Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki syyt, jotka estää liikkumasta on tekosyitä.

Vierailija
10.08.2011 |

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin se, että en halua. Ei kiinnosta. Laiskottaa.

Tuo on mulla se ihka oikea syy, toki voisin keksiä tekosyitä kuten ajanpuute tai mikä vaan, ne olis mun kohdalla tosiaan tekosyitä, mutta mua estää liikkumatta ihka oikea syy. Mitäs tähän ap sanot?

Vierailija
62/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, ettet usko että minulla on ihosairauksia en pidä sinua erityisen vittumaisena, kuulostat vain tietämättömältä ikävää, että miehelläsi on atooppinen iho, minulla on vähän pahemmat diagnoosit minulla on myös lääkärin kielto hikoilla jos ihottuma on paha, en saa myöskään esim. uida yleisissä tai luonnonvesissä (yksityisomistuksessa oleva uima-allas siis ehkä kävisi, nyt vaan lottoamaan), saunominen on ehdottomasti kielletty, tämä hellekesä on ollut hyvin hankala, odotan syksyä, ilmojen viilenemistä että minäkin pääsen taas lenkille, josta suuresti nautin ;)

Uskon kyllä, että sulla on ihosairaus, mutten sitä että yksikään lääkäri on kehottanut sua olemaan liikkumatta/kuntoilematta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin se, että en halua. Ei kiinnosta. Laiskottaa. Tuo on mulla se ihka oikea syy, toki voisin keksiä tekosyitä kuten ajanpuute tai mikä vaan, ne olis mun kohdalla tosiaan tekosyitä, mutta mua estää liikkumatta ihka oikea syy. Mitäs tähän ap sanot?

No se on sun tekosyy. Kaikki syyt, jotka estää meitä liikkumasta on tekosyitä. Get it?:D

ap

Vierailija
64/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapset mukana siellä uimassa. Jos et ole käyttänyt aikoinaan vauvauinnissa, niin alku on tietysti sitä että opetat lasta uimaan.

En mäkään voi jättää lapsia (vaikka osaavat uida) yksin lastenaltaaseen, vaan uin itse siinä lastenaltaassa niiden kanssa.

Ääh, täällä on taas ketju täynnä näitä iänikuisten tekosyiden keksijöitä.

ap

Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta 3 v yksinhuoltajalle uinti nyt ei ehkä ole se eka kuntoilulaji (mieluummin todellakin vaikka Zumba-DVD kotona). Vai miten ihmeen rapakuntoinen sä ap olet jos pystyt lastenaltaassa sekä vahtimaan sitä täysin uimataidotonta (kuten suuri osa 3-vuotiaista kai on) ja liikkumaan samalla niin, että hengästyt? Jos nyt puhutaan ihan tavallisesta uimahallista, jossa lastenallas pieni ja matala. Joo, ehkä jos ei yhtään liiku niin voi tehdä jotain vesijumppaliikkeitä siinä sen mitä sen lapsen valvonta antaa myöden.

Toki ihan toinen juttu on, jos hallissa on vaikka terapia-allas johon lapsen saa kellukkeiden kanssa lillumaan ja itse voi oikeasti tehdä vesijumppaliikkeitä syvemmässä vedessä.

Vierailija
65/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanonut tosiaan näin

oletko koskaan tullut suihkusta itkien kivusta?

herännyt aamulla ja repinyt lakanaa irti ihostasi?

jäänyt sairauslomalle koska kasvosi ovat niin turvonneet ja suomuiset ettet voi mennä ulos?

syönyt kutinaan lääkkeitä jotka turruttavat sinut tokkuraan?

irrotellut työpäivän aikana housunlahkeita kudosnesteeseen kuivahtaneelta iholta?

siivonnut kauppareissun jälkeen verta kauppatavaroista käsi-ihottuman takia?

raastanut ihoasi juuriharjalla epätoivoissasi koska kutina on niin hirveä?

jos olet, oletko siinä kunnossa lähtenyt hikoilemaan lenkille, tietäen, että hikoileminen pahentaa ihotumaa?

Vierailija
66/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanonut tosiaan näin oletko koskaan tullut suihkusta itkien kivusta? herännyt aamulla ja repinyt lakanaa irti ihostasi? jäänyt sairauslomalle koska kasvosi ovat niin turvonneet ja suomuiset ettet voi mennä ulos? syönyt kutinaan lääkkeitä jotka turruttavat sinut tokkuraan? irrotellut työpäivän aikana housunlahkeita kudosnesteeseen kuivahtaneelta iholta? siivonnut kauppareissun jälkeen verta kauppatavaroista käsi-ihottuman takia? raastanut ihoasi juuriharjalla epätoivoissasi koska kutina on niin hirveä? jos olet, oletko siinä kunnossa lähtenyt hikoilemaan lenkille, tietäen, että hikoileminen pahentaa ihotumaa?

Hyi helvata, en ole onneksi tuollaisia ällötyksiä kokenut. Mutta jos vyötäröstä alaspäin halvaantuneet ihmiset voi pelata esim.käsipalloa ja uida yms. niin sinäkin voi harrastaa liikuntaa, jos HALUAT.

Tsemppiä inhottavan sairauden kanssa!

ap

Vierailija
67/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei, en halua ihottuman pahassa vaiheessa harrastaa liikuntaa, koska ihottuma pahenee tuossa vaiheessa hikoilusta ja noudatan lääkärin suositusta

kiitos, tsemppiä inhimillisyyden opettelun kanssa

Vierailija
68/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistattaa oikein.

Vierailija
69/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta liikunnassa ei ole pelkästään kyse laihtumisesta, vaan nimenomaan terveellisestä elämäntavasta.

saada hyvä kroppa on näännyttää itsensä hitaasti alipainoon ja sitten hankkia lihaksia, tuloksena kaunis normaalipainoinen kroppa. Tämän tein. Painoin 72kg (172cm pitkä) ja laihdutin 49kg:aan eli 23kg, sitten lisäsin liikuntaa (jooga, juoksu, tanssi), nyt ei selluliittia, kiinteä kaunis kroppa ihan alasti, lihakset tuntuvat, luutkin vähän näkyvät, rasva ja höttö katosi. Tässä ruljanssissa hajosi kyllä polvi ja revähti olkapää, mutta nuorena toipui hyvin. Nyt painan 55-57kg ja vaatekoko on 34/36.

Vierailija
70/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanonut tosiaan näin oletko koskaan tullut suihkusta itkien kivusta? herännyt aamulla ja repinyt lakanaa irti ihostasi? jäänyt sairauslomalle koska kasvosi ovat niin turvonneet ja suomuiset ettet voi mennä ulos? syönyt kutinaan lääkkeitä jotka turruttavat sinut tokkuraan? irrotellut työpäivän aikana housunlahkeita kudosnesteeseen kuivahtaneelta iholta? siivonnut kauppareissun jälkeen verta kauppatavaroista käsi-ihottuman takia? raastanut ihoasi juuriharjalla epätoivoissasi koska kutina on niin hirveä? jos olet, oletko siinä kunnossa lähtenyt hikoilemaan lenkille, tietäen, että hikoileminen pahentaa ihotumaa?

Hyi helvata, en ole onneksi tuollaisia ällötyksiä kokenut. Mutta jos vyötäröstä alaspäin halvaantuneet ihmiset voi pelata esim.käsipalloa ja uida yms. niin sinäkin voi harrastaa liikuntaa, jos HALUAT.

Tsemppiä inhottavan sairauden kanssa!

ap

Mun kaveri pystyy käyttämään jonkin verran käsiään, mutta sormista vain peukalot toimivat.

Aikanaan kun halvaantui niin se oli neliraajahalvaus, kunnes saivat kädet jotenkuten toimimaan. Mutta mitään liikuntaa hän ei voi harrastaa, ei edes ajaa sellaisella pyörällä, missä polkimet on käsien kohdalla, koska käsissä ei ole voimaa eikä hän saisi itse niitä käsiä niin paljo liikutettua.

Tämäkin tekosyy?

Äh. Turhaan siä siellä itseksesi hymyilet kun "Minä pystyn tekemään näitä ja näitä asioita huolimatta näistä ja näistä asioista". Mikä ihmeen pakko ihmisillä on kiillottaa sitä sädekehäänsä? No varsinkin naisilla tämä tuntuu olevan pakkomielle.

Vierailija
71/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole suomuja ihollaan tai neliraajahalvausta. Ihme ininää terveiltä aikuisilta naisilta.

Vierailija
72/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnih, löytyihän se neliraajahalvaantunutkin sieltä!

ap

Vierailija
73/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkuntoinen aikuinen nainen enkä inise, vastasin vain avaukseen

minulla nyt vain on ihosairauksia, jotka toisinaan estävät minua harrastamasta hikiliikuntaa

silti olen jo yli nelikymppinen, ihannepainoinen, kohtalaisen hyväkuntoinen nainen, veriarvot ja verenpaineet ihanteellisella tasolla

terv. se "suomu"potilas ;)

Vierailija
74/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on 3-vuotiaan kanssa kahdestaan (saati useamman lapsen kanssa) uimahallissa/uimalassa niin ei siinä mitenkään pysty itse uimaan niin, että siitä olisi jotain treenillistä hyötyä (ts. ei ole "liikuntaa" ap:n tarkoittamassa merkityksessä, hauskaa voi olla kyllä). Tai jos tähän on joku keino niin kuulisin sen mielelläni.

Yh, jonka lapsi pk:ssa voi esim. pyöräillä työ-tarha-koti-matkat tai juosta töistä tarhaan (ymmärrän kyllä hyvin, jos yh ei jaksa tätä lapsiarjen ohella, mutta liikunta on kyllä todella hyvästä ja auttaa jaksamaan).

Mulla on lapset mukana siellä uimassa. Jos et ole käyttänyt aikoinaan vauvauinnissa, niin alku on tietysti sitä että opetat lasta uimaan.

En mäkään voi jättää lapsia (vaikka osaavat uida) yksin lastenaltaaseen, vaan uin itse siinä lastenaltaassa niiden kanssa.

Ääh, täällä on taas ketju täynnä näitä iänikuisten tekosyiden keksijöitä.

ap

Vierailija
75/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat muuten saatanan päteviä syitä!

Vierailija
76/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnih, löytyihän se neliraajahalvaantunutkin sieltä!

ap

Mulla ei ole halvausta, mulla on toinen jalka amputoitu, mutta en puhunutkaan itsestäni kun kirjoitin kaveristani jolla toimii kädet vain osittain ja sormista vain peukalot.

Pointtinani oli että asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin ap ajattelee.

Vierailija
77/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitellä kommentteja tekosyistä jos itselle ei ole tullut eteen todellista syytä ettei jotain tavallista asiaa voi tehdä

yleensäkin liikunnan puolestapuhumista kannattaisi harrastaa kannustavassa sävyssä, koska liikunta on hyödyllistä ja myös hauskaa, jos sitä harrastaa positiivisella mielellä eikä minkään syyllistämisen tai pakon takia

t. se suomupotilas

Vierailija
78/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mulla tuli selkärankaan murtuma auto-onnettomuudessa ja päädyin 3 kuukaudeksi vuodelepoon sairaalaan.

Mutta tekosyyhän se vaan oli.

Vierailija
79/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luetellaan neliraajahalvauksia, vaikeita sydänsairauksia, hankalia loppuraskauksia! :D

Kai nyt kuka tahansa aivotonkin ymmärtää, etteivät nuo ole tekosyitä, vaan poikkeuksia.

Suurin osa liikkumattomista ihmisistä ei kuitenkaan ole neliraajahalvaantuneita, vaikeasti sydänsairaita tai kärvistele hankalassa loppuraskaudessa. Kuka tahansa pääsee ovestaan ulos ja voi kävellä vaikka vain puoli tuntia. Tai kaupungissa voi jäädä bussista pois pysäkkiä, paria ennen työpaikan pysäkkiä ja kävellä loppumatkan (kotimatkalla voi olla kauppakasseja). Tai jättää ostoparatiisin hissit ja rullaportaat ottamatta ja kavuta portaat. Tai laittaa hyvää musiikkia soimaan ja jorata vauvansa kanssa hulluna ympäri kotia!

Vierailija
80/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihosairaus on tietenkin oikea syy, en siis ole ap:n kanssa samaa mieltä sinun tilanteestasi. Toivottavasti ilmat muuttuu pian sellaisiksi että pääset liikkumaan!

heitellä kommentteja tekosyistä jos itselle ei ole tullut eteen todellista syytä ettei jotain tavallista asiaa voi tehdä

yleensäkin liikunnan puolestapuhumista kannattaisi harrastaa kannustavassa sävyssä, koska liikunta on hyödyllistä ja myös hauskaa, jos sitä harrastaa positiivisella mielellä eikä minkään syyllistämisen tai pakon takia

t. se suomupotilas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan