Tunnusta: Ärsyttävätkö vapaaehtoisesti lapsettomat sinua?
Kommentit (247)
Mulle on aina ollut selvää, ettei äitiys ole mua varten, mutta pohdiskelevana tyyppinä olen ajatellut asiaa paljon myös järjellä. Siksi joskus kyllä jotkut nuoret, alle 25-vuotiaat ärsyttää, kun huomaa niiden puheista, ettei ne ole oikeasti pohtineet asiaa, sekoittavat sen, etteivät juuri nyt halua siihen, etteivät koskaan haluaisi. Pidän myös lapsia ilman perusteellista harkintaa hankkineita vähän pelottavina: miten voi tehdä niin ison ratkaisun miettimättä, sopiiko se oikeasti itselle? Korjatkaa jos olen väärässä, toivon olevani: useimmat hankkii lapsia ihan vaan koska huvittaa, syvemmin harkitsematta...
Taisit unohtaa joukosta tärkeimmän velatyypin. Ne, jotka eivät halua lapsia ja ovat onnellisia lapsettomuudestaan.
Ei ärsytä! Vapaaehtoisesti kotiäidit ärsyttää kylläkin...
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:37"]
Olen itse niin rajusta lapsuudenkodista, että ajattelin, että en koskaan voi tarjota lapselle rauhallista ja vakaata äitiä, joten parempi on, etten hanki lapsia. Ja kyllä, terapiassa on tullut käytyä, ja mies on tervepäinen mutta minä siis en. En voi antaa lapselle sellaista taakkaa, että saa hyvin tasapainottoman äidin.
En tuputa mielipidettäni, enkä yleensä kerro näitä perimmäisiä syitä.
[/quote]
Vähän sama homma täällä. En usko että minusta tulisi hyvää äitiä näillä rahkeilla mitä itse sain. Lisäksi, ehkäpä luonnonvalintaan uskominen on tässä tosiaankin paikkansa pitävä. En ole ikinä 30 vuoden aikana kokenut tarvetta hankkia lapsia tai olla äiti. Sutta ja sekundaahan siitä tulisi jos toimisin tätä luontoani/luonnettani vastaan :D
En jaksa lukea koko ketjua, vastaan vain kysymykseen.
Eivät ärsytä.
Tämä ketju ei paljastanut mitään muuta kuin sen, että palstan on vallanneet lapsettomat. Huomaa noista peukutuksista. Kaikki perheelliset on alkaneet siirtymään muille palstoille. Voivat kohta vaihtaa palstan nimenkin, kun ei täällä enää ole kuin vauvan vihaajia.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 18:27"]
Kissanpaskoista sen verran, että meillä on kaksi kissaa jotka kumpikin käyvät laatikolla kakkosella kerran vuorokaudessa. Siinä vaiheessa kun minä menen laatikon putsaamaan (eli joka ilta), on nämä kaksi kakkakikkaretta kuivuneet kivikoviksi haisemattomiksi peukalonpään kokoisiksi paakuiksi, jotka on siisti napata lapiolla muivipussiin. Siinä ei tarvitse sinappivellin ja vesihanan kanssa pelleillä. Kerta vuorokaudessa riittää ja silloinkin tuotos on jos helposti käsiteltävässä muodossa.
[/quote]
eikä oman vauvan kakka haise. Niin hullulta kun se kuulostaakin.
Periaatteessa eivät, paitsi jos tuo vela-jutty on heille kuin uskonto.
Periaatteessa eivät, paitsi jos tuo vela-jutty on heille kuin uskonto.
Ärsyttävät, jos ovat ärsyttäviä. Samoin kuin muutkin velat. Se, että täällä on vitun idiootteja veloja ryhmärunkkaamassa toisten "raskas perhe-elämä"-jutuille, ei tarkoita kaikkien velojen olevan sellaisia.
Tämähän on ihan täysi velojen mesta nykyään, tsiigatkaa peukkuja. Hohhoijjaa
Tämähän on ihan täysi velojen mesta nykyään, tsiigatkaa peukkuja. Hohhoijjaa
Vapaaehtoinen lapsettomuus on yksi harvoja aidosti luonnottomia asioita maailmassa, kun hieman tarkemmin ajattelee.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 11:23"]
Ei se vapaaehtoinen lapsettomuus. Mutta täytyy sanoa, että joidenkin tyyppien "miehet on niin ihania isäksi pakotettuja raukkoja ja kaikki äidit ylipainoisia kasvastustaidottomia hirviöitä" -asenne on huvittava, ei niinkään ärsyttävä. Tuon toitottaminen toisinaan ärsyttää.
[/quote]
Noh, toteutuessaan tuo on valitettavasti se yhdistelmä, jolla tuppaa tulemaan tiedät kyllä mitä. Ymmärrän pienen ennakkoasenteen asian suhteen, mutta en epäkohteliasta ja paisuttelevaa vauhkoamista.
Ihmiset on parissakymmenessä vuodessa kaiken kaikkiaan muuttuneet ärsyttävämmiksi egoisteiksi. Ilmapallofaijasta aatteensa paremmuutta toitottavaan velaan.
No, vanhemmat ovat toitottaneet aatteensa paremmuutta ainakin viimeiset 80 vuotta, joten veloilla on kyllä vielä matkaa samaan.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 16:30"]
Nyt mä tajusin tän jutun nämä kaikki viestit luettuani! Lapsettomuuspäätös, siinä missä muukin lapsettomuus, on mahdollisesti pelkkää luonnonvalintaa. Eli evoluutio ja luonto varmistavat, etteivät sellaisten yksilöiden, jotka esim. vertaavat ihmislapsia kissoihin, ja joiden mielestä hetkittäinen kakanhaju on liian iso hinta uudesta perheenjäsenestä, geenit jatka elämää tällä planeetalla. Mä en vain aiemmin ole huomannut tätä luonnonvalinta-aspektia tässä vapaaehtoisesti lapsettomuudessa, olen pohtinut sitä vain fyysisen lapsettomuuden kohdalla. Nyt tämä tuntuu harvinaisen selvältä. Luonto aina voittaa :)
[/quote]
Minä tajusin tuon jo 9-vuotiaana, mutta olenkin Kummeli-hahmo.
Eivät ärsytä yhtään. Enemmän mua ärsyttää ne 7 lapsen äidit, jotka hehkuttaa kuinka ihanaa tämä on ja elämän parasta aikaa jne, kun kuitenkin samalla näkee että hekin kärsivät kun yhtä vessareissua ei saa rauhassa tehdä ilman että joku hakkaa ovea ja huutaa tai on sillä välin piirrellyt tussilla seinään.
Ja mulla on siis itsellä 3. lapsi tulossa. Näen molemmissa ratkaisuissa puolensa. Mä asennoindun niin että molemmissa valinnoissa on miinuksensa ja plussansa, ei voi hehkuttaa vain toisen valinnan paremmuutta ja autuutta, vaan molemmissa on oikesti kaksi puolta. On totta että vela voi katua valintaansa vanhetessaan mutta aivan yhtä hyvin lapsia hankkineetkin voivat katua valintaansa. Vaikka pikkulapset ovat työläitä, ikävä kyllä ne oikeat isot murheet ovat usein vasta edessäpäin aikuistuvien ja aikuisten lasten kanssa.
en ole lukenut ketjua. voin kuvitella etta kiivas keskustelu kay. vastaus: EN OLE, mutta minulla on vain yksi lapsi, 11v. ilman hanta en olisi mitaan! minua taas suunnattomasti arsyttaa jutut aideilta jotka ovat onnenhuumassa kiivassa tahdissa tehneet 3 lasta ja sitten tajuavat etteivat halua yhtaan ja mieskaan ei halua. LAPSI PARAT! yksi lapsi on se juuri oikea lapsimaara jossa saat olla aiti ja rakastaa niin etta sydan pakahtuu ja saat ne kaikki aitiyden hyva osat mutten mitaan pahoja.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2013 klo 10:17"]
Ihailin pikkutyttönä nimenomaan näitä lapsettomia naisia ja halusin tulla samanlaiseksi. Verrattuna lapsiperheellisiin naisiin lapsettomilla näytti olevan enemmän älyllistä elämää, liikkuvuutta, vapautta, kaiken kaikkiaan monitahoisempi elämä.
[/quote]
Vanhempiemme ja isovanhempiemme sukupolvella asia vielä olikin näin, onneksi nykynaiset ovat äidiksi tultuaan paremmassa asemassa kuin menneet sukupolvet, ihan jo johtuen esim. muuttuneesta isyydestä.