Jumalan olevaisuuden todistaminen
Mietityttää, kun usein uskovaiset sanovat että ei-uskovan pitäisi todistaa ettei Jumalaa ole. Mutta miten kukaan todistaa vaikka täydellisen näkymättömän kirkkaanvihreän hammaspeikon olemattomuutta tai olevuutta? Miten jonkun olemattomuus yleensäkään todistetaan?
En halveeraa uskovaisia tai ei-uskovaisia, mutta pohdiskelen vain.
Kommentit (128)
se että Jumalaa ei olisi kuin että on. Ja mitä sitten jos Häntä ei olisi niin kuka olisi sitten Hänen sijastaan? Rajoittunut ihminen ei voi ymmärtää jumalallisia salaisuuksia, ne selviävät vasta kuoleman jälkeen kun muutumme ja siirrymme henkiolentojen kirkkauteen. Nyt näemme vajavaisesti, kuoltuamme kaikki on meille selvää. Isä Jumala rakastaa jokaista lastaan, antakaamme Hänelle siihen mahdollisuus.
Sille yhdele aiemmin:
ei kyseessä oli kerrasta poikki -suhde. Jumalahan on armollinen ja iloitsee tuhlaajapojan paluusta taas luokseen. Hän on armollinen ja antaa anteeksi ja unohtaa menneet kun pyydät anteeksi ja palaat takaisin.
Säännöt ei myöskään ole käsittämättömiä. Laki kirjoitettiin meille sydämeen kun tulimme uskoon.
Nyt täytyy muistaa että Jumala kutsuu jokaista useamman kerran elämän aikana. Usko on valinta. Uskoa ei myöskään voi ilman Pyhän Hengen vaikutusta. Siksi ystäväsi ei välttämättä ymmärrä uskoa. Usko on lahja. Sitä ei todella kaikilla ole, joten he eivät sitä voikaan tajuta. Jokainen voi silti sen saada jos päätät haluta.
Sille yhdele aiemmin:
ei kyseessä oli kerrasta poikki -suhde. Jumalahan on armollinen ja iloitsee tuhlaajapojan paluusta taas luokseen. Hän on armollinen ja antaa anteeksi ja unohtaa menneet kun pyydät anteeksi ja palaat takaisin.
jos tässä yhdessä elämässä ei uskominen pelaa, niin toista tilaisuutta ei sit saa. Eikun grilliin käristymään forever.
Perhettä kohtaa onni
- Se on Jumalan armosta
Perhettä kohtaa suru
- Se on osa Jumalan suunnitelmaa
Perhettä kohtaa sairaus
- Jumala koettelee
Perheen jäsen paranee
- Jumalan armon vaikutusta
Perheenjäsen kuolee
- Jumala otti hänet luokseen
Ja sama lopputulos, vaikka vaihtaisi Jumalan tilalle Spagettihirviön.
jos luet Raamattua huomaat että koko maailama pyörii niin kuin Jumala on sen alkuaan asettanut. avaruus , meret , eläimet , ihmiset, syntymä, kuolema , synti, siunaus, kirous, tms.
Ensinnäkin sinne raamattuun on ihan äänestyksellä valittu "parhaat" tekstit. Ja toisekseen, kirkko on aikojen saatossa pyrkinyt alistamaan kansoja oman tahtonsa mukaan, jottei heidän valta heikkene, kuten noitavainot ja väitteet maapallon littanuudeta ja että aurinko kiertää maata.
Ja toisekseen raamatussa ei kerrota maailman syntymistä ihan niin kuin se oikeasti on mennyt...
Mutta en todellakaan usko. Sen tekstin jälkeen kyllä pieninkin uskonhiven kuoli. Yhtä hyvin voisin uskoa Kalevalaan. Jos Jumala on sellainen kuin sanotaan, haluan mieluummin helvettiin..
jos luet Raamattua huomaat että koko maailama pyörii niin kuin Jumala on sen alkuaan asettanut. avaruus , meret , eläimet , ihmiset, syntymä, kuolema , synti, siunaus, kirous, tms.
Ensinnäkin sinne raamattuun on ihan äänestyksellä valittu "parhaat" tekstit. Ja toisekseen, kirkko on aikojen saatossa pyrkinyt alistamaan kansoja oman tahtonsa mukaan, jottei heidän valta heikkene, kuten noitavainot ja väitteet maapallon littanuudeta ja että aurinko kiertää maata.
Ja toisekseen raamatussa ei kerrota maailman syntymistä ihan niin kuin se oikeasti on mennyt...
äänestys mielipiteen ohitan asiattomana lutkautuksena ja kirkko ei alista ketään , kirkko kertoo mitä raamattu kertoo. aj Raamattu on jumalan sana ja KUKA PUHHUU SIELLÄ? NO SIELLÄ PUHUU AABRAHAMIN IISAKIN JA JAAKOBIN JAUMALA SULLE JA MULLE JA KOKO MAAILMALLE SAMAT SÄÄNNÖT.
"mutta rukoilivat (jeesusta) ja pohtivat asiaa keskenään. Samaan aikaan kuulin äänen: mene XXX:n luo nyt. Olin n. 30 min matkan päässä. Päätin mennä ja kun olin heidän ovellaan he olivat aivan ihmeissään ja sanoivat että olivat niin kipeästi avun tarpeessa silloin. Tämä on 1 esimerkki pyhän hengen voimasta."
Minä olen lapsena rukoillut, mutta mitään ei tapahtunut. Tämä lienee miljardis-ensimmäinen esimerkki henkien olemattomuudesta.
Ja kymmeniä jäi ulkopuolelle, sillä olivat liian poikkeavia.
Kirkko ei alista, ei. 1000 vuoden pimeys, tiedemiesten tappaminen. Miekkalähetys ja kiduttaminen kristuksen nimissä. Noitien polttaminen ja hukuttaminen. Miksi Jumala ei puuttunut, kun näki mitä nimissään tehdään?
Mutta pakko tässä on uskovaisten provoilla, kukaan ei voi olla niin outo. Tunnen normaaleita uskovaisia ihmisiä ja onneksi he eivät ole tuollaisia.
"mutta rukoilivat (jeesusta) ja pohtivat asiaa keskenään. Samaan aikaan kuulin äänen: mene XXX:n luo nyt. Olin n. 30 min matkan päässä. Päätin mennä ja kun olin heidän ovellaan he olivat aivan ihmeissään ja sanoivat että olivat niin kipeästi avun tarpeessa silloin. Tämä on 1 esimerkki pyhän hengen voimasta."
Minä olen lapsena rukoillut, mutta mitään ei tapahtunut. Tämä lienee miljardis-ensimmäinen esimerkki henkien olemattomuudesta.
ei missaa mitään , mutta pidättää oikeuden vastata ihmislapselle kulloinkin sopivalla tavalla. mulle se puhuu suoraan Raamatusta kun vähä vaivaa näkee , joskus Jumala voi puhua korvin kuultavasti ja Moosekselle se ilmestyi palavassa pensassa , Jumalalla on aina syy toimiinsa, vaikka emme aina ymmärrä. monesti perästä päin tajuamme vasta sitä sun tätä, ihmisiä kun vain olemme.
Eli jumalalla on syy toimiinsa ja tietää kaiken, tuolloin hän tietää jokaisen kohtalon ja voisi tarvittaessa muuttaa sitä tai siihen johtavia olosuhteita. Mutta vittumainen ja pikkumainen kun on, ei sitä tee.
Muutenkin, kun kaiken tietää ja kaikki on ennalta määrätty, ei kannata tsempata, sillä ... kaikkihan on ennalta määrätty :)
jumalala on kyllä lukemani ja kuulemani perusteella melko epävarma itsestään: tykkäävätkö ne ihmiset minusta oikeasti vai haluavatko vain rukoilemansa asiat :)
itse vanhempana en voi ymmärtää tällaista "isää",joka pelastaa ja suojelee vain 'lapsiaan' jotka "uskovat" häneen. muuten lähettää 'omat kuvansa' tulisille hiilille. melko narsistinen ja ongelmainen persoona täytyy olla.
ja pikkumainenkin on, kovin kiinnostunut mm ihmisten hiustyyleistä, ruoasta ja seksuaalisuudesta. raamattua lukien lisäksi melkoisen kostonhimoinen heppu, joka kostaa vaikka tuleville sukupolville verta säästämättä, kuin mustalainen.
kaikenkaikkiaan vittumainen olento.
.i]" Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua." 2. Moos. 20:5
Kiva heppu :) Ei kiitos.
[/quote]
vielä syntynyt. silloin oli eri käytännöt. ut koskee tätä päivää, kuitenkin kaikki vt n poetukset ovat opetukset ovat opiksi niin kuin ne ovat ymmärretttävissä vieläkin esim ,10 käskyä , ne ovat ut kin. Jumala on kyllä ilmoittanut joka polvelle parannuksen teosta ja JOS PARANNUSTA tehtäisiin enemmän, vaikuttaisi se joka polveen .JEESUKSEN OLI SYNNYTTÄVÄ SILLÄ MITKÄÄN ELUKAT EIVÄT ENÄÄ RIITTNEET UHRIKSI IHMISTEN SYNTI SOVITUKSEKSI. lisäksi jos osat Raamatusta vain tuon yhden paikan ei hyvä heilu, Jeesuksen ristin työ on paljon tärkeämpi tajuta.
eli nämä raamatussa keksityt kielletyt asiat; siis 'synnit' on nyt siis 'sovitettu'... no sittenhän meillä ei ole mitään tarvetta ruveta uskiksiksi, hommahan on jo hoidossa.
Mutta en todellakaan usko. Sen tekstin jälkeen kyllä pieninkin uskonhiven kuoli. Yhtä hyvin voisin uskoa Kalevalaan. Jos Jumala on sellainen kuin sanotaan, haluan mieluummin helvettiin..
Vaikka sä siinä kiukutteletkin ja haukut Häntä...silti sulla on ruokaa, katto pääs päällä, omaiset ja ystävät. Siinä sä kaikessa rauhassa näpyttelet tietsikkaa - Jumalan armosta.
Hän rakastaa kaikkia ihmisiä.
Varpusia saa kahdella kolikolla viisi, eikö niin? Silti Jumala ei unohda yhtäkään niistä. 7 Teidän jokainen hiuskarvannekin on laskettu. Älkää siis pelätkö. Olettehan te arvokkaampia kuin kaikki varpuset.
--Luuk.12: 6-7
että ehkä Sinä et ole ymmärtänyt lukemaasi? :)
Ja kymmeniä jäi ulkopuolelle, sillä olivat liian poikkeavia.
Kirkko ei alista, ei. 1000 vuoden pimeys, tiedemiesten tappaminen. Miekkalähetys ja kiduttaminen kristuksen nimissä. Noitien polttaminen ja hukuttaminen. Miksi Jumala ei puuttunut, kun näki mitä nimissään tehdään?
Mutta pakko tässä on uskovaisten provoilla, kukaan ei voi olla niin outo. Tunnen normaaleita uskovaisia ihmisiä ja onneksi he eivät ole tuollaisia.
VAAN KERTOO ASIAT KAKISTELEMATTA JA SUORAAN , YMÄRRÄN HIENOTUNTEISUUDEN MUTTA KUULES IHMINEN , TIETYIS PAIKOIS EI MENNÄ KORVASYYHYN MUKAAN LUE NIIN KUIN MUKAVALTA KUULLOSTAISI TYVÄRR. toivitan della sulle Jumalan löytymistä jos etsit todella,,,,
että ehkä Sinä et ole ymmärtänyt lukemaasi? :)
TOTUUS EI PALA TULESSAKAAN..........
Jos iltasanomat on tuonut sinut tänne, mitäpä jos menisit takaisin sinne Iltasanomiin huutamaan? Tällä palstalla on perinteisesti ollut edes vähän aivotoimintaa, mutta se alkaa huolestuttavasti huveta.
Haastan uskovaisen yrittämään oikein tosissaan uskoa lentävään yksisarviseen. Kukaan ei ole voinut todistaa, etteikö sellainen voisi olla oikeasti olemassa.
Jos nyt sitten kuitenkin jumala olisi olemassa, niin helvettirangaistus siitä seuraisi ettei pysty uskomaan johonkin johon ei kerta kaikkiaan usko.