Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako ketään muuta olla yksin kotona?

Vierailija
31.10.2011 |

Mua pelottaa ja tää on jo hieman ongelma, koska mies reissaa työkseen paljon. Sitten jos lapsi on kotona, en pelkää, mutta jos joudun olemaan ihan yksin, pelottaa. En edes tiedä, mitä pelkään. Joku aika sitten ystävälläni, joka asuu lähellä meitä, kävi yöllä murtovarkaita. Tämän jälkeen aloin pelätä enemmän kuin aikaisemmin. Asumme omakotitalossa todella rauhallisella alueella. Silloin kun asuimme kerrostalossa, tätä ongelmaa ei ollut. Miten voisin päästä pelostani eroon?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hälytysjärjestelmä, jonka saa päälle niin, että sisällä voi liikkua ilman hälytystä, mutta oven aukaisu aiheuttaa hälytyksen

Kummasti rauhoittaa.

Samoin, eli suosittelen hankkimaan hälytysjärjestelmän. :)

Toimii varmaan jos asuu jossain ihmisten ilmoilla. Tänne maalle poliisinkin tulo saattaa kestää tunnin. En usko Verisuren saapuvan yhtään nopeampaa.

Vierailija
62/91 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa pesismaila.Ostin sen kun paikallinen vähemmistö porukka uhkaili mua ja mun henkeä.Ei pelota enää:)

Tehoaako enemmistöporukoihinkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskalla hankki pesismailaa.

Varmaan löisin päällekarkaajaa täysillä päähän ja tappaisin sen.

ex-pesäpalloilija

Vierailija
64/91 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin asua sinkkuna vuokrakämpässä,asunto oli maantasalla. Parvekkeella matalat kaiteet. Pari kertaa ikkunat hajoitettiin ja parvekkeelta varastettiin kukat sekä tuulettumassa olleet vaatteet. Meinasin tulla hulluksi kyseisessä asunnossa. Kun sain ostettua oman asunnon, osaketalosta, kerroksesta 5, tuntui kuin olisin tullut paratiisiin. Ei tarvinnut pelätä, sai nukkua parvekkeen ovi auki ja ei tarvinnut verhoja vetää kiinni jatkuvasti. Saa nukkua rauhassa ja pelkäämättä. Koti.

Vierailija
65/91 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yöllä,nukun yövalo päällä ja turvaketju ovessa.

Vierailija
66/91 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsin asua sinkkuna vuokrakämpässä,asunto oli maantasalla. Parvekkeella matalat kaiteet. Pari kertaa ikkunat hajoitettiin ja parvekkeelta varastettiin kukat sekä tuulettumassa olleet vaatteet. Meinasin tulla hulluksi kyseisessä asunnossa. Kun sain ostettua oman asunnon, osaketalosta, kerroksesta 5, tuntui kuin olisin tullut paratiisiin. Ei tarvinnut pelätä, sai nukkua parvekkeen ovi auki ja ei tarvinnut verhoja vetää kiinni jatkuvasti. Saa nukkua rauhassa ja pelkäämättä. Koti.

Voisi olla omasta näppiksestäni tämä. Asuin vuokra-asunnossa, pelkäsin jatkuvasti. Alin kerros, pimeä, ankea ns. parveke. Kävelykatu parvekkeen edessä, jatkuvaa meteliä. Vihdoin sain asunnon kerroksesta 4. Tuntuu luksukselta, kun ei tarvitse verhoja laittaa eteen, saa elää pelkäämättä,että joku hyppää parvekkeelle.

.

Vierailija
67/91 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on susikoira ja se syö kyllä ensimmäisen sisääntulijan.

Vierailija
68/91 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään kovin kivalta tunnu jos koira alkaa yöllä murista. Omani katseli ikkunasta muristen ulos pimeyteen

Vierailija
69/91 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla mies tietää vallan hyvin, että pelkään pimeää ja yksinäisyyttä ja "vitsikästä" säikyttelyä, eikä minua turhaan piinata sen takia. JOudun valitsemaan elokuvanikin sen mukaan, etten säiky liikaa, mies tietää myös tämän. Hän naurahtelee joskus vähän, mutta ei nolaa minua.

Joku esitti teorian liian varhain yksin kotiin jättämisestä. Minä olin 14v kun nukuin yksin kotona ekaa kertaa. 12-vuotiaana olin kesäleirillä ja se oli ihan liian varhain, pelkäsin koko ajan olla pois kotoa.

Enemmänkin niin, että liian myöhään yksin kuin varhain. Mä olen ollut ensimmäisiä öitä täysin yksin varmaan 8-vuotiaana (liian aikaisin kyllä) kun äiti oli yötöissä. Yötyöt kyllä piti lopettaa, kun soittelin äidille töihin itkien kun pelotti. Muistan että oli tosi vilkas mielikuvitus ja olin tulla hulluksi, kun pelkäsin aaveita jne. ja tuntui kuin se pelko olisi saanut näkemäänkin sellaisia.

Nykyään ei kyllä pelota yhtään, kai se johtuu siitä että ne pelot on jo kohdattu ja käsitelty. Asun kyllä kerrostalossa, jossain syrjäisessä omakotitalossa voisi taas kuumotella.

Vierailija
70/91 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelotti silloin, kun asuin luhtitalon ensimmäisessä kerroksessa levottomassa talonyhtiössä, toisessa rapussa tehtiin ilm. nappikauppaa ja alkoholisteja sekä mustalaisiakin löytyi. Ovella käytiin möykkäämässä keskellä yötä, ikkunoihin koputeltiin, takapihalla hiiviskeltiin.  Minulta vietiin pihalta röökiaski,  lyhty ja tuulettumassa ollut takki!  Viimeinen pisara oli kun keittiön ikkunasta tuli läpi verinen jätkä, joka ei uskonut olevansa väärässä kämpässä .

Vierailija
71/91 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään jos olen yötä yksin tai lasten kanssa. lapset ovat alle kouluikäisiä. Pelkään että joku murtautuu yöllä meille. Ja kesällä pelkään öisin enemmän, vaikka on valosampaa. Kun ajattelen että kesäöinä ulkona liikkuu enemmän hulluja, kuin pimeinä ja kylminä talviöinä. Pidän yöllä eteisessä ja jossain toisessa huoneessa valoa päällä, jos mies ei ole kotona.

Vierailija
72/91 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei enää pelota, kun telkkariluvan tarkastajat lopettivat käyntinsä ja ulosottomiehetkin ovat jo niin tuttuja, että käyvät vain päiväsaikaan.

Vierailija
73/91 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hälytysjärjestelmä, jonka saa päälle niin, että sisällä voi liikkua ilman hälytystä, mutta oven aukaisu aiheuttaa hälytyksen

Kummasti rauhoittaa.

Samoin, eli suosittelen hankkimaan hälytysjärjestelmän. :)

Toimii varmaan jos asuu jossain ihmisten ilmoilla. Tänne maalle poliisinkin tulo saattaa kestää tunnin. En usko Verisuren saapuvan yhtään nopeampaa.

No mutta ainakin itse heräät varmasti siihen. Ja ehkä varaskin pelästyy.

Vierailija
74/91 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota koira

Vierailija
75/91 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pelkään nukkua yksin isossa omakotitalossa. Kerrostalossa on sellaista jotakin turvallisuuden tuntua.

Vierailija
76/91 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi asumaan yksin omakotitalossa. Yöt jotenkin vähän aina pelottaa kun olen yöpynyt yksin. päädyn vain kuuntelemaan jokaista raksahdusta nurkissa kunnes olen niin väsynyt että nukahdan. En sitten tiedä tottuisiko siihen ajan kanssa ja olisiko rivitalokin yhtä paha. Jotain turvattomuutta siinä isossa tilassa yksin nukkumisessa ja maantasolla olemisessa vain on. tiedän että ei siinä ole mitään järkeä. tunnen vain niin.

Vierailija
77/91 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tässä viime aikoina harkinnut rivariin muuttamista, mutta epäröin juuri tuon turvattomuuden tunteen kanssa. Lapsena asuin paritalossa enkä pelännyt, mutta kun olin teini-ikäinen, joku tuntematon juoppo nainen hajotti lasisen etuovemme yöllä. Sen  jälkeen olen ollut tyytyväinen kerrostaloasuja (ylin kerros).

Vierailija
78/91 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ahdistaa. Lapsi ei asu mun kanssa. Ei ole miestä.

Vierailija
79/91 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekään jotain yliluonnollista tapahtuvaksi tai unihalvausta. Tarumat jäänyt kauhuleffoista jo nuorena. Olen kuitenkin ihan täyspäinen ja ikääkin on jo reippaasti.

Vierailija
80/91 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa nyt hyvät ihmiset hälytyslaitteistot. Verisure on ainakin ihan loistovalinta. Yöllä kuorisuojaus päälle ja kaikkiin oviin tärinäilmaisimet, jolloin hälytys laukeaa heti kun joku ovea edes yrittää avata. Mulla ainakin levollinen olo kun tietää että kukaan ei sisälle huomaamatta tule. 

Ja hätänappia painaa jos joku sisälle yrittää tunkea. 

Lisäksi meillä on kaksi isoa koiraa, jotka haukkuvat kyllä jos joku vaikka terassilla hiippailee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä