Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnusta: Ärsyttävätkö vapaaehtoisesti lapsettomat sinua?

Vierailija
20.11.2011 |

Kommentit (247)

Vierailija
101/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2012 klo 10:51"]

Ärsyttää jotenkin, jos joku 20-25v. julistaa, ettei aio koskaan hankkia lapsia. Haloo, tuskin kovin moni muukaan silloin vielä lapsia haluaa. Ei se vielä merkitse, ettei niitä lapsia joku päivä vielä tule.

[/quote]

20-25 v. on paras lapsentekoikä. Ja jotkut tietävät jo varhaisaikuisuudessa, mitä elämältä haluavat. Jotkut taas ovat ajopuita.

Vierailija
102/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus ei minua ärsytä, se on jokaisen oma valinta ja usen on parempikin että nämä kyseiset henkilöt eivät hanki lapsia.

Mutta lapsettomat kyllä tuntuvat olevan tahallaan usein ärsyttämässä perheellisiä. Eli siinä mielessä ärsyttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vapaaehtoinen lapsettomuus. Mutta täytyy sanoa, että joidenkin tyyppien "miehet on niin ihania isäksi pakotettuja raukkoja ja kaikki äidit ylipainoisia kasvastustaidottomia hirviöitä" -asenne on huvittava, ei niinkään ärsyttävä. Tuon toitottaminen toisinaan ärsyttää. 

Vierailija
104/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, ei kuulu mulle, eikä kauheesti edes kiinnosta.

Vierailija
105/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ärsytä, koen lapsettomia kohtaan surumielistä sääliä. En koskaan kysy ovatko ihmiset lapsettomia omasta tahdostaan vai tahtomattaan, koskaan ei siis voi tietää onko tilanne haluttu.

Vierailija
106/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 11:26"]

Eivät ärsytä, koen lapsettomia kohtaan surumielistä sääliä. En koskaan kysy ovatko ihmiset lapsettomia omasta tahdostaan vai tahtomattaan, koskaan ei siis voi tietää onko tilanne haluttu.

[/quote]

Todennäköisesti enemmistö sinunkin tuntemistasi lapsettomista elää normaalia hyvää elämää. Siksi sinun on turha tuntea "surumielistä sääliä", ellet todella tiedä kyseisen henkilön kärsivän. Ehkä voisit yrittää päästä yli tuollaisesta.

Vierailija
107/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä vaan säälittää hurahtaminen moiseen typeryyteen.

Vierailija
108/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää ihmiset, jotka ovat erehtyneet hankkimaan lapsia.Se kertoo kyvyttömyydestä rakentaa itse itselleen mielekäs elämä ilman eläviä egonjatkeita.

Vierailija
109/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ennemminkin kadehdin heitä. Tähän maailmaan ei tarvita lisää lapsia ja ah mikä vapaus... Kolmen äitinä olen miettinyt tätä usein, että miksi hankin lapsia vaikkei ollut juuri vauvakuumeta tms. Vastaus on todennäköisesti kohdallani että siksi koska se oli tapana. Hölmö syy. Ihaniahan laspet tietty ovat, täytyy vain toivoa että maailman ennuste muuttuisi paremmaksi...

Vierailija
110/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 16:36"]

Mua säälittää ihmiset, jotka ovat erehtyneet hankkimaan lapsia.Se kertoo kyvyttömyydestä rakentaa itse itselleen mielekäs elämä ilman eläviä egonjatkeita.

[/quote]

Tän on pakko olla trolli. Please, älkää kukaan ottako tätä tosissaan, älkää ruokkiko trollia ja pilatko keskustelua provosoitumalla. Totta kai enemmistö ihmisistä haluaa lapsia, koska nisäkäslaji kuolee jos ei synny uusia yksilöitä.

Minä olen vapaaehtoisesti lapseton, ja erosin juuri miehestä, joka haluaa ehdottomasti elämässään lapsia. Suhteemme oli hyvä, mutta jotta se kestäisi, jompikumpi joutuisi tekemään liian suuren kompromissin, joten parempi päästää nyt irti.

Toisten lapset ovat ihania. Toimin mielellään lapsenvahtina jotta vanhemmat saavat omaakin aikaa, minusta tulisi hyvä äitipuoli ja toivon saavani paljon kummilapsia, joille shoppailla muumiastioita ja joita viedä Korkeasaareen. Sen sijaan en halua ottaa koko elämän kestävää vastuuta pienestä viattomasta vauvasta vahvimmalla siteellä minkä ihminen voi toiseen muodostaa. Minun vanhempani eivät osanneet kasvattaa minua, eivätkä heidänkaltaisensa ihmiset missään nimessä ansaitsisi mahdollisuutta lisääntyä, enkä minä ota riskiä että epäonnistuisin itse yhtä täydellisesti ja synnyttäisin lisää lapsia tähän maailmaan, johon edellisilläkin on jo mahtumista.

Tosi hienoa on lukea, että näin moni lapsellinen hyväksyy minut kuitenkin. Minä en ole koskaan ikinä halunnut lapsia ja olen sen myös sanonut, mutta silti kuulen yhtenään kyselyä että millonkas, no millonkas, ja mitä vanhempi sukulainen tietysti sen pahempi. Jotenkin sitä ei vaan vieläkään ole ihan täysi nainen tässä maailmassa ennenkuin on tehnyt osansa lajin säilymisen eteen.

Vierailija
111/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua siis säälittää äitisi ja isäsi. Ja sitä kautta se, että elät. Kyllä olet sairas.

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 16:36"]

[/quote]

Vierailija
112/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on yksi hailee, haluaako joku lapsia tai ei. Ne, jotka hehkuttavat vain oman ratkaisunsa hyvyyttä, ovat puolestaan säälittäviä.

Minä en halua elää ilman lapsiani, mutta sehän on minun ratkaisuni ja maailmani. Miksi edes kysellä tällaisia - mietinpä vaan.

Vierailija
113/247 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina se taas täällä melskaa.

Vierailija
114/247 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut tässä ketjussa sanovat säälivänsä vapaaehtoisesti lapsettomia?

Vierailija
115/247 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:46"]

Tämä ketju ei paljastanut mitään muuta kuin sen, että palstan on vallanneet lapsettomat. Huomaa noista peukutuksista. Kaikki perheelliset on alkaneet siirtymään muille palstoille. Voivat kohta vaihtaa palstan nimenkin, kun ei täällä enää  ole kuin vauvan vihaajia. 

[/quote]

Sama pisti silmään. Sitkeä kymmenhenkinen velajoukko on johdonmukaisesti peukuttanut plussia ja miinuksia. :D

Vierailija
116/247 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää äidit jotka väittää että vasta nyt alkoi elämä ja oikea onni eivätkä vaihtaisi päivääkään pois. Mielestäni on jotenkin ylimielistä ajatella että ilman lapsia ei voi olla onnellinen ja kokonainen. Jotkut äidit kauhistelee miten joku esim katuu lasten hankkimista, mutta minusta se on täysin ymmärrettävää.

Itse aion olla hankimatta ainakaan biologisia lapsia. En halua joutua kokemaan raskautta ja synnytystä. Olen ollut tätä mieltä jo yläasteikäisestä asti. En usko siihen että kaikilla äidin rakkaus syttyy kun saa oman vastasyntyneen syliinsä

Vierailija
117/247 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin ärsyttää kun ihmiset utelee koskas lapsia alkaa tulemaan. Ihan kuin se olisi joku pakko ja velvollisuus.

Vierailija
118/247 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin ärsyttää kun ihmiset utelee koskas lapsia alkaa tulemaan. Ihan kuin se olisi joku pakko ja velvollisuus.

Vierailija
119/247 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse niin rajusta lapsuudenkodista, että ajattelin, että en koskaan voi tarjota lapselle rauhallista ja vakaata äitiä, joten parempi on, etten hanki lapsia. Ja kyllä, terapiassa on tullut käytyä, ja mies on tervepäinen mutta minä siis en. En voi antaa lapselle sellaista taakkaa, että saa hyvin tasapainottoman äidin.

En tuputa mielipidettäni, enkä yleensä kerro näitä perimmäisiä syitä.

Vierailija
120/247 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 18:38"]

Ei ole yksi eikä kaksikaan kertaa, kun ollaan ihan vilpittömällä naamalla kerrottu, että meille ei tule lapsia ikinä, koska meistä elämä tuntuu hyvältä näin. Lisätään, ettemme oikeastaan ymmärrä, miksi kukaan semmoisia edes haluaa. Sitten seuraavan kerran kyseisistä tutuista kuullessa heillä onkin jo kohtalaisen ikäinen lapsi. On suunnilleen laitettu tulemaan heti silloin, kun edellisen kerran tavattiin.

Osa ei ihan oikeasti halua lapsia ikinä, mutta on kyllä mennyt jo uskottavuus heiltäkin näiden joidenkin vuoksi.

Tenttaatko sitten muiden lisääntymisaikeita. Kyllä moni on tyytyväinen sinkku, iloinen lapseton, tyytyväinen vuokralla-asuja, onnellinen puoliso tms. ja tilanne saattaa muuttua. Kyllä, jotkut voivat jopa valehdella ja salaa toivoa muutosta koko ajan. Onko se jotenkin sinulta pois?

Uskon, että pelko siitä ettei lasta tulekaan on usein sen "ollaan tyytyväisiä näin"- vastauksen takana. Ja siis tarkoitan vain heitä, jotka sitten tekevätkin sen pikkuisen vaikka ei muka pitänyt. Ymmärrän sen hyvin, useasti ihmiset ruotivat toisten lapsettomuutta selän takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan