Minea, siinä vasta kamala nimi lapselle. Miksi nykyään annetaan tuommoisia väkisin keksittyjä nimiä?
Kommentit (22)
Syytä Mika Waltaria. Elikö hän nykyaikana?
Nimi on peräisin Sinuhe Egyptiläisestä. Vuodelta 1945.
Kreetalaisjumalattaren nimi.
Minea tulee Sinuhe Egyptiläisestä, tuosta ainoasta suomalaisesta kirjasta, josta on tehty Hollywood-elokuva.
Mies ja Yrjö. Ei noikaan kovin kivoilta nimiltä kuulosta. Nämä nimet sentään on ollut jo pidemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Syytä Mika Waltaria. Elikö hän nykyaikana?
Tai sitä kreetan meininkiä. Pitäsköhän kuunnella taas sinuhe.
Ei voi olla totta, miten juntti pitää ihmisen olla että tekee tällaisia aloituksia. Minusta tuo on kaunis nimi, ja vaikka ei olisi niin eipä tulisi mieleenkään tulla tuolla tavalla haukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Minea tulee Sinuhe Egyptiläisestä, tuosta ainoasta suomalaisesta kirjasta, josta on tehty Hollywood-elokuva.
Väärin. Myös Hella Wuolijoen Juurakon Huldasta on tehty leffa. The Farmer´s Daughter (1947)
Minea nyt on harmittomimmasta päästä näitä nykynimiä. On sentään Jannicat ja Olllyt ja muut sanahirviöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Myös Hella Wuolijoen Juurakon Huldasta on tehty leffa. The Farmer´s Daughter (1947)
Kas! Tuosta oli saatu jopa Oscar!
Ihan hyvä nimi minusta. Voisin antaa sen omalle tyttärelleni jos minulla sellainen olisi.
Eikö viestiketju mene kuten haluaisit, taapero.
Mikä on meillä suomalaisilla naisilla ongelmana, jos pitää lapsia alkaa haukkumaan nimen takia?
Kateus se suomalainen kansantauti.
Mä uskallan arvostella, koska tiedän että arvostelijoita riittää joka suunnalla. Teit mitä tahansa.
Ap
Mielipidekysymys. Olen aina pitänyt Minea-nimestä ja luultavasti olisi lapseni nimi, jos hän olisi ollut tyttö. Mielestäni yksi kauneimmista nimistä Linnean lisäksi. Toki on,paljon muitakin kauniita nimiä.
Itselläni tökkii Pirkot, Kertut, Sirkat, Pirjot sekä Heta, Hilma, Hellevi -tyyliset ja ehdottomasti Aulikki ja Lemmikki sekä Päivi ja Lyyli.
Unna
Tulee väkisin mieleen nunna unnuttaa
Vikke
Miksi??
Lapset pitäisi nimetä isän mukaan
Esim. Erkinpoika, Erkintytär. Ylimääräiset vaikka Isän-isän mukaan
Ollaan syvällä juntti-pissis-elämän ytimessä kun tehdään tällaisia keskustelunavauksia.
Viski. Sekin on annettu.