Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄT PERUTTU, rahat ei riitä. Mahtavaa!

Vierailija
03.04.2010 |

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.

Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Kommentit (269)

Vierailija
221/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voi helvetti teitä Suomitanttoja!!! Ymmärrän ihan täysin ap:ta! Hääpäivä on naisen prinsessapäivä, ikimuistoinen tapahtuma ja siitä kerrotaan lapsille ja lapsenlapsille. Ei siitä normaali morsian halua karsia mitään rahanpuutteen vuoksi. Sormus on ikuinen, siihen luultavasti pitää käyttää rahaa että saa mieleisen. Juhlat ja kuvat kuuluu asiaan, kaikkine kunnon sviitteineen ja hääkarkkeineen. ja kuka haluaa huhkia hiki hatussa itse ruokia häihin kun pitäisi keskittyä kihelmöivään odotukseen ja prinsessana oloon? Kyllä taas Suomikulttuuri on mahtava, ei voi muuta sanoa!

Vierailija
222/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 13:27"]

siis voi helvetti teitä Suomitanttoja!!! Ymmärrän ihan täysin ap:ta! Hääpäivä on naisen prinsessapäivä, ikimuistoinen tapahtuma ja siitä kerrotaan lapsille ja lapsenlapsille. Ei siitä normaali morsian halua karsia mitään rahanpuutteen vuoksi. Sormus on ikuinen, siihen luultavasti pitää käyttää rahaa että saa mieleisen. Juhlat ja kuvat kuuluu asiaan, kaikkine kunnon sviitteineen ja hääkarkkeineen. ja kuka haluaa huhkia hiki hatussa itse ruokia häihin kun pitäisi keskittyä kihelmöivään odotukseen ja prinsessana oloon? Kyllä taas Suomikulttuuri on mahtava, ei voi muuta sanoa!

[/quote]

Oletko jälkeenjäänyt vai jäivätkö lapsuudessa prinsessaleikit niin väliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetään sellaiset häät joihin on varaa. en pysty käsittämään sitä kun otetaan laina ahäitä varten. halvalla saa pidettyä 100 hengen häätkin. silloin tehdään itse ruokia ja koristeluita. jos häät on kotikaupungissa niin tarvitseeko silloin mennä hotelliin yöksi? otetaan edellinen bändi jossa on nuoria esiintyjiä tai sitten joku tutun tuttu DJ. Tarvitseeko kutsujen olla sen erikoisempia kuin pahviin liimattu paperi jossa on printattuna tärkeimmät tiedot? en ole vielä koskaan kuullut sanovat "olipa noloa miten maija ja pekka ei ollut edes teettänyt kultaan dipattuja kutsuja".

sitten jos oikeasti haluaa prinsessa juhlat niin pidetään isot 10 vuotis päivät yms. kun on rahaa.

Vierailija
224/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan koe jääneeni mistään paitsi, kun pidettiin pienet juhlat pelkässä lähipiirissä ja vastaanotto kotona. En usko, että olisin saanut mitään enemmän irti siitä, että olisi kutsuttu kaukaisemmat sukulaiset, naapurit ja puolitutut. Tanssimisesta emme puolison kanssa kumpikaan tykkää, joten saimme senkin homman laistettua. Kyllä minä tiedän, että esim. pari serkkuani ja enoni olisivat halunneet häihini tulla, mutta raja oli tiukka. Puolisoni ei suurisukuisena ole niin läheinen tätiensä kanssa kuin minä, mutta raja vedettiin molempien sukujen osalta samaan kohtaan, vaikka puolisoni puolelta tulikin 70 % vieraista. Alkoholitarjoiluakaan ei ollut ja se oli lähipiirin helpompi hyväksyä. En halunnut häihini örvellystä - tietoisena siitä, että appiukko ja yksi puolison veljistä välttämättä eivät osaa hillitä itseään. 

Vierailija
225/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka jompikumpi menis töihin ja säästäisitte? 

Niin tekee monet muutkin. Käy siis töissä...

Vierailija
226/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häät maksoi satasia, eikä olla edes köyhiä vaan hieman yli keskituloisia.

Miehellä oli tumma puku valmiina, oman hääpukuni ostin alesta (-70% ihan tavallisesta vaateliikkeestä). Kalleimmat menoerät olivat kakut (voileipäkakku ja itse koristeltu sacherkakku) ja mun kampaaja (hiusten värjäys ja leikkaus, kampauksen laitoin itse). Vieraina oli lähimmät sukulaiset ja ystävät ja vihkiminen tapahtui maistraatissa, kakkukahvit juotiin meillä kotona. Meillä on muutenkin aika vaalea sisustus ja häitä varten koristelin parilla rykelmällä valkoisia ilmapalloja ja vaaleilla kukilla. 

En ymmärrä itse häähössötystä ollenkaan. Naimisiin meno on vaimon ja miehen välinen asia ja naimisiin voi mennä vaikka ilmaiseksi. Siihen verrattuna 4000 euroa on huima summa. Vai onko aloittajan tarkoitus kenties vain saada päivä prinsessana ja lahjoja? AP:n tapauksessaha avioliitto on se pienempi sitoumus kun lapset on jo hankittu.

Vierailija
227/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on kuitenkin vain YKSI PÄIVÄ - siihen ladataan ihan kohtuuttomia odotuksia. Hääkarkit, teemavärit jne jne. Juu, näyttäähän ne kauniilta, mutta mistä vetoa että 99% vieraista viis veisaa siitä millaiselle paperille ohjelmalehtiset on painettu tai onko hääkarkit jossain sellofaanikääreissä pöydillä valmiina.

Meillä oli pienen budejtin häät. Oltiin menty ulkomailla naimisiin ja haluttiin juhlia vain kaveripiirissä. Pukuni oli pitkä valkoinen iltapuku, Kiinasta tilattu, mies osti reissusta tumman puvun. Koristeluina oli valkoiset pöytäliinat juhlapaikalla ja pari kukkakimppua ja kynttilöitä elokuisena iltana, oli hyvää ruokaa, boolia, olutta, viiniä, siideriä. Musiikki tuli tietokoneelta ja äänentoisto oli huippuluokkaa. Vajaa 50 hlöä saimme syötettyä ja juotettua sekä vaatteet ja muut härpäkkeet homattua muistaakseni 2200 eurolla. En stressannut koristeluista tms. Pääasia oli hauskanpito ja ihanat ihmiset juhlimassa kanssamme. Okei, häämatkamme maksoikin sitten varmaan yli 2000 eur ja sormukseni 500 eur että tulihan ne tuohon päälle, mutta silti melko halvalla selvisimme meille tärkeästä päivästä.

Vierailija
228/269 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 16:40"]

kyseessä on kuitenkin vain YKSI PÄIVÄ - siihen ladataan ihan kohtuuttomia odotuksia. Hääkarkit, teemavärit jne jne. Juu, näyttäähän ne kauniilta, mutta mistä vetoa että 99% vieraista viis veisaa siitä millaiselle paperille ohjelmalehtiset on painettu tai onko hääkarkit jossain sellofaanikääreissä pöydillä valmiina.

Meillä oli pienen budejtin häät. Oltiin menty ulkomailla naimisiin ja haluttiin juhlia vain kaveripiirissä. Pukuni oli pitkä valkoinen iltapuku, Kiinasta tilattu, mies osti reissusta tumman puvun. Koristeluina oli valkoiset pöytäliinat juhlapaikalla ja pari kukkakimppua ja kynttilöitä elokuisena iltana, oli hyvää ruokaa, boolia, olutta, viiniä, siideriä. Musiikki tuli tietokoneelta ja äänentoisto oli huippuluokkaa. Vajaa 50 hlöä saimme syötettyä ja juotettua sekä vaatteet ja muut härpäkkeet homattua muistaakseni 2200 eurolla. En stressannut koristeluista tms. Pääasia oli hauskanpito ja ihanat ihmiset juhlimassa kanssamme. Okei, häämatkamme maksoikin sitten varmaan yli 2000 eur ja sormukseni 500 eur että tulihan ne tuohon päälle, mutta silti melko halvalla selvisimme meille tärkeästä päivästä.

[/quote]

Muutaman kerran olen ollut syömässä ravintolassa, mihin on tullut hääseurue, 10-20 henkilöä. Sinne vaan muiden ruokailijoiden sekaan, oma pöytä vaan varattu. Sivusta kun sitä iloista rupattelua kuulee, tuntuu, että heillä on tosi mukavaa keskenään. Tulee olo, että haluaisin itse olla tuollaisessa seurueessa mukana. 

Vierailija
229/269 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa, kun "kuuseen kurkottaa".

Eikö olisi sittenkin parempi pitää sellaiset häät ja järjestää sellainen tarjoilu, että kaikilla on kivaa? Se ei ole rahasta kiinni.

Esimerkiksi tuttujen aloitteleva bändi, joka varmasti osaa soittaa, mutta ei peri hulluja hintoja, ruuaksi ja perinteinen, eli vaikka karjalanpaisti.

Mitkä helskutin kutsut? Kutsut vieraille lähetetään, ei saada ja tekstiviesti yleensä riittää. Älkää unohtako pyytää vastausta.

Hääsviitin saatte satasella, kun otatte sen oikeasta paikasta.

Kyse on siitä, että sinä kuvittelet mahdottomia. Aloitat valmistelut väärästä suunnasta, jos ensin suunnittelet liian hienoa ja kallista ja sitten toteat, että ei ole rahaa.

Aloita toisin päin: laske, mihin rahanne riittävät ja tee suunnitelmat sen mukaan aloittaen siitä, mikä olisi tunnelman kannalta tärkeintä.

Anteeksi nyt, mutta tässä tulee sellainen vaikutelma, että taas yksi rikas yrittää leveillä meille köyhille, jotka onnistuvat järjestämään mainiot häät 400 (neljälläSADALLA) eurolla.

Vierailija
230/269 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ei maksa mitään.

Koristelkaa luonnonkukilla ja paperista itse askarrelluilla jutuilla.

Sormuksia saa 200eurollakin.

Puvut vuokraten tai lainaten jostain, ei omaksi ostaen.

Juhlapaikaksi morsiamen tai sulhasen vanhempien talo - missä suurimmat tilat ja piha. Laitatte itse ruoat ja talkootyönä sukulaiset apuun.

Hääkuvat ottaa joku tuttu tai sukulainen.

Kutsut askartelette itse tai teette tietokoneella ja printtaatte. Romanttisia kuvia löytyy netistä.

Häälahjatoiveeksi laitatte tietysti rahan, kun kattiloita ette tarvitse, onhan teillä lapsi(a)kin jo.

Vierailija
231/269 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vuoden vanha ketju. Saiko ap häänsä?

Vierailija
232/269 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suosittelen että kannattaa käyttää opiskelijoita!!!

Ravintolakoulusta otatte pitopalvelun, floristi.opiskelijalta kukkakimpuna, valokuvaajaopiskelijalta valokuvat, kampaajalle myöskin kouluun, koristelette luonnonkukilla esim. auringonkukkia monet kaupungit viljelevät niin että pellolta saa hakea..

Levyltä musiikit ja käyt'tte joka paikassa kouluja ja opiskelijoita. Tulee halvaksi!

Vierailija
233/269 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö mitään välimuotoa keksi

Vaihtoehdot ovat joko isot ja kalliit häät tai pelkkä siviilivihkiminen ö.Ö

Vierailija
234/269 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vanha kirjoitus mutta vastaanpa silti, koska ap:llä ja minulla on köyhyydestä täysin erilainen käsitys.

Koko ketjua en jaksanut lukea, mutta siviilivihkiminen maksaa vain, jos se suoritetaan toimistoajan ulkopuolella eli esim. viikonloppuna.

Omien häitteni budjetti ei ylittäne 2000€:a ja sekin kirpaisee pahasti (suurin kulu on sormukset 1300€, ainoa asia josta en tinkinyt, koska pidän sormusta lopun ikääni). Kirkkohäät olisin tähänkin budjettiin mahduttanut, mutta koska puolisoni ei kuulu kirkkoon, menemme naimisiin maistraatissa. Ja siis arkena, koska se on ilmaista. Viikonlopulle on sovittu pari sataa euroa maksaneelle juhlapaikalle myös pappi paikalle liittoa siunaamaan (ja se ei kustanna mitään).

Lämmintä ruokaa emme tarjoile vaan meillä on noutopöytäsysteemillä kahvia täyte- ja voileipäkakun sekä muiden lisukkeiden kera. Leipomisen suoritan minä äitini kanssa. Juhlavan valkomustan mekon sain 150€:lla ja uutena, kimppua en tarvitse, kampauksen kylläkin (ja jos se maksaa hunajaa, väännän itse kampaukseni). Häämme sisältävät 40 vierasta ja ohjelmaan ei tosiaan kuulu livebändiä tms. vaan hyvillä äänentoistolaitteilla ohjelmaan kuuluu häävalssi muun tanssimisen sekä seurapelien kera. Uskon että tällä selviämme hyvin ja uskon myös, että vieraat viihtyvät.

En oikeasti usko, että iso budjetti tuo viihtyisät häät. Asenne ja tunnelma siihen vaikuttavat. Olen käynyt monisssa häissä ja päällimmäinen tunnelma on ollut odotus. Odotus, että pääsee syömään, odotus, että jotain tapahtuisi.. erityisesti morsiamen ryöstö on rasittava toimenpide, joka vie tunnin ja jonka aikana istutaan ja odotetaan että sulhanen saa jonkun paluurunon rustattua. Suunnittelen omien häiden ohjelman niin, että kaikki sujuu ilman turhaa odottelua :) yksinkertainen on parasta!

Toivon kovasti, että saitte mieluisat häät aikaiseksi!

Vierailija
235/269 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kaivoi taas tämän vanhan provon?

Vierailija
236/269 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta vanha provo ja ihmiset jaksaa tohkata....

Vierailija
237/269 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2010 klo 14:57"]

Minusta on ihan loogista, että normaali virantoimitus ei maksa mitään, eli virkapaikalla virka-aikaan tapahtuva vihkiminen. Todistajatkin saatte maistraatista käyttöönne ilmaiseksi.

Yhtä loogista on myös se, että viikonlopputöihin ei ole henkikirjoittajalla velvollisuutta, mutta kun kerran kysyntää on esim lauantaivihkimiselle, voi henkikirjoittaja halutessaan tällaista keikkaa tehdä. Siitäkin korvaus on vakio eli se 200 euroa. Kaikissa maistraateissa ei ole mahdollisuutta virka-ajan ulkopuoliseen vihkimiseen, riippuu siis henkilökunnasta.

Avioliittoon vihkiminen tapahtuu siis sinä päivänä kun teidät maistraatissa vihitään, avioliittoon siunaamisella ei ole juridista merkitystä.

Maistraatin täti

Hyvin rahastavat sitten kyllä varmasti, en minä ainakaan häitäni pidä arkena, vieraita tulis varmaan muutama :\

Eli mun pitää muuttaa virallista hääpäivää, että saan vihkimisen ilmaiseksi. HUOH. :( En halua.
Jätän sen bändin pois, ja kysyn voisiko anopin hyvä tuttu/meidänkin tuttumme tehdä puvun jos ostan kankaat jne. Anoppi ehdotti sitä, että varmaan ihan soveliasta kysyä ainakin.

Mun miehellä on olemassa ns. liituraita puku, oikein nätti ja sopiva, mutta käykö sen kanssa ollenkaan musta kauluspaita, kultainen liivi ja kraka? :S Jos jostain alesta löytäs mustan puvun eikä vuokrais..

-sp

Mitä hiton pakko teidän on pitää virallinen vihkiminen ja juhlat samana päivänä?? Sä teet tästä nyt aivan liian vaikeaa. Totta hitossa se vihkiminen maksaa viikonloppuna, kun se ei ole virka-aikaa. Menette perjantaina kahden kesken vihittäväksi ja pidätte sitten viikonloppuna sen siunauksen ja juhlat.

Vierailija
238/269 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2010 klo 12:04"]

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.
Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

[/quote]

Veikkaanpa, että minä olen palstan rikkaimmasta suvusta, ja meillä on nimenomaan ollut pienet ja halvat häät. Isoja ja kalliita tapahtumia järjestävät juuri ne, joilla ei muuten ole ns. kehuskeltavaa. He haluavat masiivisilla hääjuhlilla antaa itsestään hienoa ja rikasta kuvaa. He tyypillisesti haluavat, että häät ovat elämänsä hienoin tilaisuus, mutta kun on oikeasti ollut todella hienoissa tilaisuuksissa useastikin, ne ovat niin normaali osa elämää, ettei ole tarvetta tuollaiseen näyttämisenhaluun. Kyllä se on alalluokka, joka niitä järkyttävän mauttomia "Päivä prinsessana"-häitä järjestävät, naimisiin pääsee paljon vähemmälläkin.

Vierailija
239/269 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 3000 ja vieraita 100. Pitopalvelusta ruuat ja tarjoilut, elävää musiikkia, alkoholitarjoilu ja hienot juhlat. Puvut etsittiin edulliset koska mielestäni turha niihin laittaa kauheasti rahaa. Kauniit oli kumminkin! Koristelu ei juuri maksanut: ikeasta tuikkukippoja ja maljakoita puoli-ilmaiseksi. Maljakoihin tulppaaneja kun oli tulppaaniaika. Ihan yhtä kaunista oli kuin kalliimmillakin kukkakoristeilla. Meikin tein itse (sain perustellun syyn ostaa laadukkaampia meikkejä), valokuvauksen hoiti valokuvausharrastajatuttu jne. Monessa asiassa voi siis säästää ja ei se välttämättä näy kuitenkaan juhlan aikana mitenkään. Morsiussviitti olisi tosin mielestäni ollut rahan tuhlausta kun oma koti oli lähes naapurissa ;)

Vierailija
240/269 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ei pidä haaveilla prinsessahäistä. Meillä budjetti 1500€ ja tosi mukavat häät oli. Koristeet kerättiin itse luonnosta, ruuat tehtiin itse (noh, olen kokki, joten siinä pieni etulyöntiasema), mekko oli yksinkertainen mutta kaunis. Niillä nappuloilla pitää pelata jotka annettu on. Mun mielestä 4 tuhatta kuulostaa jo paljolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän