervetuloa! Se on jännä, kun se kuume nostaa päätään niin sitten se nostaa ;) Tsemppiä!!
Narandja: Heh, minäkin yleensä huomaan, että pinna on kireällä tietyssä vaiheessa kuuta :) Välillä saa kiukuttaa, mutta ei liikaa, että saa sen miekkosen puuhiin ;)
CatNip: Tervetuloa! Ja muuten, ystäväni yrittivät reilusti toista vuotta keskimmäistä lastaan ja kolmas tuli heti kun aloittivat yrityksen. Että kyllä se on mahdollista!! Positiivista mieltä, toivotaan että nyt tärppää sielläkin!! :)
Alicia: Ymmärrän tilanteesi todella hyvin! Itselläni, kun esikoista yritettiin, oli ympärilläni toinen kaveriporukka johon kuulun lapsettomia (ja ovat edelleenkin, siis omasta halustaan) ja oli todella vaikea selittää, miksi en halua lähteä ja toisaalta taas esikoisen syntymän jälkeen, miksi en jaksa lähteä. Ei se lapsettomille ole ongelma heilua lauantaiyö baareissa, kun saavat sunnuntain makoilla.. Mutta jos toiveissa on perhe-elämä, on tuollaiset jätettävä (ainakin minun mielestä) suurimmaksi osaksi taka-alalle. Siis, tietenkin joskus saa ja pitää lähteä, mutta ei aina.. Äitini selitti silloin, että ei ne kaverit katoa, vaikka nyt jäävät vähän taka-alalle. Perhe tulee ensimmäisenä, ja kun he saavat lapsia, he palaavat ja ymmärtävät tilanteesi. Äiti on aika fiksu :)
Ems: Tuosta jälkikasvusta puhumisesta. Itselläni on yksi lapsi ja minulla on ystäväporukka, joilla on lapsia. Sitten on yliopistoajoilta ystäväporukka, jotka eivät lapsia vielä ajattele. Näiden kanssa en missään nimessä jaksa höpöttää perhe-elämästä, on todella virkistävää jutella muustakin välillä :) Yksi työkaveri tuli talvella esittelemään vauvaansa ja puhui pelkästään, kuinka vauva syö ja kakkii.. Olin ihan järkyttynyt, kun ei minua oikeesti kiinnostanut.. Soitin kavereilleni, joilla ei lapsia, ja kysyin, olenko ollut tuollainen joskus :) Vannoivat, että en ole paasannut lapsestani koskaan :D Oli ihana huomata, että olen pystynyt irrottautumaan asiasta tietyssä porukassa, ja itse asiassa nauttinutkin siitä :)
ON: Pöpöistä selvitty ja puuhiin alettu :) huoh, vielä toooosi pitkä aika piinapäiviin.. vähän tylsää :/ Itselläni hieman alavatsa kipuillut/ollut arka. En tiedä, johtuuko vatsakrampeista sunnuntaina.. toivottavasti ei häirinnyt kiertoa kuitenkaan :/ Toivotaan parasta :) Olen kovasti miettinyt niitä ovistestejä.. pitäisköhän sellasia hankkia.. Voisi ainakin tietää varmasti onko ovista tai koska se on. Noh, ehkä kesän jälkeen, jos ei onnaa ennen sitä :)
Plussatuulia kaikille!!!!
äipsykkä kp 12/33?? yk1+km+yk2
piti tulla vielä laittaa että kesäkeiju86 älä vaan ota kalanmaksaöljyä siinä kun on hirveästi a-vitamiinia ja se on hyvin teratogeeninen suurissa määrin ja aiheuttaa epämuodostumia sikiölle.. Ja se on rasvaliukoinen eli kertyy elimistöön.. Jos jotain sen tyylistä otat niin pelkkää kalaöljyä eli omega 3 ja 6 rasvahappoja. Se on siis tehty kalan lihasta. Sitäkään ei saisi ottaa enää viimeisellä raskauskuukaudella se kun ohentaa verta ja voi aiheuttaa isompia verenvuotoja synnytyksessä.
*Minni*
Moikka kaikille!
Oon lueskellu teidän piinailua taustalla vaihtelevan aktiivisesti ja nyt en enää kestä yksin ;).
Taustana, että ekaa yritetään, yli 30 ollaan molemmat ja kohta jo vuosi takana; tosin ei kauhean aktiivista (lue tikuilla..!) yrittämistä vasta kuin nelisen kiertoa.
Mä olen yleensäkin uusi näillä palstoilla, että saa nähdä, miten onnistun kämmäilemään tekniikan kanssa..
Oma tilanne on tässä kierrossa se, että onnistuin CB:llä saamaan hymynaaman kp 13 (tosi aikainen mulle) ja se onnistuttiin hyödyntämään :):).
Nyt siis kauhujännäykset päällä. Mun kierto on 26-32 ja pyhä yritys on odottaa sinne 32 testaamisen kanssa, mutmutmut..
Hyvää tiistaita kaikille ja toivotaan, että ilma on kylmä siksi, että kaikki plussat on tässä pinossa!
-piip kp 25/26-32
Terve vaan tiistaiaamuun. Taas piti keittää pannullinen kahvia, että se riittää lukemiseen ja kirjoittamiseen. Huiman pitkiö turinoita, ihanaa =)!
Ekaksi uusille, Paupu, CatNip, Luminainen ja Piip tervetuloa mukaan. Kiva kun on väkeä! Piip tuo sun toivotus kylmistä keleistä koska plussat on pinossa, oli uusi. Ihan loistava!! Toivotaan näin.
Alicia: Tajuan hyvin sun mietteet erilaisista elämäntilanteista. Olimme aikanaan ex-mieheni kanssa se pari, joka sai yllättäen lapsia ensimmäisenä koko kaveriporukasta. Olimme itse hyvin aktiivisia ja piipahdimme illanvietoissa esikoisvauvan kanssa alkuillasta. Mutta kyllähän ne kutsut ajan myötä väheni kun oli lapsi. Se on luonnollista, että ihmisten elämät menee erilaisia ratoja eri aikataulussa. ääasia on toki pitää omasta päästä kiinni, jotta se voi hyvin. On hyvä, että on niitä kavereita, joille voi jauhaa pukluräteistä ja toisaalta niitä, joille todellakaan ei voi. Tervettä.
Ems: tsemppiä jos nyt menkat tulee... mutta jospa ei? Mä olen tällainen viimeiseen asti tsemppaaja muille...
Äipsykkä: kiva kuulla sustakin! Kiitos, juhannus oli oikein mainio, ihana ja romanttinen sekä kiihkeä. Pikku piipahduksia saunakamrissa, you know =D! Ja yhdyn ihan täysin ymmärtäen tuohon manaukseen, että piina-aika on piiiiitkä. Toisaalta niin ärsyttävää mutta toisaalta kutkuttavaa... Voimia siihen!!!
ON: no taidan päästä helpommalla piinailun suhteen tässä kuussa, koska sitä ovista ei näy eikä tunnu. Mutta mitä sitten? Mä tuossa hokasin eilen miehen kanssa kyhnätessä, että mikä hiton kiire tässä edes on? Kolme ihanaa lasta on perheessä ja elämää edessä. Totuus kun kuitenkin on se, että lapsi saa alkunsa just sillon kun saa, vaikka mä joogaisin päälläni. Samoin on sen syntymän kanssa, syntyy kun on syntyäkseen. Joten mä koetan olla ressaamatta yhtään mitään ja nautin kesästä =). Keskityn siis moottoripyöräilyyn, leffailtoihin, uintireissuihin ja hyvään murkinaan!
Ihanaa kesätiistaita kaikille!
Nasulaisin plussauutisia odotellen, RM
Ems:
...tuntuu että kestäisin mitkä tahansa raskausvaivat ja koliikit kunhan sen oman nyytin vain saisi...
Tästä turhautumisesta johtuen olen kai päässyt raskauteen liittyvän oksentamisen pelostakin eroon (vaikkeivät ihan kaikki nyt oksentelekaan, mutta se riski on olemassa). Joskus viisi vuotta sitten vielä ajattelin, etten voi tulla raskaaksi, koska pelkään oksentamista. Nyt alkaa olla suuremmat murheet mielessä ja pelko siitä, että kuulunko todellakin niihin ihmisiin, joille Luoja ei ole varannut ainuttakaan lasta.
äipsykkä?:
...ystäväni yrittivät reilusti toista vuotta keskimmäistä lastaan ja kolmas tuli heti kun aloittivat yrityksen...
Kiitos kannustamisesta, ehkä tosiaan on vielä toivoa, vaikka epäilys on jo herännyt. Syksyllä menemme tutkimuksiin, mikäli kesä ei saa aikaan ihmeitä. Kofeiinista luovuin kuitenkin varmuuden varalta lähes kokonaan (suklaata vaan on saatava edes vähän!), josko se auttaisi raskautumaan.
piip: Kohtalotoveri, jipii! :). Tosin ihan ei vielä kolmeakymmentä olla. Pari vuotta vielä. Tikut ovat olleet täälläkin käytössä vasta muutaman kierron verran, muttei niistä oikein ole hyötyä. Viiva on aina ihan tuhottoman vaalea, vaikka testailun aloittaisi heti tädin loputtua. Kuitenkin tunnen ovulaation ja muut merkit ovat myös selvät. Mietinkin, että ovatko alhaiset hormonitasot syynä tähän kituuttamiseen ja siksikö olen saanut kiusakseni tuhottoman lyhyen - mutta ah, niin säännöllisen - kierron.
Heissan, eilen kokeilin ovistikuttelua toisen kerran ja kaipaisin teidän kokeneempien neuvoja asiaan..
Testasin siis ihan liuskoilla ja sit vielä digitestillä. Kumpikaan testi ei antanut ovis-plussaa, mutta molemmissa näkyi hyvin haalea toinen viiva ja normi testiviiva. Miten tämä pitäisi tulkita? Onko ovis-lähestymässä tai jo mennyttä, kun näkyy tuollainen haaleaviiva?
Ja toisekseen mietin, kuinka usein tikutatte, päivittäin vai joka toinen päivä ja kuinka aikaisin alatte tikuttaa (esim 10 pv menkoista vai miten?) Toivottavasti osaatte vastata näihin mun omituisiin kysymyksiin :)
Kiitos!
Hirveä kiire mutta oli silti ihan pakko tulla kirjoittamaan miten oikeassa oletkaan! Jotenkin sitä itsekin tajusi (vaikka on sitä päässään pyöritellyt että tulee kun tulee) että turha stressata ja se vauva ei alkuaan saa ennen kuin niin on tarkoitettu ja kannattaa uskoa siihen että VIELÄ niin tapahtuu!:)
Meille tulee lokakuussa yritystä 2v, toki tässä on ne kaksi keskenmenoa ollut MUTTA juurihan ne antavat toivoa siitä että raskaus on mahdollinen milloin vaan ja kun on nuo 2 ihanaa lasta niin pitää täysillä nauttia heistä eikä liikaa kuumeilla! Näinhän se on! Minnekään ei ole kiire:)
Kiitos noista sanoistasi, sai hymyn huulille!:)
Ele
Rakkaat siskot, kanssakuumeilijat ja taustajännääjät...
Tuotan teille pettymyksen: Mies ei tahdo, että testataan vielä vaan odotetaan KP28 asti, koska hän ei omien sanojensa mukaan kestä katsella miua surullisena murheen murtamana, jos testi näyttää yhtä viivaa.
Toivottavasti tekin jaksatte odottaa vielä muutaman päivän, itse en malttaisi odottaa hetkeäkään vaan haluisin tehdä testin heti, mutta kun ollaan tähän yhdessä ryhdytty, niin kai mie jaksan pari päivää vielä odottaa, että saan pissiä tikkuun, jotta säilyy perhesopu täällä majassa matalassa.
Rinnat tuntuu raskailta ja täysnäisiltä sekä unijukka jakaa hiukan huonolaatuista unihiekkaa. Siinä ainoat oireet tai mitä ne sit onkaan.
Nasulais kp25/23-28, uyk3
Nasulais, tuo on varmasti ihan oikea ratkaisu odottaa vielä muutama päivä ennen kuin testaa. Koita jaksaa ja malttaa mielesi! :) Mulla itsellä tällä hetkellä kp 30, mutta kun en tiedä kiertoni pituutta, kun vasta eka kierto pillereiden lopetuksen jälkeen, niin en aio vielä testailla hetkeen aikaan. Pisin kierto mulla ikinä on ollut 33 päivää, yleensä tuo 30 päivää. Minkäälaisia menkkatuntemuksia ei ole vielä ollut, mutta ei niitä mulla hirveemmin yleensä olekaan. Kun kivut alkaa, niin lähes samaan aikaan alkaa vuotokin. Ja edellisissä raskauksissa ei ole ollut ikinä mitään muita oireita raskaudesta ennen kuukautisten poisjääntiä. Siitä ne kehontuntemukset vasta ovat alkaneet voimistua. Eli tässä vaan odotetaan, että miten käy..
Hepokatti 30/30?
Roxymama: Tuo on aivan loistava tajuta! voi kun se on aivan totta! Itsekin mietin, että tosiaan, mikähän kiire tässä nyt on. Olen kuitenkin "vasta" 27 ja kaikki mahdollista. Kesä edessä ja lomaa reilu kuukausi. Miksi pitäisi pahoittaa mieli, jos ei tärppääkään. Hitsi vie. Mäkin rupeen just nyt tältä istumalta nauttiin tästä kesästä ja grillailusta ja lomailusta ja aivan kaikesta :) Itse asiassa nyt lomia odotellessa on vähän rennommin osannutkin ottaa kevääseen verrattuna :D Toivottavasti rentous jatkuu ja kauan!!
Nasulais: Hyvä ratkaisu, ja ymmärrän miehesi kannan! Eipä tässä nyt ole enää kuin 3 päivää ja voihan olla, että testissä ei näkyisikään mitään vaikka olisikin plussa, jos nyt tekisit. Joten yritä keksiä tekemistä pariksi päiväksi :)Loppuviikko tulee pian!!
Plussatuulia+++++++
Roxymama: Tuo on aivan loistava tajuta! voi kun se on aivan totta! Itsekin mietin, että tosiaan, mikähän kiire tässä nyt on. Olen kuitenkin "vasta" 27 ja kaikki mahdollista. Kesä edessä ja lomaa reilu kuukausi. Miksi pitäisi pahoittaa mieli, jos ei tärppääkään. Hitsi vie. Mäkin rupeen just nyt tältä istumalta nauttiin tästä kesästä ja grillailusta ja lomailusta ja aivan kaikesta :) Itse asiassa nyt lomia odotellessa on vähän rennommin osannutkin ottaa kevääseen verrattuna :D Toivottavasti rentous jatkuu ja kauan!!
Nasulais: Hyvä ratkaisu, ja ymmärrän miehesi kannan! Eipä tässä nyt ole enää kuin 3 päivää ja voihan olla, että testissä ei näkyisikään mitään vaikka olisikin plussa, jos nyt tekisit. Joten yritä keksiä tekemistä pariksi päiväksi :)Loppuviikko tulee pian!!
Plussatuulia+++++++
Tuikkusella paljon onnea kosinnasta! :)
kesäkeiju: Millähän tavalla kalanmaksaöljy tasoittaisi kiertoa? Saitko siihen selvyyttä? Ihan mielenkiinnosta vaan... Ja tosiaan kuten joku kirjoittikin, niin kannattaa käyttää tavallista kalaöljyä, ettei se A-vitamiini siellä pauku yli raskaushaaveen suhteen.
CatNip: Oikein, ei me pitkämatkalaiset luovuteta, vaikka se vauva nyt antaa odotuttaa itseään!
Alicia: Jokaisen varmaan täytyy vain elää siinä hetkessä, jossa on. Eiköhän niiden ystävien kanssa ain alöydä jotain yhteistä tekemistä, vaikka toinen ei enää olisikaan niin innostunut baarielämästä jne. Meillä ei tuttavapiirissä vauvauutisia ole vielä kuultu ja itseasiassa pelottaa milloin sellainen tulee. Se tulee nimittäin tuntumaan pahalta, kun itsekin yrittää sitä vauvaa koko ajan saada aikaiseksi.
Lumi: Evelinan tilannetta minäkin olen monesti miettinyt. Hänestä ei ole kuulunut ei niin mitään.
Narandja: Se haalea viiva ovistestissä voi näkyä ihan koko kierron ajan, koska elimistössä on koko ajan LH-hormonia. Se LH-huippu on niin selkeästi muuta aikaa korkeampi, että jos vaan testin ajoitus on kohdillaan, se pitäisi testeillä nähdä. Se LH-huippu vaan voi olla lyhytkestoinen, että jonkun pitää testata kaksi kertaa päivässä. Minä testaan kerran päivässä.
ON: Minua kieltämättä ihan hitusen ahdistaa, kun näihin pinoihin alkaa ilmestyä ihmisiä, joiden kanssa on kuumeiltu yhdessä jo aikaisemmin ja he ovat ehtineet jo synnärillä pyörähtää... Huh, ehkä minäkin vielä pääsen siihen tilanteeseen! Eikä millään pahalla ketään kohtaan tietenkään. Ihanaa, kun olette palanneet kuumeilijoiden riveihin! :)
Täällä ollaan melko rauhallisin mielin elämässä kierron viimeisiä päiviä. Dpo 12 menossa tänään ja menkkamaisia tuntemuksia on jo esiintynyt... Jos vuoto ei ala ennen torstaiaamua, käyn to-aamuna labrassa verikokeessa. Sen tuloksen saa sitten heti torstaina iltapäivällä. Minulla on sillion vapaapäivä ja haluan rauhassa jutella hoitajan kanssa sitten iltapäivällä. Jos se testi on nega, niin saa sitten neuvotella ne jatkotoimenpiteet. Hurjaa, että kuukauden päästä minulla on suurella todennäköisyydellä lääkitys päällä ja ajatukset IVF-hoidossa.
Marjana kp 31/33-34 Dpo 12 yk 27
Oo, onnea kosinnasta tuikkunen! Ja ihania häitä!
Se, joka kyseli kierron tasaamisesta, en myöskään kalanmaksaöljyä suosittelisi.
Ovistestistä kyselevä, Lh huippu on joskus hankalaakin bongata. Mullakin kävi siis nyt tässä kierrossa niin että ovulaatio alkoi 10 tuntia testaamisen jälkeen. Vaikka testasin joka päivä ja vielä digillä. >:/ Eli nää ajotukset ei nyt menny ihanku strömsössä, mutta katsellaan.
Marjana: toivottavasti testi on positiivinen! Ja jos ei, niin seuraavakin askel eli ivf on sitte jo ihan ovella :))
Nasulais: Älä testaa aikasemmin vaikka mieli tekisi. Ne haamuplussat kun voi niin helposti sitten kadota.
Itse olen sitä mieltä et noi raskaustestit vois multa ihan takavarikoida. :D Yksi on nyt kaapissa ja sitä en tee ennenkuin menkat myöhässä, ees sen päivän.
Kaikille haleja ja voimia ja ihanaa kesää!! (kesällä aika kuluu aina nopeammin, ainakin mun mielestä)
Terkuin Keijunen kp 17/28
Mitenkäs tuo alkupään porukka? Joko siellä alkaa plussia satelemaan? Katselin tuossa listaa päivittäessä, että kohtahan meidän pitäisi plussauutisia saada. :)
Minäkin vielä kommentoin noita ovulaatiotestejä... Niissäkin on eroja. Käytin itse ennen Mammaksin ovulaatiotestejä ja sain niillä aina LH-huipun näkyviin (eli yhtä vahvat viivat), mutta niitä testejä käyttäessä ovulaatio tuli nopeammin sen LH-huipun havaitsemisen jälkeen. Ovulaatio saattoi tulla jo 4-5 tuntia testin plussaamisen jälkeen. Jostain syystä se testi ei siis havainnut huippua kovin aikaiseen.
Nyt olen käyttänyt noita Clearbluen hymynaamoja ja niillä LH-huippu tulee näkyviin noin vuorokausi ennen ovulaatiota, mikä olisi se ns. normaalimpi viive noissa testeissä. Tässä kierrossa esim. hymynaama tuli keskiviikkoaamulla ja ovulaatio alkoi torstaiaamuna. Kannattaa tosiaan testata mikä testi sopii itselle parhaiten. :)
ON: Kääk, oikeasti huomenna saattaa selvitä asioita piiiitkälle eteenpäin! Tai jos kovasti kaikki toivotaan, niin eihän sitä tiedä, vaikka saataisiin raskausuutisia. ;) Joka tapauksessa, huomenna on se päivä, jota tässä on odoteltu pitkään!
Marjana kp 32/33-34 Dpo 13 yk 27
Heippa!
Marjana: Ihan varmasti ahdistaa, ja se on ihan ymmärrettävää. Mutta varmasti sitten kun tärppää ei ole enää mitään väliä kuinka kauan siihen meni, sitten on vaan niin onnellinen että ylipäätään tärppäsi! :) Tsemppiä kovasti!
Roxy: kiitos tsempistä, mutta sieltä ne menkat nyt sitten tuli, ihan niin kun pitikin. Mutta ihana asenne sinulla, tsemppiä sinullekin!
Catnip: Onko kofeiinista siis jotain haittaa raskautumista ajatellen? Pitäisiköhän munkin lopettaa, en varsinaisesti edes tykkää kahvista niin ei tekisi edes tiukkaa, tosin hereillä pysyminen saattaisi tehdä tiukkaa :D
Ja vielä noista peloista, varmaan jokaiselle jolla ei ihan heti tärppää tulee mieleen noita ajatuksia, mutta täytyy vaan yrittää pitää mielessä, että täysin lapsettomien prosenttimäärä on todella pieni. Mekin ollaan varmaan syksyllä menossa tutkimuksiin, jos ei tässä kesän aikana tärppää, syksyllä tuleekin sitten vuosi täyteen. Väkisinkin tulee myös minulla mieleen, että nyt tulee jo 9 yk niin voisi se oma nyytti olla jo jos olisi heti tärpännyt.
ON: Eli menkat sieltä sitten alkoi, tänään varmaan siis kp 1, kunhan hanat vielä aukeavat kunnolla, niin kuin varmasti tekevät viimeistään huomenna. Mutta kova psyykkaukseni on auttanut, ei ole yhtään paha mieli! Päätin jo etukäteen että tällä kertaa en masennu, en olisi kestänyt taas yhtä pettymystä, joten päätin etten pety vaikka menkat tulee. Eli nyt on ihan hyvä mieli, uuteen yritykseen vaan, voisin taas vaikka kokeilla tikkujakin.
Minut voi siis poistaa listalta.
Tsemppiä kaikille ja ihanaa kesän jatkoa!
Ems
keijunen: Se on paha, kun tuppaa niitä testejä kotona olemaan :) Olen myös päättänyt, etten testaa ennen kuin on kunnolla myöhässä. Tsemppiä!!
Kukahan kyseli siitä kalanmaksaöljystä? Selkeästi minun ohjeita ei kannata kuunnella, koska niistä taitaakin olla haittaa.. Ei kato aina tiedä onko jostain haittaa vai ei. Ja kukas puhui siitä kahvista?? Siis mitä? Haittaako sekin raskautumista?? Juon päivittäin noin 3-4 kuppia.. iik, en pysty luopuun :) Paitsi ehkä kesälomalla voisi onnistua..
Marjana: Voi kuinka jännittävää!!! Enää päivä!! Nyt vain paljon touhua tälle päivälle, niin aika menee "nopiaan" (jos se on edes mahdollista). Ja nuo tuntemukset ovat varmasti aika luonnollisia, jos paikalle tupsahtaa tuttuja kuumeilijoita, jotka ovat jo synnärillä piipahtaneet. En usko, että kukaan noista fiiliksistä itseensä ottaa! Tsemppiä!! :)
Ems: Voihan surku, kun tätsy löysi tiensä perille! Mutta ihana juttu, jos et masennu tästä! Huhtikuu on myös hyvä kuukausi saada pienokainen :) Tsemppiä sinulle ensi kiertoon ja nautihan kesästä :D
ON: Samaa vanhaa, mutta fiilis on aika rento. Ehkä tämä kesä saa sen aikaan :)
Toivottavasti kuulemme pian plussauutisia!! Mites tosiaan siellä alkupäässä?? Helmikuisissa olikin sellainen plussa-aalto, että laitetaankos tässä kuussa paremmaksi ;)
+++++++tuulia!!!!Puuuuuh!!
äipsykkä kp 13/33?? yk1+km+yk2
Marjana: Iso peukku täältä huomiselle. Olet sissi kun odotat veritestiä. Toivon sydämestäni, että uutiset ovat positiivisia =). Ja ymmärrän tuon ahdistuksesi oikein tosi hyvin. Kun aikanaan palstailin lapsettomissa, tuntui kuolemalle kun joku vanha palstatuttu tuli uudelleen palstalle saatuaan pienokaisensa... Ja itse hajoilin siellä ensimmäisen kaipuussa, vaikka hyvin tiesin, ettei toisten vauvat minulta pois ole... Voimia!
Nasulaisille voimia piinaan. Ihanaa, että teette tämän projektin loppuun saakka miehen kanssa yhdessä.
Ems: Ihan tyhmää kun menkat alkoi. Mutta iso käsi sulle asenteesta, eipä se masentuminen mitään autakaan. Rinta rottingilla eteenpäin vaan!
Kofeiinista sen verran, että jokin vanha uskomus väittää, että kofeiini olisi jotenkin haitallista raskautumista ajatellen. Itse aikanaan kysyin neuvolasta sekä puhuin aiheesta myös ystävälleni, joka on erikoislääkäri. Kumpikin taho piti asiaa ihan fuulana. Pahempi asia on, jos kahvia juonut lopettaa sen, ärsyyntyy kofeiinin puutteessaan ja stressaa sitten tyhjänpäiväisiä asioita. Ei toki kahviakaan kannata pannukaupalla päivässä juoda, kohtuus kaikessa. Itse en luopuisi kahvista mistään hinnasta =)!
Äipsykkä: Tsemppiä muiden asioiden ajattelemiseen vaikka eihän tää prokkis kokonaan pääkopasta poistu. Tekee kuitenkin tosi hyvää tajuta se, ettei tämän projektin venymiseen kuole. Ärsyttää, kyllä. Ahdistaakin, kyllä. Mutta elämässä on muutakin kuin vauvanteko. Niinpä varsinkin kesällä on ihan hyvä suunnata ajatuksia muuallekin =).
ON: Ihan perusmeininki. Ei rintatuntemuksia, ei vatsatuntemuksia, ei mitään. Ovis taisi siis jäädä nyt väliin => uutta kiertoa odotellessa. Ei hätää, mieli on ihan hyvä. Onhan ihan normaalia ja inhimillistä, ettei ovuloi joka kierrossa, suurin osa naisista kokee saman. Joten tsemppailen teitä muita! Ja nautin tuosta ihanasta, viriilistä miehestä joka haluaa toteuttaa vauvantekopuuhia joka ilta. KÄY =D!!
Kesäkeskiviikkoa kaikille toivotellen RM
(ja ihmetellen, että missä onkaan Murmeli???)
Heippa kaikille!!
Olen näitä kuukausipinoja seuraillut jo useamman kuukauden ja esikoisen yrittämisen aikaan hyvinkin paljon. Erityisesti Marjanaa olen seuraillut, kun joskus ollaan kuumeiltu samassa pinossa meidän esikoisen yrityksen aikaan. Olen niin toivonut sinulle plussaa ja toivon, että tästä kierrosta sen vihdoin saisit.
Evelinaa olen myös etsiskellyt, mutta turhaan... Onko joku kuullut hänestä?
Minni86: Piti sinulle pitkään vastailla tuonne "tonskat" ryhmään, mutta en saanut aikaiseksi. Miten teillä on esikoisen kanssa mennyt? Kiva kuulla, että joku muukin kuumeilee niin nopeasti esikoisen syntymän jälkeen kuin minä. :) Toivotaan nyt, että teillä olisi tärppi käynyt!! Olen itsekin miettinyt pärjäämistä, mutta toisaalta ajatellut, että kaikki menee varmasti hyvin ja pieni ikäero palkitsee myöhemmin. Ja mies on samoilla linjoilla, joten pikkukakkonen saa tulla, kun on tullakseen. :) Eli meillä esikoinen nyt 7kk ja vauvakuume on jälleen hirmuinen...
Ja jos vähän faktoja meistä muillekin eli minä 28v, mies 31v ja esikoinen nyt 7kk. Taustalla myös GEU ennen esikoista yk 5 ja siitä selvittyämme esikoinen tärppäsi yk 2. Olemme päättäneet, että vauva saa tulla kun on tullakseen, ei yritetä eikä oviksia tikuteta vaan elellään normaalisti. Imetän edelleen ja yhdet kuukautiset ovat vasta tulleet. Tuossa reilu viikko sitten oli erinäistä vatsakipuilua, runsasta valkovuotoa jne. (samoja oireita oli esikoista odottaessani) ja jo hätähousuna testailinkin tuloksena muutamat haamut, tänään kuitenkin mielestäni haamu oli haalistumaan päin, joten olisiko kyseessä kemiallinen? Tätiä ei kuitenkaan vielä näy. Tosin kierron pituudestakaan ei ole tietoa vielä, ennen esikoista olivat yleensä sen 30-32. Nyt ajattelin odotella muutaman päivän ja testailla loppuviikosta vielä, jos tätiä ei näy.
Paljon plussatuulia kaikille!!
-Lumi- kp30 ja lähinnä yk 1, vaikka ei varsinaista yritystä olekaan. :)