Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KIEHUN! Mies ei aio hakea lastamme pk:sta aikaisin vaikka tekee lyhyttä päivää

Vierailija
04.10.2011 |

Olen ilmeisesti vaan olettanut asioita, tai sitten mies ei ole tajunnut kunnolla mitä ollaan puhuttu, koska mielestäni tästä on kyllä tosiaankin puhuttu. Lapsemme menee vähän alle 2-vuotiaana päivähoitoon, ja olen ollut huojentunut siitä, että ainakaan hoitopäivät eivät pienellä veny kohtuuttoman pitkäksi koska mies pääsee töistä aina viimeistään klo 15, usein jo aikaisemmin. Itse pääsen aikaisintaan klo 16.30 ja työmatkan takia olen kotona aikaisintaan klo 17, todnäk vasta myöhemmin lähempänä klo 18. No mitäs sanoo mies NYT, kun se saatanan pk-hakemus on jo aikaa sitten lähetetty hoitopäivän pituuksineen ymsyms. (yhdessä täytettiin!!!) ja todellisuus on käsillä: hän EI AIO hakea lasta heti töistä tultuaan, vaan haluaa käydä menoillaan töiden jälkeen / käydä salilla / lenkillä / nukkua päikkärit / rentoutua jne mitä helvetin idiootin asioita se tuossa äsken listasikaan. Siis ei ole totta!!!

Mitä mä teen - en todellakaan halua että noin pieni on "turhaan" hoidossa yhtään enempää kuin välttämätöntä ja olen kuvitellut että miehen työn luonne mahdollistaa sen, mutta nyt mies pistikin tällaisen yllärin. Olen ihan raivona ja suunnattoman pettynyt.

Miten mä perustelen tuolle, että plusmiinus 2-vuotiaalle ei todellakaan ole mitään etua siitä, että häntä säilötään hoidossa yhtään kauempaa kuin on välttämätöntä?? Mies kuvittelee jotenkin, että pk on joku ihana onnela, mikä ei mitenkään rasita lasta. Itse olen ihan hajalla lapsen hoitoon menosta, mutta lyhyehköt hoitopäivät ovat vähän tyynnyttäneet mieltäni. Nyt meni sekin vähä.

Jos en saa tuon päätä käännettyä, niin mun on varmaan pakko lyhentää työpäiviä itse yhden kokonaisen hoitovapaapäivän lisäksi, vaikka palkka putoaa sitten niin pieneksi, että alkaa olla siinä ja siinä kannattaako sinne töihin mennä lainkaan.

Voi helvetti oikeasti.

Kommentit (164)

Vierailija
161/164 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivostuin todella lapsenne ja sinun puolesta. Onko mies muuten hoitanut lasta ja ymmärtääkö lapsen maailmaa, ts. mitä pk:hn meno tarkoittaa noin pienelle jne.?

Puhu nyt vielä vakavasti asiasta miehen kanssa, näytä vaikka jotain MLL:n sivujen materiaalia lasten emotionaalisesta kehityksestä (ja vetoa tuohon hakemuksessa ilmoitettuun päivien pituuteen, jos ei muuten kuuntele). Voihan mies herran tähden mennä lenkille/salille/asioille kun sinä kotiudut töistä! Selitä tämä hänelle! Näin esim. me tehdään, mies lähtee varhain töihin, minä vien lapsen ja mies hakee klo 15 ja minä tulen kotiin klo 18:30, jolloin mies voi tehdä mitä lystää (toki minäkin pääsen esim. lenkille mutta menen yleensä lapsen nukahdettua). Tällaisessa järjestelyssä kukaan ei menettäisi mitään (ts. miehellä yhtä paljon vapaa-aikaa kuin nykyisessä suunnitelmassaan), mutta lapsi saisi lisäksi lyhyen päivän! MITEN joku voi/kehtaa vastustaa moista?

Jos mies ei tokene, ilmoittaisin varmaan, että jään sitten vielä vuodeksi kotiin (joo, varmaan mahdotonta järjestää mutta ryhtyisin varmaan järjestelemään asiaa niin että näyttää siltä kuin aikoisin jäädä ja katsoisin mitä mies siitä tuumaa).

Arggg harvoin olen näin voimakasta sympatiaa tuntenut tuntematonta kohtaan kuin nyt. Toivottavasti saatte tilanteen selvitettyä lapsen kannalta parhaalla tavalla!

Vierailija
162/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono mies sinulla. Olisin reippaasti parempi.

Nykyään lapset on läskejä, kun eivät näe vanhempiaan liikkumassa. Syy siihen on ettei harrasteta liikuntaa yhdessä. Isä käy steriilisti kuntosalilla ja äiti kuntoklubilla. Lapset eivät näe. Lapset lihovat ja ovat porsaita. Kiitos teidän vanhempien. Minulla on tapana raahata lapset aina mukaan harjoituksiin.

T: EX

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punttisalilla ei tarvitse käydä. Vie perheelliseltä liikaa aikaa. Se on todella itsekästä. Lihaskuntoa voi vaalia muutenkin, kuin punttaamalla. On paljon keinoja.

Miettikääpä itsekkäät ihmiset niitä keinoja miten harrastaa liikuntaa koko perhe, jos se liikunta on niin tärkeää että kuuluu koko päivään.

Voitte mennä vaikka sorsapuistoon koko perhe. Isä vahtii lapsia sillä välin, kun äiti juoksee lampea ympäri ja sitten vaihto.

Tehkää siitä liikunnasta yhteistä senkin velliperseet.

T: N43

Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta jotkut tarvitsevat työssään kovaa kuntoa eikä sorsapuistossa haahuilu auta pysymään kunnossa. Kerro ihmeessä mikä olisi yhtä hyvä lihaskuntotreeni kuin puntti? Toi sorsalampiesimerkki oli kyllä aivan perseestä.

Provohan sinä olitkin...

Vierailija
164/164 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei ole... koska 99prossaa miehistä on vaan tyytyväisiä jos vaimo pitää itsestäänkin huolta eikä mammaudu nalkkutavaksi ja väsyneeksi suorittaja äidiksi

Tai sitten se isi nalkuttaa plösöstä vaimosta, mutta vaimon pitäisi otttaa lapset salille mukaan. Vaimon saliharrastus ei tietenkään saisi mitään maksaa.

Huvittavaa, miten suurin osa puolustaa ap:n miestä, joka kuitenkin tekee LYHYTTÄ PÄIVÄÄ. Toisin kuin ap, joka tekee TÄYTTÄ PÄIVÄÄ. Milloin ap:lla olisi sitä omaa aikaa?