Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumalan olevaisuuden todistaminen

Vierailija
04.02.2012 |

Mietityttää, kun usein uskovaiset sanovat että ei-uskovan pitäisi todistaa ettei Jumalaa ole. Mutta miten kukaan todistaa vaikka täydellisen näkymättömän kirkkaanvihreän hammaspeikon olemattomuutta tai olevuutta? Miten jonkun olemattomuus yleensäkään todistetaan?

En halveeraa uskovaisia tai ei-uskovaisia, mutta pohdiskelen vain.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Jumalan hyvyys vetää puoleensa. jokainen silti tehköön oman päätöksensä.

hienoa, nyt ollaan asian ytimessä, voinet siis kunnioittaa kaikkien vakaumusta ja lopettaa spämmääminen palstoilla

Vierailija
62/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään tule "olevaksi" jos siihen joku vain uskoo :D siis KUN jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt niin miten se voi olla olemassa? :D

Mitä on oleminen?

Ei palloakaan ole olemassa vaikka minä uskoisin sen olevan tuossa pöydällä :D

jumala on kuvitelmaa, se ei voi olla muuta :D

se on satuolento ;D

Eikä mitään mitä -ei ole olemassa- tässä olemisen määritelmässä, voi todistaa olemattomaksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään takaisin asiaan, ei vain hoeta Jeesuksen olevan herra ja hallelujaa...

Miksi oikea uskonto olisi juuri kristinusko? Eikä vaikka islam tai hindulaisuus? Suurin uskonto ei riitä perusteeksi, sillä suurimman uskonnon asemaan kristinusko on päässyt vähintäänkin arveluttavin keinoin.

Mennään takaisin asiaan, ei vain hoeta Jeesuksen olevan herra ja hallelujaa...

Miksi oikea uskonto olisi juuri kristinusko? Eikä vaikka islam tai hindulaisuus? Suurin uskonto ei riitä perusteeksi, sillä suurimman uskonnon asemaan kristinusko on päässyt vähintäänkin arveluttavin keinoin.

huuda ensin buddhaa siwaa ja tai muut puupökkelöä, voit huomata että ei kannata , mutta yrittänyttä ei laiteta, huuda sitten oikeaa Raamatun Jumalaa ja kato mitä tapahtuu ja tapahtuuko mitään, minä en koittaisi saatanan ansoja mutta joku on kiinnostunut , niin siitä vaan , onpa tuo nähty että kristittyjen Jumala vastaa ja muut ei.

Vierailija
64/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Jumalan hyvyys vetää puoleensa. jokainen silti tehköön oman päätöksensä.

hienoa, nyt ollaan asian ytimessä, voinet siis kunnioittaa kaikkien vakaumusta ja lopettaa spämmääminen palstoilla

EVANKELIUMIA JULISTETAAN NIIN KAUAN KUIN MAA PYSYY. SEN JULISTAMISEN ALKULÄHDE ET OLE SINÄ ENKÄ MINÄ VAAN IANKAIKKINEN JUMALA.

Vierailija
65/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

", onpa tuo nähty että kristittyjen Jumala vastaa ja muut ei. "

no nyt on argumentaatio jo vahvaa :)

Vierailija
66/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä kiinnosta jeesustelut ja raamattusitaatit.

Miksi kristinuskon Jumala olisi jotenkin korkeammalla kuin täydellinen näkymätön vaaleanvirheä virtahepo? Kaikkihan meistä voimme tuntea virtahevon läsnäolon, eikö totta? Sen olevaisuus pitää vain hyväksyä.

"Kosminen juutalaiszombi antaa ikuisen elämän

jos symbolisesti syöt häntä ja telepaattisesti kerrot,

että hän on herrasi. Hän poistaa pahan sielustasi,

joka on vakiona ihmisyydessä, koska puhuva käärme

sai kylkiluunaisen syömään maagisesta puusta."

Miksi uskoisin tuohon? En tunne jumaluuksien läsnäoloa vaikka olen yrittänytkin. Pyhä henki, jolla kaikki perustellaan, lähinnä naurattaa. En ole vielä kuullut yhtään hyvää PERUSTELTUA positiivista uskontonäkökantaa, vain pelottelua "helvetillä" ja "taivaalla". Mutta entä jos näihin ei vain usko? Raamattusitaatit eivät auta, sillä minulle raamattu on kirja muiden joukossa. Ja olen sen kyllä lukenut, mutta eipä se paljon sytyttänyt. Kuin huonosti kirjoitettu romaani.

Vierailija
67/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

", onpa tuo nähty että kristittyjen Jumala vastaa ja muut ei. "

no nyt on argumentaatio jo vahvaa :)

SILLOIN VOIT NÄHDÄ KRISTILLISILLÄ KANAVILA KUOLLEISTA HERÄÄMISTÄ SEKÄ KAIKKI RAAMATUN MUUT IHMEET OVAT TÄTÄ PÄIVÄÄ, OLET TIPPUNUT KYYTISTÄ, SEURAA AIKAASI .

Vierailija
68/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kristinuskon Jumala olisi jotenkin korkeammalla kuin täydellinen näkymätön vaaleanvirheä virtahepo? Kaikkihan meistä voimme tuntea virtahevon läsnäolon, eikö totta? Sen olevaisuus pitää vain hyväksyä.

"Kosminen juutalaiszombi antaa ikuisen elämän

jos symbolisesti syöt häntä ja telepaattisesti kerrot,

että hän on herrasi. Hän poistaa pahan sielustasi,

joka on vakiona ihmisyydessä, koska puhuva käärme

sai kylkiluunaisen syömään maagisesta puusta."

Miksi uskoisin tuohon? En tunne jumaluuksien läsnäoloa vaikka olen yrittänytkin. Pyhä henki, jolla kaikki perustellaan, lähinnä naurattaa. En ole vielä kuullut yhtään hyvää PERUSTELTUA positiivista uskontonäkökantaa, vain pelottelua "helvetillä" ja "taivaalla". Mutta entä jos näihin ei vain usko? Raamattusitaatit eivät auta, sillä minulle raamattu on kirja muiden joukossa. Ja olen sen kyllä lukenut, mutta eipä se paljon sytyttänyt. Kuin huonosti kirjoitettu romaani.

RAKETTI USKON AVARUUDESTA JOKA MUN MIELESTÄ PELASTAA, TAIDAN KUITENKIN OLLA LUOTTAMATTA TUOHON ONNETTOMAAN OMAVIISAUTEEN JA USKOTTELUUN ETTÄ IHMISEN MILLIN AIVOT OVAT JUMALAA MAHTAVEMMAT , NAURETTAVA ESITYS TUO OMAVIISAUS

Vierailija
69/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: 'Uskosta vanhurskas saa elää.'"

Vierailija
70/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole koko palsta. On ollut muutamia hyvinkin kiinnostuneita ja heidän puolestaan on rukoiltu :)

Vierailija
71/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"VOIT NÄHDÄ KRISTILLISILLÄ KANAVILA KUOLLEISTA HERÄÄMISTÄ SEKÄ KAIKKI RAAMATUN MUUT IHMEET OVAT TÄTÄ PÄIVÄÄ, OLET TIPPUNUT KYYTISTÄ, SEURAA AIKAASI ."

no perhana, jos kerran tv:ssä näin voi nähdä, niin pakkohan sen on sitten olla totta. täytyy ruveta seuraamaan aikaa... et viitsisi poiketa tekemään ja pyytää jesseä tekemään mulle vähän viiniä tuosta hanavedestä, kun en jaksaisi käydä kaupassa. tämä kun on nyt sitä tätäpäivää... kiitti jo etukäteen.

Vierailija
72/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään tule "olevaksi" jos siihen joku vain uskoo :D siis KUN jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt niin miten se voi olla olemassa? :D

Mitä on oleminen?

Ei palloakaan ole olemassa vaikka minä uskoisin sen olevan tuossa pöydällä :D

jumala on kuvitelmaa, se ei voi olla muuta :D

se on satuolento ;D

Eikä mitään mitä -ei ole olemassa- tässä olemisen määritelmässä, voi todistaa olemattomaksi :)

Onko rakkaus olemassa? Mistä tiedät voitko todistaa, oletko nähnyt sen olemuksen fyysisesti? Et, koska se on näkymätön vielä tässä ajassa meille. Jumala on rakkaus.

Vierailija
73/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole koko palsta. On ollut muutamia hyvinkin kiinnostuneita ja heidän puolestaan on rukoiltu :)

JOTAIN KIINNOSTAA KUITENKI , ON ERI TEHTÄVÄ OLLA OUT KAIKESTA JA VASTAAN KUIN KERTOA EVANKELIUMI. JOS MÄ ETSISIN SIKANA TIETOA OLISIN TOSI ONNELLINEN ETTÄ PELASTIUN HELVETISTÄ MUUTEN EN JAKSAISI MARISTA TÄÄLÄ VAAN , ÄLÄ KERRO.....

Vierailija
74/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"VOIT NÄHDÄ KRISTILLISILLÄ KANAVILA KUOLLEISTA HERÄÄMISTÄ SEKÄ KAIKKI RAAMATUN MUUT IHMEET OVAT TÄTÄ PÄIVÄÄ, OLET TIPPUNUT KYYTISTÄ, SEURAA AIKAASI ."

Katsotaanko muslimikanavaa? Samat temput näkee sieltäkin, tosin eri jumalan toimesta tehtyinä.

Vierailija
75/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no perhana, jos kerran tv:ssä näin voi nähdä, niin pakkohan sen on sitten olla totta. täytyy ruveta seuraamaan aikaa... et viitsisi poiketa tekemään ja pyytää jesseä tekemään mulle vähän viiniä tuosta hanavedestä, kun en jaksaisi käydä kaupassa. tämä kun on nyt sitä tätäpäivää... kiitti jo etukäteen.

Miksi jumalaton pilkkaa Jumalaa? Miksi hän sanoo sydämessään: "Et sinä kosta?"

Vierailija
76/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
77/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: 'Uskosta vanhurskas saa elää.'"

hyvä sisko Herra on hyvä

:)

Vierailija
78/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä sisko Herra on hyvä

:)

kanssasi.

Vierailija
79/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanko muslimikanavaa? Samat temput näkee sieltäkin, tosin eri jumalan toimesta tehtyinä.

SAMAT TEMPUT ,TOISESSA TOIMII JUMALA JA TOISESSA SAATAANA.

Vierailija
80/128 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAMAT TEMPUT ,TOISESSA TOIMII JUMALA JA TOISESSA SAATAANA.

Jos olet oikea henkilö, pyydän sinua vilpittömästi hakeutumaan hoitoon..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä