Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monessa maassa olet käynyt? ikäsi?

Vierailija
02.12.2011 |

Laskin itse äsken ja tulokseksi tuli 27 ja olen 28. Aika järjetön määrä, mutta interrail-ja aasia reppureissuilla maita kertyy. Nyt on sellainen olo, että olen nähnyt tarpeeksi :). Suurin osa maailman ihmisistä eivät ole koskaan käyneet ulkomailla.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta ja 18 maata joista olen asunut neljässä ja joissain maissa tosiaan tietenkin useampikin reissu tullut käytyä.

Vierailija
62/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 50 alle 100, varmaan lähempänä 70 on oikea.

En laske Saksaa kahdeksi vaikka olenkin käynyt kummassa, saati sitten Venäjä ja Neuvostoliitto.

Brittien saarilla olen käynyt yli 20 krt, samoin Saksassa, Pariisissa yli 10, samoin Roomassa ja monessa muussakin. Australiassa 3 krt, Usassa ainakin yli 10.

Ja 90 % kaikki tehty omalla rahalla, omalla ajalla.

Ja en, en omista juuri mitään, mutta paljon ihania muistoja.

Ikää 39 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää nyt 33v. ja minullakin tavoitteena, että tulisi joka vuosi vähintään yksi uusi maa lisää.

Esim. 50 maata 50-vuotiaana olisi hyvä saldo ja voisi jo sanoa matkustaneensa kohtuullisen paljon.

Vierailija
64/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 v.

Saksa, Espanja, Kypros, Portugali, RUotsi, Tanska, Norja,Neuvostoliitto, Venäjä, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Tsekki, Slovakia, Slovenia, Unkari, Ranska, Itävalta, Italia, ei nyt tuu mieleen muita

Vierailija
65/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maita Suomi, Viro, Ruotsi, Norja, Saksa, Belgia, Hollanti, Luxembourg, Tsekki, Englanti, Ranska, Espanja, Italia, Kreikka, Turkki, Kypros, Egypti.

Useimmissa näistä maista olen käynyt monta kertaa, mm. Englannissa n. 20 kertaa ja asunutkin siellä pari vuotta, Kreikassa 6 tai 7 kertaa, Espanjassa ja Italiassa samoin.

Olen tietoinen siitä miten vähän olen matkustellut, mutta kaukomatkailu ei vaan oikein kiinnosta.

Vierailija
66/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollanti, Belgia, Kreikka, Venäjä.

Haluaisin käydä myös Saksassa, Italiassa, jossain kaukoidässä. Matkusteleminen on mielestäni mukavaa, mutta yhdistelmä opiskelu ja pienet lapset on jo taloudellisten syiden vuoksi hieman viime vuosina ollut rajoite...

t.33v.

Vierailija
67/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viro,ruotsi,saksa,itävalta,englanti,ranska,espanja,kreikka,turkki,italia,sveitsi,malta,tunisia,egypti,kiina,thaimaa ja intia.Elikkä tulos on 17:)

Vierailija
68/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua vähättelyä. Niin kuin aloituksessani kirjoitin ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä ei ole koskaan käynyt missään ulkomailla. Me suomalaiset olemme liian hemmoteltuja. ap

Hassua vähättelyä on se, jos ajattelee, että nähtyään parikymmentä maata on nähnyt lähes kaiken näkemisen arvoisen.

Se on totta, että länsimaalaiset matkustelevat paljon (liikaa) verrattuna esim. kolmannen maailman asukkaisiin. Jostain syystä maailmankuvaa se ei tunnu avartavan, joten turha keskittyä siihen kuinka monessa maassa on käynyt.

Itse en ole mielestäni matkustellut paljoa, mutta olen nyt toista kertaa asumassa ulkomailla (tosin Euroopassa edelleen) ja uskon tämän näyttävän minulle enemmän kuin 5 Thaimaan matkaa.

Hyvänä vertauksena voisin pitää sitä, että kaksi purjehtimisesta innostunutta hankkii veneen. Toinen pitää sitä kotisatamassa Itämerellä ja ehtii neljän kesän aikana koluta kaikki kolkat Torniosta Tanskaan ja Gdanskista Pietariin, Ahvenanmaata unohtamatta. Toinen hankkii veneensä Karibialta, mutta neljän kesän aikana pystyy olla veneellään vain kaksi viikkoa kesässä kerrallaan. Kumpi teistä näki enemmän?

Olen itsekin asunut kahteen otteeseen ulkomailla (Euroopassa ja Aasiassa) tosin yhteensä vain noin 1,5 vuotta elämästäni. No päälle tietenkin kaikki reppureissumatkat, jolloin olen ollut matkalla useita viikkoja kerrallaan. En ole kahminut jatkuvasti 'uusia maita', vaan usein olen keskittynyt 1-2 maahan kerrallaan ja esim. Espanjaa olen kiertänyt kahtena kesänä peräkkäin.

Minulla on lapsesta lähtien ollut vakava, krooninen matkakuume, mutta viime vuosin olen entistä enemmän alkanut kyseenalaistaa onko matkustaminen ylipäätään tarpeellista. Mikä oikeus minulla on lennellä ympäri maailmaa töllistelemään ihmisiä, joilla ei ole mahdollisuutta ikinä edes päästä lentokoneeseen?

Tällä hetkellä tunnen olevani kylläinen ulkomaanmatkoista. Koen, että nyt on aika muille jutuille, kuten perheen perustamiselle. Seuraavat pari vuotta aion pyhittääkin rakkaalle kotimaalle. Täälläkin on valtavasti paikkoja näkemättä.

ap

Vierailija
69/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan ulkopuolelta tulee vain yksi maa, mutta Euroopan maista taitaa olla käymättä vain Romania, Bulgaria, Valko-Venäjä, Ukraina, Serbia, Albania ja Andorra. Laske siitä sitten...

ikää 42 v., enkä ole omasta mielestäni matkustanut paljon, mutta on tullut käytyä aika unohtumattomissa paikoissa, mm. jo edesmenneet DDR, Eestin sosialistinen neuvostotasavalta, Leningrad ym.

Enkä ole nähnyt tarpeeksi!

Vierailija
70/92 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsi varmaan miljoona kertaa..

viro toiset miljoona kertaa.. (siel on käyty enemmän kuin ruottissa) tosin ruottii jo huomenna =)

bulgaria

saksa

kreikka ikää 30-vee

Vierailija
71/92 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 eri maassa. Olen 43 v. Lapseni 12 v on jo käynyt 20 eri maassa. Osassa käyty muutamaan kertaan. Suomi koluttu joka puolelta lisäksi

Vierailija
72/92 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 maassa. Olen 33-vuotias. Ps. Olisitpa tehnyt uuden ketjun, näissä vanhoissa alkupään viestit rikki.

Vierailija
73/92 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 maata, ikää 38v. Osassa tosin olen käynyt vain työmatkalla, silloin nyt aina varsinainen maan näkeminen on aika rajallista.

Vierailija
74/92 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20 maata. Muutamissa olen käynyt useasti esim. Hollanti, Tanska, Tsekki, Ruotsi, Viro. Tsekissä olen asunut kolme vuotta (Praha).

Vierailija
75/92 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v . (Tsekissä asunut).

Vierailija
76/92 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ehkä 40-50 maata.

Lapsena matkustettiin matkailuautolla Kauko-Itään saakka, aikuisena Euroopassa.

Huomaan kyllä olevani ehkä ennakkoluulottomampi kuin moni, kun muistot idästä talojen katolla nukkuessa on mielessä. Kaunista, kaunista luontoa, vuoristoteitä niin kapeita ja lammaspaimenia. Viidakko ja talo ja kyykkyvessa ilman kattoa kolmella seinällä, puuttumaton seinä oli avoin ovi betonikoppiin. Sotilaat tai univormupukuiset aseineen vahtivat pihalla.

Olen tyytyväinen, iloinen kokemuksistani mitä sain jo pienenä lapsena. 29v.

Vierailija
77/92 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisenkymmentä joista joku on jo hävinnyt, ikää 60

Vierailija
78/92 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. parikymmentä, enimmäkseen ikävuosina 20-30 tuli matkailut tehtyä, sen jälkeen ei enää uusia maita eikä koskaan euroopan ulkopuolella, nyt nelikymppinen

Vierailija
79/92 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja maita Suomi, Viro, Ruotsi, Norja, Saksa, Belgia, Hollanti, Luxembourg, Tsekki, Englanti, Ranska, Espanja, Italia, Kreikka, Turkki, Kypros, Egypti.

Useimmissa näistä maista olen käynyt monta kertaa, mm. Englannissa n. 20 kertaa ja asunutkin siellä pari vuotta, Kreikassa 6 tai 7 kertaa, Espanjassa ja Italiassa samoin.

Olen tietoinen siitä miten vähän olen matkustellut, mutta kaukomatkailu ei vaan oikein kiinnosta.

Et todellakaan ole vähän matkustellut

Vierailija
80/92 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt yhdessä maassa, Neuvostoliitossa, Viron sosialistisessa neuvostotasavallassa. Olen 50-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme