Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunpoisto

Vierailija
22.06.2026 |

Leikkausjonossa myoomien ja adenomyoosin vuoksi ja leikkaus pelottaa.. eniten sen vaikutukset seksielämään. Kaipaan positiivisia kokemuksia aiheesta. Olisin toivonut kohdunkaulan säästävän leikkauksen, tuo on itselläni tunto- ja nautintorikas alue mutta gynekologini kertoi, ettei oman sairaalan kirurgit tuollaiseen leikkaukseen suostu.. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa ettei suostu? Lääkärit siis eivät vaan halua tehdä leikkausta niin että negatiiviset vaikutukset potilaan elämään jäisivät mahdollisimman vähäisiksi? Outoa. Kyseenalaistaisin henkilökunnan pätevyyden....

Vierailija
2/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Silpoa omia sukuelimiään jotta voit jatkaa toimintaa seksinukkena ja sairastuttaa aluetta vielä enemmän. Mistä luulet niiden epämuodostumien sinne tulleen muusta kuin siitä, että laitat sinne jatkuvasti asioita, jotka eivät sinne kuulu? Steroideja, vierasesineitä, spermaa? 

Kannattaisi pitää tauko seksuaalisesta kanssakäymisestä vähintään vuosi ja tuona aikana terapiaa missä keskityt vain itseesi ja omaan identiteettiisi seksinukkeuden ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Silpoa omia sukuelimiään jotta voit jatkaa toimintaa seksinukkena ja sairastuttaa aluetta vielä enemmän. Mistä luulet niiden epämuodostumien sinne tulleen muusta kuin siitä, että laitat sinne jatkuvasti asioita, jotka eivät sinne kuulu? Steroideja, vierasesineitä, spermaa? 

Kannattaisi pitää tauko seksuaalisesta kanssakäymisestä vähintään vuosi ja tuona aikana terapiaa missä keskityt vain itseesi ja omaan identiteettiisi seksinukkeuden ulkopuolella.

Voi kun sinunkin äitisi olisi jutellut samoin. Maailma olisi edes hieman parempi paikka. 

Vierailija
4/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myoomat ja kasvaimet ym. kasvavat ihan omasta toiminnasta riippumattomista syistä jos ovat kasvaakseen. Iäkseen ullakolle lukituilla neitsyilläkin voi niitä olla.

Vierailija
5/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kierukkaa kokeiltu?  Minulla auttoi myomiin niin, ettei tarvinnut leikata.

Vierailija
6/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin kohdunpoisto, kun olin nelikymppinen. Leikkaus ja toipuminen sujui hyvin, tähystysleikkaus tehtiin ja sain neljä viikkoa saikkua. Minulla on ollut vain positiivisia vaikutuksia, kun siinä lähti kivut, kuukautiset ja ehkäisyn tarve samalla kertaa.

Vierailija
7/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin kohdunpoisto, kun olin nelikymppinen. Leikkaus ja toipuminen sujui hyvin, tähystysleikkaus tehtiin ja sain neljä viikkoa saikkua. Minulla on ollut vain positiivisia vaikutuksia, kun siinä lähti kivut, kuukautiset ja ehkäisyn tarve samalla kertaa.

Sama kokemus myös minulla. Elämänlaatu parani 100 %.

Vierailija
8/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sillä tavalla vaikuttaa seksiin, että sellaisia isoja orgasmeja ei enää tule, joissa aivan kohtukin supistelee. Kun sitä ei ole, niin miten voisikaan. Minulla kohdunpoiston syy oli syöpä, joten ei siinä ollut vaihtoehtoja. Mutta orgasmeja siis kyllä kuitenkin tulee.

Vierailija
9/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sillä tavalla vaikuttaa seksiin, että sellaisia isoja orgasmeja ei enää tule, joissa aivan kohtukin supistelee. Kun sitä ei ole, niin miten voisikaan. Minulla kohdunpoiston syy oli syöpä, joten ei siinä ollut vaihtoehtoja. Mutta orgasmeja siis kyllä kuitenkin tulee.

Lisään vielä, että hyvät vaikutukset peittoavat tuon mainitsemani haitan kyllä aivan mennen-tullen. Elämä on vapaata kun ei tarvitse miettiä vuotoja eikä ehkäisyä. 

Vierailija
10/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jatkaa elämääni seksinukkena, koska seksi on ihanaa 😅

Mutta esimerkiksi orgasmipisteiden säilymisestä ei löydy mitään tietoa..

Ja käsittääkseni osittainen kohdunpoisto pitäisi olla mahdollinen, jossa vain runko-osa poistetaan mutta tosiaan eivät tähän suostu. Leikkaus on varmaan haastavampi tällöin.. 

Kierukka ei auta tapauksessani. Ainut vaihtoehto on joku uusi tosi kallis hormonilääkitys joka saattaa estää myoomien kasvun, mutta sillä ei käsittääkseni ole vastetta adenomyoosiin ja siitä aiheutuvaan kipuun.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän