Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KIEHUN! Mies ei aio hakea lastamme pk:sta aikaisin vaikka tekee lyhyttä päivää

Vierailija
04.10.2011 |

Olen ilmeisesti vaan olettanut asioita, tai sitten mies ei ole tajunnut kunnolla mitä ollaan puhuttu, koska mielestäni tästä on kyllä tosiaankin puhuttu. Lapsemme menee vähän alle 2-vuotiaana päivähoitoon, ja olen ollut huojentunut siitä, että ainakaan hoitopäivät eivät pienellä veny kohtuuttoman pitkäksi koska mies pääsee töistä aina viimeistään klo 15, usein jo aikaisemmin. Itse pääsen aikaisintaan klo 16.30 ja työmatkan takia olen kotona aikaisintaan klo 17, todnäk vasta myöhemmin lähempänä klo 18. No mitäs sanoo mies NYT, kun se saatanan pk-hakemus on jo aikaa sitten lähetetty hoitopäivän pituuksineen ymsyms. (yhdessä täytettiin!!!) ja todellisuus on käsillä: hän EI AIO hakea lasta heti töistä tultuaan, vaan haluaa käydä menoillaan töiden jälkeen / käydä salilla / lenkillä / nukkua päikkärit / rentoutua jne mitä helvetin idiootin asioita se tuossa äsken listasikaan. Siis ei ole totta!!!

Mitä mä teen - en todellakaan halua että noin pieni on "turhaan" hoidossa yhtään enempää kuin välttämätöntä ja olen kuvitellut että miehen työn luonne mahdollistaa sen, mutta nyt mies pistikin tällaisen yllärin. Olen ihan raivona ja suunnattoman pettynyt.

Miten mä perustelen tuolle, että plusmiinus 2-vuotiaalle ei todellakaan ole mitään etua siitä, että häntä säilötään hoidossa yhtään kauempaa kuin on välttämätöntä?? Mies kuvittelee jotenkin, että pk on joku ihana onnela, mikä ei mitenkään rasita lasta. Itse olen ihan hajalla lapsen hoitoon menosta, mutta lyhyehköt hoitopäivät ovat vähän tyynnyttäneet mieltäni. Nyt meni sekin vähä.

Jos en saa tuon päätä käännettyä, niin mun on varmaan pakko lyhentää työpäiviä itse yhden kokonaisen hoitovapaapäivän lisäksi, vaikka palkka putoaa sitten niin pieneksi, että alkaa olla siinä ja siinä kannattaako sinne töihin mennä lainkaan.

Voi helvetti oikeasti.

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoni sinulle, jätä punttisali, kunnes lapsesi on koulussa.

Sitten sinulla on aikaa toteuttaa saliharjoitusta. Tämä selvä?

Toki voit jatkaa kusipäistä elämäntyyliäsi ja kääntää selkäsi suvullesi ja perheellesi. Jos viesti meni perille niin riittää, kun toistat "tämä selvä". Tämä selvä?

T: N43

Kiitos neuvoista. Jätän työni ja makaan kotona siihen asti kunnes lapsi aloittaa koulun.

Jokainen poliisi, palomies, ensihoitaja, sairaankuljettaja ym työssään kuntoa tarvitseva jättää työnsä kunnes jokainen lapsi on koulussa.

Vierailija
62/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon työssäkäyvä mies, treenaa jotta pysyy timmissä kunnossa ja huolehtii perheestä. Laita jakoon vaan, ehköhän löydy hyvin nopeasti uusi nainen joka osaa arvostaa hyvää miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorsalampiesimerkki oli kyllä aivan perseestä.

Melkoisen huono asenne tällä sorsapuisto on perseestä kommentoijalla.

Onhan tuollainen sinänsä mukavaa, jos työ ei vaadi sitä lihaskuntoa. Jos vaatii, niin tuo ei yksinkertaisesti riitä. En jaksa vääntää enempää tästä.

t. asennevammainen

Vierailija
64/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon työssäkäyvä mies, treenaa jotta pysyy timmissä kunnossa ja huolehtii perheestä. Laita jakoon vaan, ehköhän löydy hyvin nopeasti uusi nainen joka osaa arvostaa hyvää miestä.

Mies tekee lyhennettyä työaikaa ja silti tarvitsee tuntitolkulla omaa aikaa jaksaakseen. Tuskin on ruoka valmiina naisen tullessa kotiin lapsen kanssa.

Vierailija
65/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syksyllä ja kesälläkin, kun emme olleet mökillä.

Menimme jalkapallokentälle potkimaan palloa.

Kenttää kiertää juoksurata. Mies juoksee cooperia varten.

En nyt muista monestiko juoksi cooperin, varmasti noin 5x ja piti noin 10 min väliajan seuraavaa juoksua varten.

Minäkin kokeilin juosta, muttei polvi kestä enää :( Jos ei pidempiä matkoja juokse niin tuollainen kokoperheen pallopeli kyllä toimii mainiosti etenkin, jos säitä pitelee :)

Mies tuli aina juoksunsa jälkeen pelaamaan palloa meidän kanssa ja valmistautui uuteen juoksuun.

Vierailija
66/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minäkin arvostasin moista paskapäätä, joka tajuaa häipyä silmistä sinne salille. Pysyisikin poissa koko päivän ja viikon.

Vierailija
67/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syksyllä ja kesälläkin, kun emme olleet mökillä.

Menimme jalkapallokentälle potkimaan palloa.

Kenttää kiertää juoksurata. Mies juoksee cooperia varten.

En nyt muista monestiko juoksi cooperin, varmasti noin 5x ja piti noin 10 min väliajan seuraavaa juoksua varten.

Minäkin kokeilin juosta, muttei polvi kestä enää :( Jos ei pidempiä matkoja juokse niin tuollainen kokoperheen pallopeli kyllä toimii mainiosti etenkin, jos säitä pitelee :)

Mies tuli aina juoksunsa jälkeen pelaamaan palloa meidän kanssa ja valmistautui uuteen juoksuun.

Ei lihaskuntoa ollenkaan?

Vierailija
68/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskapuhetta että työ vaatii punttisalia. Se on paskapuhetta.

t: asiantuntija tällä saralla

Vierailija
69/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testataanko muuta kuin cooper?

Mies vetää leukoja 26kpl, 11kg taapero roikkuu jaloissa niin saa 15kpl. Aika kova lihakunto vaikkei käy edes salilla säännöllisesti. Enemmän tekee lihaskuntoliikkeitä heti lenkkeilyn perään säästääkseen aikaa perheelleen.

Huomauttaisin tähän että leuanvedolle vaadittu raja on 14kpl.

Vierailija
70/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testataanko muuta kuin cooper?

Mies vetää leukoja 26kpl, 11kg taapero roikkuu jaloissa niin saa 15kpl. Aika kova lihakunto vaikkei käy edes salilla säännöllisesti. Enemmän tekee lihaskuntoliikkeitä heti lenkkeilyn perään säästääkseen aikaa perheelleen.

Huomauttaisin tähän että leuanvedolle vaadittu raja on 14kpl.

Olen monesti mainostanut vetäväni yli 30 leukaa. Aina on naureskeltu suoritukselle. Vetäsin äsken lämpimikseni tasan 33 puhdasta suoritusta. Alan tulla vanhaksi. Meidän perheessä taapero saa vetää itse leukansa.

T: N43

Vierailija
71/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä huolta, että saat ekana. Sitten lopetat koko touhun ja kerrot miehelle, että voi voi, sinä kun olet päättänyt rentoutua tässä työpäivän päätteeksi, joten sinulla ei ole aikaa seksille.

Vierailija
72/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei lainkaan kykene ymmärtämään hoitopäivän pituuden merkitystä lapselle. Kurjaa ettei mies tajua. Olisin itsekin pettynyt.

Vierailija
73/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän jaksaa paremmin olla 2-vuotiaanne kanssa, kun saa ensin hetken hengähtää.

Mulle tulee tuosta viestistäsi se tunne, että sulla on kova syyllisyys lapsen tarhaanlaitosta. Mielestäni tunti sinne tai tänne ei vahingoita lasta. On parempi että häntä on tarhasta hakemassa hetken levännyt isä kuin väsynyt ja ärsyyntynyt suoraan töistä tuleva.

Ymmärrän kyllä suuttumuksesi jos te olitte sopineet noin, eikä mies pidä siitä kiinni.

Vierailija
74/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität miehelle, että vapaa-ajan viettäminen hoitoaikana on päiväkodin säännöissä kielletty. Ainakin meillä lukee kaikissa papereissa ja ohjeissa, että päivähoito on tarkoitettu vain vanhempien työpäivän ajaksi. Järkkää tapaaminen päiväkodille, ja anna päiväkodin työntekijöiden selittää asia tiukkaan sävyyn miehellesi. Mihinkään salille ei tosiaankaan ole asiaa, jos pieni lapsi on hoidossa.

Vierailija
75/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska päivähoitohakemuskset on jätetty.

Miehet harvoin ymmärtävät näiden päälle mitään, mutta auktoriteettien päälle ymmärtävät..

Vierailija
76/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos hän haluaa hiukan hengähtää.

Menette kuitenkin samaan aikaan nukkumaan varmaan iltaisin, ja hän joutuu herämään varmaan ennen kuutta, sinä myöhemmin.

Miksi ihmeessä ei saisi olla tuntia tai kahta omaa aikaa? Ei perhe-elämä ole mikään vankila.

Vierailija
77/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität miehelle, että vapaa-ajan viettäminen hoitoaikana on päiväkodin säännöissä kielletty. Ainakin meillä lukee kaikissa papereissa ja ohjeissa, että päivähoito on tarkoitettu vain vanhempien työpäivän ajaksi. Mihinkään salille ei tosiaankaan ole asiaa, jos pieni lapsi on hoidossa.

Vierailija
78/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei ole kauan.

Vierailija
79/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies on vain noin saakelin yksinkertainen, ettei ole tullut ajatelleeksi pitkän hoitopäivän vaikutusta. Vetoa vaikka rahaan- että joutuisit sitten lyhentämään päivää ja palkka entisestään pienenisi.

Vierailija
80/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään sääntöjä ole eikä siellä kysytä poikkesinko jossain töiden jälkeen ennenkuin hain lapsen. Menen itse aamuisin seitsemäksi töihin ja pääsen kolmelta, mutta lapsen haen joskus vasta neljältä. Silloinkin usein vastustelee kotiinlähtöä, kun haluaisi vielä jatkaa leikkejä.