Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Tammikuun Toivotut 2012 *

Kommentit (348)

Vierailija
261/348 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti tsemppiä kaikille epätietoisuudessa eläville!

Täällä sama juttu, pientä vuotoa tänään. Mutta mulla osuisi just nyt menkat ja kuten aiemmin jo mainitsinkin, että edellisessä oli kahdet haamumenkat ja tässäkin yhdet, niin en vielä ota liikaa paineita. Katsellaan....

262/348 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän se on, että helpommin sanottu kuin tehty... tuo rauhassa ottaminen =D

Sain nukuttua, se kun ei viimeaikoina ole tuottanut ongelmia. Toistaiseksi verta on tullut on ne 2 pientä tippaa, jotka olivat housussa kaupasta tultua. Äsken vessassa käydessä ei tullut edes paperiin verta, mutta paniikki silti ja kokoajan kuulostelen, onko kipuja yms. Hulluksi tässä ainakin tulee, jos ei muuta...

Olen ollut muutenkin skeptinen tämän raskauden suhteen koko ajan, niin tuo nyt lisäsi sitä tunnetta entisestään.

Nyt ei auta kuin katsoa, miten tämä tilanne etenee ja otettava vastaan se mitä tulee tapahtumaan. Toivon parasta, pelkään pahinta vuodoista tai vuotamattomuuksista huolimatta ainakin ekaan ultraan asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/348 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tihkupäivä tänään oikein on? Mullakin tuli tänään vessassa paperiin vähän vaaleanpunaista limaa. Mulla tää ajoittuisi ovulaation kohdalle ajankohdallisesti ja mietin, että onko jossain taustalla vielä se normaalikierto, joka sitten vähän pelottelee välillä. Mullahan oli myös haamumenkat pari viikkoa sitten.

En suostu huolestumaan vielä näin vähästä. Otan tän päivän kyllä lepäilyn kannalta, mutta ottaisin muutenkin, koska olen tosi tosi väsynyt. Ja yritän vain pitää käsiä ristissä ja peukkuja pystyssä, että meillä kaikilla pysyisi kyytiläiset mukana!

Minerwa, olikohan 6 tasan.

Vierailija
264/348 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoitteluni aluksi suru-uutisen kokeneille--

minä makailen täällä sohvan pohjalla pahoinvoinnin kanssa, joka alkoi kaksi päivää ennen kuin seitsemän viikkoa tuli täyteen..: / mieli aika maassa kun mitään ei pysty tehdä ja koko ajan vain velloo.. edellisessä kesti tasan viikolle 15 asti. ja toivon todella ettei niin pitkään kestäisi tai helpottaisi edes..anteeksi "valitusviesti",nyt ei lähde parempaa ; ) jospa tää tästä..

mutta silti mukavaa viikonloppua teille kaikille!

Vierailija
265/348 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow rasvaton rahka on valmistettu pastoroidusta maidosta, kuten kaikki mellä suomessa myynnissä olevat tuotteet. Laki on että pastöroimattomia tuotteita ei saa myydä täällä meidän maassamme, eikä ainakaan ilman mainintaa...

Huonovointisuus jatkuu täällä ja jatkuva nälkä :D

Toivottavasti pian helpottaa, jotta jaksaa töissä olla ilman yökkimistä. Neuvolantäti kielsi muuten hedelmien liikasyönnin hedelmäsokerin takia, ja juuri hedelmiä voisin popsia päivät pitkät. Toinen suuri intohimo on tällä hetkellä tomaatti.

Selkäsäryt ovat tulleet takaisin ja toivosin joitakin vinkkejä millä olette päässeet kovista selkäkivuista eroon näin alkuraskauden aikana?

-Murunen 8+0

266/348 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muillakin eilinen vuoto oli vain väliaikaista. Minulla se ainakin loppui yhtänopeasti kuin alkoikin ja toivon, ettei se alkaisi uudestaan.

Kävin sitten fiksuna tyttönä lukemassa kaikkia keskenmenoon ja tuulimunaan liittyviä oireita, niistä kun ei ole mitään kokemusta itselläni. Noh, netti on pullollaan teksiä noihin liittyen ja kun luin yhden, joka vähän rauhoitti mieltä, niin toinen teksti sai minut aivan sekoamispisteeseen. Eli älkää vaan menkö lukemaan yhtään mitään =DDD

Mennään tänään serkun lapsen syntymäpäiville, joten luvassa on vähän muutakin ohjelmaa kuin tämä oman mahan miettiminen. Tosin serkkunikin on raskaana, joten jutuista ei ole puutetta.

Tellu 5+3

Vierailija
267/348 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme viime torstaina alkuraskauden ultrassa ja Pikkumurulla oli kaikki hyvin. Mukavaa odottaa muiden kanssa yhdessä.

12.1. Nipsu10, 23v. esikoinen - NKL

Vierailija
268/348 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä täällä heti sunnuntai aamupäivästä hermoilen, kun eilen illalla alkoi juilimaan mahaa ihan kunnolla eikä kipu ole mennyt edes yön aikana ohitse. Mitään vuotoa ei kyllä ole ollut missään vaiheessa, mutta epäilyttää tämä alavatsakipu, kun välillä tuntuu niin voimakkaalle. Onkohan normaalia?? Millaista mahakipua teillä on ollut ja missä kohti se on tuntunut?

Kyllä odottavan aika on pitkä.. Huoh. Vielä kun esikoista odotan, niin sitä tarkkailee itseään ehkä liikaakin. Ja etenkin kun on yksi keskenmeno takana. Onneksi on tämä ihana palsta jota on kiva lueskella!! :)

Vierailija
269/348 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ei sitten tullut sen enempää tihkua, mutta tänä aamuna oli taas paperissa vähän vaaleanpunaista. Mies sanoi ihanasti, että kyllä sen sitten huomaa jos se kesken menee, niin muustakin kuin vessapaperista. Että mitä jos vaikka lopettaisit sen vessapaperin tuijottelun! :-) Ja onhan se ihan totta, että tällainen pieni punertava vessapaperissa on todennäköisesti hauraista limakalvoista tihkuvaa eikä mitään sen kummempaa.

Mä olen nyt tullut siihen tulokseen, että maanantaina soitan neuvolaan, enkä enää odottele sitä polikutsua. Mulla on kuusi viikkoa täynnä ja kohta voisi kai mennä varhaisultraankin. Ja olisi ihan kiva tietää, saako näillä riskitekijöillä sen julkisella puolella vai varaanko ajan yksityiselle!

Eilen meinasin vahingossa möläyttää äidille puhelimessa raskaudestani. Mehän miehen kanssa sovittiin alunperin että kerrotaan vasta kun on 12 vk, mutta sittemmin muutettiin ajatusta niin, että kerrotaan sitten kun sydänäänet näkyy. Ei tätä malta salassa pitää, jos kaikki on ok. Ja luulen, että varsinkin anoppi suorastaan loukkaantuisi jos kuulisi vasta heinäkuussa. Mun äidille tää on jo niin mones lapsenlapsi, että tuskimpa se uutinen enää paljon hetkauttaa.

Minerwa 6+1 omien laskelmien mukaan

Vierailija
270/348 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahakivut on niin kovia että niihin voisi ottaa särkylääkettä, ja jos kipu on tuollai jatkuvaa kannattaa lähteä päivystykseen tarkastuttaa tilanne. Kun kova kipu voi aina meinata kohdunulkoista raskausta (Toivotaan kovasti että näin ei ole!)

Alanis

Vierailija
271/348 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa alle 3-kymppisiä ja toista lasta odotellaan. Laskettuaika vielä epäselvä, koska kuukautiskierto on epäsäännöllinen. Jonnekin tammikuun viimeisille päiville sijoitttuu.

KOS:sille mennään jos sinne asti selvitään.

Mulla on iltaisin vatsakipuilua, jomotusta, jos on tullut päiväsaikaan liikaa rehkittyä. Oireita ei ole muutakuin arat rinnat ja kovin kippurassa ei voi istua -> kohtu ei tykkää :D

Raskausviikkoja jotain 4 ja 5 paikkeilla.

Onnea kaikille odottajille

Vierailija
272/348 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, minä kans yks päivä eksyin lukemaan keskenmenoista ja tuulimunista kertovia juttuja. Kyllä sitä on tyhmä. Mutta kuten täällä on todettu, niin ollaan nyt vaan raskaana kunnes toisin todistetaan ;)

Mä tunsin tänään ekaa kertaa jo liitoskipuja! Viime raskaudessa ne vaivasi todella paljon noin puolivälin tienoilta loppumetreille ja itseasiassa synnytyksen jälkeenkin vielä. Johtuukohan siitä, että synnytyksestä on niin vähän aikaa vasta, kun nyt jo alkoi ruksumaan ja tuntumaan tuolla häpyluun tienoilla?! Voi että. No, toivottavasti ei nyt ihan vielä alkaisi kunnolla vaivaamaan tämä.

Muuten täällä ei uutta auringon alla. Armoton väsymys ja kuvotus jatkuu.

Elmulta odottelen kuulumisia toiveikkaana. Joskos kuitenkin olisikin kaikki hyvin? Toivotaan sitä todella!

Vierailija
273/348 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kotomaassa viikon aurinkoloman jälkeen. Viikossa oli tullut hurjan paljon uutta sakkia mukaan, jee! Luin viestit pikasilmäyksellä läpi ja poimin tietoja esittelylistaan. Vauhdissa saattoi mokiakin tulla, tarkastelkaahan siis omanne.

Paljon ei vielä mieleen jäänyt, viestejä oli niin paljon. Pirpanan ihanat uutiset kuitenkin suorastaan hyppäsivät silmille, mahtava juttu!!!

Palaillaan paremmalla ajalla, nyt pitää käydä ottamassa haltuun viikon aikana facebookissa tapahtuneet asiat :)

Lela 8+4,

jolla aamupahoinvointi jatkuu, muuten olo loistava

Vierailija
274/348 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se on varmaan sitten alkanut. Eilen illalla alkoi kuvotus joka jatkui koko yön ja tämän päivän. Tänään on iltaa kohden hiukan helpottanut, mutta kyllä se koko ajan tuntuu. Syöminen helpottaa oloa hetkeksi mutta jo puolituntia syömisestä kuvotus palaa. Niin ja oikeen mitään ei tee mieli syödä. Meillä olisi ollut eilistä makaronilaatikkoa mutta en voinut kuvitellakaan syöväni sitä.

Ihan oppikirjan mukaan mennään, eikös se pahoinvointi yleensä ala rv 6 :)

Alanis 5+6

275/348 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips siskot ja tosi suuri kiitos myötätunnostanne ja tsempeistä. Täällä alkaa olla parempi vointi ainakin fyysisesti. Maha ei ole enää kovin kipeä ja pystyn jo hyvin kävelemään. ensi viikon pyhitän valituksen tekemiselle sairaalalle ja kuka tietää josko vaikka jotain korvauksia tulisi.

niille olisi nimittäin käyttöä sillä mulla on jo katse eteenpäin ja suunnitteilla vielä yksi IVF elokuussa. IVF on siis ainoa joka mulle enää käy kun ne munajohtimet kerran poistettiin. Sitten ei ainakaan enää kohdun ulkoista voi tulla eli toivoa sopii että pikkuinen tarraa sitten kohtuun lujasti kun ei muutakaan paikkaa ole. Maltan tuskin odottaa että olis jo elokuu. Rahat hoitoon on vielä kadoksissa, mutta täytyy käyttää mielikuvitusta ja keksiä jotain. onneks mulla on hyvä mielikuvitus;-)

ilokseni huomasin että tännehän on tullut lisää tuttuja. Tellu the meedio ja Alanis ja Marttakin vielä. Wau, onnittelut teille ja tietysti kaikille muillekin.

jollakin oli ollut kovia mahakipuja. jos ei ole jo loppunut niin suosittelen päivystykseen menoa ajoissa ettei käy niin kuin minulle. Jos on niin kurja tuuri että on kohdunulkoinen niin varhaisessa vaiheessa poisto onnistuu lääkkeellä eikä tarvitse pelätä munatorven repeämistä ja leikkausta. parempi tarkistaa tilanne ennen kun menee pahaksi. olisinpa vaan minäkin mennyt tutkimuksiin kun oli sitä vuotoakin. Uskoin vaan kun sanottiin että alkuraskauden vuoto on normaalia, mutta eipä mun kohdalla ollutkaan. Mutta mistäs sitäkään olisi voinut arvata kun hcg arvo oli ihan normaali. Naistenklinikalta sanottiinkin että hyvin harvoin hcg on normaali jos on kohdun ulkoinen. ilmankos oli korkeat arvot kun molemmissa munajohtimissa pupunen ja toinen vielä sykkeen kanssa. Voi mun pieniä. No anyway, täällä ihan kohtuu hyvällä mielellä koitan kesän aikana vähän keventyä ja hoitaa itseäni jotta elokuussa tulisi sitten paras mahdollinen tulos.

Kiitos vielä teille kaikille ja aivan ihanaa odotusaikaa teille.

Toivottelee Evis

276/348 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanis, juu kyllähän se paha olo yleensä alkaa rv 6 tietämillä. Toivottavasti säästyn siltä bd

Evis, ihanaa kun jaksoit tulla kertomaan kuulumisia=)

Toivottavasti saatte niitä korvauksia, että voitte sitten siltä osin olla murehtimatta=)

ON:

Aivan järkyttävä turvotus=( Suorastaan sattuu mahaan. Mitähän tälle vois tehdä, vinkkejä??? Yleensä turvotus on vaivannut vasta iltaisin, mutta nyt ei meinannut mennä farkut jalkaan aamulla, jotain on tehtävä. Jos joku tietää. millä tätä turvotusta saisi vähennettyä, niin kertokaahan!

Sitten aamulla meikatessa huomasin, että nyt niitä finnejä alkaa tulla naamaankin. Voi hitto! Kuinkahan kauan tästä vaivasta saa nauttia? Mulla kun ei ole mistään finneistä kokemusta edes murkkuikäisenä!

Tellu 5+4

Vierailija
277/348 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu, itse en ole vielä neuvolassa käynyt ja en ainakaan mitenkään erityisen turvonnut edes ole ollut mutta kaverilleni oli ainakin turvotukseen annettu vinkiksi, että hiilihappoisia juomia pitäisi välttää. Toki jos niitä ei juo, niin ei tästäkään vinkistä ole apua :D

Ja tuo naaman kukkiminen on hirveetä. Mulla nyt raskauden myötä vähän helpottanut mutta sillon kun pillerit lopetin, ni naama oli kuin ruusupuutarha... ja siis ei mullakaan koskaan teini-iässä oo paljon finnejä ollut. Toivottavasti säkin pääset tosta vaivasta pian eroon. Mä toivon lähinnä, että mun väsymys alkais helpottamaan.

Vierailija
278/348 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mamma on siis 25v. ja jos synnytykseen asti päästään, ni se olis tarkoitus suorittaa TAYS:ssa.

LA on näillä tiedolla 5.1., mutta siis ultrassahan en ole ollut. Nyt siis rv 8+4.

279/348 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten juo juuri koskaan hiilihapollisia juomia.

Nyt vatsan turvotus onneksi aamusta hieman helpottanut=)

Alkaa nälkä jo kurnimaan, vielä pitäisi tunti sinnitellä ennen ruokista=/ Onneksi ei ole sitä pahoinvointia riesana, muuten tunti voisi olla tekemätön paikka.

Vieläkin olen jostain syystä huolissani tämän raskauden suhteen, koska kaikki tuntuu niin erilaiselta verrattuna poikieni odotukseen. Menetän järkeni huolehtiessani tämän raskauden kulkua... ja aikaa ekaan neuvolaan saati ultraan on vielä niin tuhottomasti, että!

Minulla on toisaalta välillä ihan hyvä olo sen suhteen, että kaikki sujuu hyvin ja toisena hetkenä vaivun suorastaan epätoivoon ja olen varma kohdunulkoisesta tai keskenmenosta... olenko ainoa järjetön panikoija?

Vierailija
280/348 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmu^^, miten sää voit? Aivan hirveetä tollanen :/ Toivottavasti kaikki olis kuitenki hyvin... Tuuhan kertoon lisää heti kun tiedät enemmän.

Tellu1980, et ole ainoa järjetön panikoija :D Täälläkin mielialat vaihtelee (taitaa sekin kuulua raskauteen ;)). Itselläni ei aikaisempaa kokemusta raskaanaolosta ole, joten en pysty vertaamaan olotilaani mihinkään ja senpä takia suurin huolenaiheeni onkin, että MIKS TÄÄ EI TUNNU MILTÄÄN?! :D Välissä on tosi luottavainen olo, että näin sen kuuluukin mennä ja kaikki on varmasti aivan hyvin. Mun äidillä ei koskaan ole ollut pahoinvointia eikä myöskään mun siskolla, joten kai se on jokin "sukuvika" tää oireettomuus. Musta olis ihan reilua jos eka ultra olis heti ku raskaustesti on tehty eikä vasta joskus viikolla tuhatmiljoonaa. Hullua pidetään vaan jännityksessä, ei hyvä... :) Kait se pitää vaan aatella niin, että nyt ei auta ku ootella. Ei auta panikoida, eikä auta sen kummemmin hihkuakaan onnesta. Olla vaan ja ootella, että asiat varmistuu. Ku se panikointi on oikeesti ihan turhaa; ei se pikkunen yhtään paremmin kyydissä pysy jos koko ajan itte pelkää ja panikoi. Ja oikeesti, jos jotain on sattunut tai sattumaisillaan, niin mitä sille voi? Ei yhtikäs mitään.. Nää on sellaisia asioita jotka on ns. korkeimman kädessä. Nyt vaan ihan hirveesti kaikkea muuta puuhaa ja touhuttavaa ettei ehdi liikaa panikoida ja ahdistua. Ja jos niitä ahistusfiiliksiä tulee niin sitten vaan semmosta henkistä ittensä tsemppaamista ja olalle taputtelua vaan. Kyllä ne asiat jossain vaiheessa selkenee :)

Ja tuohon listaan voi tosiaan laittaa musta semmosta tietoa, että oon 26 vuotta ja eka lapsi olis tuloillaan jos kaikki hyvin menee.