Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeestikko joku ei kerro miehelleen ystäviensä asioita?

Vierailija
06.03.2012 |

Kyllä me miehen kanssa kerrotaan kaikki toisillemme, ollaan kerrottu jo 13 vuotta. En ymmärrä kun toisessa ketjussa joku ihmetteli että kauheeta jos mies lukee naiselle tarkoitetun viestin ja se on ystävältä... mitä sitten?

Halausinkin nyt konkreettisia esimerkkejä niistä asioista ystävien asioista joita ei voi kertoa miehelle. En oikeasti ymmärrä mitä ne voi olla...

Tai ehkä mä ymmärrän jonkun sukupuolitaudin mutta siis yleisesti. Ettekö te juttele miehen kanssa kaikesta? Mua ei ainakaan tippaakaan hetkauta jos mun ystävien miehet tietää jotain meidän asioita, mitä sitten? Ei ne miehet (ainakaan minun) edes muista niitä juttuja myöhemmin. Kunhan jollekkin höpisen.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita, parempi sekin kuin muille.

Vierailija
62/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ympärilläni olisi sellaisia ystäviä, jotka eivät kerro luottamuksellisia asioitani kotonaan miehelleen. Jotkut asiat on tarkoitettu vain ystävän tietoon. Just tätä pelkään, että niin luotettavia ihmisiä on vähän, että niitä kaikkein kipeimpiä asioita ei tule helposti kerrottua kenellekään, vaikka just niistä pitäisi voida puhua hyvälle ystävälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ihmeen takia miehen pitäisi ne saada tietää? ei mä halua viihdyttää ukkoa toisten murheilla tai ongelmilla. - joskus saatan sanoa jotain ympäripyöreää, että ystävälläni x on mieshuolia tai ylipäätään huolia tms. mutta en mene yksityiskohtiin.

Vierailija
64/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies niistä jutuista edes välitä mutta on kiva purkaa omaa sydäntään jollekkin ja mies on hyvä tähän.

Minkälaisia asioita teillä oikein on? Ja en nyt tietysti tarkoita että kerron jotian seksi ja dildojuttuja miehelle vaan siis ihan normijuttuja mutta kuitenkin sellaisia että en kerro muille yhteisille tutuille

Vierailija
65/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kivaa "puida" asioita jonkun kanssa, mutta on tiedettävä missä on raja. Se on kuin rippisalaisuus, jos ystävä kertoo henkilökohtaisia asioitaan toiselle. Niitä ei ole lupa kertoa edes omalle miehelleen. Tällaisia asioita voivat olla esimerkiksi toisen ihmisen kamppailut erilaisten asioiden kanssa (kuten tunteet, parisuhde, muut ihmissuhteet, terveys...) Ihmiset ovat hyvin erilaisia siinä, miten paljon haluavat asioitaan jakaa ihmisten kanssa. Ehkä sinulle ei ole niin nuukaa, vaikka ystäviesi miehet tietäisivät kaiken, mutta joku ystäväsi on siinä erilainen ja ehkä hänelle jotkin asiat ovat arkaluonteisempia.

Vierailija
66/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies niistä jutuista edes välitä mutta on kiva purkaa omaa sydäntään jollekkin ja mies on hyvä tähän. Minkälaisia asioita teillä oikein on? Ja en nyt tietysti tarkoita että kerron jotian seksi ja dildojuttuja miehelle vaan siis ihan normijuttuja mutta kuitenkin sellaisia että en kerro muille yhteisille tutuille

kaksplus.fi -palstalla, joka myös intti tätä samaa asiaa. Olitko kenties sinä?

Jos sulla aikuinen ihminen ei itse pää sano mitään niin turhaan muilta kyselet. On sulle jo myöhäistä; laiva on lähtenyt sun kohdalla jo ajat sitten.

Vierailija
67/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies niistä jutuista edes välitä mutta on kiva purkaa omaa sydäntään jollekkin ja mies on hyvä tähän.

Minkälaisia asioita teillä oikein on? Ja en nyt tietysti tarkoita että kerron jotian seksi ja dildojuttuja miehelle vaan siis ihan normijuttuja mutta kuitenkin sellaisia että en kerro muille yhteisille tutuille

Sydäntä puretaan sen ihmisen kanssa, joka on asiaan ensisijaisesti liittyy. jos oma mieheni ei liity mitenkään johonkin tiettyyn juttuun, niin en siitä hänelle myöskään puhu. ...Tottakai jos olen todella allapäin ja mieheni huomaa sen, niin silloin voin paljastaa hänelle jotakin. - mutta käytännössä en ole koskaan allapäin kavereitteni murheista (kuulostaapa jotenkin epäempaattiselta) siinä määrin, että ottaisin ne arkea haittaavaksi taakaksi itselleni.

Vierailija
68/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kertoisi esimerkiksi ystävän parisuhdeongelmista. Enkä mä kertoisi sairauksista ellei ole lupaa. Jos mun ystävä kertoisi sairastavansa vaikka syöpää, niin kyllä mä kysyisin saanko puhua asiasta mieheni kanssa. Oletuksellisesti en siis kertoisi toisen sairaudesta, mutta jos se on vakava tai muuten merkityksellinen, niin silloin pyytäisin lupaa.

Mutta jostain työpaikan vaihdoksEsta tai asuntokaupoista kyllä kertoisin.

Vierailija
69/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ystäville kerrotaan arkaluontoiset asiat omasta miehestä. Sitten ihmetellään, kun jutut leviää..ei ne juoruamista kuulevat ole enää vaiti, kun itse olette näyttäneet esimerkin, että tän voi livauttaa jakoon. Onko kahdenvälinen suhde ollenkaan tuttu käsite? Että jotkut asiat ovat kahden ihmisen välille tarkoitettu..

Varsinkin hetskuystäville tää tuntuu olevan vaikea. Naisten kanssa ollessa on selvää, että läheisessä suhteessa tekee mieli jakaa kaikki ja kaikki jaetaan, jos ei aseteta rajoja. Eli ehkä paremmin tiedostetaan tämä ongelma. Sitä voi sitten varoa omissa puheissaan, että haluuko jonkun tiedoitettavaksi pienelle piirille.

Vierailija
70/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ystävä antaa ymmärtää että asia on salaisuus eikä halua sitä kerrottavan kenellekään niin en kerro myöskään miehelleni. Mulla on ehkä harvinaisen avoin ystäväpiiri kun tämmösiä tilanteita on tosi harvoin ja aika henkilökohtaisiakin juttuja puidaan yleensä isossakin porukassa. Joitain juttuja kerron miehelle, en siksi että häntä pitäisi informoida, vaan siksi että esim. monet parisuhdeasiat saattaa sivuta meidän suhteen tilannetta ja kirvoittaa siten keskustelua (joka siis liittyy enemmänkin meihin itseemme kuin siihen mun ystävääni tai hänen suhteeseensa).

Pettämisestäkin saattaisin kertoa varsinkin jos mies ei tunne mun ystävääni (paitsi tietenkin jos ystävä toivoo etten kerro), mutta jos olisi yhteinen tuttavapariskunta - eli mieskin tuntisi molemmat osapuolet niin tuskin kertoisin.

Vierailija
71/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaisia, joita ei voi kertoa kenelle tahansa eteenpäin. En luota yhteenkään ihmiseen niin paljoa juuri siksi, että naiset eivät osaa pitää salaisuuksia. Kannattaa varautua siihen, että jutut menevät miehille ja monille muillekin.

Vierailija
72/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esim. ole kertonut, että paras ystäväni pettää satunnaisesti mutta toistuvasti miestään, joka on myös yhteinen ystävämme

En ole kertonut, että hyvä ystäväni toivoo kovasti lasta, mutta miehensä, joka on myös yhteinen ystävämme, ei lasta halua

En ole kertonut, että hyvä ystäväni on hieman nuorempana yrittänyt itsemurhaa ja viillellyt itseään

En myöskään ole kertonut ystävilleni, että miehelläni on ongelmia sängyssä

Kyllä luottamusta pitää olla ja salaisuuksia säilyttää, puolin ja toisin.

Vierailija
73/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista asioista saatan miehelle mainita, joista voin uskoa, että ystävä olisi puhunut niistä vaikka mies olisi samassa huoneessa ollut alunperinkin juttelun aikana. Mistään muusta en.

Ystävieni lapsuusmuistot, treffien onnistumiset, exän haukkumiset, hankala äitisuhde, laihdutuksen vaikeus, lapsitoiveet, nuoruuden töppäykset, työstressi tai kännisekoilut ovat asioita joita nämä tuskin juttelisivat miehelleni. Miksi siis hänen pitäisi niistä kuulla edes minun kauttani?

Vierailija
74/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaisia, joita ei voi kertoa kenelle tahansa eteenpäin. En luota yhteenkään ihmiseen niin paljoa juuri siksi, että naiset eivät osaa pitää salaisuuksia. Kannattaa varautua siihen, että jutut menevät miehille ja monille muillekin.

Vierailija
75/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on niin luotettavia ystäviä, että heille voi kertoa omia intiimejäkin asioita ja he voivat minulle. En todellakaan kerro miehelleni. Emme ole mieheni kanssa mikään sama olio vaan kaksi ihmistä, jotka ovat rakastavassa parisuhteessa.

Minulla on myös ystäviä, joiden tiedän kertovan KAIKEN miehelleen, mutta heille kerron vain sellaisia asioita, joita voisin kertoa heidän miehilleenkin.

Ärsyttävää, että joku leimaa naiset erityisen epäluotettaviksi. Miehissä on ihan yhtä lailla lörppöjä.

Kysyt uudelleen ja uudelleen, mitä asioita ei voi kertoa miehelle. MITÄÄN, mitä ystävä on kertonut minulle luottamuksella. Se saattaa liittyä lapsiasioihin, parisuhteeseen, ystävän muihin ihmissuhteisiin, työpaikan asioihin, sairauksiin - ihan mihin tahansa.

Ap hei, älä sinäkään enää rasita miestäsi näillä ja petä jatkuvasti ystäviesi luottamusta. Pian sinulla ei ole enää ketään luottoystävää...

Vierailija
76/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan ja tiedän myös että luottamuksellisesti ystävälle kertomani asiat ovat vain minun ja ystäväni tiedossa, kaikille ystävilleni en tietysti ihan kaikkia henkilökohtaisia asioitani kerro. En itse myöskään oleta enkä halua että mies kertoo omien ystäviensä kaikkia asioita minulle.

Miehelleen ystäviensä henkilökohtaisten asioiden kertoja on todella epäluotettava ystävä, olisin todella loukkaantunut jos oma ystäväni toimisi tuolla tavoin. Kokisin ettei ystäväni pitäisi arimpia asioitani tärkeinä jos hän kertoisi miehelleen "koska mies ei pidä niitä merkityksellisinä, eikä muista niitä kuitenkaan"

Olen kertonut joillekkin ystävilleni niin yksityisiä asioita että jos saisin selville että ystävä jakaa ne miehensä kanssa olisi hän entinen ystävä. Itselläni ei ole vaikeaa ymmärtää mitkä asiat ovat luottamuksellisia ja mistä voi puhua vaikkapa miehen kanssa.

Vierailija
77/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhde- tai muita ihmissuhdeongelmia.

Muuten juttelen miehelleni silloin tällöin kaverien kuulumisia.

Arvostan paljon ystäviäni ja luottamusta, jota he osoittavat minua kohtaan.

Vierailija
78/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osoitettu luottamus on liian suuri taakka, sellaisen ihmisen ainut vaihtoehto on pyytää ystäviltä, että nämä eivät enää uskoudu hänelle, koska hän ei kykene olemaan puhumatta muiden kertomista yksityisasioista.

Vierailija
79/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävien lapsitoiveista tai syrjähypyistä? Ne ovat vain inhimillistä elämää.

Vierailija
80/128 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillistä elämää varmaan, mutta ystäväsi kertoi sen sinulle eikä miehellesi.

Kertooko sulle vielä joku jotain?

Mitä ihmeen pahaa siinä on, jos kertoo ystävien lapsitoiveista tai syrjähypyistä? Ne ovat vain inhimillistä elämää.