Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotiaat kaksoset, ex-mies ei muuta isompaan asuntoon

Vierailija
24.12.2022 |

Tyttö ja poika siis. Miehellä kaksio, joka riitti kun lapset olivat pienempiä. Edelleen kokee itse, että tilaa on, ja rauhaa pystyy molemmille antamaan heidän näin halutessaan. Näin ei vain ole. Mies ei anna tytön haluamaa rauhaa, ja tyttö joka kerta jopa ahdistuu, kun joutuu lähtemään isänsä luokse pieneen asuntoon. Olen puhunut tytön puolesta, mutta mies ottaa kaiken arvosteluna. Voiko tässä tehdä mitään muuta kuin odottaa, että mies itse hoksaa tilanteen?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tyttö ei mene sinne, jos ahdistuu. 11v päättää itse. Miehellä ei ole ehkä varaa kuin kaksioon, mutta ilmeisesti tyttö ei saa siellä rauhaa. Jospa näkevät erikseen päivällä tai pari tuntia, ei yökyläilyä tai pitkää reissua. Voit selvittää tytön oikeudet. Aikuisen pitää pitää huolta ettei lapsi joudu elämään ahdistuneena. Sen ikäisen on vaikea päättää itse, jos isä määrää.

Vierailija
2/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tyttö ei mene sinne, jos ahdistuu. 11v päättää itse. Miehellä ei ole ehkä varaa kuin kaksioon, mutta ilmeisesti tyttö ei saa siellä rauhaa. Jospa näkevät erikseen päivällä tai pari tuntia, ei yökyläilyä tai pitkää reissua. Voit selvittää tytön oikeudet. Aikuisen pitää pitää huolta ettei lapsi joudu elämään ahdistuneena. Sen ikäisen on vaikea päättää itse, jos isä määrää.

On varaa, on vain pihi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun paikka. Ei tuo ole ihmisarvoista elämää.

Vierailija
4/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei muuta.

Simppeliä.

Se päättää, joka joutuu joka kuukausi kaivamaan kuvetta ja koska se mitä ilmeisimminkään et ole sinä, niin suu suppuun.

Vierailija
5/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopu antaa tilaa.Sinä saat lapsinlisät tuplankin nyt joulukuu.Elatusmaksut siitä huolimatta on yhteishuotajuus. Isomallakin porukalla kasiossa pärjää. Olet itse aihesta tehnyt numeron, myös tyttärellesi.Lapsen ,lapsien on opittava kaikkea ei saa.

Vierailija
6/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö makkariin, isä ja poika olkkariin. Ei tuo muuten onnistu.

Vierailija
7/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tytöllä on ongelma, ei isällä.

Vierailija
8/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi vielä kärsittävää ja sitten voi päättää kumman kanssa haluaa asua? 

Vierailija
9/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tuo on ihan perusmeininkiä, asunnot on niin järkyttävän kalliita. Itse asun kahden teini-ikäisen lapsen kanssa kolmiossa, eivät halua muuttaa isompaan.

Vierailija
10/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ketään voi pakottaa muuttamaan isompaan asuntoon? 

Vierailija
11/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein käyvät isänsä luona?

Vierailija
12/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri tyttö tarvitsee omaa tilaa isältään ja annatko itse pojalle vastaavaa omaa tilaa oletettuna äitinä?

Vierailija
13/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tarvitse muuttaa isompaan asuntoon, mutta noinkaan tuo ei voi jatkua.

Joko täytyy järjestellä nykyistä asuntoa sitten että lapset saavat sen oman rauhan, muuttaa tai sopeutua siihenkin että tapaamisjärjestelyt muutetaan lapselle sopiviksi.

Vierailija
14/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on tarkalleen lasun paikka?

Vierailija
15/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä tarvitse muuttaa isompaan asuntoon, mutta noinkaan tuo ei voi jatkua.

Joko täytyy järjestellä nykyistä asuntoa sitten että lapset saavat sen oman rauhan, muuttaa tai sopeutua siihenkin että tapaamisjärjestelyt muutetaan lapselle sopiviksi.

Useimmat maailman ihmiset asuvat niin, ettei lapsille ole mitään "yksityisiä tiloja". Oma huone tai lapsen "oma alue" eivät ole välttämättömyyksiä.

Vierailija
16/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna jää sitten sinun luo asumaan pysyvästi eikä mitään ongelmaa ole enää. 

Vierailija
17/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on tarkalleen lasun paikka?

Jossain maaseudulla lapsilla on kaikilla oma huone, tosin ei kyllä ikäistään seuraa mailla halmeilla, joka sitten ei ilmeisesti ole mikään ongelma tai lasun aihe.

Vierailija
18/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deal with it kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että tytöllä on ongelma, ei isällä.

Ehkä ongelma on äidillä.

Vierailija
19/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 12-vuotias saa jo päättää kummpan luona haluaa asua? Joten ei ole enää paljon kärsittävää. Muuttaa sinun asuntoon sitten. 

Vierailija
20/32 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat maailman ihmiset asuvat niin, ettei lapsille ole mitään "yksityisiä tiloja". Oma huone tai lapsen "oma alue" eivät ole välttämättömyyksiä.

Juuri näin. Mistä ihmeestä tämä on tullut, että jokaisella lapsella on oma huone? Vessassa on ovi, jos omaa rauhaa kaipaa heti. Muuten sitä omaa rauhaa voi hakea ulkoa tai sinun kodistasi tai kun muut ovat poissa sieltä kotoa. Se koskee ihan kaikkia perheen jäseniä. Moni opiskelija asuu samassa huoneessa muiden opiskelijoiden kanssa ulkomailla. Jos ap olisi tehnyt enemmän liittonsa pelastamiseksi ehkei tällaista tarvitsisi edes miettiä. Nyt sitten lapset maksavat hintaa siitä, ettei vanhempien liitto pysynyt kasassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi