Kaikki syyt, jotka estää liikkumasta on tekosyitä.
Kommentit (108)
Siis sellaista, että tulee oikeasti hiki ja sitä voi tehdä joka päivä?
Jos nyt välttämättä haluat ulkoliikuntaa, niin hiihdä tai lumikenkäile, matkaluistele jne. Taatusti tulee hiki jos ei löntystä menemään.
Pienellä vaivalla (tai mulle se ei ainakaan ole mikäään vaiva) estettäisiin niin paljon sairauksia, mm. osa masennussairauksia.
Mä liikun psljon päivittäin, mut jos joskus jää päivä väliin, niin voi että oon illalla väsähtänyt ja passiivinen.
Liikun, koska se on hauskaa ja siitä tulee hyvä olo.
ap
laihdutuksesta tuskaa.
laihduttanut 10v sitten muutaman vaatekoon ja todellakin sai syödä hyvälaatuista ruokaa ja ei tarvinnut kärvistellä nälässä. Edelleen paino on poissa ja syön 4-6 kertaa päivässä.
Pienellä vaivalla (tai mulle se ei ainakaan ole mikäään vaiva) estettäisiin niin paljon sairauksia, mm. osa masennussairauksia.
Mä liikun psljon päivittäin, mut jos joskus jää päivä väliin, niin voi että oon illalla väsähtänyt ja passiivinen.
Liikun, koska se on hauskaa ja siitä tulee hyvä olo.ap
Minusta liikunta on tylsää, vittumaista ja siitä tulee huono olo.
"Kaikki syyt jotka estävät elämästä kuten MINÄ haluan ovat tekosyitä
"
Tietysti, jos oot ennemmin huonokuntoinen ihminen, joka ei harrasta liikuntaa kuin hyväkuntoinen ihminen, joka harrastaa liikuntaa... niin vapaasti vaan. Eikö sua kiinnosta se kuinka pitkän/terveen elämän sä elät?
ap
Kaikki syyt, jotka estävät käymästä oopperassa, ovat tekosyitä.
Kaikki syyt, jotka estävät maksamasta veroja, ovat tekosyitä.
Kaikki syyt, jotka estävät ratkomasta ristikoita, ovat tekosyitä.
Jne.
Pienellä vaivalla (tai mulle se ei ainakaan ole mikäään vaiva) estettäisiin niin paljon sairauksia, mm. osa masennussairauksia. Mä liikun psljon päivittäin, mut jos joskus jää päivä väliin, niin voi että oon illalla väsähtänyt ja passiivinen. Liikun, koska se on hauskaa ja siitä tulee hyvä olo. ap
Minusta liikunta on tylsää, vittumaista ja siitä tulee huono olo.
Kuulostat ihanan positiiviselta ihmiseltä.;)
ap
liikuntaa, mutta ei mun tarvitse toitottaa sitä muille, tai pakottaa muita tekemään niin kuin minä. Mä en myöskään yritä käännyttää ihmisiä kasvissyöjiksi tai lukemaan kaunokirjallisuutta. Mä vastaan itsestäni, muut aikuiset ihmiset tekevät omat valintansa.
Suosittelen ap:lle samaa.
Minäkin olen laihduttanut. Ruokailutottumuksia en juurikaan muuttanut vaan aloin liikkumaan koiran otettuani kolmesti päivässä. Kroppani kiinteytyi ja hoikkeni huomattavasti vaikkakaan paino ei pudonnut paljoakaan.
Tekosyitä sille miksi ei liiku löytyy liuta jos alkaa hakemalla hakemaan. Itse olen tosin ollut aikoinaan sairaalassa kuukauden, siellä oli vähän paha liikkua, mutta kun kotiuduin aloin taas fyysisen kuntoutumisen.
Ja ihan vain tiedoksi, kyllä ne halvaantuneetkin liikkuu tavallaan. Niillä on viikko ohjelmassa olemassa ihan fysioterapiaa. Konsteja on monia, että se siitä silmien räpyttelemisestä.
Liikunnalla vaikka edes sillä 30 minuuttia päivässä on enemmän terveydelle hyvää tekeviä vaikutuksia kuin pelkällä ruokavaliolla.
Mä olen laihduttanut eikä liikunnalla ole oikeastaan mitään tekemistä sen kanssa. Vasta kun ruokavaliota muutti radikaalisti, alkoi paino tippumaan ja tuloksia näkymään. Eri asia on tietysti, jos on aikaa treenata rankasti pari tuntia päivässä, mutta ihan tavisäidin liikunnalla harvoin on mitään suuremmin näkyviä tuloksia.
Minä liikun voimieni mukaan, välillä enemmän, välillä vähemmän ja välillä en ollenkaan.
Minulla on ms-tauti ja reuma, jotka molemmat tekevät liikkumisesta ajoittain vaikeaa, jopa mahdotonta.
Hyvinä aikoina harrastan hikiliikuntaa vähintään 5 tuntia viikossa, ja sillä saankin nopeasti tuloksia aikaan. Takapakkia tulee sitten kun taudit alkavat kenkkuilemaan. Varsinkin kuumina kesinä ms-tauti oireilee ärhäkästi, ja silloin voin joutua olemaan liikkumatta useita viikkoja yhtäjaksoisesti. Siinä sinulle tekosyitä.
Nyt syksyllä kelit onneksi viilenee, ja jaksamiseni paranee selvästi. Eilen jaksoin pitkästä aikaa käydä pitkällä pyöräretkellä. Tästä se kunnon kohentuminen taas lähtee :)
Tekosyytkin voin taas heittää romukoppaan kun vointi sallii taas liikkumisen.
Olen itse yksinhuoltajaäiti, lapsen isä ei ole koskaan osallistunut elämäämme.
Kun olet yksin 24h/7pv/viikko vastuussa pienestä vauvasta jää liikunta aikalailla tylsäksi. Siinä saa unohtaa jumppatunnit, uinnit jne. Tosin vaunulenkkeilin niin, että painoni tippui viisi kiloa alle raskauslähtöpainon.
Myöhemmin, kun lapsi opettelee kävelemään itse; tai siis rattaat jätetään kotiin, ei vauhti päätä huimaa ;)
Päiväkoti-ikäisen päivää en halua pidentää oman urheiluharrastukseni takia. Voin toki pyöräillä töihin (sekin tosin pidentää matkaan kuluvaa aikaa ja siten hieman sitä päiväkotipäivää), talvella en kaupungissa voi hiihtää työpaikalleni ja kävellen en ehtisi hoitopäivän aikana ;)
Itse en kaipaa liikuntaa arkiliikuntaa enempää. Onneksi aineenvahduntani on aika hyvä enkä ole päässyt kovasti lihoamaan.
Minä liikun voimieni mukaan, välillä enemmän, välillä vähemmän ja välillä en ollenkaan. Minulla on ms-tauti ja reuma, jotka molemmat tekevät liikkumisesta ajoittain vaikeaa, jopa mahdotonta. Hyvinä aikoina harrastan hikiliikuntaa vähintään 5 tuntia viikossa, ja sillä saankin nopeasti tuloksia aikaan. Takapakkia tulee sitten kun taudit alkavat kenkkuilemaan. Varsinkin kuumina kesinä ms-tauti oireilee ärhäkästi, ja silloin voin joutua olemaan liikkumatta useita viikkoja yhtäjaksoisesti. Siinä sinulle tekosyitä. Nyt syksyllä kelit onneksi viilenee, ja jaksamiseni paranee selvästi. Eilen jaksoin pitkästä aikaa käydä pitkällä pyöräretkellä. Tästä se kunnon kohentuminen taas lähtee :) Tekosyytkin voin taas heittää romukoppaan kun vointi sallii taas liikkumisen.
Good for you!:) Hyvää syksyä ja hyviä vointeja!!
ap
15 vuotta yrittänyt harrastaa liikuntaa, ja lajeja olen kokeillut vaikka mitä. Vielä en ole mistään innostunut, enkä saanut sitä hyvänolontunnetta, mitä niin paljon mainostetaan. Mä en liikunnasta nauti, joten mieluummin olen liikkumatta. Tai no en mä liikkumatta ole, koska kuitenkin työpäivän aikana tulee askelia 8km edestä (askelmittarilla laskettuna) ja kaupassa käyn kävellen jne. Kesäisin uin yms.
Jossain vaiheessa yritin kovastikin liikkua, koska "niin vain kuuluu tehdä". Itse en siitä mitään iloa saanut, aloin lähinnä lihoa, koska liikuttua tulee nälkä ja tulee syötyä enemmän kuin kuitenkaan kulutti.
Nykyään olen hyvällä omalla tunnolla liikkumatta, siis harrastamatta liikuntaa. Elämänlaatuni on parantunut, koska voin käyttää vapaa-aikani niihin asioihin, mistä pidän. Kilot ovat karisseet koska ei ole jatkuvasti nälkä. En siltikään ole huonokuntoinen, vaikka en liikuntaa harrastakaan. Varmasti moni liikuntaa harrastava on huonompikuntoinen, koska sit sen liikuntasuoritusten välisen ajan löhöää sohvalla tai on muuten täysin liikkumatta. Itse olen lähes koko ajan pienessä liikkeessä, pitkään en osaa paikallaan olla.
[i . Eikö sua kiinnosta se kuinka pitkän/terveen elämän sä elät? ap
[/quote]
Myöskään terveellinen ruokavalio ja päihteettömyys ei takaa sitä.
Olen itse yksinhuoltajaäiti, lapsen isä ei ole koskaan osallistunut elämäämme. Kun olet yksin 24h/7pv/viikko vastuussa pienestä vauvasta jää liikunta aikalailla tylsäksi. Siinä saa unohtaa jumppatunnit, uinnit jne. Tosin vaunulenkkeilin niin, että painoni tippui viisi kiloa alle raskauslähtöpainon. Myöhemmin, kun lapsi opettelee kävelemään itse; tai siis rattaat jätetään kotiin, ei vauhti päätä huimaa ;) Päiväkoti-ikäisen päivää en halua pidentää oman urheiluharrastukseni takia. Voin toki pyöräillä töihin (sekin tosin pidentää matkaan kuluvaa aikaa ja siten hieman sitä päiväkotipäivää), talvella en kaupungissa voi hiihtää työpaikalleni ja kävellen en ehtisi hoitopäivän aikana ;) Itse en kaipaa liikuntaa arkiliikuntaa enempää. Onneksi aineenvahduntani on aika hyvä enkä ole päässyt kovasti lihoamaan.
Mulla on 3 suht pientä lasta, 1 tokaluokkalainen ja 2 alle kouluikäistä. Kun meen esim. pienimmäisen kanssa pyöräilemään (taapero pyöräilee apupyörien kanssa) niin vauhti on todella hidasta. Minä hölkkään (varmaan vähän idiootinnäköisenä) vieressä, siis käytännössä näyttää siltä kuin lönkyttelisin melkein paikoillani. Eli sen kun käyttää vähän mielikuvitusta, niin sen liikunnan voi ympätä mihin väliin tahansa.
ap
voitko kertoa mulle, että luuletko todella tuosta sun tuputtavasta asenteesta olevan hyötyä? Tykkäätkö itse, kun sulle tuputetaan?
Arkiliikunta on ainoa ja kun radiosta tulee hyvä biisi niin tanssin.
Olen useita kertoja synnyttänyt ja vanha akka.
Mahaa ei ole, peppu on kiinteä, selluliittia ei ole, eikä alleja. Reidet ja käsivarret kiinteät.
Olen paremmassa kunnossa kuin moni alle 30v.
ettet ole liikkunut. Liikunnalla on ensisijaisesti terveyden (henkinen ja fyysinen) ylläpidon ja sairauksien ehkäisyn funktio. Ei niinkään ulkoinen.
voitko kertoa mulle, että luuletko todella tuosta sun tuputtavasta asenteesta olevan hyötyä? Tykkäätkö itse, kun sulle tuputetaan?
Tuputanko?:/ Kerroin mun mielipiteen. Saa olla eri mieltä. Siis jos on sitä mieltä ettei ihmisen kannata pitää kunnostaan huolta.
Tää ketju on vain vahvistanut mun kantaa ja sitä mun halua kuulua ennemmin siihen "ryhmään", joka liikkuu ja urheilee kuin siihen ryhmään, joka marisee ja kitisee että "nääää, liikunta on vittumaista ja siitä tulee paska olo, äää...."
ap
Tuputanko?:/ Kerroin mun mielipiteen. Saa olla eri mieltä. Siis jos on sitä mieltä ettei ihmisen kannata pitää kunnostaan huolta.
Tää ketju on vain vahvistanut mun kantaa ja sitä mun halua kuulua ennemmin siihen "ryhmään", joka liikkuu ja urheilee kuin siihen ryhmään, joka marisee ja kitisee että "nääää, liikunta on vittumaista ja siitä tulee paska olo, äää...."
ap
Nimenomaan tuputat. Ja pidät itseäsi parempana. On niin monia muitakin asioita, joita voi tuputtaa, mäkin voisin heti alkaa tuputtaa sulle omia valintojani.
Itse liikun, mutta ei mulla ole tarvetta tuputtaa sitä kellekään tai pakottaa toisia valitsemaan samoin kuin minä. En koe kuuluvani sen takia mihinkään ryhmään.
Tämä sinun asenteesi mielestäni ainoastaan suututtaa ihmisiä, ei kannusta ketään liikkumaan.
laihdutuksesta tuskaa.