Kuinka monessa maassa olet käynyt? ikäsi?
Laskin itse äsken ja tulokseksi tuli 27 ja olen 28. Aika järjetön määrä, mutta interrail-ja aasia reppureissuilla maita kertyy. Nyt on sellainen olo, että olen nähnyt tarpeeksi :). Suurin osa maailman ihmisistä eivät ole koskaan käyneet ulkomailla.
Kommentit (92)
Viime kesänä näitä laskeskelin. Minulla ja miehellä molemmilla 27 maata, ollaan 48 ja 50. Meidän 17-vee teini on käynyt 20 maassa.
Nuorena oli kova vimma matkustaa, enää ei niinkään. Ja makukin on muuttunut matkan varrella. Nuorempana viehätyin suurkaupungeista (ja vieläkin tykkään Tokiosta), mutta nyt tykkään enempi luonnosta, vuoristomaisemista ja vuorenrinteillä laiduntavat lehmät ovat plussaa. Hätätilassa lampaatkin käy.
Yhdessä, eli Ruotsissa, enkä sielläkään vuosiin. Olen 31-vuotias.
Ei ole mitään hinkua edes matkustella sen kummemmin, vaikka vois kai se kivaakin olla jos olisi rahaa, matkaseuraa ja varmuus siitä että kaikki menis ihan nappiin muutenkin. Enemmän stressaa ajatus matkailusta kuin kiehtoo, ainakin tällä hetkellä.
Ruotsi
Norja
Viro
Irlanti
26
Tanskan lentokentällä, mutta ei varmaan lasketa.
Reilu kolmisenkymmentä kai on nyt. 40 vuotias olen.
25 plus 3 joissa olen asunut. Ikää 28 vuotta.
32 eri maata mm. Kolmesti Yhdysvalloissa Monet maat pieniä Karibian risteilykohteita. Maanosista enää Australia näkemättä. Ikää vasta 16.
En ole turistityyppi, olen enemmänkin asunut ja oleskellut opintojen tai työn puolesta kolmella mantereella (Pohjois-Amerikka, Eurooppa ja Afrikka). Matkoilla olen käynyt myös Aasian puolella. Yhteensä 27 maassa, kolmessa paikassa jotka ovat ns. merentakaisia tai itsehallintoalueita ja lisäksi yhdessä maassa, jota ei enää ole olemassa. Teknisesti laskien siis 31.
Kohta 60-vee :)
Olen käynyt 13. euroopan maassa, joissain useamman kerran kuin toisissa. Ikää 23v.
Olen 59 enkä ole interreilaillut enkä nuorena päässyt kaukomaihin.
Ruotsissa olin ensimmäisen kerran jotain23-vuotiaana,eli :Ruotsi,Norja,Itävalta,Viro,Venäjä,Saksassa Hampurissa muutama tunti kun tulimme Itävallasta,samoin Tanskan läpi ajettu.
"Lämpimistä" maista Turkki ja Rhodos.Viimeisen 21 vuoden aikana olen käynyt vain Virossa.
32 maata, ikää 41 v. Seuraavan vuoden aikana tulee ainakin kolme lisää.
itse olen 12v ja olen käynyt 18 eri maassa vain euroopassa :D
Seitsemässä maassa, ikä 32 vuotta. Olisin halunnut nähdä vielä monen monta paikkaa, mutta sairastumiseen kuoli ne unelmat :(