Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki syyt, jotka estää liikkumasta on tekosyitä.

Vierailija
10.08.2011 |

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kaksi ihosairautta

liikun mielelläni aina kun voin

jos iho on pahana, hikoileminen räjäyttää ihottuman käsiin ja liikunta on pakko jättää kunnes tilanne paranee

onko jotain ratkaisua tähän laiskuuteen?

Vierailija
42/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastaa 3-vuotiaan lapsen yksinhuoltaja... Lasta ei ihan joka päivä voi hoitoon viedä että pääsis jonnekin salille tai ohjatuille tunneille. Kävely/lenkkeily ei kiinnosta joten sitä on turha ehdottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaista, että tulee oikeasti hiki ja sitä voi tehdä joka päivä?

Hiihtää ja siinä sitä vasta hiki tuleekin, vaikka kuinka hitaasti yrittäisi mennä eteenpäin.

Vierailija
44/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kaksi ihosairautta liikun mielelläni aina kun voin jos iho on pahana, hikoileminen räjäyttää ihottuman käsiin ja liikunta on pakko jättää kunnes tilanne paranee onko jotain ratkaisua tähän laiskuuteen?

Ehkä olen nyt sitten provosoiva tai jotain, mutta tuo kuulostaa yhtä lailla tekosyyltä kuin mikä muu tahansa. En väitä että oot laiska ihminen, mut ihosairaus ei estä sua liikkumasta, jos oikeasti HALUAT liikkua.

Mun miehellä on pahasti atooppinen iho, joka vaatii kunnollista hoitoa koko ajan. Urheilun/hikoilun jälkeen iho on pestävä tosi huolellisesti ja siihen on laitettava reseptillä määrättyä voidetta.

Sori, mut en usko et sun ihottuma "räjähtää käsiin", jos harrastat liikuntaa.

Pitäkää sit vittumaisena ihmisenä, ei sen mulle väliä. Mulla ei yleensä ole kärkkäitä mielipiteitä mistään, mut tästä asiasta on. En yritä saada ihmisiä elämään niinkuin mä. Kerron vain mielipiteeni. Se on MUN mielipide, ei sen tartte olla kaikkien muidenkin mielipide.

ap

Vierailija
45/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä vaivalla (tai mulle se ei ainakaan ole mikäään vaiva) estettäisiin niin paljon sairauksia, mm. osa masennussairauksia. Mä liikun psljon päivittäin, mut jos joskus jää päivä väliin, niin voi että oon illalla väsähtänyt ja passiivinen. Liikun, koska se on hauskaa ja siitä tulee hyvä olo. ap

Minusta liikunta on tylsää, vittumaista ja siitä tulee huono olo.

Kuulostat ihanan positiiviselta ihmiseltä.;)

ap

Teen sen sijaan asioita joista NAUTIN :) Eli teen paljon erilaisia käsitöitä, luen, opiskelen kieliä ja harrastan ruuanlaittoa.

Vierailija
46/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastaa 3-vuotiaan lapsen yksinhuoltaja... Lasta ei ihan joka päivä voi hoitoon viedä että pääsis jonnekin salille tai ohjatuille tunneille. Kävely/lenkkeily ei kiinnosta joten sitä on turha ehdottaa.

Pyöräily, jumppa, kuntosali (monella salilla on lapsiparkki), voimannosto (sitä voi tehdä kotona), uinti... Oisko noissa joku?

ap

Vierailija
47/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei pysty nyt liikkumaaan. Ei hän halvaantunut ole, mutta sydän on niin huonossa kunnossa, että liikkuminen on mahdotonta. Hän on ollut koko ikänsä aktiiviliikkuja.

Vierailija
48/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä vaivalla (tai mulle se ei ainakaan ole mikäään vaiva) estettäisiin niin paljon sairauksia, mm. osa masennussairauksia. Mä liikun psljon päivittäin, mut jos joskus jää päivä väliin, niin voi että oon illalla väsähtänyt ja passiivinen. Liikun, koska se on hauskaa ja siitä tulee hyvä olo. ap

Kuulostat ihanan positiiviselta ihmiseltä.;) ap

Teen sen sijaan asioita joista NAUTIN :) Eli teen paljon erilaisia käsitöitä, luen, opiskelen kieliä ja harrastan ruuanlaittoa.

Selvä sitten:) Harmi, jos et noiden lisäksi löydä aikaa liikkumiseen. Ite käyn kokopäivätyössä, opiskelen taloushallintoa, hoidan 3 lasta ja okt:n (ja sillon tällön myös miehen;)), mut haluan niin paljon harrastaa myös liikuntaa et löydän/järjestän sille aikaa. Vaikka en ole mikään SUPERihminen.:)

ap

Vierailija
49/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihanan positiiviselta ihmiseltä.;) ap

Selvä sitten:) Harmi, jos et noiden lisäksi löydä aikaa liikkumiseen. Ite käyn kokopäivätyössä, opiskelen taloushallintoa, hoidan 3 lasta ja okt:n (ja sillon tällön myös miehen;)), mut haluan niin paljon harrastaa myös liikuntaa et löydän/järjestän sille aikaa. Vaikka en ole mikään SUPERihminen.:)

ap

En halua käyttää aikaa asiaan, joka on minulle vastenmielistä

Vierailija
50/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea raskaus estää tehokkaasti liikkumisen.

Vierailija
51/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada hyvä kroppa on näännyttää itsensä hitaasti alipainoon ja sitten hankkia lihaksia, tuloksena kaunis normaalipainoinen kroppa. Tämän tein. Painoin 72kg (172cm pitkä) ja laihdutin 49kg:aan eli 23kg, sitten lisäsin liikuntaa (jooga, juoksu, tanssi), nyt ei selluliittia, kiinteä kaunis kroppa ihan alasti, lihakset tuntuvat, luutkin vähän näkyvät, rasva ja höttö katosi. Tässä ruljanssissa hajosi kyllä polvi ja revähti olkapää, mutta nuorena toipui hyvin. Nyt painan 55-57kg ja vaatekoko on 34/36.

Vierailija
52/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia arvojaan niinä ainoina oikeina? Miksei voi vaan elää itse elämäänsä tyytyväisenä, ja antaa toisten tehdä omat valintansa? Miksi pitää vähätellä? Tykkäisitkö itse, ap, jos alkaisin tuputtaa sulle vaikka kasvissyöntiä?

Ap totesi vain faktan, ei tuputtanut mitään arvoja. Mielestäni avauksessa ei tuomita tai vähätellä ketään. Kerro, 7, missä kohtaa näit vähättelyä. Virkehän on vain muutaman sanan mittainenkin! :D

Liikunnasta ei tarvitse olla mitään hyötyä (vaikka se tekeekin hyvää mielenterveydelle), koska se tuottaa mielihyvää.

Vierailija
53/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada hyvä kroppa on näännyttää itsensä hitaasti alipainoon ja sitten hankkia lihaksia, tuloksena kaunis normaalipainoinen kroppa. Tämän tein. Painoin 72kg (172cm pitkä) ja laihdutin 49kg:aan eli 23kg, sitten lisäsin liikuntaa (jooga, juoksu, tanssi), nyt ei selluliittia, kiinteä kaunis kroppa ihan alasti, lihakset tuntuvat, luutkin vähän näkyvät, rasva ja höttö katosi. Tässä ruljanssissa hajosi kyllä polvi ja revähti olkapää, mutta nuorena toipui hyvin. Nyt painan 55-57kg ja vaatekoko on 34/36.

Vierailija
54/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko kertoa mulle, että luuletko todella tuosta sun tuputtavasta asenteesta olevan hyötyä? Tykkäätkö itse, kun sulle tuputetaan?

Tuputanko?:/ Kerroin mun mielipiteen. Saa olla eri mieltä. Siis jos on sitä mieltä ettei ihmisen kannata pitää kunnostaan huolta. Tää ketju on vain vahvistanut mun kantaa ja sitä mun halua kuulua ennemmin siihen "ryhmään", joka liikkuu ja urheilee kuin siihen ryhmään, joka marisee ja kitisee että "nääää, liikunta on vittumaista ja siitä tulee paska olo, äää...." ap

Ja VAIHTOEHDOT ovat vähässä, enkä pääse helposti esim. ryhmäliikuntatunneille. Ennen lastakaan en pitänyt lenkkeilystä enkä pidä siitä nytkään (olkoon sitten vaikka tekosyy???).

Meillä ei ole autoa, joten arkiliikuntaa toki tulee ja hissin sijasta voi kyttää rappusia jne.

Vierailija
55/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily, jumppa, kuntosali (monella salilla on lapsiparkki), voimannosto (sitä voi tehdä kotona), uinti... Oisko noissa joku? ap

Ja jos lapsi on jo koko päivän päiväkodissa, pitäisi vielä illalla viedä lapsiparkkiin?

Niin paljon en urheilua arvosta, arvostan ennemmin aikaa lapseni kanssa.

t. toinen Yh

Vierailija
56/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko kertoa mulle, että luuletko todella tuosta sun tuputtavasta asenteesta olevan hyötyä? Tykkäätkö itse, kun sulle tuputetaan?

Tuputanko?:/ Kerroin mun mielipiteen. Saa olla eri mieltä. Siis jos on sitä mieltä ettei ihmisen kannata pitää kunnostaan huolta. Tää ketju on vain vahvistanut mun kantaa ja sitä mun halua kuulua ennemmin siihen "ryhmään", joka liikkuu ja urheilee kuin siihen ryhmään, joka marisee ja kitisee että "nääää, liikunta on vittumaista ja siitä tulee paska olo, äää...." ap

Ja VAIHTOEHDOT ovat vähässä, enkä pääse helposti esim. ryhmäliikuntatunneille. Ennen lastakaan en pitänyt lenkkeilystä enkä pidä siitä nytkään (olkoon sitten vaikka tekosyy???). Meillä ei ole autoa, joten arkiliikuntaa toki tulee ja hissin sijasta voi kyttää rappusia jne.

No se on jo hyvä, jos harrastat arkiliikuntaa! Liikuntaa voi harrastaa kotonakin. Periaatteessa melkein kaikkea, jota voi tehdä kuntosalilla voi tehdä kotonakin (punnerruksia=rintalihaksia, vatsalihaksia, kyykkyjä, painoina voi käyttää vaikka kirjoja). Vaihtoehtoja on, jos käyttää mielikuvitusta. Kyse on enemmän halusta.

Sun elämäntilanne on pian taas eri ja pääset vaikka ohjattuun ryhmään, jos haluat. Pikkulapsiaika on lyhyt aika meidän elämästä.

ap

Vierailija
57/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saavat ihmiset lukea/olla lukematta, ei ole tarvis holhota muita.

Tee samoin sinäkin ap. Ihmiset myös liikkuvat halujensa ja kykyjensä mukaan. Ei pakottamalla.

Nauti omasta liikkumisestasi toki mutta anna myös toisten ihmisten nauttia joko liikkumisesta vähän, paljon, ei ollenkaan ja ehkä jostain muusta kuten työnteosta, taiteesta, musiikista, kirjoista, mistä vain.

Vierailija
58/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily, jumppa, kuntosali (monella salilla on lapsiparkki), voimannosto (sitä voi tehdä kotona), uinti... Oisko noissa joku? ap

Ja jos lapsi on jo koko päivän päiväkodissa, pitäisi vielä illalla viedä lapsiparkkiin?

Niin paljon en urheilua arvosta, arvostan ennemmin aikaa lapseni kanssa.

t. toinen Yh

Jos ihan oikeasti haluaa liikkua, niin sen voi tehdä kotonakin. Itselläni on sellaisia päiviä varten jolloin en pääse lastenhoidon vuoksi ulos neljä erilaista DVD:tä, joiden avulla joogaan, teen pilatesta ja lihaskuntoharjoittelua. Jos oikeasti ei pääse kotoa koskaan mihinkään, niin sitten voi tietenkin hankkia myös vaikkapa kuntopyörän olohuoneen nurkkaan ja polkea sitä lasten mentyä nukkumaan.

Mutta ymmärrän kyllä toki, että kaikkia yhoita ei oikeasti kiinnosta liikkua, ja lasta onkin sitten helppo käyttää tekosyynä.

Vierailija
59/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, ettet usko että minulla on ihosairauksia

en pidä sinua erityisen vittumaisena, kuulostat vain tietämättömältä

ikävää, että miehelläsi on atooppinen iho, minulla on vähän pahemmat diagnoosit

minulla on myös lääkärin kielto hikoilla jos ihottuma on paha, en saa myöskään esim. uida yleisissä tai luonnonvesissä (yksityisomistuksessa oleva uima-allas siis ehkä kävisi, nyt vaan lottoamaan), saunominen on ehdottomasti kielletty, tämä hellekesä on ollut hyvin hankala, odotan syksyä, ilmojen viilenemistä että minäkin pääsen taas lenkille, josta suuresti nautin

;)

Vierailija
60/108 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapset mukana siellä uimassa. Jos et ole käyttänyt aikoinaan vauvauinnissa, niin alku on tietysti sitä että opetat lasta uimaan.

En mäkään voi jättää lapsia (vaikka osaavat uida) yksin lastenaltaaseen, vaan uin itse siinä lastenaltaassa niiden kanssa.

Ääh, täällä on taas ketju täynnä näitä iänikuisten tekosyiden keksijöitä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän