Kohdunpoisto
Leikkausjonossa myoomien ja adenomyoosin vuoksi ja leikkaus pelottaa.. eniten sen vaikutukset seksielämään. Kaipaan positiivisia kokemuksia aiheesta. Olisin toivonut kohdunkaulan säästävän leikkauksen, tuo on itselläni tunto- ja nautintorikas alue mutta gynekologini kertoi, ettei oman sairaalan kirurgit tuollaiseen leikkaukseen suostu..
Kommentit (10)
Sairasta. Silpoa omia sukuelimiään jotta voit jatkaa toimintaa seksinukkena ja sairastuttaa aluetta vielä enemmän. Mistä luulet niiden epämuodostumien sinne tulleen muusta kuin siitä, että laitat sinne jatkuvasti asioita, jotka eivät sinne kuulu? Steroideja, vierasesineitä, spermaa?
Kannattaisi pitää tauko seksuaalisesta kanssakäymisestä vähintään vuosi ja tuona aikana terapiaa missä keskityt vain itseesi ja omaan identiteettiisi seksinukkeuden ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Silpoa omia sukuelimiään jotta voit jatkaa toimintaa seksinukkena ja sairastuttaa aluetta vielä enemmän. Mistä luulet niiden epämuodostumien sinne tulleen muusta kuin siitä, että laitat sinne jatkuvasti asioita, jotka eivät sinne kuulu? Steroideja, vierasesineitä, spermaa?
Kannattaisi pitää tauko seksuaalisesta kanssakäymisestä vähintään vuosi ja tuona aikana terapiaa missä keskityt vain itseesi ja omaan identiteettiisi seksinukkeuden ulkopuolella.
Voi kun sinunkin äitisi olisi jutellut samoin. Maailma olisi edes hieman parempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Silpoa omia sukuelimiään jotta voit jatkaa toimintaa seksinukkena ja sairastuttaa aluetta vielä enemmän. Mistä luulet niiden epämuodostumien sinne tulleen muusta kuin siitä, että laitat sinne jatkuvasti asioita, jotka eivät sinne kuulu? Steroideja, vierasesineitä, spermaa?
Kannattaisi pitää tauko seksuaalisesta kanssakäymisestä vähintään vuosi ja tuona aikana terapiaa missä keskityt vain itseesi ja omaan identiteettiisi seksinukkeuden ulkopuolella.
Myoomat ja kasvaimet ym. kasvavat ihan omasta toiminnasta riippumattomista syistä jos ovat kasvaakseen. Iäkseen ullakolle lukituilla neitsyilläkin voi niitä olla.
Onko kierukkaa kokeiltu? Minulla auttoi myomiin niin, ettei tarvinnut leikata.
Minulle tehtiin kohdunpoisto, kun olin nelikymppinen. Leikkaus ja toipuminen sujui hyvin, tähystysleikkaus tehtiin ja sain neljä viikkoa saikkua. Minulla on ollut vain positiivisia vaikutuksia, kun siinä lähti kivut, kuukautiset ja ehkäisyn tarve samalla kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tehtiin kohdunpoisto, kun olin nelikymppinen. Leikkaus ja toipuminen sujui hyvin, tähystysleikkaus tehtiin ja sain neljä viikkoa saikkua. Minulla on ollut vain positiivisia vaikutuksia, kun siinä lähti kivut, kuukautiset ja ehkäisyn tarve samalla kertaa.
Sama kokemus myös minulla. Elämänlaatu parani 100 %.
Kyllä se sillä tavalla vaikuttaa seksiin, että sellaisia isoja orgasmeja ei enää tule, joissa aivan kohtukin supistelee. Kun sitä ei ole, niin miten voisikaan. Minulla kohdunpoiston syy oli syöpä, joten ei siinä ollut vaihtoehtoja. Mutta orgasmeja siis kyllä kuitenkin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sillä tavalla vaikuttaa seksiin, että sellaisia isoja orgasmeja ei enää tule, joissa aivan kohtukin supistelee. Kun sitä ei ole, niin miten voisikaan. Minulla kohdunpoiston syy oli syöpä, joten ei siinä ollut vaihtoehtoja. Mutta orgasmeja siis kyllä kuitenkin tulee.
Lisään vielä, että hyvät vaikutukset peittoavat tuon mainitsemani haitan kyllä aivan mennen-tullen. Elämä on vapaata kun ei tarvitse miettiä vuotoja eikä ehkäisyä.
Aion jatkaa elämääni seksinukkena, koska seksi on ihanaa 😅
Mutta esimerkiksi orgasmipisteiden säilymisestä ei löydy mitään tietoa..
Ja käsittääkseni osittainen kohdunpoisto pitäisi olla mahdollinen, jossa vain runko-osa poistetaan mutta tosiaan eivät tähän suostu. Leikkaus on varmaan haastavampi tällöin..
Kierukka ei auta tapauksessani. Ainut vaihtoehto on joku uusi tosi kallis hormonilääkitys joka saattaa estää myoomien kasvun, mutta sillä ei käsittääkseni ole vastetta adenomyoosiin ja siitä aiheutuvaan kipuun..
Mitä tarkoittaa ettei suostu? Lääkärit siis eivät vaan halua tehdä leikkausta niin että negatiiviset vaikutukset potilaan elämään jäisivät mahdollisimman vähäisiksi? Outoa. Kyseenalaistaisin henkilökunnan pätevyyden....