Miehesi/poikaystäväsi itsekkäin veto? Kuka voittaa?
Yksi lukuisista esimerkeistä omasta elämästäni. Mulla oli ulkomailla tärkeä konferenssi. Oli sovittu jo kuukausia aiemmin, että lähdemme yhdessä ja mies hoitaa siellä vauvaa ja katsellaan sitten vähän turisteinakin maisemia yms. No kaksi päivää ennen lähtöä mies ilmoitti, että ei viitsikään lähteä, kun siellä on kuitenkin ihan tylsää. Mä en enää saanu vauvalle hoitajaa (mies itse päätti olla töissä tuolloin, vaikka oli jo sopinut vapaat). Jouduin jäämään kotiin.
Kommentit (200)
joka totesi että taloudellinen riippuvuus miehestä on pahasta. Eli pitäkäähän naiset huolta että teillä on omaa rahaa, voitte nostaa kytkintä jos tilanne äityy pahaksi.
Jotkut jutut oli ihan hirveitä, esim. se portaissa tönäisy. Toiset sitten on vaan elämää miehen kanssa.
itselläni ei todellakaan ole näin pahoja kuin tässä ketjussa!!! ennen kuin luin tämän ketjun pidin miestäni pahasti itsekkäänä jne.
mutta, teen töitä parina päivänä viikossa. vuoroni ovat yötyötä ja pääasiassa sijoittuvat loppuviikkoon( torstai, perjantai ja lauantai). Mieheni tekee arkipäivisin töitä säännöllisellä työajalla (toisinkuin minä), kaikki vknloput vapaat. Sentakia minulle onkin lauantai paras päivä tehdä töitä, ei tarvitse sumplia työvuorojen alkamisaikaa ja lapsenvahtia ym.
No mieheni alkoi valittamaan minulle kuinka en ole ikinä viikonloppuisin kotona (olenhan minä! lauantaisin ennen töihin lähtöä ja sunnuntaisin on aina ollut vapaata!) ja mökötti tästä mulle! samalla hän mainitsi että minun duunipaikkaani ei tarvitse ottaa vakavasti koska on 'vain' vuokrausfirma!?! voin kuulemma olla töistä pois ilman ilmoittamista!! MITÄ? olen tällä hetkellä 'vain' vuokrausfirmassa töissä koska näin voin itse vaikuttaa työvuoroihin ja aikoihin enemmän varsinkin kun lapsemme on vasta 6kk vanha!
toinen; mieheni ei osaa nukahtaa ajoissa. vaikka arkisin työt alkaakin jo aamusta niin valvoo silti pitkälle aamuyöhön ja päiväunia ei osaa (kuulemma) nukkua. säälittää joo miehen puolesta mutta itse en voi asialle oikein mitään. hän sitten ehdotti tälläistä järjestelyä; Hän nousee vauvankanssa arkiaamuisin ja ruokkii jne ennen töihin menoa. että minä saan nukkua pidempään
ja minä nousen viikonloppuisin lapsenkanssa että hän saa nukkua niin pitkään kuin pystyy.
Tässä järjestelyssä ei nyt olisi sinällään mitään vikaa paitsi; arkiaamuisin en saisi nukkua kuin max.puol tuntia kauemmin koska miehen lähtiessä töihin lapsi alkaa itkemään (tottakai) herättäen minut.
Olen yleensä juurikin to, pe ja lauantain töissä ja pahimmissa tapauksissa kotona vasta 3yöllä. Näin ollen minulle kertyy jo univelkaa pelkästään torstaista kun perjantai aamuna nousen lapsenkanssa. Perjantaina taas töihin taas aamuyöhön asti ja lauantaina pitäisi taas nousta aamulla lapsenkanssa ja yöksi töihin. ei kauhean reilua mun mielestä.
myös ottaen huomioon että ennen muksua minä en saanut lähteä ystävieni kanssa ruotsinmatkalle (mies mökötti kuukauden ennen matkalle lähtöä ja kun matkan lähtö taaas siirtyi niin jättäydyin pois.. jaksanut enään yhtään katsoa sitä mököttämistä!) ja mieheni lähti (pari kuukautta myöhemmin) työpaikkansa pikkujouluihin... ENGLANTIIN! oli vknlopun siellä. reilua eikö? eriasia kuulemma olla kännissä kavereiden kanssa laivalla kuin olla kännissä TYÖkavereiden kanssa englannissa. jepjep.
tästä olenkin katkera ollut kauan ja mies saa kuulla asiasta useasti.
mies on loistava isä, ja yllätysyllätys, hän on se joka siivoaa meillä:D ja tekee ruoan. itse joudun pesemään vain pyykkiä, joten olen onnistunut nappaamaan hyvän miehen:)
aikamoisia tarinoita :/
Oma mieheni on kyllä aivan ihana mies ja isä, mutta itsekän oman uransa kanssa. Mä olen siis pakotettu kotirouvaksi, välillä käyn osa-aikatöissä.
Mies on kyllä varakas ja hyvätuloinen ja saan vapaasti ostella kaikkea, mutta omasta urasta saan vain haaveilla. Hmm, tosin lapset tykkää tosi paljon kun äiti on kotona, mutta silti mietin, menetänkö jotain koska en luo uraa.
enko 'saanut' suomalaista miesta annan taman ketjun printattuna luettavaksi. Onneksi en ottanut suomalaista kun paremmankin sain. t.ulkkiksen vaimo, ei mamupatja.
Jos asutte suomessa, olet todellakin mamupatja. Mamu tarkoittaa maahanmuuttajaa. Maahanmuuttaja voi olla vaikka ruotsalainen.
Kylla mamupatjan maaritelma on taottu paahani talla palstalla.
Kumma kuitenkin etta kaikki nama ketjun prinssit ovat ihan suomalaisia.
enko 'saanut' suomalaista miesta annan taman ketjun printattuna luettavaksi. Onneksi en ottanut suomalaista kun paremmankin sain. t.ulkkiksen vaimo, ei mamupatja.
Jos asutte suomessa, olet todellakin mamupatja. Mamu tarkoittaa maahanmuuttajaa. Maahanmuuttaja voi olla vaikka ruotsalainen.
Kylla mamupatjan maaritelma on taottu paahani talla palstalla.
Kumma kuitenkin etta kaikki nama ketjun prinssit ovat ihan suomalaisia.
Irlantilainen. Eikä hän ole mikään juntti, siis hän on korkeakoulutettu ja niinsanotusti vanhasta suvusta.
Tiesitkö että vaikka "olisitkin" ulkomailla, saat ääkköset näkymään, minäkin saan, vaikka kirjoitankin mieheni kotimaasta.
mutta esikoisen isyysloman käytti kyllä melko tarkkaan vanhan autonsa rassaamiseen ja muiden asioidensa hoitamiseen. Perusteeksi ilmoitti tarvitsevansa lepoa, kun on niin rankka aika takana (odotus ja synnytys)
Mitkä perustelut.. :D Että oli miehellä oikeesti rankkaa, voi pientä. :p
Ennen lapsia meillä oli koira. Siihen aikaan mies oli yötyössä ja oli sovittu, että hän ulkoiluttaa koiran illalla ja minä aamulla. Eräänä yönä oksensin ja nousi korkea kuume. Aamulla olin todella huonovointinen ja pyysin miestä viemään koiran ulos. Ei käynyt, koska oli sovittu, että minä ulkoilutan aamulla ja hänellä oli takanaan raskas työyö. Istui sitten sohvalle katsomaan vuokraamiaan elokuvia ja minä lähdin kuumehoureessa koiran kanssa ulos.
Esikoisemme syntyi kuolleena. Kun mies kuuli sairaalassa, että sikiö on kuollut (2pv ennen la:ta) hän lähti kotiin, koska häntä ei siellä tarvittu. Jäin yksin synnyttämään. Mies ei myöskään halunnut nähdä lasta. Hautajaispäivän aamuna hametta silittäessäni itkin. Mies ärähti "mitä säkin siinä pillität". Niin, mitäköhän...Halusin puhua asiasta, mutta mies ei halunnut. Lohdutti minua: "katsopa vaan , puolen vuoden päästä me enää muisteta koko juttua." - Esikoisen syntymästä ja kuolemasta on nyt 16v vaan aika usein se on edelleen mielessä.
Elävien lasten isyyslomilla on halunnut viettää lomaa. Siis nukkua pitkään. Ja valitti kun lapset metelöivät.
Vanhin lapsi oli 5v kun hän sai hyttysen pistosta allergisen reaktion ja otsaan nousi "sarvi". Oli toinen juhannuspäivä ja yritin herättää miestä katsomaan 3v ja 1½v:n perään, jotta pääsisin 5v:n kanssa LAstenklinikalle. Ei noussut vaan sanoi, että sinne ehtii myöhemminkin. Jouduin sitten ottamaan kaksi pienempää mukaan.
Muutama kk myöhemmin itselläni oli kuumetta, korvakipua yms yms. Herättelin taas miestä sunnuntaiaamuna lapsia katsomaan, jotta pääsisin itse lääkäriin. Ei noussut, lääkäriin ehtii iltapäivälläkin. Puoleltä päivin nousi pitkin hampain. Sanoinkin, että jos joskus saan sydänkohtauksen tms. niin toivottavasti se tulee iltapäivällä, että pääsen lääkäriin heti. No lapset ovat jo 15v 13 ja 11v joten eivät tarvitse enää vahtia.
Ennen lapsia meillä oli koira. Siihen aikaan mies oli yötyössä ja oli sovittu, että hän ulkoiluttaa koiran illalla ja minä aamulla. Eräänä yönä oksensin ja nousi korkea kuume. Aamulla olin todella huonovointinen ja pyysin miestä viemään koiran ulos. Ei käynyt, koska oli sovittu, että minä ulkoilutan aamulla ja hänellä oli takanaan raskas työyö. Istui sitten sohvalle katsomaan vuokraamiaan elokuvia ja minä lähdin kuumehoureessa koiran kanssa ulos. Esikoisemme syntyi kuolleena. Kun mies kuuli sairaalassa, että sikiö on kuollut (2pv ennen la:ta) hän lähti kotiin, koska häntä ei siellä tarvittu. Jäin yksin synnyttämään. Mies ei myöskään halunnut nähdä lasta. Hautajaispäivän aamuna hametta silittäessäni itkin. Mies ärähti "mitä säkin siinä pillität". Niin, mitäköhän...Halusin puhua asiasta, mutta mies ei halunnut. Lohdutti minua: "katsopa vaan , puolen vuoden päästä me enää muisteta koko juttua." - Esikoisen syntymästä ja kuolemasta on nyt 16v vaan aika usein se on edelleen mielessä. Elävien lasten isyyslomilla on halunnut viettää lomaa. Siis nukkua pitkään. Ja valitti kun lapset metelöivät. Vanhin lapsi oli 5v kun hän sai hyttysen pistosta allergisen reaktion ja otsaan nousi "sarvi". Oli toinen juhannuspäivä ja yritin herättää miestä katsomaan 3v ja 1½v:n perään, jotta pääsisin 5v:n kanssa LAstenklinikalle. Ei noussut vaan sanoi, että sinne ehtii myöhemminkin. Jouduin sitten ottamaan kaksi pienempää mukaan. Muutama kk myöhemmin itselläni oli kuumetta, korvakipua yms yms. Herättelin taas miestä sunnuntaiaamuna lapsia katsomaan, jotta pääsisin itse lääkäriin. Ei noussut, lääkäriin ehtii iltapäivälläkin. Puoleltä päivin nousi pitkin hampain. Sanoinkin, että jos joskus saan sydänkohtauksen tms. niin toivottavasti se tulee iltapäivällä, että pääsen lääkäriin heti. No lapset ovat jo 15v 13 ja 11v joten eivät tarvitse enää vahtia.
Ihan oikeasti miksi edes olet tuollaisen kanssa. Onko julkisivu niin sanotusti kunnossa? Vai miksi moista siedät. Hyviä miehiä olisi tarjolla vaikka millä mitalla. Ei voi kuin ihmetellä.
ihan vaan yksi esimerkki:
Olimme molemmat vielä opiskelijoita, siinä + 20v. Olin itse sairaalassa siivoamassa kesäloman ja elätin myös tämän eksän, joka oli omasta mielestään aivan liian erinomainen tekemään mitään hanttihommaa hengen pitimiksi kesäisin. No kävi sitten ilmi että sillä aikaa kun olin 7.00 - 16.00 töissä, eksä pani yhtä kaupunginteatterin vanhempaa näyttelijätärtä siellä meidän opiskelijakämpässä.
Monenmoista muutakin tämän eksän kanssa jouduin kokemaan ja luojan kiitos en erehtynyt hänen kanssaan naimisiin enkä lapsia tekemään. Ja nämä kokemukset muistaen osaan arvostaa omaa ihanaa aviomiestäni varmaan vielä enemmän kuin siinä tapauksessa etten olisi noita kokemuksia joutunut kokemaan. 11 vuotta olemme olleet yhdessä ja liitto on mitä parhain.
Ja ihan vaan sivuhuomautuksena, eksä oli suomalainen, nykyinen ei.
5 päivän ikäisen vauvan ja 2,5 vuotiaan esikoisen kanssa vaikka mulle tuli kyseisenä iltana jostain syystä runsasta verenvuotoa..oltiin yhdessä häissä, hän heitti minut kotiin, soitti terveyskeskukseen pyynnöstäni mutta lähti baariin häiden jatkoille. Kärsin vielä lähes rintatuhehduksesta koska häissä imettäminen oli vaikeaa ja maito ehti pakkautua..
mies on korkeasti koulutettu..aina vaan laittoi omat menonsa kaiken edelle. Niin ja eks on juuri näistä syistä. Vaikka olin lähes kyvytön hoitamaan lapsia sekä itseäni menojalan vipatus oli tärkeämpää..
Ainakin mun yököttävä eksäni oli tosi tunnevammainen paska. Oltiin lähdössä lomamatkalle ja sairastuin silloin liikkeellä olleeseen rajuun vatsatautiin. Oksentelin jo lentokoneessa enkä jaksanut perille hotelliin päästyämme muuta kuin nukkua ekan illan, koska mikään ruoka tai juoma ei ollut pysynyt koko päivänä sisällä. Tämä vammainen saasta alkoi valittaa kuinka loma on pilalla ja minä pilaan sen. Seuraavana päivänä pysyin jotenkin tolpillani ja se rotta haukkui mua laiskaksi, kun istuin taidenäyttelyssä aina kun penkin löysin. Illalla mua yökötti ravintolassa rasvan käry ja tätä kusipäätä nolotti mun yökkäilyni. Sitten parannuin ja tämä lättäjalkainen mulkku sairastui itse lähtöämme edeltäneenä yönä. Niinpä kyseistä länkisääristä paskakasaa olisi sitten pitänyt hyysätä, kun hänellä oli vaikeaa. Ei hemmetti kun pistää vieläkin vihaksi mokoma äidin tissiä imevä kääpä. Turpaan sitä olisi pitänyt vetää.
Kiitos nauruista :D :D :D
jotta osataan välttää niitä!!!
Toi yllä oleva juttu on kyllä 'hauskin' ja ton lättäjalkamulkkukääpän naama pitäisi laittaa yleiseen levitykseen!
Minun paskalta haiseva exäni pisti myös baari-illat edelleni 7-vuoden suhteessa. Kahdesti pyysin tuona aikana, että jättäisi menemättä. Toinen tapahtui silloin, kun isäni kuoli (myös jätti minut muuten pari päivää sen jälkeen, mutta ruinasi takaisin. Olin vissiin vielä shokissa, koska suostuin).
Mummoni kuoli yllättäen ja pari tuntia sen jälkeen kun olin kuullut tiedon asiasta, tämä visvasyylä kysyy "miksi oot noin masentunut, en jaksa oikein katella tollasta".
Kaupan päälle petti minua kollegansa kanssa, heitti minut ulos asunnosta ja SUUTTUI MINULLE, kun jäi valehtelemisesta kiinni. Nojoo, sain faktat sen sähköpostista koska ei muistanut itse antaneensa minulle salasanaansa, mutta huvittavinta oli tuon sian oksennuksen kommentti "En olisi ikinä uskonut sinusta".
Näitä äidin tissiä imeviä kääpiä on tässä maailmassa hieman liikaa. Ja se kyllä surettaa, että monet niistä ovat ehtineet lisääntyä :(
naiset ovat todella tyhmiä ja sinisilmäisiä. Jotenkin vielä ymmärrän sen, että ensimmäinen lapsi ehtii syntyä, ennen kuin miehen itsekkyys tulee esiin (tosin tämänkin olen oppinut AV:lta, että aikuinen mies voi oikeasti muuttua unelma-aviomiehestä täydeksi siaksi yhdessä yössä lapsen syntymän jälkeen), mutta sitä en tajua, että nämä aivan törkeästi jo ensimmäisen lapsen raskauden/synnytyksen/vauva-ajan aikana käyttäytyneet miehet pääsevät vielä siittämään toisen, kolmannen ja jopa neljännenkin lapsen. Miksi, oi miksi? Jos minun mieheni ei olisi tullut synnytykseen mukaan ryyppyreissun tmv. onnettoman syyn takia, pitänyt isyyslomaa tai lähtenyt isyyslomalla omalle lomalle ja osallistunut lapsen hoitoon tasaveroisena vanhempana, olisin kyllä lähtenyt eri teille varsin pikaisesti. Mutta mitä tekee keskiverto AV-mamma, vaikka mies on täysi kusipää? LISÄÄ LAPSIA TIETENKIN!
Näitä äidin tissiä imeviä kääpiä on tässä maailmassa hieman liikaa. Ja se kyllä surettaa, että monet niistä ovat ehtineet lisääntyä :(
Mutta mitä tekee keskiverto AV-mamma, vaikka mies on täysi kusipää? LISÄÄ LAPSIA TIETENKIN!
Tällä palstalla liikkuu muistaakseni kymmeniä tuhansia ihmisiä. Tähän nimenomaiseen ketjuun kirjoittaa osa niistä, joilla on jotain sanottavaa tällaisen 'miesten itsekkyys' -otsikon alle. Monin verroin enemmän on niitä jotka vain lukevat, tai eivät edes avaa ketjua. Eli voisit hiukan miettiä tuota käsitettä keskiverto AV-mamma...
Itselläni esim. on kaikin puolin hieno ihminen aviomiehenä. Kävin tässä ketjussa vain kirjoittamassa kokemuksen exästäni, joka onneksi jäi lyhyeksi (kokemus, ei exä).
... siis ihanaa! Näitä lukiessani tajusin, että eksäni oli juuri tuollainen paska. Ja mikä parasta, hän jätti minut ja on nyt toisen naisen hoivissa.
Jippii! Varmaan moni näistä toisen naisen mukaan lähtijöistä on juuri tämän ketjun sarjaa.
Antaa mennä vaan pojat! Ottakoon kopin, ken haluaa tämän ketjun elämää;-)
vietti varpajaisiaan kahdenkesken naispuolisen työkaverinsa kanssa, kun olin juuri synnyttänyt neljännen lapsensa. Lapsella oli juuri havaittu reikä sydämessä, eikä tilanteen vaarattomuudesta ollut vielä tietoa. Oli kyseiseen naiseen ihastunut, ja myönsi pussailua varpajaisiltana tapahtuneen. Luulen, että meni pitemmällekin, mutta sitä ei ikinä myöntänyt.
En pysty vieläkään katsomaan lapsen vauvakuvia niin, ettei kipeät muistot nousisi pintaan.
Pitää vielä lisätä, että kyseinen äijä on ollut ex jo vuosia. Onneksi.
vietti varpajaisiaan kahdenkesken naispuolisen työkaverinsa kanssa, kun olin juuri synnyttänyt neljännen lapsensa. Lapsella oli juuri havaittu reikä sydämessä, eikä tilanteen vaarattomuudesta ollut vielä tietoa. Oli kyseiseen naiseen ihastunut, ja myönsi pussailua varpajaisiltana tapahtuneen. Luulen, että meni pitemmällekin, mutta sitä ei ikinä myöntänyt.
En pysty vieläkään katsomaan lapsen vauvakuvia niin, ettei kipeät muistot nousisi pintaan.
Aiemmin oli 3 poikaa ja 2 tyttöä. Isä ilakoi, kun syntyi 4. poika, kun ne tyttöjen synnytkset oli niin hankalia. Naureskeli omalle vitsilleen, että onneksi tuöi poika, kun naiset on hankalia jo syntymästä saakka - samalla kun vaimo makasi valkoisena ja reilusti vuotavana sängyllä, ja koitimme saada vuotoa tyrehtymään...
vähätellä, mutta ei tää kyllä pahin ole. Se, että mies kysyy voiko vammautua on aika inhimillistä, voisin itskin kysyä moista, totta sitä kaikenlista miettii tuossa tilanteessa. Pahimpia ovat nää rantalomalle ähteneet kun vauva vastasyntynyt
lapsille on huomattavasti parempi, että saavat pitkän loman pk:sta, kuin puolet lyhyemmän loman koko perheen kanssa. Tämä olkoon makuasia, mitä kukin perhe pitää tärkeämpänä. Mutta: toki useimmat varmaan haluavat pitää myös yhteistä lomaa mutta pointtina oli, että ko. mies ei suostu olemaan yhtään lomapäivää lasten kanssa kotona ilman vaimoaan -> kertoo minusta hieman epäterveestä tilanteesta perheessä.
En-jää-hoitovapaalle -mies on kunnan palveluksessa dead end -työssä, johon on sijaisia saatavilla jonoksi asti.
Verrattuna noihin kauhutarinoihin nämä ei tietenkään ole mitään, mutta mielestäni kertovat kyllä noiden miesten suuresta itsekkyydestä (olkoot sitten vaikka normaalin itsekkyyden ääripäässä, kun nuo ryypiskelijät ovat jo jotenkin sairaalloisen itsekkäsitä ja vastuuttomia).