Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kätilö sanoo jos vauvalla on down syndrooma?

Vierailija
01.05.2011 |

Kun vauva tulee ulos ja kätilö nostaa sen äidin rinnalle, mitä hän sanoo äidille jos näkee, että vauvalla on down syndrooma? Mitä teille on opetettu kätilöt/opiskelijat?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo asiat selviä nt ultrassa ja rakenneultrassa?

Vierailija
42/72 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/72 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin joskus siitä, että joku perhe oli itse tajunnut asian synnytyssalissa. Tai siis äiti ainakin. Kätilö oli kuulemma näyttänyt omituiselta ja katsellut muualle vaivaantuneena. Äiti taas katsoi perään vauvaansa ja mieleen tuli jutun mukaan vain sana mongoloidi. Jutussa oli siis haastattelu, jossa kerrottiin tämän perheen shokista, ilosta vauvasta jne.

Vierailija
45/72 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/72 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuopuksella sanottiin ultrassa, että on 0,4 % riski että on down. Eli siis mitättömän pieni, mutta silti se jäi kaihertamaan vähän mielen perukoille. Kun vauva syntyi, hän näytti minusta hieman mahdollisesti down-lapselta,  toisaalta se johtui siitä, että hänellä oli aika paljon turvotusta etenkin kasvoissa, ihan eri tavalla kuin esikoisellamme. 

Kätilö ei kuitenkaan sanonut mitään, eikä miehenikään. Silti kun katsoin häntä välillä tuli edelleen mieleeni, että onko varmasti terve. No, lääkärin lähtötarkastuksessa kun lääkäri oli jo saattamassa meitä ovelle kotiinlähtöä varten rohkaisin mieleni ja kysyin: onko hänellä downin syndroomaa. Lääkäri naurahti, katsoi minuun ja sanoi, että no ei todellakaan ole. Rauhoituin. 

Mutta sitä aina miettii, että jos ne ei vaan huomaa kaikkea heti tai just että miten ne reagois, jos lapsi olisi down. Ja kun ei tiedä, on hyvä kysyä. Kiitos ap ketjusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/72 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex kysyi synnärillä minulta, eikö kuopus minusta näytä down-lapselta. Samanlaiset vinot silmät kuin minulla.

Vierailija
48/72 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/72 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tämä vauva on. onnea. lääkäri tulee kohta katsomaan sitä.

Vierailija
50/72 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö kysyy oletko juoppo, kun tuli tämmönen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/72 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:24"]

Saako kehitysvammisen lapsen laittaa adoptioon jos siitä ei ole ennen synnytystä puhunut? Entä imetys, onko pakko antaa tissiä, vai voiko sanoa, että mennään korvikkeella kun en tuota lasta halua?

[/quote]

Saa antaa. Ei ole pakko imettää. Sama juttu terveen lapsen kohdalla.

Vierailija
52/72 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Minä luulin, että tämä oli setuppi vitsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/72 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oho."

Vierailija
54/72 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:24"]Saako kehitysvammisen lapsen laittaa adoptioon jos siitä ei ole ennen synnytystä puhunut? Entä imetys, onko pakko antaa tissiä, vai voiko sanoa, että mennään korvikkeella kun en tuota lasta halua? [/quote] Niin, tietääkö kukaan?

[/quote]

Sää oot pimee. Lapsi on ihminen eikä auto. Kuluttajasuojalaki ei koske häntä. Mene sterilisaatioon tai lääkäriin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/72 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"LOL"

Vierailija
56/72 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
57/72 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:24"]Saako kehitysvammisen lapsen laittaa adoptioon jos siitä ei ole ennen synnytystä puhunut? Entä imetys, onko pakko antaa tissiä, vai voiko sanoa, että mennään korvikkeella kun en tuota lasta halua?
[/quote] Niin, tietääkö kukaan?
[/quote]

No jestas, tottakai saa!?

Vierailija
58/72 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:24"]Saako kehitysvammisen lapsen laittaa adoptioon jos siitä ei ole ennen synnytystä puhunut? Entä imetys, onko pakko antaa tissiä, vai voiko sanoa, että mennään korvikkeella kun en tuota lasta halua? [/quote] Niin, tietääkö kukaan?

[/quote]

Sää oot pimee. Lapsi on ihminen eikä auto. Kuluttajasuojalaki ei koske häntä. Mene sterilisaatioon tai lääkäriin!
[/quote]
Miksi? Eivät kaikki halua vammaista lasta :(
Mutta reaktiotahan on mahdoton sanoa ennen kuin se tilanne on käsillä.

Vierailija
59/72 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
60/72 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuoremman kohdalla kätilö vihjaili downin mahdollisuudesta. Lapsi oli semmoinen vähän aasialaisen näköinen, minun suvussani on sen näköisiä ihmisiä vaikkei sukujuuria sieltä olekaan, esim. isääni luulllaan jatkuvasti esim. vietnamilaiseksi. Lapsi oli samantapainen, vähän kellertävä iho, mustat vinot silmät jne. Ei sillä mitään downia onneksi sitten ollut eikä muutakaan vikaa, onpa vaan eksoottisen näköinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi