Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄT PERUTTU, rahat ei riitä. Mahtavaa!

Vierailija
03.04.2010 |

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.

Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Kommentit (269)

Vierailija
201/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo pelkät sileät kihlat maksaa tuon 250. tai saat tietenkin jonkun tosi ohuen mikä ei sitten oikein sovellu vikisormukseksi.

t. koruliikkeenmyyjä

No kerron sitten tarkkaan meidät kustannukset.

En kehdannu aluksi sanoa, mutta tuo 4000e tulee oikeasti minun isältä, koska haluaa että menisin naimisiin kun lapsiakin on.

Itse olen kouluttamaton juntti, enkä saa mistään töitä vaikka olen puolivuotta todella ahkerasti etsinyt. Miehellä ammatti, mutta erittäin "huono" työlistymisen kannalta, huonekalupuuseppä. Eli extraa ei ole pistää tuohon neljään tonniin :( Kk-tulot alle köyhyysrajan..

Vieraita tulee hieman alle sata.

Hääpaikan vuokra 500, menuehdotus 24€. Pitopalvelu, saa tehdä itsekin ruokaa, ja leivokset yms kahvipullat anoppi on luvannut tehdä. Ruoat mielusti jätän pitopalvelulle, koska niin ison ruokamäärän tekeminen ei minulta ainakaan onnistu.

Maistraatissa vihkiminen on 200e, en kuulu kirkkoon enkä halua liittyäkään. Mies haluaa "kirkkohäät" joten vain siunaaminen tapahtuu kirkossa.

Puku on vuokrapuku, 400€. Hartoahuivin saan varmaan 10-50 eurolla. Miehelle saa himpun alle 200€:lla puvun. Kengät omistan jo. Miehelläkin vanhat kengät, kai kelpaa.

Aion meikata itse. Kampaajalla käyn tekemässä kampauksen, n. 60€. Tai kävisin :(

Sormukset, meillä kultaiset kihlat. Ei olla käyty vielä katsomassa minkäänlaista, mutta arvio että joku 200-300€ menee sormukseen? Olenko jäljillä..

Bändi, jonka mielelläni haluaisin, maksaa 600-800€.

Itse teen kortit, varmaan 50 eurolla pääsen.

Koristelu varmaan 50-100€, kynttilöitä lähinnä kun syksyllä häät olisi.

Hääsviitti, jonka senkin mielelläni haluaisin, maksaa n. 200€.

Lapsille pitäisi löytää juhlavaatteet myös, kirpparikin käy mutta menee silti vähintään 20€ jos mieluista haluaa. Muuten lähemmäs 100€.

Hääautoksi kelpaa mikä vain, kaikki ne näyttää hienoilta kun koristaa.

Eli juhlapaikka ja ruoka 2780€

Vihkiminen 200€

Minun ja miehen puvut n. 600€

Kampaus 60€

Sormus n. 250€ ?

Bändi 700€

Kutsut 50€

Koristelu vaikkapa 70€

HääSviitti 200€

Lasten vaatteet vaikkapa 60€.

Yhteishinta 4970e.

Hääsviitin ja bändin jos jättäis pois, auttas jo paljon. Mutta kun ei mieli tekisi jättää bändiä ainakaan. Jos vieraita tulee 700km päästä, niin haluaisin heillekin tunnelamllisen illan.

Olen vissiin todella paska suunnittelemaan, kun ei onnistu parilla tonnilla. Niin paha mieli kaikesta että ruokahalukin mennyt tämän takia.

Haukkukaa vaan, saanpahan kieriskellä itsesäälissä lisää...

-ap, wannabe morsian

Vierailija
202/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytimme kihlasormuksiamme myös naimisiin mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää sitten vaikka normaalia hienommat rippijuhlat lapsille, kun he ovat näköjään jo tehtyinä.

Vierailija
204/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienotkin häät voi olla, ilman että täytyy vetää överiksi.

Minun ja mieheni häät maksoivat hieman päälle 2000e. Säästettiin jo siinä, ettei meitä kumpaakaan kiinnostanut mennä mihinkään hotelliin yöksi, mielummin tulimme omaan kotiin. Minä tein itse meikkini ja veikkaampa, että monikin ammattimaskeeraaja olisi kyllä työnjäljessä kakkoseksi jääny. ;P Sormukseni ei maksanut mitään, koska mummoni lahjoitti minulle - ikäänkuin ennakkoperintönä - hyvin kauniin ja siron (ihan nykyaikaisen jopa) kultasormuksen, jossa rivissä pieniä timantteja 8kpl.

Vierailija
205/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään kahdestaan toiselle mantereelle erääseen suurkaupunkiin ja mennään siellä naimisiin. Lennetään bisneksessä, asutaan hienossa hotellissa, syödään ja juodaan hyvin ihan kahdestaan. Kavereille pidetään sitten sellaiset Tallinnasta viinaa -bileet joskus myöhemmin.

Vierailija
206/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puvussa, sormuksessa ja karsimalla vieraita. Ruoka teillä on jo halpa, juhlapaikka aika kallis. Jos tosta bändistä tykkäät,niin sitä älä jätä pois! Livemusiikki on aina parasta!

Vierailija
207/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni taas pidettiin maistraattivihkimisen jälkeen nyyttärit meillä kotona :-D .

Meidän sormukset maksoi yhteensä 100 euroa. Otettiin hopeiset.

Vierailija
208/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä oli parasta livemusiikki.

Siihen kannattaa kyllä satsata!

Vierailija
209/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan omasta halustamme menimme naimisiin maistraatissa. Emme siis vain "tyytyneet".

Vierailija
210/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- häät kotona

- itse tehtiin ruuat

- itse tein pukuni

- halvat sormukset

- sukulainen teki koristeet ilmaiseksi (kukkia niityiltä)

- ei hääautoa

- kaverit musisoivat

- isäni otti viralliset hääkuvat

Meillä oli 80 vierasta ja ruokaa+juomaa oli 1500 eurolla. Teltat maksoi 1200 euroa, pitopalvelun tarjoilijat 300 euroa.

Yhteensä n. 4500 euroa.

Eikä olla ns. "köyhiä", vaan ihan hyvin toimeentulevia. Säästeliäitä.

Vierailija
212/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät on vihitty maistraatissa, hääjuhla oli myöhemmin kirkossa. Mutta ystäväni piti kotona häät, pappi tuli vihkimään kotiin, paikalla ihan vaan vanhemmat, isovanhemmat (jotka pääsi paikalle), ite vanhempien kanssa ruuat tehty. Huomattavasti edullisempaa. Ihan oli hääpulu ja kuvaaja kävi kotona. Ei tarvi aina törsätä ja silti voi olla kaunista.

Vierailija
213/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työyhteisössäni -siis työtä tekevät ja palkkaa saavat - ei ihan rupupalkka (akateemisia) kaikki ovat käyneet maistraatissa. Köyhät persaukiset haluavat näyttävät häät. Mikä tässä mättää? Pitäisikö mun vielä enemmän maksaa veroja? Työttömät hunsvotit.....

Vierailija
214/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2010 klo 18:55"]

kaksi tyotonta joilla on jo lapsia suunnittelee prinsessahaita valkoisine (viattomuuden symbooli) pukuineen.
Viimeisetkin rahat tuhlataan sviittiin vaikka morsiamen neitsyys on menneen talven lumia.
Ihme etta ette jarjesta naita haita vaikka Aruballe.

Siinäpä pyörittelee, toivottavasti itse USA:lainen on tehnyt kaiken täydellisesti :) Eikä sillä valkoisella ole enää niin kovaa neitsyys assosiaatiota kuin ennen - paitsi tiukkapipojen päässä.

-ap

samaa mieltä usalaisen kanssa. Mua ei kiinnosta Käyttää verorahojani sun häihin. Sillä mun rahojahan ne on. Hankkikaa niillä rahoilla vaikka elämänhallintakoulutusta.  

Vierailija
215/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukisten kanssa ei kannata mennä naimisiin eikä olla edes yhdessä , ainoastaan jos kumpikin on yhtä PA

Vierailija
216/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan pieni budjetti. Vihkiminen seurakunnan kappelissa, kutsuvieraina vain isovanhemmat, vanhemmat ja sisarukset+sisarusten lapset ja puolistot sekä pari ihan läheisintä ystävää. Hääjuhla omassa kaksiossamme ilman mitään erityistä ohjelmaa - kyllä sinne saatiin n. 30 ihmistä sopimaan, joista kuusi lapsia. Iso parveke meillä onneksi oli ja ilma oli hyvä.  Tarjoluina kakku, voileipiä ja pikkuleipiä. Kakun saimme häälahjaksi, koska noissa läheisissä oli kakun tekijä, niin ikään pienituloinen, joten pyysimme sitä ja kaikki olivat tyytyväisiä. Meillä oli ihana häät ja vieraatkin tykkäsivät. 

Vierailija
217/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan häät halvemmallakin! Tehkää ruokia / tarjottavaa itse ja palkatkaa pitoemäntä tarjoilemaan se? Ei taatusti maksa paljoakaan ja saat koristeet ja musiikit jos ne on niin tärkeitä sinulle.

Vierailija
218/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 10 000 euroa häihin ja nyt jälkikäteen olen ajatellut, että ei saatana... olisi voinut nekin rahat paremmin käyttää. Tärkeintä tietysti on se, että ollaan edelleen 8 vuoden jälkeen yhdessä eikä otettu lainaa häitä varten, eikä talous mennyt muutenkaan tiukille häiden takia. Mutta nyt budjetti olisi korkeintaan puolet tuosta, vieraslistaa karsisin todella rankasti ja häävastaanotto olisi jossain tasokkaassa ravintolassa. Ei mitään bändejä, hääautoja, hääkarkkeja tms.

Vierailija
219/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä harmittamista tuossa on? Varmaan ei tullut yllätyksenä tuo varattomuutesi itselle. Minusta kans olis kiva ostaa oma lentokone tai luksus alus ja reissata vapaasti. Mutta harmi kun ei ole varaa ja joillakin rikkailla on ja he tekevät juuri noin. 

Vierailija
220/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2012 klo 08:40"]

Miksi ihmeessä pitäisi syöttää ja juottaa koko sukua...tai maksaa jotain tilavuokraa ...olet fiksu jos pidät siviilivihkimisen, sillä ei ole mitään tekemistä missä sen tahdon sanoo, jos tiedät että kumppani on oikea ja haluat hänen kanssa olla loppuelämäsi. Jos teillä on nyt jo neljä tonnia säästössä, niin menkää sillä rahalla lomalle...jää varmasti enemmän mieleen, kuin loppujen lopuksi joistakin häistä, johon kaikki ei kuitenkaan olisi tyytyväisiä

[/quote]

Nykyhäissä se kumppani ja ylipäätään koko avioliitto on sivuseikka, joka nyt vaan tulee pakollisena pahana. Tärkeintä on saada isot bileet, joita kaikki kamut sitten kadehtii ja mummut huokailee ihastuneina. Ja olla totta kai kerrankin huomion keskipisteenä ja leikkiä yli-ikäistä prinsessaa koko päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan