Oikeestikko joku ei kerro miehelleen ystäviensä asioita?
Kyllä me miehen kanssa kerrotaan kaikki toisillemme, ollaan kerrottu jo 13 vuotta. En ymmärrä kun toisessa ketjussa joku ihmetteli että kauheeta jos mies lukee naiselle tarkoitetun viestin ja se on ystävältä... mitä sitten?
Halausinkin nyt konkreettisia esimerkkejä niistä asioista ystävien asioista joita ei voi kertoa miehelle. En oikeasti ymmärrä mitä ne voi olla...
Tai ehkä mä ymmärrän jonkun sukupuolitaudin mutta siis yleisesti. Ettekö te juttele miehen kanssa kaikesta? Mua ei ainakaan tippaakaan hetkauta jos mun ystävien miehet tietää jotain meidän asioita, mitä sitten? Ei ne miehet (ainakaan minun) edes muista niitä juttuja myöhemmin. Kunhan jollekkin höpisen.
Kommentit (128)
Jessus, millaisia naisia te olette.
Itse ikävä kyllä olen tämmöisen "ystävän" kaveri, joka kertoo minun asiani myös siskolleen.
Olen ratkaissut asiat niin, että en puhu hänelle mitään henkilökohtaista. Joten siis, samalla voisin irtisanoa ystävyytemme.
Ystävä on sellainen, jolle voi puhua ihan kaiken ja ystävä tajuaa pitää asiat omana tietonaan. Räyh ja mur.
mutta miksi ihmeessä kaikkea PITÄISI kertoa?
Siis jos läpättää kaiket päivät asioita mitkä ei toista kiinnosta, niin vähemmästäkin sitä turtuu. Mitä ihmeen tarkoitusta varten kaikki asiat pitäisi jollekin kertoa?
enkä todellakaan kerro miehelle ystävieni asioista. Eikä hän kerro minulle asioita omista ystävistään.
Kerron miehelleni ihan kaikki tärkeät asiat, jotka koskee mun ystäviä. Sellaisetkin, joista ystävät on vannottaneet että ethän kerro kenellekään. Mies on mun jatke, joten mun mielestä en riko lupausta, jos kerron miehelleni.
kyllä mieheni kaikki ystäväni tuntee mutta ei häntä kiinnosta heidän yksityisasiat niin paljon että haluaisi niitä kuunnella, koska ne asiat eivät kuulu hänelle. Sanoin ei hän kerro ystäviensä juttuja minulle.
Kerran hänen ystävän vaimo alkoi odottaa vauvaa ja törmättiin kun toinen oli jäämässä just äitiyslomalle. Silloin miehelleni sanoin vähän enemmän vois asioita valaista, mutta yleensä emme puhu.
Ehkä sen takia minulla niitä ystäviä onkin !
En näe mitään syytä miksi kertoisin ystävien juttuja miehelleni ja mieti ! sinä kerrot vaikka tiedät ettei miehesi niitä edes muista. Miksi yleensäkin edes kerrot ?
Meillä on niin, että mies hölöttää tuttujensa henkilökohtaisia asioita joita en edes haluaisi kuulla! Exän teini-abortti, serkun kaiman seksielämä.. Nyt on onneksi lopettanut kun pidin saarnan että haluaisitko sinä että 20v. sitten tekemiäsi tuhmyyksiä puidaan jonkun tuttavan aamukahvipöydässä?
Pitäkää ämmät se päänne kiinni jos teille jotain arkaa ja luottamuksellista kerrotaan.
Kerron miehelleni ihan kaikki tärkeät asiat, jotka koskee mun ystäviä. Sellaisetkin, joista ystävät on vannottaneet että ethän kerro kenellekään. Mies on mun jatke, joten mun mielestä en riko lupausta, jos kerron miehelleni.
Siis ei oo todellista!! "mun jatke" voi jumalauta!
Siis ei oo todellista!! "mun jatke" voi jumalauta!
olihan...?!
hölöttää kaikki kavereittensa asiat vaimolleen, joten ei nyt olla taas niin yksioikoisia. Mieskin osaa juoruta hei.
:D
Kiitos iltani piristämisestä :D
No vastaillaas:
onpas tullut paljon viestejä sen puolesta ettei kerro muka miehelleen asioita.Kumma juttu kun tiedän MONIA naisia jotka näin tekevät, tänne on siis eksynyt sitten se toinen puoli.
Ymmärrät kai että ne sinun kokemuksesi eivät kuvaa koko Suomen naisten käyttäytymismalleja? Luulen että meitä jotka emme kerro kaikkea miehillemme, on vähemmän, mutta me nyt vain vastaamme tähän viestiin, koska viesti oli enemmän osoitettu meille, kuin teille jotka kerrotte niitä asioita.
Ja te kaikki jotka niin kauheasti pidätte huolta ystävienne salaisuuksista ettei niitä saa kertoa esim. parisuhdeongelmia niin oletteko ajatelleet että kun itse jaat parisuhdeongelmiasi ystävillesi ettei MIEHESI halua että hänen mielestään arkaluonteisia asioita jotka koskevat myös hänen elämäänsä halua kertoa?!?!
No, minä en jaa parisuhdehuoliani eteenpäin. YHDEN ystäväni kanssa noita asioita voidaan sivuuttaa, mutta enemmän siitä näkökulmasta että mitä minä olen tehnyt väärin ja miten minun olisi pitänyt toimia. Emme siis puhu siitä, mitä mies teki jne. vaan saatan sanoa että meillä oli riitaa ja kuinka typerästi olen itse toiminut tuon riidan aikana. Emme siis suomi asiaa muutakuin minun käytökseni ja virheiden osalta.
Miksi on oikein kertoa ylipäätään mistään asioista joissa on myös se toinen osapuoli mukana? Vaikkapa lapsettomuus? Ettekö puhu siitä ystävällenne? Mitäpä jos miehen mielestä se on ykstyisasia eikä halua että ystävänne tietää siitä?
No, me kärsimme ilmeisesti "sekundaarisesta lapsettomuudesta" ja ainoa joka tuosta tietää on lääkärimme. En yleisestikään puhu intiimiasioistani ystäville, heitä ne tuskin oikeasti kiinnostavat. Mutta oma mielipiteeni tuohon "sekundaariseen lapsettomuuteen" on se, että se on meidän asiamme, eikä kenenkään muun. Mies olisi halunnut kertoa siitä äidilleen, mutta minä kielsin, koska tuo ei anopille kuulu.
Tai miljoonat muut asiat jotka tavalla tai toisella koskevat myös miestänne? Parisuhteen tila, pettäminen, lapsettomuus, vakavat sairaudet jne. jne.
Eihän tässä voisi mistään puhua jollei ihmisten elämistä voi puhua niille luotetuimmilleen? Että miehen "luottamus" voidaan pettää mutta ystävän ei?
No kuten vastattu, en puhu noista asioista. Parisuhteen tila nyt on yleisessä tiedossa, kun ystäväni olivat häissämme. Pettämistä emme harrasta ja jos vaikka kävisikin niin että mies pettäisi ja eroaisimme sen takia, en kuormittaisi ystäviä tuolla tiedolla.
Jos mies sairastuisi vakavasti, tuskin sitäkään alkaisin ruotia ystävilleni. Jos mies erikseen heille kertoisi, niin asia voisi olla eri, mutta en lähtisi miehen sairauksista kertomaan erikseen ystävilleni.
Tiedän tasan tarkkaan että mies ei tykkää jos tietäisi että puhun ongelmistamme, sairauksista tms.ystävilleni ja saan heiltä tukea ja uutta näkemystä asioihin.
Eli tiedät että miehesi ei pitäisi siitä että puhut teidän asioistanne, mutta teet niin silti? Vai mitä tämä lause tarkoittaa?
Miksi asia muuttuu pahaksi jos kerron miehelleni johon voin luottaa 100% asioita joihin myöskin haluan toisen näkökulman tai edes purkaa asiaa jollekkin?
Miksi niitä asioita pitäisi purkaa jollekin jonka korville asiaa ei ole kerrottu? On eri asia puhua vaikkapa sellaisen henkilön kanssa joka tietää jo asiasta, kuin sellaisen jolla ei ole ollut harmainta havaintoakaan asiasta.
En ole huono ystävä vaikka miehelle kerronkin. En ole myöskään huono vaimo vaikka kerronkin MEIDÄN yksityisasioita.
Mutta, jos nyt ymmärsin oikein ylempänä olleen lauseen, niin miehesi ei pidä siitä että puhut TEIDÄN eli HÄNENKIN yksityisasioita kavereillesi? Eli käytännössä miehesi luultavasti ei halua sinun ystäviesi tietävän teidän ongelmistanne, joten miksi sitten kerrot niitä? Kuten sanottu, ne ovat myös miehesi asioita ja mielestäni sinun tulisi kunnioittaa hänen mielipidettään myös.
Meillä mies on sanonut että "tiedän että naiset puhuvat keskenään, niin minua ei haittaa vaikka puhuisitkin minunkin asioistani ystävillesi", joskus aikoinaan. Mutta koska minä en halua omia asioitani leviteltävän ympäri Suomea, en myöskään levittele mieheni asioita eteenpäin. Usein jos joku on minulta kysynyt mieheni kuulumisia, vastaan että "Jospa kysyisit häneltä" ja hymyilen leveästi perään. En muuten myöskään jakele sukulaisteni tai ystävieni kuulumisia muille. Jos kiinnostaa niin silloinhan voi ottaa itse yhteyttä siihen ihmiseen ja kysellä.
en miehelle enkä muillekaan. Jos ystävä kertoo vaikka masennuslääkkeensä annostuksen muuttamisesta tai endometrioosista niin onhan se nyt päivänselvä asia ettei niitä eteenpäin huudeta.
Ja molempiin suuntiin: mieskin kertoo mulle kavereidensa asioita, mm. ketkä yrittävät lasta, ketkä pettävät jne. Kaverit tietävät tämän, ja tietävät, etteivät jutut mene tästä (kumppanista) eteen päin. Meillä on miehen kanssa aika erilliset piirit (miehen ystäväpiiri ja minun ystäväpiirini), joten kellepä niitä juttuja edes juoruisimme?Silloin ihan varmasti osa jutuista jää kertomatta ja ne kerrotaan sitten niille, jotka osaa pitää suunsa kiinni. Pisteet tuosta avoimesta linjasta, arvostaisin itsekin tuota että joku myöntäisi suoraan että hänelle ei kannata kertoa mitään luottamuksellista!
Kyllä nuo tuntuvat juttelevan edelleen, joskus en ihan kaikkia pettämisiä haluaisi edes tietää. Voi olla, että joku jättää jotain kertomatta, mutta aika vaikeaa kuvitella, mitä se voisi olla.
Ja jos joku ei jotain halua minulle kertoa, en minä siitä loukkaannu. En tarvitse mitään päivittäistä juoruannosta, omassa elämässä riittää ihan mukavasti päiviteltävää. ;)
jaettu niin elämän ilot kuin surutkin. Erot, naimisiinmenot, lapset, parisuhdeongelmat, seksiongelmat (jopa ne välineiden käytöt), miehen haluttomuus, oma haluttomuus, väsyminen kumppaniin, sterilisaatiot yms yms.
Ei mulle riitä että jos parisuhteessa on ongelmia että keskustelen niistä miehen kanssa, kyllä mä niistä kavereilleni "juoruan" ja puran tilannetta.
Ihan niinkuin suuri osa täällä palstallakin. Kenen mies tykkäisi siitä että vaimot kirjottelee tänne ja puhuu miehistään ja parisuhteistaan vaikkakin anonyymisti?!?
Etenkään meidän seksielämä ei kuulu kenellekään muille kuin meille =O. En ole koskaan kenellekään sanonut muuta edes kysyttäessä kuin että meillä menee hyvin.
en salaile asioita mieheltäni, hän on toinen osani, me olemme yhtä.
jos teet jotain miehelleni, teet sen mulle
jos teet jotain miehelleni, teet sen mulle
jos ystävälläsi on vaikka paise pillussa ja häntä hävettää mennä lääkäriin? mitä mies tekee sillä tiedolla ja miksi et pysty pitämään asiaa omana tietonasi.
Aion tämän ketjun innoittamana kysyä kaikilta ystäviltäni, kertovatko he asioitani miehelleen. Olen nimittäin ihan automaattisesti olettanut, että eihän nyt KUKAAN kerro ystäviensä asioita miehelleen! Tämän ketjun kommentit ovat järkyttäneet aika lailla.
Jos siis ystäväni kertovat puhuvansa asioistani eteenpäin, aion kysyä haluaako hän että jatkossa lakkaan tuollaisten asioiden kertomisen hänelle, vai voiko hän jatkossa olla juoruamatta minusta miehelleen. Reilu peli, eikö?
Mä voin kyllä jutella mieheni kanssa kaikesta, mutta se ei todellakaan tarkoita, että kertoisin toisen ihmisen, minulle uskottuja asioita hänelle. Millainen ystävä sellainen oikein on, joka ei osaa pitää asioita omana tietonaan?
Mä en tykkäisi yhtään jos mun asioita ystäväni kertoisi huoletta miehelleen. Mitä ne sille miehelle kuuluu, etenkään jos se ei mun hyvä ystävä ole.