Kaikki syyt, jotka estää liikkumasta on tekosyitä.
Kommentit (108)
ja ne ihmiset joilla on neliraajahalvaus, ihottuma, sydänsairaus, ne on ihan tavallisia ihmisiä eikä mitään poikkeuksia :)))
taisit puhua itsesi pussiin ja pahasti
ap viestissä väitettiin että KAIKKI syyt jne ovat tekosyitä... ja nyt löytyikin poikkeuksia???
hehee
Täällä luetellaan neliraajahalvauksia, vaikeita sydänsairauksia, hankalia loppuraskauksia! :D
Kai nyt kuka tahansa aivotonkin ymmärtää, etteivät nuo ole tekosyitä, vaan poikkeuksia.
Suurin osa liikkumattomista ihmisistä ei kuitenkaan ole neliraajahalvaantuneita, vaikeasti sydänsairaita tai kärvistele hankalassa loppuraskaudessa. Kuka tahansa pääsee ovestaan ulos ja voi kävellä vaikka vain puoli tuntia. Tai kaupungissa voi jäädä bussista pois pysäkkiä, paria ennen työpaikan pysäkkiä ja kävellä loppumatkan (kotimatkalla voi olla kauppakasseja). Tai jättää ostoparatiisin hissit ja rullaportaat ottamatta ja kavuta portaat. Tai laittaa hyvää musiikkia soimaan ja jorata vauvansa kanssa hulluna ympäri kotia!
nyt alkaa viimein viilentyä, ihanaa :)))
suomupotilas iloitsee ;)
vielä kun loputkin heinät ja pujot lakkaa kukkimasta niin ihokin lakkaa kukkimasta
että ihosairaus on tietenkin oikea syy, en siis ole ap:n kanssa samaa mieltä sinun tilanteestasi. Toivottavasti ilmat muuttuu pian sellaisiksi että pääset liikkumaan!
heitellä kommentteja tekosyistä jos itselle ei ole tullut eteen todellista syytä ettei jotain tavallista asiaa voi tehdä
yleensäkin liikunnan puolestapuhumista kannattaisi harrastaa kannustavassa sävyssä, koska liikunta on hyödyllistä ja myös hauskaa, jos sitä harrastaa positiivisella mielellä eikä minkään syyllistämisen tai pakon takia
t. se suomupotilas
ja kuolemassa syöpään. On maannut jo useamman kuukauden sairaalassa sängyssä kipulääkkeitä saamassa.
Tietty tämäkin on vaan tekosyy, vai mitä ap?
ihmisiä ovat vain alle 50-vuotiaat perusterveet aikuiset joilla on kaikki toimivat raajat ja muut elimet
muut ovat Poikkeuksia
ja ne ihmiset joilla on neliraajahalvaus, ihottuma, sydänsairaus, ne on ihan tavallisia ihmisiä eikä mitään poikkeuksia :)))
taisit puhua itsesi pussiin ja pahasti
ap viestissä väitettiin että KAIKKI syyt jne ovat tekosyitä... ja nyt löytyikin poikkeuksia???
hehee
Mikä sua naurattaa?
MINÄ en ole tästäkään ketjusta löytänyt kuin (taas kerran) listan huonoja tekosyitä. Tasan ainut oikea syy on tuo (todella harvinainen) neliraajahalvaus, kun ei oikeasti pysty muuta kuin korkeintaan päätään kääntämään. En kai mä (tai tekään?) idiootti ole ja kuvittele et sellanen ihminen voi urheilla. Oli muuten aika odotettavissa, että joku heittää tuon tähän ketjuun!:D
Voin siis muuttaa mielipidettäni: Kaikki syyt, jotka estävät meitä liikkumasta, paitsi neliraajahalvaus, ovat tekosyitä.ap
ihmisiä ovat vain alle 50-vuotiaat perusterveet aikuiset joilla on kaikki toimivat raajat ja muut elimet
muut ovat Poikkeuksia
MINÄ en ollut se, joka puhui mistään poikkeuksista.
ap
mutta tuoko se liikuntakaan onnea ja ikuista elämää... ei tuo.
harrastaa 3-vuotiaan lapsen yksinhuoltaja... Lasta ei ihan joka päivä voi hoitoon viedä että pääsis jonnekin salille tai ohjatuille tunneille. Kävely/lenkkeily ei kiinnosta joten sitä on turha ehdottaa.
Pyöräily, jumppa, kuntosali (monella salilla on lapsiparkki), voimannosto (sitä voi tehdä kotona), uinti... Oisko noissa joku? ap
Ja jos lapsi on jo koko päivän päiväkodissa, pitäisi vielä illalla viedä lapsiparkkiin? Niin paljon en urheilua arvosta, arvostan ennemmin aikaa lapseni kanssa. t. toinen Yh
Jos ihan oikeasti haluaa liikkua, niin sen voi tehdä kotonakin. Itselläni on sellaisia päiviä varten jolloin en pääse lastenhoidon vuoksi ulos neljä erilaista DVD:tä, joiden avulla joogaan, teen pilatesta ja lihaskuntoharjoittelua. Jos oikeasti ei pääse kotoa koskaan mihinkään, niin sitten voi tietenkin hankkia myös vaikkapa kuntopyörän olohuoneen nurkkaan ja polkea sitä lasten mentyä nukkumaan. Mutta ymmärrän kyllä toki, että kaikkia yhoita ei oikeasti kiinnosta liikkua, ja lasta onkin sitten helppo käyttää tekosyynä.
"Mutta ymmärrän kyllä toki, että kaikkia yhoita ei oikeasti kiinnosta liikkua, ja lasta onkin sitten helppo käyttää tekosyynä"
Tässäkin asiassa siis juuri yh:t ovat erilaisia ;)
Mutta tosiaan, mielestäni on er asia onko liikkumattomuuteen (=tässä tapauksessa siis säännölliseen hikiurheiluun) TEKOsyy se lapsi, vai olisiko se oikeasti ARVOkysymys. Aikaa on kuitenkin rajallisesti ja jos ei halua oman urheilunsa vuoksi pitkittää lapsen hoitopäivää (oli sitten yh tai ydinperheen vanhempi) ja haluaa käyttää lapsen kanssa yhteisen ajan yhteisin asioihin kuten vaikka siihen uimiseen, jolloin urheilua saa lapsi ei niinkään se lastenaltaassa oleva äiti/isä, niin mielestäni se on ihan hyvä syy jättää joiksikin vuosiksi oma liikunta siihen hyötyliikuntaan!
t. totaali-yh
sellainen joka on muusta syystä pakotettu useaksi kuukaudeksi vuodelepoon sairaalaan (esim. onnettomuuden takia) tai ne joilta lääkäri on kieltänyt esim. hikoilun ja uimisen ihosairauden takia?
Mikä sua naurattaa?
MINÄ en ole tästäkään ketjusta löytänyt kuin (taas kerran) listan huonoja tekosyitä. Tasan ainut oikea syy on tuo (todella harvinainen) neliraajahalvaus, kun ei oikeasti pysty muuta kuin korkeintaan päätään kääntämään. En kai mä (tai tekään?) idiootti ole ja kuvittele et sellanen ihminen voi urheilla. Oli muuten aika odotettavissa, että joku heittää tuon tähän ketjuun!:D
Voin siis muuttaa mielipidettäni: Kaikki syyt, jotka estävät meitä liikkumasta, paitsi neliraajahalvaus, ovat tekosyitä.ap
Täällä luetellaan neliraajahalvauksia, vaikeita sydänsairauksia, hankalia loppuraskauksia! :D
Kai nyt kuka tahansa aivotonkin ymmärtää, etteivät nuo ole tekosyitä, vaan poikkeuksia.
Suurin osa liikkumattomista ihmisistä ei kuitenkaan ole neliraajahalvaantuneita, vaikeasti sydänsairaita tai kärvistele hankalassa loppuraskaudessa. Kuka tahansa pääsee ovestaan ulos ja voi kävellä vaikka vain puoli tuntia. Tai kaupungissa voi jäädä bussista pois pysäkkiä, paria ennen työpaikan pysäkkiä ja kävellä loppumatkan (kotimatkalla voi olla kauppakasseja). Tai jättää ostoparatiisin hissit ja rullaportaat ottamatta ja kavuta portaat. Tai laittaa hyvää musiikkia soimaan ja jorata vauvansa kanssa hulluna ympäri kotia!
Ap sanoo että kaikki syyt liikkumattomuuten ovat tekosyitä.
Me jotka näistä halvauksista jne kertoneet olemme vain todistaneet että kaikki syyt eivät ole tekosyitä.
Sama jos väittäisin että lapsettomuudesta kärsivät ovat vain laiskoja yrittämään sitä lasta.
olet edelleen jämerästi sitä mieltä että lenkkipolulle vaan se muumion näköinen ihottumapotilas sieltä takarivistä känisemästä ja raapimasta
tää on hauskin ketju hetkiin :D
mitäs muuten sanot mun suvulle; äiti kuoli syöpään alle 6-kymppisenä, terminaalivaiheeseen sopiva liikuntavinkkisi?
siskolla oli aivoverenvuoto, olisiko spinning vai ihan zumba ollut sovelias ajanviete sen jälkeen?
toinen sisko on kehitysvammainen, jospa tuuppaisi pyörätuolin kumoon ja käskisi ryömiä?
isällä on alzheimer, liikkuu perhana ihan liikaakin kun välillä saa etsiä minne on eksynyt, ilmoitanko maratonille?
yksi täti on tässä myös syövän terminaalivaiheessa, pyörätuolissa nappailee kipupiikkejä luusyövän kanssa, hitto että näitä tekosyitä tässä suvussa piisaa.....
t. suomuihminen
Lapsettomuudessa ei ole kyse tahdon puutteesta.
Tiedätte itekin, että viilaatte pilkkua, kun puhutte noista neliraajahalvauksista ja kuolemaisillaan olevista ihmisistä. Tarkoitan niitä ihmisiä, jotka jaksaa päivästä toiseen etsiä selittelyitä ja tekosyitä sille etteivät harrasta liikuntaa. Jos mulla olis viikko elinaikaa ja olisin jossain saattokodissa, niin en mäkään lenkille lähtisi. Voe hyväne aeka teidän kanssa!:DD
ap
että KAIKKI syyt olla liikkumatta ovat tekosyitä. Olisit ilmaissut itsesi tarkemmin jos et halua mainintoja tällaisista tapauksista.
Tiedätte itekin, että viilaatte pilkkua, kun puhutte noista neliraajahalvauksista ja kuolemaisillaan olevista ihmisistä. Tarkoitan niitä ihmisiä, jotka jaksaa päivästä toiseen etsiä selittelyitä ja tekosyitä sille etteivät harrasta liikuntaa. Jos mulla olis viikko elinaikaa ja olisin jossain saattokodissa, niin en mäkään lenkille lähtisi. Voe hyväne aeka teidän kanssa!:DD
ap
olet edelleen jämerästi sitä mieltä että lenkkipolulle vaan se muumion näköinen ihottumapotilas sieltä takarivistä känisemästä ja raapimasta
tää on hauskin ketju hetkiin :D
mitäs muuten sanot mun suvulle; äiti kuoli syöpään alle 6-kymppisenä, terminaalivaiheeseen sopiva liikuntavinkkisi?
siskolla oli aivoverenvuoto, olisiko spinning vai ihan zumba ollut sovelias ajanviete sen jälkeen?
toinen sisko on kehitysvammainen, jospa tuuppaisi pyörätuolin kumoon ja käskisi ryömiä?
isällä on alzheimer, liikkuu perhana ihan liikaakin kun välillä saa etsiä minne on eksynyt, ilmoitanko maratonille?
yksi täti on tässä myös syövän terminaalivaiheessa, pyörätuolissa nappailee kipupiikkejä luusyövän kanssa, hitto että näitä tekosyitä tässä suvussa piisaa.....
t. suomuihminen
ap
Pointti tässä on se että kirjoitat netissä. Jos kirjoitat että KAIKKI syyt ovat tekosyitä, niin sinun oletetaan perustelevan että miksi KAIKKI syyt ovat tekosyitä.
Sen takia täällä viilataan pilkkua, että opettelisit ilmaisemaan itseäsi paremmin. Ymmärrätkö?
Jospa siis ajattelisit seuraavan kerran mitä kirjoitat, etkä sitten pyörittelisi silmiäsi "Kun mua ei tajuta".
Arkiliikunta on ainoa ja kun radiosta tulee hyvä biisi niin tanssin. Olen useita kertoja synnyttänyt ja vanha akka. Mahaa ei ole, peppu on kiinteä, selluliittia ei ole, eikä alleja. Reidet ja käsivarret kiinteät. Olen paremmassa kunnossa kuin moni alle 30v.
Laitapa kuva. Muuten en usko. En ole nähnyt yhtään kolmekymppistä joka olisi kiinteä ilman liikuntaa. Moni on löysä vaikka liikkuisi säännöllisesti.
Mielestäni tämä ei ole tekosyy. En selittele sillä yhtään mitään, totean vain tosiasiat.
Liikun silloin kun huvittaa, jos ei innosta niin pysyn kotosalla. Ja sillä hyvä.
Musta on ihana, kun kutsut mua rakkaaksi.
Läskit mammat ne saivartelee halvaantumisilla...huoh
En vaan satu olemaan aloittajan kanssa samaa mieltä avauksesta.
Eli saivarrellen; halvaantuminen ei ole teko syy liikkumattomuudelle. Ymmärsitkö tyhmä nyt?
Että teini-huoh vaan itselles.
Ne ovat oireita liikkumattomuudesta. ;)