Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitus!! Älä tilaa täältä mitään! Huijausta!

Vierailija
04.04.2012 |

http://www.dieettineuvoja.com/Terveysuutisia/2/?t202id=7135&c2=H8&t202k…

Kun tilaat nuo ilmaiset ekat tuotteet ja maksat ne muutaman euron postikulut kortillasi, samalla tulet heidän mielestään hyväksyneeksi sen, että ottavat jatkossa tililtäsi automaattisesti seuraavat erät. Mutta kappas vaan, missään ei sitä lue kun tilausta teet. Eikä taida tuota Mannisen Jaanaakaan olla olemassa, lisäksi nuo alaosan kommentit ovat joka päivä samoja, päiväys vaan vaihtuu.

En ymmärrä, miten minä, kohtuullisen järkevänä pidetty naisihminen sorruin tähän. Eilen illalla huomasin tililleni tehdyn varauksen 120 euroa, kuoletin saman tien korttini ja aamulla soitin pankkiin, josta kertoivat että olisi mennyt 160 euroa lisää ilman nopeaa toimintaa. Tuo 120 euroa on nyt menetetty Tanskaan, mutta rikosilmoitus tehty kuluttajaviranomaisen käskystä. Yöllä jo kirjottelin heille sähköpostia, mutta vastausta ei tietty ole kuulunut.

Tiedän olleeni typerä, joten ei kiitos siitä kommentointia. Mutta tuo firma pitää pysäyttää, se on ehdottoman tärkeää.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä löytyi maininta et jatkossa luottotiliäsi laskutetaan automaattisesti.Itse jätit lukematta.

Vierailija
42/78 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa nyt hyvänen aika että missä! Kateltu tänään monen naisen voimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veloitella jotain random summia tililtä tuosta vaan!! :O Kuluttaja-asiamies olisi varmaan kiinnostunut tästä putiikista..

Vierailija
44/78 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki linkit veivät samaan paikkaan ja sivua suljettaessa erikseen alkoi kysymään haluanko poistua sivulta.

Älkäähän nyt ihmiset mihin tahansa höplään menkö! Netissä voisi perussääntönä pitää että mikään ei ole sitä miltä näyttää (ennen kuin toisin todistetaan)!

Vierailija
45/78 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luki tai ei niin eihän nyt hyvänen aika ole laillista veloitella jotain random summia tililtä tuosta vaan!! :O Kuluttaja-asiamies olisi varmaan kiinnostunut tästä putiikista..

Laillista tai ei, niin kannattaa nyt herranjumala lukea ne sopimusehdot vähän tarkemmin (tai siis nyt ylipäätään edes lukea) niin vältytään näiltä ikäviltä yllätyksiltä.

Kyllä antaa sellainen ihminen todella typerän kuvan itsestään, joka tuosta noin vain antaa korttitietonsa yhtään tutustumatta mihinkään ehtoihin. Ei näin, aikuiset ihmiset...

Vierailija
46/78 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ovat Life Detox verkkosivuston väittämät...

Auttaa poistamaan vuosien aikana kertyneitä myrkkyjä

Tekee ihostasi puhtaamman ja kauniimman

Parantaa unen laatua

Lisää Energiaa

Anteeksi nyt vaan, mutta fiksu ihminen ei usko tuollaisiin Valitut Palat -tyylisiin hömppämainoksiin. Ihan ilmiselvä huijaustuote.

Poistaa MYRKKYJÄ? Mitä hiton myrkkyjä??

Ihosta puhtaampi ja kauniimpi... kuin mikä? Milloin? Millä se mitataan?

Lisää energiaa? Niinku miten? Mitä on Energia?

Vierailija
47/78 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veloitusta, heillä ei ole perustetta periä sitä. Ole suoraan luottokuntaan yhteydessä ja kerro, että sinun kortiltasi on peritty aiheettomia laskuja. He ottavat asian hoitaakseen.

Minullakin oli autovuokraamo veloittanut kerran ylimääräisiä jälkikäteen. Pyysin heiltä selvitystä perusteista, jotka minäkin olisin hyväksynyt vuokrasopimuksessa, eikä sieltä tullut mitään. Soitin luottokuntaan ja sieltä rahat palautettiin minulle, kun kerroin, että olin pyytänyt selvitystä, mutta sitä ei ollut tullut. Samoin kävi, kun yksi hotelli oli veloittanut seuraavastakin yöstä.

Luottokunta on vähän tehokkaampi laskuttamaan asiakkaitaan kuin yksi loppuasiakas.

Vierailija
48/78 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat ehdot olet hyväksynyt samalla sivuilla, johon olet luottokorttisi tiedot antanut, sisältää tiedon myös automaattiveloituksista:

http://www.formlife.com/?class=Page&action=showTerms&params[:q]=1528

Ehdot löytyy kohdasta "Olen täyttänyt 18 vuotta ja hyväksyn tätä kauppaa koskevat ehdot." joka on suoraan luottokorttitietojen alla, ja jossa on täppä valmiiksi. Jos ei tajua käydä niitä ehtoja tarkistamassa, saa mielestäni syyttää vain itseään jos veloituksia tulee. Siellähän saatetaan sanoa vaikka että ko. firma veloittaa luottokortiltasi kerralla johonkin ylimääräisiin maksuihin kaiken mitä sieltä irti saa. Näin ei tässä tapauksessa ole, mutta kannattaa hei hieman tutustua niihin EHTOIHIN ennen kuin luottokorttitietojaan antaa.

Sori nyt vaan, mutta kärsi nahoissasi. Toivottavasti otat opiksi, etkä tule tänne jatkossa vinkumaan kun itse mokaat.

Vierailija
49/78 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ehdot, linkki ei tullut kokonaisena tuohon edelliseen viestiin (pääset toki sen kautta sivuille, jos kopsaat koko osoitteen):

Kenen kanssa teen sopimuksen?

FormLife

Nordic Health Group ApS

CVR-numero: 31771676

Nr. Redsøvej 1

DK-9500 Hobro

Tanska

Mitä sopimus käsittää?

Sopimuksen mukaan sinulle lähetetään säännöllisin väliajoin Corexin-tabletteja niihin kuuluvien ohjeiden ja muiden palveluiden kanssa.

Mitkä ovat velvollisuuteni?

Olet velvollinen vastaanottamaan ja maksamaan tervetuliaispakkauksen sekä ensimmäisen normaalin lähetyksen. Olet lisäksi velvollinen irtisanomaan tilauksesi, jos et enää halua saada toimituksia. Huomioi, että FormLifen tulee saada tieto toimituksen peruutuksesta viimeistään 14 päivää ennen seuraavaa toimitusta.

Mitä toimitus sisältää?

Saat ensiksi tervetuliaispakkauksen. Sen hinta on 3€ ja se sisältää Corexin-tabletteja 30 päivän ajalle.

14 päivää tervetuliaispakkauksen vastaanottamisen jälkeen me lähetämme sinulle ensimmäisen normaalin toimituksen. Normaali toimitus maksaa 160€ ja saat sen joka toinen kuukausi, kunnes irtisanot tilauksesi.

Mitä minun tulee tehdä, jos vastaanotan jotain, mitä en ole tilannut?

Ota yhteys FormLifeen mahdollisimman pian, jotta voimme ratkaista ongelman. Huomioi, että me teemme poliisi-ilmoituksen postitilausten häirinnästä.

Maksu luottokortilla

Maksaessasi luottokortilla hyväksyt, että toimitukset laskutetaan automaattisesti luottokortiltasi ellei muuta ole sovittu.

Onko minulla valitusoikeus?

Kyllä. Sinulla 14 päivän valitusoikeus tervetuliaispakkauksen vastaanottamisen jälkeen. Sinun on palautettava kaikki vastaanottamasi, ja pakkauksen on oltava samassa kunnossa kuin vastaanotit sen. Lisäksi sinun on tehtävä merkintä siitä, että kadut ostostasi. Sinun tulee ilmoittaa myös asiakasnumerosi. Palautukset lähetetään osoitteeseen:

FormLife

Nr. Redsøvej 1

DK-9500 Hobro

Tanska

Kuinka voin ottaa yhteyttä FormLifeen?

Voit ottaa meihin yhteyttä joko postitse tai kirjoittamalla sähköpostia osoitteeseen:

support@formlife.com

Miten tietojani käsitellään?

Henkilökohtaisia tietojasi ei luovuteta kolmannelle osapuolelle markkinointia varten. Henkilötietojasi käytetään luottokelpoisuuden arviointiin.

FormLifen henkilöstöllä ei ole mahdollisuus nähdä henkilökohtaisia tietojasi kuten luottokorttinumero, henkilötunnus tai tilitiedot.

Muut ehdot?

FormLife voi peruuttaa tilauksesi, jos sinulla on luottomerkintöjä. Emme vastaa kirjoitus- /painovirheistä.

Ystävällisin terveisin

Team FormLife

Teemme parhaamme, jotta olisit tyytyväinen.

Vierailija
50/78 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouksessa lukee etusivulla

"Kyllä kiitos, pyydän lähettämään minulle Corexin™-tervetuliaispaketin.

* Maksan vain € 3,- posti - ja toimituskuluina."

ja kuvassa lukee, että "Kokeile nyt 0,-* (maksat vain toimituskulut)"

Sivun alalaidassa on kerrottu erikseen normaalitoimituksesta:

"Normaalihinta on € 80 kuukaudessa, yhden toimituksen sisältö riittää 2 kuukauden käyttöön. Toimitus on ilmainen.

Jos maksat luottokortilla, hyväksyt samalla, että tilaamasi tuotteet veloitetaan automaattisesti tehdyn sopimuksen mukaan, mikäli muuta ei ole sovittu."

Eli tuossa jo korostetuu, että tarjous ei ole normaalitilaus. Normaalitilaushan olisi se 80e, eikä 3e. Koska se ei ole normaalitilaus, vaan erikoistarjous, ei ehdotkaan päde siltä osin, kun niissä viitataan normaalitilaukseen.

Helposti kaatuisi jopa sopimuksen pohjalta kauppalain mukaan. Kuluttajasuojalainsäädäntö on vieläkin selkeämpi. Tuo sopimusehtojen linkki ei ole missään esillä ja se koskee tilaajaa vasta, kun tekee ensimmäisen normaalitilauksen.

Eli on täydet perusteet pyytää ilman eri hyväksyntää veloitetut rahat luottokunnan kautta takaisin. Vetoaa vain ensimmäisenä kerrottuun tekstiin 3e hinnasta. Laki on selvä ja kun hinta 3e ja 0e+toimitus on selkeästi todettu, ei ole laskutusperustetta. Muut hinnat koskevat jotain muuta, mutta ei tuota tilausta.

Vierailija
51/78 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat ehdot olet hyväksynyt samalla sivuilla, johon olet luottokorttisi tiedot antanut, sisältää tiedon myös automaattiveloituksista:

<a href="http://www.formlife.com/?class=Page&action=showTerms&params" alt="http://www.formlife.com/?class=Page&action=showTerms&params">http://www.formlife.com/?class=Page&action=showTerms&params</a>[:q]=1528

Ehdot löytyy kohdasta "Olen täyttänyt 18 vuotta ja hyväksyn tätä kauppaa koskevat ehdot." joka on suoraan luottokorttitietojen alla, ja jossa on täppä valmiiksi. Jos ei tajua käydä niitä ehtoja tarkistamassa, saa mielestäni syyttää vain itseään jos veloituksia tulee. Siellähän saatetaan sanoa vaikka että ko. firma veloittaa luottokortiltasi kerralla johonkin ylimääräisiin maksuihin kaiken mitä sieltä irti saa. Näin ei tässä tapauksessa ole, mutta kannattaa hei hieman tutustua niihin EHTOIHIN ennen kuin luottokorttitietojaan antaa.

Sori nyt vaan, mutta kärsi nahoissasi. Toivottavasti otat opiksi, etkä tule tänne jatkossa vinkumaan kun itse mokaat.

en mä nyt tietääkseni ole hirveästi vinkunut, kunhan tulin kertomaan kaikelle kansalle etteivät samaa virhettä tekisi. Tunnustan tyhmyyteni ja annan huonon kuvan itsestäni tällä nyt, mutta en ole väittänytkään olevani mikään valopää, niitähän on muutenkin palsta täynnä.

Olenpahan vain äitiyslomalla oleva pienten lasten äiti, joka kerran yöllä valvoessaan tilasi itselleen laihan kropan netistä ;)

Ja olkoon nyt ehdot sitten miten hyvänsä jossakin, niin ei tuo homma nyt ihan lailliselta vaikuta. Mutta sitä tutkii nyt sitten viisaammat kuin minä :)

Vierailija
52/78 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan tyhmyyteni ja annan huonon kuvan itsestäni tällä nyt, mutta en ole väittänytkään olevani mikään valopää, niitähän on muutenkin palsta täynnä.

Tuossa lukee tilausvaiheessa jo, että tarjous on vain 3e, joka on toimituskulujen osuus. Muuhun veloitukseen et ole sitoutunut, eikä ehdoilla ole sen vuoksi mitään merkitystä.

Jos tuon sivun tekijä olisi edes vähäisimmässä määrin perehtynyt sopimuksen tekoon, olisi hänelle selvä, että hän on erottanut tarjouksen noista ehdoista jo heti alussa. Juuri se tekee tuosta luontevan tuntuisen ja myyjän toiminta on väärä.

Vierailija
53/78 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meitä tyhmiä vissiin riittää...

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9963079

Vierailija
54/78 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi ihan samanlailla.. Onneksi vaan ei ollut rahaa tarpeeksi kortilla, joten ei ole mennyt vielä penniäkään sinne. Eli ei ilmeisesti auta muu kuin kuolettaa kortti. Tunnen itseni kanssa varsinaiseksi aasiksi kun sorruin tälläiseen mutta eipä tosiaan lukenut missään mitään varoitusta, ja Nordeasta sanottiin että ei kyllä ole ihan laillista velottaa tiliä kun ei ole mitään suoraveloitussopimusta allekirjoittanut. No, olemme jatkossa viisaampia!

Vierailija
55/78 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin, poliisin ja kuluttajaviraston henkilökunnalla olisi varmaan ihan oikeitakin töitä.

Mitäköhän muita töitä kuluttajaviraston hlökunnalla on kuin käsitellä kuluttajien valituksia??

Itse riitautin erään ulkomaisen firman, koska eivät lähettäneet minulle tuotetta eivätkä muistutuslaskuja, vaan suoraan perinnän. Maksoin siis 150e tyhjästä ja otin yhteyttä kuluttajavirastoon. Puolen vuoden päästä firma palautti rahani takaisin nöyrästi, koska olisi joutunut suurempiin korvauksiin, jos en olisi asiaa kahdenkesken sopinut, vaan jatkanut "oikeudenkäyntiä" kuluttajaviraston kanssa.

Vierailija
56/78 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuston kommenttiosiosta:

Sivun kommentit pysyivät päivästä päivään samana mutta kommenttien päivämäärä ja kellonaika muuttuivat riippuen siitä minä päivänä sivulla kävit. Joten näytti siltä että kommenttiosasto oli "suljettu roskapostin" takia juuri sitä ennen kun itse eksyit sivuille.

Ja myös tarjouksen 2€/ näytepakkaus tilauksen tarjousaika oli joka umpeutumassa hetken päästä siitä kun tulit sivulle.

Tämän huomasin muutamia päiviä sen jälkeen kun olin jo tilannut näytteet.

Vierailija
57/78 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorruin samaan, saa nähdä saanko rahojani takaisin.. Ne tosiaan pelaa viheliäistä peliä päivämäärillä. Mutta kiitos tämän keskustelun, porsaanreikien hyväksikäyttäjä voidaan ehkä edes jossain määrin saada muuttamaan huonoja tapojaan. Toivottavasti Luottokunta/poliisi laittaa tuollaiset huijarit hyllylle häpeämään.

Vierailija
58/78 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äältä lisää Formlife Corexin ja detox laastari huijauksesta http://keskustelu.suomi24.fi/node/9963079#comment-54660872

Vierailija
59/78 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän nimenomaan luetaan, sen takia ollaankin selkeesti fiksumpia kuin suurin osa täällä kun ei tuollaiseen vipuun olla menty. Ja ymmärretään LUKEA ne ehdotkin. :)

Tyhmä ei oo se joka yrittää, tyhmä on se joka maksaa... Siitä syystä todellakin oon sitä mieltä että kaikki urpot täällä jotka ovat LUOTTOKORTIN NUMERONSA antaneet epämääräisille sivuille, ansaitsevat ne veloitukset. Varsinkin kun niistä on kerrottukin... Firmahan tässä tekee vaan bisnestä, ei kai se heidän vika ole jos asiakas ei tajua mistä on kyse vaikka se on kerrottu.

Ja btw, suoraveloitus pankkitililtä ja toistuvaisveloitus luottokortilta ei ole lainkaan sama asia. Ethän sinä normaalistikaan netistä ostaessasi luottokorttimaksuihin mitään valtakirjoja allekirjoita.

Miksi aina näihin keksusteluihin iskostuu tuollaisia "hähhää,tyhmä olet, kärsi nahoissasi"- tyyppejä?? Vahingoniloiset paskiaiset, jotka ovat muille katkeria ja pitävät itseänsä maailman parhaimpina tyyppeinä! Miksi Te bessewisserit ja äärettömän fiksut ihmiset luette edes tällaisia palstoja? Eikä teidän fiksuudellanne ole muuta sijaa kuin ihmisille vittuilu?

Tuo on juuri se asenne, johon ihminen vuosien mittaan tukehtuu ja vanhenee ennenaikojaan sekä henkisesti että fyysisesti. Lukekaa vaikka sen sijaan, että opetatte "tyhmiä" ihmisiä täällä.

:P

Toivottavasti tuo huijarifirma joutuu vastuuseen. Ja hyvä, että kerroitte siitä täällä. Kiitos!

Vierailija
60/78 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..aioin juuri tilata, mutta onneksi googlasin.. todella hienoa, että jaoit kokemuksesi. Sitä niin toivoo helppoa tapaa laihtua, mutta sitä ei todella taida olla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi