Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monessa maassa olet käynyt? ikäsi?

Vierailija
02.12.2011 |

Laskin itse äsken ja tulokseksi tuli 27 ja olen 28. Aika järjetön määrä, mutta interrail-ja aasia reppureissuilla maita kertyy. Nyt on sellainen olo, että olen nähnyt tarpeeksi :). Suurin osa maailman ihmisistä eivät ole koskaan käyneet ulkomailla.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin itse äsken ja tulokseksi tuli 27 ja olen 28. Aika järjetön määrä, mutta interrail-ja aasia reppureissuilla maita kertyy. Nyt on sellainen olo, että olen nähnyt tarpeeksi :). Suurin osa maailman ihmisistä eivät ole koskaan käyneet ulkomailla.

Rupesi oikein naurattamaan tuo ap:n asenne, mutta provomielessä taisi olla sanat asetettu.

Itse laskin 18 maata, olen kyllä "jo" 35, mutta nuo maat tuli käytyä alle kolmikymppisenä.

Omasta mielestäni olen matkustellut melko vähän ulkomailla (Aasiassa, Afrikassa ja Etelä-Amerikassa en ole käynyt ollenkaan) joten siksi huvittaa tuo ap:n hehkutus.

Vierailija
22/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsi

viro

liettua

latvia

puola

ankea lista ja ikää 42 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maita: Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Saksa, Belgia, Hollanti, Luxembourg, Ranska, Espanja, Kreikka, Italia, Turkki, Jugoslavia (entinen, en muista mitä maata nykyisin), Tsekkoslovakia (Tsekkiä nykyään), Itävalta, Bulgaria, Romania, USA, Japani, Iso-Britannia, Irlanti.

25 siis. Ei interreilaamista, mutta Euroopan kiertomatkoja kesäisin (auto, laiva) lapsena.

Ja en takuulla ole nähnyt tarpeeksi, USAn itärannikko, Australia, Uusi-Seelanti vielä suunnitelmissa :)

Vierailija
24/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maita: Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Saksa, Belgia, Hollanti, Luxembourg, Ranska, Espanja, Kreikka, Italia, Turkki, Jugoslavia (entinen, en muista mitä maata nykyisin), Tsekkoslovakia (Tsekkiä nykyään), Itävalta, Bulgaria, Romania, USA, Japani, Iso-Britannia, Irlanti.

25 siis. Ei interreilaamista, mutta Euroopan kiertomatkoja kesäisin (auto, laiva) lapsena.

Ja en takuulla ole nähnyt tarpeeksi, USAn itärannikko, Australia, Uusi-Seelanti vielä suunnitelmissa :)

Unkari ja Sveitsi unohtui, 27 yhteensä.

Vierailija
25/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-ikänen

Vierailija
26/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni kanssa matkustin paljon lapsena, sitten reilatessa tosiaan tuli nähtyä Eurooppaa ja nyt koitamme lasten kanssa matkustaa aina kun rahatilanne sallii.

Niin, ikä 41v.

Vierailija
27/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Saksa, Ranska, Espanja, Kreikka, Italia, Turkki, Unkari, Tsekki, Itävalta, Bulgaria, USA, Bahamasaaret, Iso-Britannia, Thaimaa, Italia, Sveitsi, Andorra Egypti, Monaco, San Marino, Portugali

Eli 26 maata tulee tästä. Ikä 40v.

En ole mielestäni matkustellut mitenkään erityisen paljon, vielä olisi monen monta mielenkiintoista maata käymättä.

Vierailija
28/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 40v

Vierailija
29/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latvia. Eli siis ikää 35v. ja maita onkin 6.

Vierailija
30/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopasta, Afrikasta, Pohjois- ja Etelä-Amerikasta. Olen 40v. Aluksi ajattelin, että varmaan enemmän, mutta näin vähän sitten lopulta.

Vierailija
31/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua vähättelyä. Niin kuin aloituksessani kirjoitin ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä ei ole koskaan käynyt missään ulkomailla. Me suomalaiset olemme liian hemmoteltuja. ap

Vierailija
32/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua vähättelyä. Niin kuin aloituksessani kirjoitin ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä ei ole koskaan käynyt missään ulkomailla. Me suomalaiset olemme liian hemmoteltuja. ap

Vierailija
33/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikka on se maa..

Vissiin ruotsissa joskus ihan pienenä käyny..

Vierailija
34/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Venäjä, Viro, Liettua, Tanska, Hollanti, Belgia, Luxemburg, Iso-Britannia, Ranska, Sveitsi, Saksa, Unkari, Espanja, Italia, USA, Kanada, Meksiko. Kolmessa noista olen asunut.

Haluaisin käydä vielä ainakin Islannissa, Balilla ja Irlannissa. :)

Vierailija
35/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt 17 maassa. Paljon on paikkoja minne vielä joskus haluisin... 34v.

Vierailija
36/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Venäjä, Viro, Latvia, Tanska

Saksa, Ranska, Britania, Italia, Espanja, Itävalta, Tsekki, Kreikka, Bulgaria, Hollanti

Turkki, Tunisia, Israel, Dominikaaninen-tasavalta

Lasketaanko Vatikaani?

Jätin pois ne maat joiden läpi olen vain ajanut junalla.

Vierailija
37/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lisäksi olen asunut/oleskellut pidempään viidessä eri maassa. Mielestäni tämä määrä ei todellakaan ole mitenkään "järjetön".

Vierailija
38/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-ikäinen olen. Ja vielä on vaikka kuinka paljo maita, joihin haluaisin...

Vierailija
39/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua vähättelyä on se, jos ajattelee, että nähtyään parikymmentä maata on nähnyt lähes kaiken näkemisen arvoisen.

Se on totta, että länsimaalaiset matkustelevat paljon (liikaa) verrattuna esim. kolmannen maailman asukkaisiin. Jostain syystä maailmankuvaa se ei tunnu avartavan, joten turha keskittyä siihen kuinka monessa maassa on käynyt.

Itse en ole mielestäni matkustellut paljoa, mutta olen nyt toista kertaa asumassa ulkomailla (tosin Euroopassa edelleen) ja uskon tämän näyttävän minulle enemmän kuin 5 Thaimaan matkaa.

Hyvänä vertauksena voisin pitää sitä, että kaksi purjehtimisesta innostunutta hankkii veneen. Toinen pitää sitä kotisatamassa Itämerellä ja ehtii neljän kesän aikana koluta kaikki kolkat Torniosta Tanskaan ja Gdanskista Pietariin, Ahvenanmaata unohtamatta. Toinen hankkii veneensä Karibialta, mutta neljän kesän aikana pystyy olla veneellään vain kaksi viikkoa kesässä kerrallaan. Kumpi teistä näki enemmän?

Vierailija
40/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oma, itsenäinen, valtio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi