Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnusta: Ärsyttävätkö vapaaehtoisesti lapsettomat sinua?

Vierailija
20.11.2011 |

Kommentit (247)

Vierailija
81/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 07:29"]

Hyvähän se on että luonto estää äidiksi sopimattomien lasten teon. Poistuu kuona-aines geenipoolista.

[/quote]

Ymmärrätkö, että kommenttisi on todella loukkaava niille, jotka eivät saa lapsia vaikka haluaisivatkin?

Ja tiedoksi: mieskin voi olla vapaaehtoisesti lapseton.

Vierailija
82/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:40"]

Hyvähän se on että luonto estää äidiksi sopimattomien lasten teon. Poistuu kuona-aines geenipoolista.

[/quote]

Ymmärrätkö, että kommenttisi on todella loukkaava niille, jotka eivät saa lapsia vaikka haluaisivatkin?

Ja tiedoksi: mieskin voi olla vapaaehtoisesti lapseton.

[/quote]

No tiedän että tämä meni lähes kaikilta ohitse, mutta tarkoitin kuona-ainekselle näitä suureen ääneen "vapaaehtoislapsettomia" jotka haukkuvat lapsia/lapsiperheitä joka käänteessä.

Täällä olevissa kommenteista ei paista läpi mikään muu kuin viha "lapsellisia" kohtaan. Siskonikin on lapseton, ei aio tehdä lapsia. Ja yllätys yllätys: ei vihaa lapsia ja tulee hyvin toimeen niiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 08:03"]

[/quote]

Eli lapsia haluamattomat ihmiset ovat kuona-ainesta. Ja lapsia haluavat ovat kai sitten automaattisesti jotain parempaa, erityistä.

Toivottavasti saat ruman ja jälkeenjääneen lapsen. Velanoidan kirous on oleva kammottava. Muahahahaaa.

[/quote]

Ensimmäiseksi luet ylläolevan viestin ja toisekseen: kolme lasta, ei vajukkeja. Kaikki fiksumpia kuin vanhempansa ;)

Vierailija
84/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 08:10"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 01:23"]

En ymmärrä myöskään sitä, miten lapsettomuus voi olla jollekin "tärkeä osa identiteettiä". Mitä järkeä on rakentaa identiteettinsä jonkin sellaisen asian ympärille, jota ei ole? Siis olemattoman ympärille.

[/quote]

Voit ihan vapaasti olla tajuamatta. Siitä on tuskin kellekään mitään haittaa. Mutta vertailun vuoksi huomautettakoon, että esimerkiksi moni kasvissyöjä pitää itsessään oleellisena sitä piirrettä, ettei syö lihaa. Sen voi sanoa olevan oleellinen osa kasvissyöjän identiteettiä samoista syistä kuin lapsettomuus voi olla tärkeä osa vapaaehtoisesti lapsettoman identiteettiä.

[/quote]

Mitäs mä sanoin kasvissyöjistä aikaisemmin? ;)

Vitsi tähän väliin: mistä tunnistaa grillijuhlissa kasvissyöjän?

Vierailija
85/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tietenkään, miksi ärsyttäisivät? Ihmiset massana eivät yleensäkään ärsytä minua, kyse on aina henkilöstä. Inhoan vela-työkaveriani, koaka hän on yksinkertainen ja ärsyttävä, stereotypioita viljelevä lastenvihaaja. Tunnen kuitenkin myös todella ihania ihmisiä, jotka myös ovat veloja. Täysin riippuu persoonasta siis. Inhoan tasapuolisuuden nimissä myös paria sellaista työkaveria joilla on lapsia...:-)

Vierailija
86/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:55"]

[/quote]

Eli lapsia haluamattomat ihmiset ovat kuona-ainesta. Ja lapsia haluavat ovat kai sitten automaattisesti jotain parempaa, erityistä.

Toivottavasti saat ruman ja jälkeenjääneen lapsen. Velanoidan kirous on oleva kammottava. Muahahahaaa.

[/quote]

Ensimmäiseksi luet ylläolevan viestin ja toisekseen: kolme lasta, ei vajukkeja. Kaikki fiksumpia kuin vanhempansa ;)

[/quote]

Ei kannata vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa! He eivät ole vielä löytäneet vauvapalstaa.

Vierailija
87/247 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei kannata vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa! He eivät ole vielä löytäneet vauvapalstaa.

[/quote]

Totta. Nyt alkoi pelottamaan. Toivottavasti vapaa internetti sensuroidaan pois lähivuosina. :D

Vierailija
88/247 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä normi elämässä, täällä palstalla kyllä.
Hyvän ystäväni (ei niin vapaaehtoinen) käytös joskus ärsyttää. Tapaamisiin tullaan myöhässä, vaikka minulla pieni vauva joka helposti ärtyy ja olen laskenut tarkkaan, että tunnin nukkuu ja max tunnin jaksaa olla hereillä ja hyvällä tuulella.Kun toinen myöhästyy 1/2 tuntia niin siinä menettää paljon rauhallista aikaa.

Vierailija
89/247 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku on VAPAAEHTOISESTI jotain, niin miksi sen pitäisi ärsyttää ketään, oma valintahan se on? Toki ne ääritapaukset varmaan ärsyttää, jotka yrittää tyrkyttää omaa elämäntapaansa, mutta kyllähän lapsettomiltakin aina kysytään että koskas lapsia aiot tehdä. Edes kysymättä onko halua tai ei. Niin kai se ääliömäinen käyttäytyminen täytyy kestää myös toiseen suuntaan=D

Vierailija
90/247 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ollut vapaaehtoisesti lapseton.

Miksi pitäisi lapsia tehdä vaikka ei halua.

Mielestäni on jokaisen oma asia haluaako tehdä lapsia vai ei, tsi missä iässä niitä lapsia tekee.

t. äidiksi 31-vuotiaana

Vierailija
91/247 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla minua saattaisi ärsyttää kiivaasti oma ideologiaansa esille tuova äiti, homoseksuaali, vasemmistolainen, tms.

Ainoa Vapaaehtoisesti lapseton (sana jonka olen oppinut AV:lla) on siskoni. Oli seurustellut jo useamman vuoden tulevan miehensä kanssa, tiesivät etteivät halunneet lapsia (juurikin sellaista kontrollifriikkiyttä tms.) ja menivät naimisiin. Olivat 30+ ja kertoivat sitten useammalle sielläkin. Ehkä juuri joku av:läinen kokee sen numeron tekemiseksi, mutta juurikin halusivat etei niitä vauvauteluita olisi tullut tätä kymmentä vuotta turhaan.

Kummitätinä siskoni on ollut hyvä vauva-ajan jälkeen. Siihen vaippa- ja syöttörumbaan ei koskaan suostunut ;)

Vierailija
92/247 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pari vanhaa kaveria ärsyttää, kun 20v olivat hyvin jyrkkiä asenteella ei kiitos meille koskaan ja mollasivat lapsiperheitä tai lapsia. Toinen hankki sitten itse lapsen 41v:na. Toinen jatkaa vaanhalla linjalla..

Vierailija
93/247 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on 5 pariskuntaa, joilla ei ole lapsia. Ei mulla ole millään pokkaa udella, ovatko vapaaehtoisesti vai tahtomattaan lapsettomia. Ja läheisiä ystäviä ollaan.

Harvoin on viittä lapsetonta pariskuntaa siinä lähellä 40v ikää, mihin mennessä lapset pääsääntöisesti hankittu.

Eli tuskin aina kannattaakaan kysyä. Ehkä joillain vaikeuksia saada lasta, jotkut lykänneet lastenhankintaa, joku ei ehkä koskaan aio hankkia jne. Mutta ainakin meillä _läheiset_ ystävät näistäkin puhuvat ;)

Vierailija
94/247 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ärsyttää ihmiset, jotka eivät tunnista omia voimavarojaan eivätkä osaa yhtään ajatella asioita ennakkoon! Eli, itketään sitä kun on niin raskasta kun on niin monta lasta ja ukko vaan menee omia menojaan ja on henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen ja rahatkaan ei riitä! Näissä "aikuisissa" ärsyttää eniten se, että lapset sitten jäävät heitteille, kun ei ole voimavaroja pitää edes perusjutuista kiinni!

Vierailija
95/247 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua ärsyttäisi muiden ihmisten valinnat?

Vierailija
96/247 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas varmaan provo. Ei kukaan voi tosissaan noin tyhmiä kysyä.

Vierailija
97/247 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS velaa tuntuu ärsyttävän lapsiperheiden valinnat ja heillä on mielestään oikeus arvostella näitä vanhempia tyhmiksi, itsekkäiksi, epätoivoisiksi laumasieluiksi jne.

Tälläistäkin olen nimittäin kohdannut.

Toinen mikä vähän kirpaisee on vela-kaverin katoaminen elämästä kun itse on hankkinut niitä lapsia. Kyllä minussa olisi vieläkin muita puolia kuin se pelkkä lapsistaan jauhava äiti, mutta velalle se ei näköjään kelpaa.

Mielestäni jokaisella on oikeus tehdä omat valintansa ja olisi aika hienoa pyrkiä sietämään erilaisia elämäntapoja ja ratkaisuja, ihan oman itsensä kasvun kannalta.

Vierailija
98/247 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse muiden ihmisten elämän valinnat. Ainoastaan omat valinnat voi aiheuttaa närää ja jos jonkun toisen ihmisen valinnat vaikuttavat omaan elämään.

Vierailija
99/247 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He nimittäin ovat olleet fiksumpia kuin minä. Ärsyttäähän se tajuta että itse olis voinut toimia yhtä fiksusti, mutta kun on tyhmä niin mokasi.

Ai, en oo ainut joka ajattelee näin. Nyt 4 kk vanhan pojan yksinhuoltajana muistan kyllä kertoa ystävilleni, että älkää ikinä hommatko lasta. Vie vaan pariskunnan yhteisen ajan ja lopulta tulee ero ja sit äiti joutuu yksin kasvattamaan lasta.

Metrin välimatka vastakkaiseen sukupuoleen niin kauan kun on mahdollista lisääntyä, niin ei tule ikäviä onnettomuuksia jotka pilais loppuelämän.

Vierailija
100/247 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni ei ole kuin yksi avoimesti velaksi tunnustautunut. Tätä ihmistä ja hänen päätöstään arvostan todella paljon, koska hänen perusteensa on se, ettei halua tehdä lapsia jo ylikansoitettuun maailmaan. Itse en samaan pystynyt, vaan lapsia oli pakko saada ihan itsekkäistä syistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi