Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te joilla käy joskus palkattu lastenhoitaja

Vierailija
12.04.2012 |

koetteko, että lastenhoitajan palkkaaminen on luksusta vai välttämättömyys? käykö hoitaja teillä, jotta itse pääsette vapaa-ajalle vai esim. töissä olon takia? mitä maksatte hoitajalle ja miten usein hän on teillä? missä päin asutte ja millainen tulotasonne on?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mll:ltä palkattu, tosi mukava. ei oltu tavattu ennen tätä, juteltiin vain puhelimessa mutta fiksuintahan olisi ollut varmaan palkata ensin lyhyemmäksi aikaa, niin lapset pääsisivät tutustumaan hoitajaan ja me tietäisimme hänestä edes vähän enemmän. lapset oli 3v, 5v ja 6v kun olivat lauantain alkuillasta sunnuntai-iltapäivään hoitajan kanssa.

Vierailija
2/19 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jos joskus kun lapset vähän kasvavat menisi miehen kanssa iltaa istumaan vähän pidemmän kaavan mukaan, mutta mietityttää tuo, että hoitaja katsoo yön ja seur.aamun.. Tietysti pitäisi todella löytää luotettava hoitaja. Nyt lapset 11kk ja 3v.

lapset 6v ja 2v. kerran hoitaja oli pe-la kun mies oli työmatkalla ja mulla oli lauantaina häät toisella puolen suomea, mies tuli sitten la-iltapäivällä päästämään hoitajan kotiin. toisella kertaa oltiin molemmat työmatkalla, minä ma-to ja mies ke-ti, joten hoitaja oli lasten kanssa ke-illasta to-aamuun, jollon hän vei lapset päiväkotiin. mll:ltä siis hoitaja. mll:llä täytyy muuten olla täysi-ikäinen, jotta voi olla 23-> töissä, eli ihan 16-vuotiasta ei edes anneta, jos hoitajan ikä mietityttää:) meillä ihana 19v hoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja käy noin kerran viikossa ja ihan oman vapaa-ajan takia. Harrastetaan ja käydään miehen kanssa ulkona. Asutaan keski-Euroopassa, hoitajalle maksetaan kymppi/tunti + kyydit.

Vierailija
4/19 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan palkattu jos on joku iltameno, ehkä 8-10 kertaa vuodessa. Meillä isovanhemmat asuu kohtuullisen kaukanaja mun mielestä on kätevää kun ne lapset löytyy aamulla omasta kodista eikä tarvitse lähteä ajamaan mummulaan 150 kilsaa.

Me saatetaan käydä konsertissa tms ja olla kotoa pois vaikka 4 h, jos viedään mummolaan, niin se on kahtena päivänä ajoa 300 kilsaa.

Hyvätuloisia olemme, mutta ei mitään huiooutuloisia. Kympin tunti on liksaa maksettu.

Vierailija
5/19 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa lapsuudessani ei palkattu hoitajia, ei jotenkin ollut vain tapana (en tosin asunut suomessa). olisi varmasti tehnyt ihan hyvää munkin vanhemmilleni päästä joskus jonnekin yksin/kaksin! meillä on hoitaja 6-25h viikossa, usein sillä aikaa kun mies on töissä, niin minä käyn asioillani, siivoilen ja laitan ruokaa tai vaan lepään (olen raskaana). välillä myös niin, että käydään miehen kanssa teatterissa tai syömässä. lapsi tykkää olla hoitajan kanssa ja palkkaan mieluummin kotiin hoitajan kuin vien lasta hoitoon kavereille tai päiväkotiin. aiotaan jatkaa näin vauvankin synnyttyä. maksetaan kymppi tai vähän yli tunnilta, kuukausitulot nyt kun olen kotona noin 6000e. helsinki.

Vierailija
6/19 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä yhtenä iltana kuussa. Väestöliiton lastenhoipalvelua käytetään. Meillä on neljä lasta

emmekä pidä sitä minään luksuksena vaan välttämättömänä henkireikänä sillointällöin. Lähinnä halutaan käydä kahdestaan syömässä/leffassa.

Asumme Helsingissä ja bruttotulot yhteensä n. 8000/kk.

Vierailija
7/19 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maaseututaajamassa josta lähimpään kaupunkiin ja miehen ja mun työpaikalle on 26 km. Meillä on neljä lasta, 2 v, 4 v, 6 v ja 10 v.

Mulla päivätyö, miehen työnantajan pääkonttori on siis lähikaupungissa mutta miehellä on paljon matkapäiviä työssään.

Emme koe lastenhoitajan palkkaamista luksuksena vaan suurena arjen helpottajana jonka palkkaamiseen suomalainen yhteiskunta (luojalle kiitos) antaa erilaisia tukia. Miehellä on kyllä ihan kelpo tulot n. 130 000 euroa vuodessa ja mä tienaan about 65 000 e / vuosi. Olen ollut kyllä hoitovapailla mutta nyt tuli sauma palata työelämään ja kun tämä lastenhoito järjestyi näin, niin olen tyytyväinen.

Lasten kuskausrumba hoitoon ja hoidossa + eskariin ja eskarista poistui siis tyystin ja hoitaja on 2 ja 4 v:n kanssa päivät kotona, 6 v tulee puoliltapäivin eskarista ja 10 v iltapäivällä koulusta kun ei olla vielä mies tai minä ehditty kotiin.

Hoitajan viikkotyöaika on 40 tuntia ja se on hajoitettu eri päiville sen mukaan, että joskus kun miehellä on vapaata arkiviikolla, hoitajaa ei tietenkään tarvita mutta joskus voi joutua tekemään 10-tuntisen päivän. Hoitaja itse ehdotti tätä ratkaisua.

Meidän nettokustannuksemme hoitajan palkkaamisesta on n. 1500 euroa kuukaudessa. Saamme työkkäriltä työllistämistukea ja Kelalta yksityisen hoidon tukea ja ilman niitä kustannuksemme olisi vähintään 2000 euroa kuukaudessa.

Asumme Pohjanmaalla.

Vierailija
8/19 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille maksetaan noin 12e/h. Välillä pyydän hoitajan siksi aikaa kun pyykkään/laitan ruokaa, välillä mennään miehen kanssa ulos, välillä hoitaja vie esikoisen puistoon kun olen vauvan kanssa tai lenkittää vauvaa kun olen esikoisen kanssa ja välillä käyn kavereiden kanssa kaupungilla. Tällä viikolla kahtena aamupäivänä ollut hoitaja 4h ja huomenna tulee viideksi tunniksi, kun mennään teatteriin ja ravintolaan, sunnuntaina tulee pariksi tunniksi, kun olen kampaajalla ja mies huoltaa autoa. Jotain 5-15h/vk yleensä. Asutaan helsingissä ja tulot äitiyslomalla noin 4500e. Pidän kyllä hoitajan palkkaamisen mahdollisuutta sinänsä luksuksena, kaikilla ei ole siihen varaa. Toisaalta kun meillä ei ole sukulaisia lähellä, mies tekee melko pitkää päivää ja työmatkoja eivätkä lapset ole pk:ssa, me ei pärjättäisi ilman hoitajia!

Vierailija
9/19 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maaseututaajamassa josta lähimpään kaupunkiin ja miehen ja mun työpaikalle on 26 km. Meillä on neljä lasta, 2 v, 4 v, 6 v ja 10 v.

Mulla päivätyö, miehen työnantajan pääkonttori on siis lähikaupungissa mutta miehellä on paljon matkapäiviä työssään.

Emme koe lastenhoitajan palkkaamista luksuksena vaan suurena arjen helpottajana jonka palkkaamiseen suomalainen yhteiskunta (luojalle kiitos) antaa erilaisia tukia. Miehellä on kyllä ihan kelpo tulot n. 130 000 euroa vuodessa ja mä tienaan about 65 000 e / vuosi. Olen ollut kyllä hoitovapailla mutta nyt tuli sauma palata työelämään ja kun tämä lastenhoito järjestyi näin, niin olen tyytyväinen.

Lasten kuskausrumba hoitoon ja hoidossa + eskariin ja eskarista poistui siis tyystin ja hoitaja on 2 ja 4 v:n kanssa päivät kotona, 6 v tulee puoliltapäivin eskarista ja 10 v iltapäivällä koulusta kun ei olla vielä mies tai minä ehditty kotiin.

Hoitajan viikkotyöaika on 40 tuntia ja se on hajoitettu eri päiville sen mukaan, että joskus kun miehellä on vapaata arkiviikolla, hoitajaa ei tietenkään tarvita mutta joskus voi joutua tekemään 10-tuntisen päivän. Hoitaja itse ehdotti tätä ratkaisua.

Meidän nettokustannuksemme hoitajan palkkaamisesta on n. 1500 euroa kuukaudessa. Saamme työkkäriltä työllistämistukea ja Kelalta yksityisen hoidon tukea ja ilman niitä kustannuksemme olisi vähintään 2000 euroa kuukaudessa.

Asumme Pohjanmaalla.

Ette maksa hoitajallenne lain vaatimaa alan minimipalkkaa!

Vierailija
10/19 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Pohjanmaalla.

miten perheellä, joka tienaa yli 16 000 kuussa, ei ole varaa palkata loistavaa hoitajaa ja maksaa tälle hyvää palkkaa.. itse tosin jäisin kotiin jos olisi noin hyvät tulot, ei tarvitsisi lasten olla joka päivä vieraan hoidossa kun olisi itse varaa hoitaa :)

Vierailija
11/19 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme ihan lain mukaista palkkaa hoitajalle, meidän on itse asiassa pakkokin sillä työkkärihän syynää joka euron joka hoitajalle meiltä lähtee. Jos hakee julkisen sektoria tukia hoitajan palkkaukseen, pitää myös sietää se, että julkinen sektori valvoo palkkausehtojen toteutumista. Ihan ollaan lomapäiviä myöten maksettu tiptop oikein kaikki.

Huomasit varmaan, että meidän kustannuksemme ILMAN tukia olisi todellakin tuo reilut 2000 euroa kk, tai täsmälleen ottaen 2080 euroa kuukaudessa, joka on hoitajan bruttopalkka. Se on alan tes:n mukainen palkkaus kouluttamattomalle hoitajalle.

Olisimme ihan varmasti ottaneet LOISTAVAN AMMATTILAISEN, mutta sellaisia ei paikkaan ollut tarjolla eikä hakenut. Itse asiassa paikka ehti olla auki yli 1/2 vuotta ennenkuin saimme tämän nykyisen hoitajamme, johon olemme erittäin tyytyväisiä huolimatta siitä, että hänellä ei ole alan koulutusta. Ainoallakaan hakijalla ei muuten ollut alan koulutusta....

Selkiskö nyt paremmin?

kyselee lastenhoitajan palkannut ylempää

Vierailija
12/19 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siitä paljon perheelle lopulta jää.

Vierailija
13/19 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyään pidän ihan itsestäänselvyytenä, että lapsella on joku muukin hoitaja kuin äiti tai isä. Ja koska meillä ei ole mummoja, niin...

Vierailija
14/19 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työehtosopimukset ei koske yksittäisiä perheitä. Olen itse ollut lastenhoitajana perheessä. Palkkaa pyysin ja sain 1100 euroa kuussa brutto. Plus pimeesti ruuat itselleni ja omalle lapselleni.

Ja ihan olin kunnan valvomana siellä perheessä.

Vierailija
15/19 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Pohjanmaalla.

Meilläkin tulot yht noin 270 000€/ v, mutta kyllähän tuo kotihoidon tuki silti helpottaa lastenhoitajan palkkaamista.

Vierailija
16/19 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama mll:n välittämä hoitaja. kerran viikossa hän on vauvan (5kk) kanssa 2,5-3,5h kun mies käy esikoisen (2,5v) kanssa uimassa ja minä salilla. toisen kerran hän on 3-5h kun me mennään miehen kanssa tuulettumaan tai vaikka vaan kauppoihin. maksamme sen mll:n vaatiman 8,2e tilille.

maksamme hoitajalle reilut pari sataa kuussa, eikä se ole iso summa, vaikka olenkin äitiyslomalla. se on pieni raha siitä, että lapset ovat kivan, tutun ja luotettavan hoitajan kanssa ja me päästään joskus kaksistaan jonnekin. vauvanhoitokerran voisi toki jättää väliin, jos minä kävisin salilla eri päivänä kun miehet uimassa, mutta silloin meillä olisi yksi ilta vähemmän perheaikaa! kaikilla ei varmastikaan ole laittaa tuota paria sataa kuussa hoitajan palkkaan, mutta jos on yhtään ylimääräistä (mitä jää kun jättää vaikka tupakat, turhat lelut ja pilaantuvat ruuat ostamatta) niin hoita kannattaa palkata joskus parisuhteen vuoksi.

Vierailija
17/19 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme helsingissä ja bruttotulot ovat nyt noin 4000e.

Vierailija
18/19 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Pohjanmaalla.

Tiedätkö yhtään mitä lastenhoitajat tienaavat esim. päiväkodissa? Alle tuon mitä tuo kouluttamaton lastenhoitaja tienaa!

Vierailija
19/19 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jos joskus kun lapset vähän kasvavat menisi miehen kanssa iltaa istumaan vähän pidemmän kaavan mukaan, mutta mietityttää tuo, että hoitaja katsoo yön ja seur.aamun.. Tietysti pitäisi todella löytää luotettava hoitaja. Nyt lapset 11kk ja 3v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi