Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIEHUN! Mies ei aio hakea lastamme pk:sta aikaisin vaikka tekee lyhyttä päivää

Vierailija
04.10.2011 |

Olen ilmeisesti vaan olettanut asioita, tai sitten mies ei ole tajunnut kunnolla mitä ollaan puhuttu, koska mielestäni tästä on kyllä tosiaankin puhuttu. Lapsemme menee vähän alle 2-vuotiaana päivähoitoon, ja olen ollut huojentunut siitä, että ainakaan hoitopäivät eivät pienellä veny kohtuuttoman pitkäksi koska mies pääsee töistä aina viimeistään klo 15, usein jo aikaisemmin. Itse pääsen aikaisintaan klo 16.30 ja työmatkan takia olen kotona aikaisintaan klo 17, todnäk vasta myöhemmin lähempänä klo 18. No mitäs sanoo mies NYT, kun se saatanan pk-hakemus on jo aikaa sitten lähetetty hoitopäivän pituuksineen ymsyms. (yhdessä täytettiin!!!) ja todellisuus on käsillä: hän EI AIO hakea lasta heti töistä tultuaan, vaan haluaa käydä menoillaan töiden jälkeen / käydä salilla / lenkillä / nukkua päikkärit / rentoutua jne mitä helvetin idiootin asioita se tuossa äsken listasikaan. Siis ei ole totta!!!

Mitä mä teen - en todellakaan halua että noin pieni on "turhaan" hoidossa yhtään enempää kuin välttämätöntä ja olen kuvitellut että miehen työn luonne mahdollistaa sen, mutta nyt mies pistikin tällaisen yllärin. Olen ihan raivona ja suunnattoman pettynyt.

Miten mä perustelen tuolle, että plusmiinus 2-vuotiaalle ei todellakaan ole mitään etua siitä, että häntä säilötään hoidossa yhtään kauempaa kuin on välttämätöntä?? Mies kuvittelee jotenkin, että pk on joku ihana onnela, mikä ei mitenkään rasita lasta. Itse olen ihan hajalla lapsen hoitoon menosta, mutta lyhyehköt hoitopäivät ovat vähän tyynnyttäneet mieltäni. Nyt meni sekin vähä.

Jos en saa tuon päätä käännettyä, niin mun on varmaan pakko lyhentää työpäiviä itse yhden kokonaisen hoitovapaapäivän lisäksi, vaikka palkka putoaa sitten niin pieneksi, että alkaa olla siinä ja siinä kannattaako sinne töihin mennä lainkaan.

Voi helvetti oikeasti.

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisetkin tarvitsevat omaa aikaa, lepoa ja harrastuksia.

Mutta ei lapsen kustannuksella. Jos normaali (ja en siis tarkoita masentuneita, syöpäsairaita jne. ) perhe pistää alle 2-vuotiaansa päiväkotiin yhdeksäksi tunniksi vaikkapa seitsemän ja puolen tunnin sijaan vain siksi, että äiti pääsee työpäivän päälle jumppaan tai iskä voi ottaa nokoset sohvalla niin kyllä on vanhemmuus hukassa ja pahasti.

Kahden vanhemman perheessä on illat ja viikonloput aikaa myös niille omille jutuille.

Vierailija
102/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipide alle 3-vuotiaan päivähoidosta

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Professori+Ylisuuret+p%C3%A4iv%C3%A4…

Jos noin pieni lapsi saisi valita, hän valitsisi päiväkodin sijaan kodin. Lapselle tuntikin on pitkä aika. Harrastaa ehtii myöhemminkin illalla.

Ap:n lapsi on vielä tosi pieni. Nyt on se (ihmeen nopeasti ohimenevä) aika, jolloin tarvitaan paljon sylissäpitoa ja hoivaamista. Laittakaa asiat tärkeysjärjestykseen ja isä hakemaan oman lapsensa päivähoidosta ajoissa kotiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varautunut siihen, että olet kotona lapsesi kanssa, miksi teet lapsia, jos et kykene niitä itse hoitamaan? Ja haluat omaa syyllisyyttäsi purkaa mieheesi?

Itse olen vähintään yhtä "paha" kun tunget lapsesi hoitoon noin pienenä.

Vierailija
104/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitoaika on jo hakupapereihin merkitty.

Sitten sanot etä voi harrastaa sitten kuuden jälkeen kun tulet kotiin.

Luulisi että miehelle olisi mukava viettää kahdenkeskistä aikaa oman lapsensa kanssa.

Vierailija
105/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy sanoa, että luettuani myös ne vastaukset, jotka puolustavat miehen oikeutta lepäilyyn, niin olen vielä vahvemmin sitä mieltä että ei käy, ei ainakaan niin kauan kuin lapsi on noin pieni. On eri asia sitten, kun lapsi on isompi ja kaverikuviot tulevat mukaan, mutta 2 v on ihan pieni, eihän tuo edes puhu paljon mitään vielä. Vauva, kakka, ankka :´( hitto mä alan itkeä pian.

Todellakin, tunnen kamalaa syyllisyyttä kun laitan noin pienen hoitoon ja nyt tuo yks munapää haluaa säilöä lasta omaa itsekkyyttään hoidossa pidempään kuin välttämätöntä. :(((((((((

ap

Vierailija
106/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei lapsen kustannuksella. Jos normaali (ja en siis tarkoita masentuneita, syöpäsairaita jne. ) perhe pistää alle 2-vuotiaansa päiväkotiin yhdeksäksi tunniksi vaikkapa seitsemän ja puolen tunnin sijaan vain siksi, että äiti pääsee työpäivän päälle jumppaan tai iskä voi ottaa nokoset sohvalla niin kyllä on vanhemmuus hukassa ja pahasti.

Kahden vanhemman perheessä on illat ja viikonloput aikaa myös niille omille jutuille.

Tämä on hyvin kirjoitettu!

Vierailija
107/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai vain itsekäs ja keskenkasvuinen?

Yleensä ihmiset jaksavat käydä töissä ja hoitaa lapsensa perushoidon sen lisäksi ilman päivittäisiä "erikoisvapaita", ellei ole jotain (mielen)terveydellistä haittaa tai asenneongelmaa.

Ainakin kahden vanhemman perheessä, missä on mahdollista vuorotella hoitovastuun kanssa.

Vierailija
108/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee lyhyttä päivää ja silti on muka iltapäivällä niin poikki, että tarvitsee lenkin tai päiväunet HETI työpäivän päätteeksi. Eikä voi odottaa, että ap tulisi ensin töistä. Sitä paitsi eihän ap:lla ole tuollaista omaa aikaa ollenkaan!

Vierailija
109/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kyllästyttää lukea näistä huonoista miehistä av:lla.

Mistä te oikein löydätte noita mänttejä. Rasittaa aina toistuvasti haukkua näitä pallipäitänne ja yrittää samalla tukea teitä. Vaikea teidän on elää paskapäidenne kanssa. Koettakaa kestää miesvalintaanne. Muuta en oikein voi tehdä. En voi pelastaa teitä surkeasta liitostanne.

T: 11cm mies

Vierailija
110/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin sulla on tulevaisuudessa HITON HYVÄNNÄKÖINEN MIES kun se käy salilla joka päivä. On sekin jotain.

Vierailija
111/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varautunut siihen, että olet kotona lapsesi kanssa, miksi teet lapsia, jos et kykene niitä itse hoitamaan? Ja haluat omaa syyllisyyttäsi purkaa mieheesi?

Itse olen vähintään yhtä "paha" kun tunget lapsesi hoitoon noin pienenä.

Niinpä! Lapsillahan ei missään tapauksessa ole isää ;)

Miehesi kyllä ehtii harrastamaan senkin jälkeen kun sinä ap tulet töistä. Ja sitäkin siinä määrin että sinäkin ehdit harrastamaan joinakin iltoina. Samallalailla se lapsi on miehesikin eikä pelkästään sinun.

Vierailija
112/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin huono omatunto, niin aikuinen ihminen osaa kyllä tehdä päätöksen, tuskin se mies on pakottanut sitä lasta sinne hoitoon laitettavaksi??

Kyllä pitää lasta suunnitellessa myös suunnitella lapsen kotona pitäminen, varsinkin jos ap:n kohdalla hän syyllistää itsensä lisäksi myös miehensä, sehän se on hyvä asia perhe-elämälle juu.

Kyllä ap olisi nyt vuoden voinut vielä olla pois töistä LAPSEN TAKIA!

Vierailija
113/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesiko sitten ei ole väsynyt, piipussa tai sen levon tarpeessa pitkän hoitopäivän jälkeen...?

Todella kapeakatseinen ihminen olet, myös ap.

On aika raskasta herätä todella aikaisin töihin, itse joudun joskus ennen 5 herämään ja minulla on fyysisesti todella raskas työ, pääsen ajoissa toki, mutta olen niin piipussa, että en jaksaisi arkea, jos en saisi hetken levähtää. Olen parempaa seuraa lapsilleni ja miehelleni, kun en ole väsynyt.

Lapsi ei saa traumoja jos hänet haetaan tuntia myöhemmin.

Älkää olko noin pikkusieluisia naisia, ihan naurattaa toi asenne.

Vierailija
114/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin huono omatunto, niin aikuinen ihminen osaa kyllä tehdä päätöksen, tuskin se mies on pakottanut sitä lasta sinne hoitoon laitettavaksi??

Kyllä pitää lasta suunnitellessa myös suunnitella lapsen kotona pitäminen, varsinkin jos ap:n kohdalla hän syyllistää itsensä lisäksi myös miehensä, sehän se on hyvä asia perhe-elämälle juu.

Entä jos rahatilanne on huono ja siksi ap on palannut työelämään? Kuten hän tuolla kommentoi, jos hän joutuu lyhentämään työpäiviään, se tarkoittaa sitä että sama kun ei olisi töihin mennytkään. Itse sain sen käsityksen että sitä rahaa tarvitaan.

Ja millä ihmeen tavalla tämä ap:n mies ei voisi hakea lasta ja harrastaa illalla? Ja lepäillä?

Mistä ihmeestä arvon naiset löytävät noin itsekkäitä miehiä?

Ja anteeksi nyt vain, ap:n mies ilmeisesti on hyväksynyt hoitoajat, miksi nyt niitä peruu? Eli ei ole ap yksin niitä päättänyt.

Kuten sanoin. Lapsella on isäkin. Ei pelkästään äitiä.

Vierailija
115/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehen lyhyet päivät olivat yksi peruste sille, että palaan töihin jo nyt enkä vuoden päästä. Nyt vaan tuntuu että kuin olisi matto vedetty jalkojen alta, kun mies keksi että hänhän ehtii harrastaa siinä kivasti, kun ollaan "kuitenkin maksettukin koko ajasta" ja "mitä väliä joku tunti sinne tänne".

No, joka tapauksessa, ollaan tässä nyt illan mittaan riidelty asiasta ja olen teidän perustelujakin miehelle ladellut ja tuntuu että hänen mielipiteensä alkaa vähän lientyä vaikkei vielä myönnä olevansa väärässä. Joka tapauksessa uskomatonta, että tästä asiasta pitää edes vääntää, luulisi että on sanomatta selvää mutta ehkä tämä on sitten niitä kuuluisia eroja miesten ja naisten välillä. Katsotaan mistä huomenna tuulee. Todella ikävä episodi ja luottamus mieheen karisi aika tavalla :((

ap

Jos on noin huono omatunto, niin aikuinen ihminen osaa kyllä tehdä päätöksen, tuskin se mies on pakottanut sitä lasta sinne hoitoon laitettavaksi?? Kyllä pitää lasta suunnitellessa myös suunnitella lapsen kotona pitäminen, varsinkin jos ap:n kohdalla hän syyllistää itsensä lisäksi myös miehensä, sehän se on hyvä asia perhe-elämälle juu. Kyllä ap olisi nyt vuoden voinut vielä olla pois töistä LAPSEN TAKIA!

Vierailija
116/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsemmekö taas siihen, että lapset ovat vain naisen projekti eikä miehen tarvitse heidän hoitoonsa osallistua millään tavalla...? Mies tekee kuitenkin lyhyttä päivää, joten ei luulisi kauheasti rasittuvan töissä.

Vierailija
117/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa nyt vain sentään perheissä naiset ovat ainoita jotka päättävät asioista vaan ne päätetään joskus ihan yhdessäkin...

Vierailija
118/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin meidän päiväkodissa joskus 14.15 alkaa välipala ja sen jälkeen voisi vasta lasta hakea eli joskus klo 15 aikaan. Tosin ongelmallista on päivärytmin kannalta, jos lapsi haetaan kesken jonkun ohjatun toiminnon.

Vierailija
119/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsi ei siitä tunnista kärsi, mutta te kaikki voitatte. Mies hakee vähän levänneenä lapsen, puuhailevat, ehkä laittavat jopa ruuan valmiiksi, ja sinä ap, saat tulla rauhassa kotiin valmiiseen ruokapöytään vaikka viideksi. Mikä tässä voi olla ongelma? sitten illalla jää perheen yhteistä aikaa, kun mies on jo oman tuntinsa saanut ja sinäkin otat sen oman tunnin siinä kotimatkalla (kävelylenkki kotiin, shoppailu, 30 min hieronta, mitä se sulle ikinä on...). Miehesi on viisas, oletko sinä?

ps. minäkin olen sitä mieltä että koti ja vanhemmat ovat lapselle tärkeimmät, mutta jos hän joka tapauksessa on hoidossa, on parempi että hänet sieltä hakee hyväntuulinen vanhempi!

pps. päiväunet loppuvat pienillä noin 14. sitten 14-15 välillä on välipalaa ym 15-16 ehkä ulkoilua. Ehtii olla 2h hereillä päiväunien jälkeen ennen kuin näkee hyväntuulisen isänsä...

think think think, teetkö tästä nyt perheriidan ja kynnyskysymyksen vai oletko onnellinen perheestäsi sellaisena kun sen saat?

Vierailija
120/164 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi toi "tarvitsee tauon ennen kuin hakee lapsen hoidosta" -asenne kielii siitä, että se lapsen kanssa oleminen olisi jotenkin lähtökohtaisesti raskasta/epämielyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän