Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄT PERUTTU, rahat ei riitä. Mahtavaa!

Vierailija
03.04.2010 |

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.

Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Kommentit (269)

Vierailija
161/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan loogista, että normaali virantoimitus ei maksa mitään, eli virkapaikalla virka-aikaan tapahtuva vihkiminen. Todistajatkin saatte maistraatista käyttöönne ilmaiseksi.

Yhtä loogista on myös se, että viikonlopputöihin ei ole henkikirjoittajalla velvollisuutta, mutta kun kerran kysyntää on esim lauantaivihkimiselle, voi henkikirjoittaja halutessaan tällaista keikkaa tehdä. Siitäkin korvaus on vakio eli se 200 euroa. Kaikissa maistraateissa ei ole mahdollisuutta virka-ajan ulkopuoliseen vihkimiseen, riippuu siis henkilökunnasta.

Avioliittoon vihkiminen tapahtuu siis sinä päivänä kun teidät maistraatissa vihitään, avioliittoon siunaamisella ei ole juridista merkitystä.

Maistraatin täti

Vierailija
162/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpäiväksi tulis sitte se edellinen päivä, virallisesti? Ja minä kun tarkkaan olen sen päivän miettiny että numerot rimmaa... Typerää sekin sitten. Voihan sitä soittaa ja kysyä että arkenako ei maksa mitään. Kyllä on perseestä sanon suoraan >:( -ap

sehän on vain numero se päivä! Ihan hyvin voitte minusta käyttää ja MUISTAA hääpäivänä sitä päivää, jolloin teillä on se avioliiton siunaus ja juhla. Siis tooooodella moni nykyään vihitään maistraatissa joku arkipäivä tyyliin lounastauolla ja silti hääpäivä on omassa mielessä, sormuksissa ym. joku ihan toinen! Mutta tottakai siis asioista saa myös tehtyä hankalia itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut häät, mutta rahatilanne oli silloin huono, eikä kummankaan vanhemmat pystyneet auttamaan. Vieläkin haikailen häiden perään, mutta enää niitä ei ole mielekästä pitää. Menimme siviilivihkimisen kautta naimisiin...

Ehkä lapsemme sitten halutessaan voi pitää häät...

Vierailija
164/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä hyvin ettei halua viettää hääyötä omassa kodissa. Mutta halvemmallakin pääsee kuin 200 euroa vaikka menisi hotelliin tai vuokraisi jonkun mökin.

Vierailija
165/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.netistä?

Vierailija
166/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan loogista, että normaali virantoimitus ei maksa mitään, eli virkapaikalla virka-aikaan tapahtuva vihkiminen. Todistajatkin saatte maistraatista käyttöönne ilmaiseksi.

Yhtä loogista on myös se, että viikonlopputöihin ei ole henkikirjoittajalla velvollisuutta, mutta kun kerran kysyntää on esim lauantaivihkimiselle, voi henkikirjoittaja halutessaan tällaista keikkaa tehdä. Siitäkin korvaus on vakio eli se 200 euroa. Kaikissa maistraateissa ei ole mahdollisuutta virka-ajan ulkopuoliseen vihkimiseen, riippuu siis henkilökunnasta.

Avioliittoon vihkiminen tapahtuu siis sinä päivänä kun teidät maistraatissa vihitään, avioliittoon siunaamisella ei ole juridista merkitystä.

Maistraatin täti

Hyvin rahastavat sitten kyllä varmasti, en minä ainakaan häitäni pidä arkena, vieraita tulis varmaan muutama :\

Eli mun pitää muuttaa virallista hääpäivää, että saan vihkimisen ilmaiseksi. HUOH. :( En halua.

Jätän sen bändin pois, ja kysyn voisiko anopin hyvä tuttu/meidänkin tuttumme tehdä puvun jos ostan kankaat jne. Anoppi ehdotti sitä, että varmaan ihan soveliasta kysyä ainakin.

Mun miehellä on olemassa ns. liituraita puku, oikein nätti ja sopiva, mutta käykö sen kanssa ollenkaan musta kauluspaita, kultainen liivi ja kraka? :S Jos jostain alesta löytäs mustan puvun eikä vuokrais..

-sp

Vierailija
167/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tärkeintä ole juhlia sitä, että menette naimisiin? Minusta se, mistä ei vain voi tinkiä, on kunnon ruokatarjoilu. Sitä vieraat odottavat ja se tuo hyvän mielen (ja häistä nälkäisenä lähteminen on kamalaa). Missään muussa ei voi mokata. Lopun tunnelman tekevät vieraat, ei välttämättä esim. elävä musiikki.

Menin itse naimisiin niin, että minulla oli jo lapsi ja minusta silloin valkoinen puku ei enää ole sopiva (tämä vain minun mielipide), joten hankin sinisen iltapuvun, jota voi käyttää myöhemmin muutenkin. Mutta valkoisia pukuja myydään kyllä halvalla, eihän niillä kukaan mitään häidensä jälkeen oikeasti tee.

Oma sormukseni on tosi halpa. Sovittiin, että isoina ja rikkaina juhlistamme onnellista avioliittoamme sillä, että saan jonkun kalliimman korun, jos haluan.

Häämatkaa emme tehneet. Ja musiikkiesityksiä saimme häälahjaksi, kun toivoimme. Koristeet voivat olla luonnon kukkia. Keväällä vaikka pajunkissoja.

Vierailija
168/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teidän olisi mahdollista mennä naimisiin virka-aikana maistraatissa ja se siunaus sitten siellä "vieraiden edessä"?

Puku on kyllä todella kallis..vuokrapuvuksi. Hääsviitti on täysin turha, sillä 200e ei kuitenkaan saa mitään mahtavaa huonetta hotellista, ne hienoimmat sviitit ovat jotain ihan toista hintaluokkaa. Jos olette Rovaniemellä menossa naimisiin,eräät ystäväni varasivat myös ns hääsviitin, oli vain vähän tavallista huonetta isompi hotellihuone, kuoharia ja mansikoita yms. Eli ihan turhaa maksoivat sen 200e..

Olisiko mahdollista pyytää bändiksi esim. joidenkin musiikinopiskelijoiden tms bändiä? Saisitte edullisesti ja varmasti olisi tasokas.

Me vietimme häitämme 4 vuotta sitten Oulussa ja rahaa ei ollut ihan kauheasti. Olemme erittäin tyytyväisiä! Vieraita oli 60, ruokaan meni 23e/hlö. Puvun ostin Huuto.netistä 30e, puvun pienennys 20e, hartiahuivi+korvakorut Huuto.netistä 20e, kengät 12e alennusmyynnistä. Konservatorion opiskelijoiden bändi soitti 100e, koristeet itse n 50e, kutsukortit teimme itse n 60e, miehen puku lainattiin, kengät miehelle alennuksesta 2e, Kampaus+meikki 0e (kaveri teki). Lapponiakorun aika uniikki sormus Huuto.netistä 150e.

Menimme sitten häämatkalle, mieluusti rahat vaikka siihen, eikä mihinkään hääsviittiin, joka ei oikeasti mikään kummoinen ole.

Vierailija
169/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän hyvin, että tietty päivä on tärkeä vihkimiselle, mutta mikään pakkohan ei ole siirtää häitä (eli juhlaa) arkipäivälle. Juhlat voi silti olla esim la.

Tämä ei kyllä poista sitä että vihkipäivä ei olisi haluamasi.

Vierailija
170/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teidän olisi mahdollista mennä naimisiin virka-aikana maistraatissa ja se siunaus sitten siellä "vieraiden edessä"?

Puku on kyllä todella kallis..vuokrapuvuksi. Hääsviitti on täysin turha, sillä 200e ei kuitenkaan saa mitään mahtavaa huonetta hotellista, ne hienoimmat sviitit ovat jotain ihan toista hintaluokkaa. Jos olette Rovaniemellä menossa naimisiin,eräät ystäväni varasivat myös ns hääsviitin, oli vain vähän tavallista huonetta isompi hotellihuone, kuoharia ja mansikoita yms. Eli ihan turhaa maksoivat sen 200e..

Olisiko mahdollista pyytää bändiksi esim. joidenkin musiikinopiskelijoiden tms bändiä? Saisitte edullisesti ja varmasti olisi tasokas.

Me vietimme häitämme 4 vuotta sitten Oulussa ja rahaa ei ollut ihan kauheasti. Olemme erittäin tyytyväisiä! Vieraita oli 60, ruokaan meni 23e/hlö. Puvun ostin Huuto.netistä 30e, puvun pienennys 20e, hartiahuivi+korvakorut Huuto.netistä 20e, kengät 12e alennusmyynnistä. Konservatorion opiskelijoiden bändi soitti 100e, koristeet itse n 50e, kutsukortit teimme itse n 60e, miehen puku lainattiin, kengät miehelle alennuksesta 2e, Kampaus+meikki 0e (kaveri teki). Lapponiakorun aika uniikki sormus Huuto.netistä 150e.

Menimme sitten häämatkalle, mieluusti rahat vaikka siihen, eikä mihinkään hääsviittiin, joka ei oikeasti mikään kummoinen ole.

Varmaan kohta kaikki tunnistaa ;( :D

Katselen pukuja nyt sitte huuto.netistä, mutta pyydän sitä tuttuamme, joka muutenkin kutsuvieras, tekemään pukuni. Saisi ainakin oman näköisen. Kengät tosiaan minulla jo on, kahdetkin sopivat, riippuen sitten puvun lopputuloksesta kummat laitan.

Sormuksen ei tarvitse olla tyyris, ei ollenkaan.

Otetaan tavallinen hotellihuone, kaaso saa koristella sen, varmasti osaa hommansa.

ja bändi jää pois.

Säästyy jo siis lähemmäs tonni. Ehkä sittenkin saadaan häät! Miehelle jo sanoin näistä ehdotuksista ja oli ihan hyvillään, sen mielestä koko bändi on kuulemma turha :O Eli itse vauhkosin siitä vain..

-ap

Vierailija
171/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä jos menee kakkosluokassa voi postittaa, en muista paljonko se maksaa, olisiko 60snt/kpl

Vierailija
172/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemen hotellin huoneeseen hääyöksi, eivät ole kummoisia, veloitus on kaamea kuitenkin..

Ja kampauksesta; kannattaako kampaajallakaan sanoa, että kyse on HÄÄkampauksesta - veloitus on kaamea. Sanot, että JUHLAkampaus, niin hinta on paljon inhimillisempi. Samoin meikkaus, häämeikistä veloitetaan kauheita..

Bändin saatte varmasti edullisemminkin. Eikö mistään löydy Rovaniemeltä halvempaa juhlatilaa? Vuokra tuossa on aika kova..Itse olen Rovaniemeltä, asun nyt täällä Oulussa tosiaan.

Laita vaikka musiikkiopiston/Yliopiston seinälle ilmoitus, jossa kerrot etsiväsi juhlabändiä häihin? Kokeile ensin tätä keinoa?

Vierailija
173/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri kedon kukkia jne....

Kun lähetät kerralla yli 20 kirjekuorta/korttia, voit postittaa ne 2. luokan merkillä (0,65€/kpl). Näin saat vähän säästettyä postimaksuissa.

Nykyaikana voisi ehkä lähettää hienot kutsut myös sähköpostilla.

Vinkki: Virossa ja Venäjällä on tapana, että häävieraat tuovat lahjojen lisäksi kukkasia / kukkakimpun hääparille. Näillä sitten koristelevat esim. juhlapaikan.

Toisaalta luonnosta saa ihania värikkäitä lehtiä ja kukkiakin. Vielä ehdit kasvattaa kukat vaikka itsekin (tai jotain kurpitsoja tms., mikä sopisi koristeluun). Syksyn lehtiä pöydille irrallaan tai kimpuiksi tms., niin uskon että saatte nätin koristelun aikaiseksi. Sieniä, kaarnoja, käpyjä, marjoja jne. kannattaa myös hyödyntää.

Yritä löytää halvempi hääpuku. Kysy rohkeasti mitä maksaisi teettäminen (edellyttäen, että kankaatkin löytyvät edullisesti).

Vierailija
174/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellaisia "hääkimpun näköisiä" valmiita kimppuja, maksoi 14e..

Vierailija
175/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me varmaan se bändi jätetään kokonaan pois, luulen nyt niin.

Pitää alkaa ottaa selvää siitä puvun teetättämisestä, katsella myös huuto.netiä.

Miehelle varmaan löytyy ihan ok musta puku jostain kaupastakin, ostaa vaan hyvän liivin ja krakan niin edustavampi.

Eihän sen hotellihuoneenkaan tarvi mikään eri-hieno olla, pääasia että siisti ja hyvin koristeltu sitten. On se silti eri asia kuin koti.

-piristynyt ap :)

Vierailija
176/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä naimisiin kirkossa, mutta vain todistajien läsnäollessa ja panostakaa kunnolla siihen sviittiin, alusvaatteisiin ja ruokaan.

Sata sukulaista aelän takana ei todellakaan tuo romantiikkaa eikä liioin humppapumppu.

Jos taas haluat juhlia "normaaliin juhlatyyliin" niin sitten tarvitaan se paahtopaisti, mutta pukuun on siinä tapauksessa turha uhrata neljää sataa ja musiikkikin hoituu yhdellä hanuristilla.

Rikkaat saa tietenkin enemmän kaikenlaista mitä voi rahalla ostaa, mutta sitten ei pidä naida persaukista.

Vierailija
177/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos jätät rohkeasti vaatteiden hankkimisen loppukesään, niin silloin voi olla alennuksia. Tietenkään valikoima ei enää ole täydellinen. Mutta voisikohan miehen puku löytyä silloin alennuksesta... No ehkä ne ei oo ikinä alennuksessa.

Mutta niitä hääpukuja tulee kesän mittaan takuuvarmasti huutonettiin myytäväksi vaikka kuinka paljon.

Vierailija
178/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on joku ompelutaitoinen ystävä, sitähän voi muotoilla sun vartalolle sopivaksi ja laittaa vaikka mieleisiä koristeita.

Vierailija
179/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat saa tietenkin enemmän kaikenlaista mitä voi rahalla ostaa, mutta sitten ei pidä naida persaukista.

Sinäkö osaat ennustaa miten käy työn laidan, jos olette alkaneet seurustella ammattikoulu-aikana? Ei kun sorry, sinähän otat mieheksesi vain yliopistossa olevia/sieltä valmistuneita, tosiaan :)

-ap

Vierailija
180/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahasta kiinni.

Siviilivihkimisestäkin voi jäädä hyvät muistot, ei aina tarvii olla niin överiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi