Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄT PERUTTU, rahat ei riitä. Mahtavaa!

Vierailija
03.04.2010 |

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.

Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Kommentit (269)

Vierailija
181/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin Lapissa häissä vuonn 2008 ja kirkossa ja hääpaikalla alkuillasta lauloi ja soitti vielua kaksi musiikkiopiskelijatyttöä. Maksoivat tosi vähän, muistaakseni 40 e per tyttö, ja toi heti juhlavamman tunnelman ja kaikille jäi mieleen että oli elävää musiikkia (niille joille moiset asiat nyt ylipäätään jää mieleen). Loppuilta oli levymusiikkia.

Entäs jos pyydät kanttoria laulamaan teille kirkossa? Ei varmaan maksa mitään ja monesti ovat aika ammatillisia myös laulussa. Jos siis haluat jotain kompromissia tuon bändi/musiikkihomman suhteen.

Miesten pukuja saa Dresmannista kevään juhlien aikaan 100 eurolla. Muuallakin on tarjouksia juuri yo- ja valmistujaisjuhlien alla.

Kirpparipuvun sijaan mä ostaisin loppukesästä jonkun yksinkertaisen juhlamekon, mikäli siis kantti kestää odotella.

Hyvä juhlia ap! Olet saanut tässä ketjussa tosi paljon hyviä säästövinkkejä!

Vierailija
182/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintaan 9,90 ja 14,90 metri, joten jos sulla on se ompelutaitoinen tuttu, saatte kankaat aika runsaaseenkin pukuun 50 eurolla. Pari kymppiä vielä helmi- tai strassikoristeisiin tai muihin asusteisiin, niin minusta aika tyylikäs paketti tulee. Kengäthän sulla oli olikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin Hääyö-tapahtumassa naimisiin. Kaaso & bestman maksoi matkan sinne & takaisin. Puvun ostin 25 eurolla huutonetistä postikuluineen (oli maksanut 750e), kaaso lainasi hunnun ja alushameen. Kimpun ostin Stokkalta kanta-asiakashintaan n. 8 euroa, samoin kakun ostin sieltä 15 eurolla.

Ruoat ja juomat neljälle ei maksaneet juuri mitään kun juhlittiin meillä kotona. Bestman otti valokuvat, virallisen potretin otti kaveri viinapulloa vastaan :D Häämatkalle ei menty, miehelle ostettiin kengät ja puku, jotka löyty melko edullisesti alennuksesta. Sormuksiin meni yhteensä n. 800, mutta ne nyt eivät ole "hääkustannuksia" mielestäni kun ovat jatkuvasti käytössä.

Yhteensä meni noin tonni (jos siis sormukset lasketaan) ja oli todella hauskaa :D

Vierailija
184/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meillä meni noin 15 000 eur häihin. Sis. häämatka, vieraita vajaa 200. Kaukomatkalla oltu joka vuosi anyway, eli siihen olis menny ilman häitä n. 4000 eur.

MUTTA

pyysime lahjaksi rahaa matkaamme varten ja shekkejä kertyi n. 6000 eur. Eli ilman matkaa, meiltä meni häihin omaa rahaa n. 5000 euroa!!! Ja isot oli pidot.

Vierailija
185/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puvun saat ihan varmasti halvemmalla tilaamalla netin kautta Kiinasta tai teetä sillä anopin tutulla.

Älkää ihmeessä vuokratko sviittiä vaan joku kiva hotellihuone. Sviitissä on paljon turhaa roinaa, mitä ette tarvitse. Ja meille sinne tuotiin vaatimaton aamupala, mikä ärsytti meitä. Mieluummin olisimme menneet buffeeaamiaiselle. Kun sanotte olevanne hääpari, niin taatusti saatte kivan huoneen ja jotain ekstraa hotellin puolesta.

Bändejä kannattaa vielä etsiä ja kilpailuttaa. Ehkäpä vielä edullisempi löytyisi, jos sen välttämättä haluatte. Meidän häissä ei ollut bändiä vaan kaverit säesti pianolla ja viululla häävalssin. Olisiko lähellä tanssilavaa? Jatkot siellä. Vieraat voivat maksaa sisäänpääsyn itse, jos tulevat. Näin on ollut monissa häissä. Hääpari sopinut lavalle halvemman sisäänpääsyn vierailleen, koska sillä tavalla tullut paljon porukkaa.

Vierailija
186/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menimme 10 vuotta sitten naimisiin maistraatissa ystäväpariskunta oli todistamassa. Yhdessä käytiin syömässä ja sitten me 2 lähdimme muutaman päivän kuherruslomalle kotimaahan. Ja todella romanttinen, onnellinen ihana tunnelma oli, isot kihlajaiset pidetty, intiimi häätilaisuus oli kruunu.

En edes isoja häitä olisi halunnut, ja pitää asennoitua sen mukaan mihin on varaa, voimia tms. Häät ja avioliitto on kuitenkin viimekädessä kahden kauppa.

Vierailija
187/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintaan 9,90 ja 14,90 metri, joten jos sulla on se ompelutaitoinen tuttu, saatte kankaat aika runsaaseenkin pukuun 50 eurolla. Pari kymppiä vielä helmi- tai strassikoristeisiin tai muihin asusteisiin, niin minusta aika tyylikäs paketti tulee. Kengäthän sulla oli olikin.

Pitääpä lähteä käymään ajan kanssa joku päivä!

-ap

Vierailija
188/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin teki meilläkin. Voin lohduttaa, että häissä juhlapari ei kuitenkaan oikein ehdi olla muiden kanssa ja hiukan prameilevaa se on pukuineen ja kaikkineen. Maistraatissa sai halvemmat ja pienimuotoiset juhlat, toisella kierroksella, kaikkien kanssa ehti jutellakin ja mukavat oli.

Vierailija
189/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieraita tulee noin 90, tuskinpa jokaiselle lähetetään omaa kutsua. Voisi olettaa, että suurin osa on pariskuntia tai perheellisä, joten postimaksukin puolittuu.

Vierailija
190/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestää sen vihkimisen? Notaari (vai mikä lie) tulee myös sinne siunauskirkolle? Vai teille kotiin?

Kaikki siunaustilaisuudet, missä minä olen ollut, on olleet sellaisia että siviilivihkiminen on tehty jo aiemmin arkena ja kirkon siunaus on sitten se "oikea" hääpäivä, mikä laitetaan sormuksiin ja jolloin tulee vieraat.

Turhaa rahanmenoa ja sekoilua yhdistää nuo kaksi tilaisuutta.

Vierailija
191/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieraita tulee noin 90, tuskinpa jokaiselle lähetetään omaa kutsua. Voisi olettaa, että suurin osa on pariskuntia tai perheellisä, joten postimaksukin puolittuu.

Laskin että vain 35 kutsua tulee. Isoja perheitä.. :) 35 x 80snt = 28€

-ap

Vierailija
192/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Pohjanhovin hääsviitti vuonna miekka ja kirves. Aamupala tuotiin sviittiin ja täytyy sanoa, että kyllä minä ihan mielelläni sen parisataa maksoin. Sviitti oli iso. Ja ihan hieno.

Mutta mutta. Siitä bändistä olisin minäkin lähtenyt ekana karsimaan. Entä oisko sulla esim. stokkan hullujen päivien aikaan asiaa Ouluun. Systeri osti sieltä edukkaan puvun jostain lähistön morsiuspukuliikkeestä. Ja juuri mieleisensä.

Vierailija
193/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestää sen vihkimisen? Notaari (vai mikä lie) tulee myös sinne siunauskirkolle? Vai teille kotiin?

Kaikki siunaustilaisuudet, missä minä olen ollut, on olleet sellaisia että siviilivihkiminen on tehty jo aiemmin arkena ja kirkon siunaus on sitten se "oikea" hääpäivä, mikä laitetaan sormuksiin ja jolloin tulee vieraat.

Turhaa rahanmenoa ja sekoilua yhdistää nuo kaksi tilaisuutta.

Ajateltiin että päivällä ennen häitä mennään joko maistraattiin tai sitten vihkijä tulee kotiin. Omat perheet vain läsnä (kummankin vanhemmat lähinnä?). Muut kutsuvieraat tulee sitten sinne kirkkoon siunaamistilaisuuteen.

Tarviiko muuten kutsussa ilmaista mitenkään, että vihkiminen tapahtuu ykstyistilaisuuten päivällä, jonka jälkeen on sitten "muille kutsuvieraille" se siunaustilaisuus.? Varmaan moni miettii että millon sitte on vihitty jos siunaus on vain se mihin kutsuttu. Ymmärsikö kukaan?

-ap

Vierailija
194/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään paha tilanne. Tingitte kaikesta about 20%, niin juhlat on siinä. 20% vieraista pois, hääsviitin sijaan voinee ottaa jonkun muun luksushuoneen jostain hotellista ja taas lähtee 20% pois, tarjoamisista vaikka 20 e sopimus jne. Ei mitenkään mahdotonta järjestää!

Tsemppiä vain, kyllä te hienot häät saatte aikaiseksi. Jos jossain kohtaa budjetti ylittyy, niin tingitte jostain muualta. Mullakin oli esim. hääkimpun sijaan yksi yksittäinen kukka (ei säästösyistä vaan minusta oli niin tyylikäs).

Vierailija
195/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi tyotonta joilla on jo lapsia suunnittelee prinsessahaita valkoisine (viattomuuden symbooli) pukuineen.

Viimeisetkin rahat tuhlataan sviittiin vaikka morsiamen neitsyys on menneen talven lumia.

Ihme etta ette jarjesta naita haita vaikka Aruballe.

Vierailija
196/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja bändejä olen nähnyt enemmän huonoja kuin hyviä. Itsekin olen napapiirin sillä puolen asunut ja voin sanoa ettei sieltä pahemmin hyviä bändejä ole löytynyt.

Oikeesti, viimeisen 5 v aikana on muutamaa lukuunottamatta ollut kaikissa dj. Idea, voisitko nakittaa jonkun veljen pojan, n 15 vuotiaan 50 euron palkasta soittelee levyjä ? Nyt tässä on syksyyn aikaa tosi paljon, voit kerätä kappaleita pitkin vuotta. Jos haluat että jokainen biisi soi vaan kerran, saat varautua n 9 h nauhoitukseen. Kannattaa just nauhottaa parillinen määrä, esim 4 nopeeta, 2 hidasta peräkanaa ja taas uudestaan. Tai tehdä erilaisia settejä, eka 45 min suomirokkia, sitten vanhempaa tanssimusiikkia jne, eli jokaiselle jotain.

Meidän sormukset tulivat maksamaan mun sormuksen timantin verran.

Me löydettiin tuttujen avustuksella kultaseppä, joka tosi hyvään hintaan osti romukultaa, kun kulta käytettiin sormukseen. Anoppi, pari ystävääni, äitini ja minä kaivettiin kaikki kaapit läpi ja löydettiin aika paljon rikkinäisiä ketjuja, yksittäisiä korviksia jne ja todellakin, tällä kasalla maksettiin käytettävä kulta + työ + kaiverrukset. Ja on uniikit, jos sillä on väliä.

Mä ostin myös käytettynä puvun. Olin aikoinaan ihaillut Morsmaikun pukua sinkkuna, kun asuin ihan siinä kulmilla. Sitten yhtäkkiä tuli mies ja päivämääräkin laitettiin lukkoon. Puku oli siinä vaiheessa 2 vuotta vanha malli, sitä olisi edelleen saanut, n 1000 euron hintaan. Itse sitten maksoin siitä 200 euroa ja taatusti olisin saanut sen halvemmallakin, mutta vastaan tuli oikein mukava myyjä.

Morsiuspuvuilla ei ole käytettynä minkäänlaista myyntiarvoa, syksyyn on paljon aikaa ja kannattaa todellakin huutista ja täällä osta & myy palstaa seurata. Jos joku myy tonnin pukua 600 eurolla 4 kk, eikä yhtään tarjousta, voi hinta siitäkin tippua.

Yks aika hauska vinkki on kynttilöitten itse tekeminen. Kannattaa ottaa selvää voiko kynttilöitä siellä polttaa.

Mun tuttu teki niin että keräs tutuilta kynttilän jämät, niitä tuli valtavasti, sulatti vaaleat kynttilät, ompelulanka upotettiin sulaan steariiniin ja kynttilä oli n reilu 5 cm halkaisijaltaan. Sitten dippasi kynttilää tummaan kynttilämassaan niin että tuli pari cm ja sitten kun steariini oli vielä ns märkää, teki kuvioita . Tiimarissahan on tosi usein - 50 % pv, varmaan joku tuttu käy joskus Ikeassa, jossa on TOSI halpoja kynttilöitä aina välillä tarjouksessa ja sitten voit ostaa kynttiläkyniä ja koristella ne.

Syksyllä on kauniita lehtiä, voit tehdä niistä seppeleitä, kesällä teet pohjat oljista ja sitten vaan vuoraat ne lehdillä. Lisäksi Tiimarissa on saatavilla erikseen tälläinen häät -lehtinen, samoin kun oli mm pääsiäisenä ja ei maksa mitään.

Kirjastosta katsomaan askarteluvihkosia.

Jos kerran haluat mennä yöksi hotelliin, ilman muuta teet sen. Rovaniemi on niin edullinen kaupunki, taatusti kivan huoneen hyvään hintaan löydätte. Sviitillä ei mitään tee, varsinkin jos juhlitte pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
197/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitatte kutsuun vain, että "tervetuloa avioliittomme siunaustilaisuuteen". Tuo on niin tavallista, ettei sitä kukaan ihmettele. Ja tosiaan, useimmat käyvät maistraatissa jopa viikkoja etukäteen vain "laittamassa nimensä papereihin" ja pitävät tuota siunausta sitten hääpäivänään. Kannattaako tuohon siis panostaa kamalasti aikaa tai ainakaan rahaa, jos kerran aiotte pitää ihan kirkollisenkin hääjuhlan?

Eri asia olisi, jos maisraatin täti tai setä tulisi siihen juhlaan oikein vihkimään.

Vierailija
198/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meillä oli pikkuriikkiset häät, kun emme paljon perusta moisista pirskeistä. Mut silti meillä oli kirkkohäät. Kirkossa vihkiminen ei maksa mitään, eikä papin palvelut.

Tosin erottii sit häiden jälkeen kirkosta :D

Vierailija
199/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000 eurolla saa mahtavat häät. Sellaiselle 75-100 hengelle.

Vaatii tinkimistä jostain asioista.

Hanki ja tee ruoat itse.

Palkkaa keittiöön yksi henkilö.

Puvusita voi tinkiä hankkimalla jonkin iltapuvun tai poistosta hääpuvun. Miehelle löytynee helposti puku käytettynä ja edullisesti.

Sormuksessa voi tinkiä ja hankkia paremman sitten, kun on varaa.

Koristeluissa voi säästää kun tekee itse ja hankkii ja tekee edullisia valintoja.

Talkoohenkeä myös niin onnistuu.

Vierailija
200/269 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaasona olin, joten ompelutaitoani hyödynnettiin mm. koristeluissa myös. luonnosta keräämällä saa ihan nättejä pöytäkoristeita, kun käyttää mielikuvitusta.

osa tarjoiluista tehtiin myös parin sukulaisten ja ystävien avustuksella. pitopalvelu tarjosi vain pääruuan, mutta itse olimme keittiön puolella loppu illan vuorotellen morsiamen äidin ja bestmanin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi