Pomot uhkailevat perhevapaalle jääviä miehiä
Pomot uhkailevat perhevapaalle jääviä miehiä. Yllättävää, vai mitä?
Kommentit (12)
-Sen sijaan se on yllättävää, miten yleistä vanhempainvapaisiin liittyvä syrjintä edelleen on. Eniten syrjintää kokevat silti edelleen naiset.-
Mitä nyt uhkailuksi koetaan. Omalla työpaikalla naisten vapaat ilmoitetaan hyvissä ajoin, käydään läpi sijaisjärjestelyt jne., mutta miehillä on kummallinen tapa ilmoittaa viimetipassa, että hei, olen pois 2 kk ja sitten 2 kk töissä ja sen jälkeen taas 3 kk vapailla. Sijaisen hankkiminen on hankalaa, töiden järjestely samoin ja joskus on pakko aika napakasti sanoa, että et voi vetää projektia, jos olet sen aikana töissä vain 2 kk, perhevapailla ei osallistuta palavereihin.
Jos sanoo, että asiasta olisi voinut ilmoittaa aikaisemmin tai että olisi voitu yhdessä katsoa, mikä on järkevää, niin se koetaan uhkailuksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt uhkailuksi koetaan. Omalla työpaikalla naisten vapaat ilmoitetaan hyvissä ajoin, käydään läpi sijaisjärjestelyt jne., mutta miehillä on kummallinen tapa ilmoittaa viimetipassa, että hei, olen pois 2 kk ja sitten 2 kk töissä ja sen jälkeen taas 3 kk vapailla. Sijaisen hankkiminen on hankalaa, töiden järjestely samoin ja joskus on pakko aika napakasti sanoa, että et voi vetää projektia, jos olet sen aikana töissä vain 2 kk, perhevapailla ei osallistuta palavereihin.
Jos sanoo, että asiasta olisi voinut ilmoittaa aikaisemmin tai että olisi voitu yhdessä katsoa, mikä on järkevää, niin se koetaan uhkailuksi?
Jos ilmoittaa määräaikojen sisällä kuitenkin, siihen ei ole mitään nokan koputtamista.
Lapsella on äiti joka voi olla kotona. Miehen kuuluu olla töissä.
Erikoinen uutinen, kun kerrotaan miten miehiä uhkaillaan, ja sitten kerrotaan miten vapaista oikeasti kärsii vain naiset.
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on äiti joka voi olla kotona. Miehen kuuluu olla töissä.
Ks perhevapaiden ehdot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on äiti joka voi olla kotona. Miehen kuuluu olla töissä.
Ks perhevapaiden ehdot
Miesten vapaat pitäisi siirtää äideille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on äiti joka voi olla kotona. Miehen kuuluu olla töissä.
Ks perhevapaiden ehdot
Miesten vapaat pitäisi siirtää äideille.
No tuolla pitäisillä ei kukaan elä. Mniun mielestäni perheen pitäisi saada itse päättää, sen mukaan mikä heille on järkevintä. Yrittäjä-äidillä vakkarityössä oleva mies on loogisempi lomailija.
Kalliksi tulee tuollaiset lomailut. Hyvää sijaista on lähes mahdotonta löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt uhkailuksi koetaan. Omalla työpaikalla naisten vapaat ilmoitetaan hyvissä ajoin, käydään läpi sijaisjärjestelyt jne., mutta miehillä on kummallinen tapa ilmoittaa viimetipassa, että hei, olen pois 2 kk ja sitten 2 kk töissä ja sen jälkeen taas 3 kk vapailla. Sijaisen hankkiminen on hankalaa, töiden järjestely samoin ja joskus on pakko aika napakasti sanoa, että et voi vetää projektia, jos olet sen aikana töissä vain 2 kk, perhevapailla ei osallistuta palavereihin.
Jos sanoo, että asiasta olisi voinut ilmoittaa aikaisemmin tai että olisi voitu yhdessä katsoa, mikä on järkevää, niin se koetaan uhkailuksi?
Jos ilmoittaa määräaikojen sisällä kuitenkin, siihen ei ole mitään nokan koputtamista.
Ei ole, mutta jos haluaa omienkin töiden sujuvan hyvin, niin osaa keskustella etukäteen eikä oleta, että kun on poissa, niin työt odottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt uhkailuksi koetaan. Omalla työpaikalla naisten vapaat ilmoitetaan hyvissä ajoin, käydään läpi sijaisjärjestelyt jne., mutta miehillä on kummallinen tapa ilmoittaa viimetipassa, että hei, olen pois 2 kk ja sitten 2 kk töissä ja sen jälkeen taas 3 kk vapailla. Sijaisen hankkiminen on hankalaa, töiden järjestely samoin ja joskus on pakko aika napakasti sanoa, että et voi vetää projektia, jos olet sen aikana töissä vain 2 kk, perhevapailla ei osallistuta palavereihin.
Jos sanoo, että asiasta olisi voinut ilmoittaa aikaisemmin tai että olisi voitu yhdessä katsoa, mikä on järkevää, niin se koetaan uhkailuksi?
Jos ilmoittaa määräaikojen sisällä kuitenkin, siihen ei ole mitään nokan koputtamista.
Ei ole, mutta jos haluaa omienkin töiden sujuvan hyvin, niin osaa keskustella etukäteen eikä oleta, että kun on poissa, niin työt odottavat.
Vaan kun sitä tilannettahan ei aina tiedä etukäteen, koska tuokin riippuu siitä vaimon tilanteesta.
Järkyttävää! Yrittävät estää tasa-arvoa!