Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Tammikuun Toivotut 2012 *

Kommentit (348)

Vierailija
241/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä kuvotus on rantautunut kroppaani. Yök. Vaikka manasin oireettomuuttani niin olisin toki voinut olla ilman tätäkin...

Ihanaa Pirpana ihanaa! Nyt kaikki tarraliimat ja peukutukset pikkuiselle!

Loppuiko Emman vuodot nyt kokonaan? Toivon näin!

K rv 5+4

Vierailija
242/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirpana onnea kovasti että selvisitte säikähdyksellä! Ja paaljon tullut uusiakin matkaan. Voi miten ihanaa :)

Kiitos teille opiskelu+vauva kokemusten jakamisesta ja tsempistä hakuun! Todellakin haen kyllä ja otan paikan vastaan jos vain kokeen läpäisen. Täytyy vain luottaa siihen että kaikki kyllä järjestyy sitten kun sen aika on. Tosin opiskelupaikka on eri kaupungissa ja olis sitten muutto noin 100km etelämmäs ja kaikki sukulaiset jäis siinä tapauksessa tänne, ei siis mummoja ole joka hätään hoitajaksi lähellä...mutta tuollaiset asiat on sitten sen ajan murhe, kaikki järjestyy jos itsellä on asenne kohdillaan :)

Neuvolassa käyneitäkin jo täällä monia ja uusia ultrakuulumisiakin taisi jokunen olla :) mullakin enää muutama päivä, maanantaina päästään näkemään meidän pikkuinen. Saa nähdä joutuuko sitä rautakuurille kun väsymys on jotain ihan hirveetä. Vitamiineja kyllä syön, aloitin multivitat heti kun sain tietää raskaudesta. Jeps jeps! Tarraliimoja minäkin lähettelen kaikille!

-Hatuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko kysymykselläsi mitoista pääperämittaa ultrassa vai mitä? Minähän kävin viikolla 7+2 ultrassa ja pääperämitta oli meillä 10 mm, joka lääkärin mukaan vastasi viikkoja yhden päivän heitolla.

Minua kyllä väsyttää aivan armottomasti toisinaan, enkä jaksa oikein touhuilla mitään muuta kuin möllöttää tässä kotosalla. Edes kävelylenkille ei tahdo jaksaa lähteä.. Eilen kävin sentään pyöräilemässä tunnin lenkin kun illalla iski joku virtapiikki, joka on kyllä tehokkaasti taas tälle päivää kadonnut. Huoh.

Trix 7+4

Vierailija
244/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TRIX: joo juuri tuota minä tarkoitin, kun yhä mietin sitä että menkoista laskettuna viikkoja olisi 7+5, mutta alkio vastasi kokoa 7+2 ja oli siis 12mm tai 11.5mm jos tarkkoja ollaan. Ovulaatio kun on ollut tarkalleen tiedossa niin sen takia mietin että eihän tämä muutaman päivän heitto vaan tarkoita uhkaavaa keskenmenoa. Syke oli oikein hieno ultrassa, mutta eihän sekään mitään takaa....huomaatteko miten positiivinen olen=)

Vierailija
245/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tarkkaan te ootte katsoneet syömisiänne? Mietin lähinnä tätä pastöroitu/pastöroimaton maito-asiaa. Aloin tuossa itse miettiä, kun söin kaupan valmisrahkaa (Rainbow) ja katsoin, että kappas, sehän on Virossa tehtyä. Sisällysluettelossa ei lue muuta, kuin että rasvaton rahka. Eli enhän mä voi mitenkään tietää, että onko se nyt pastöroituun maitoon/kermaan tehty se rahka? Kannattaiskohan ne jättää kaiken varalta syömättä? Kun siis sääntöhän on täällä Suomessa se, että ei kannata syödä pastöroimattomasta maidosta tehtyjä tuotteita. Esikoista odotettaessa olin aika tiukalla linjalla, en uskaltanut edes suomalaisia tuorejuustoja syödä silloin alkumetreillä. Tosin johtui varmaan varovaisuus siitäkin, kun se edellinen keskeytyi. Nytkin olen kyllä vältellyt esim. fetajuustoja jne. mutta aloin tosiaan pähkäillä, että mitenkähän on noiden rahkojen laita, jos ne ei ole Suomessa tehtyjä. Ja ne kun on melkein puolet halvempia, kuin suomalaiset =(. Näin kotiäitinä sitä on vain tottunut venyttämään senttejä ja valitsemaan aina halvinta...

Ja hienoa Pirpana, että edelleen kaikki hyvin! :) Muutamalla päivällä la:n siirtyminen on käsittääkseni aivan normaalia, eli en sinuna siitä kantaisi nyt ollenkaan huolta. Eri asia, jos kyse olisi vaikka yli viikosta!

Voi mitenhän sitä itse malttaa odottaa sinne ensimmäiseen ultraan saakka. Välillä on kiusaus soittaa yksityiselle ja varata aika jo nyt, että sais jotain varmistusta. Mutta kun toisaalta se kuitenkin maksaa ja vaikka tässä vaiheessa kaikki onkin hyvin, niin eihän se kuitenkaan anna mielenrauhaa siltikään sinne n. 12-viikolle asti. Ehkä taidan vain sinnikkäästi odotella... Välillä vain tuntuu, että voiko tässä käydä hyvin, kun niin äkkiä tärppäsi. Mut toisaalta oireita on paljon... Ja eikö se kuulemma pienennä keskenmenon riskiä, jos kärsii pahoinvoinnista? näin olen jostain ymmärtänyt, kuulemma joku kokenut kätilö on näin sanonut :D. Ja siitä kyllä todella on kärsitty... Luotetaan siis siihen. :)

Vierailija
246/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas hienoa kuulla hyviä uutisia välillä :). Onnea pirpana; tosi kiva kuulla, että kaikki onkin sinulla ja pikku-pirpanalla hyvin! Ja positiivista ajattelua vaan kehiin kun eihän sillä negatiivisellakaan mitään voita, usko pois! Surraan sitten, jos on aika surra (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän)

Kuinka moni on vielä menossa varhaisultraan? Mä vielä vähän pähkäilen kun periaatteessa ei ole mitään syytä mennä. Ainoastaan oman mielenrauhan saamiseksi (tosin en tiedä mahtaako sitä tuollakaan saavuttaa..).

Tänään on myös mulla alkanut pahoinvointi :(. Viime raskeudessa ei ollut ja tämä on kyllä aika inhottavaa. Aamulla olin esikoisen kanssa puistossa ja yritin parhaani mukaan pidätellä oksennusta :D. Syöminen auttaa, mutta en kai voi koko aikaa syödä..? Ja kauhea nälkä koko ajan! Tuota oli kyllä viime raskaudessakin. Siis ihan koko ajan, varsinkin iltaa kohden. No, ei onneksi viimeksikään kiloja tullut ihan hirveästi, joten kai sitä uskaltaa syödä. Onko muilla tällaista? siis jatkuvaa nälkää, vaikka olisi syönytkin?

jaksamista ja hyviä vointeja kaikille! ja kertokaahan niistä rannekkeista, onko ollut apua pahoinvointiin?

Vierailija
247/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensähän tuoteselosteessa lukee pastöroitu maito, joten aika kummallinen tuo rainbow:n tuoteseloste. melkein uskoisin, että se on pastöroidusta maidosta valmistettua, mutta ehkä se on parempi jättää syömättä, jos ei ole varma. Mulla on kyllä sellainen mielikuva, että tuo maidon pastörointi pitäisi ilmoittaa tuoteselosteessa (tämä liippaa mun ammattiin, mutta olen ollut sen verran aikaa poissa työelämästä, siis äippä- ja hoitovapaalla, että en enää muista kaikkea..).

Valiolla, Ingmannilla ja arlalla pitäsisi kaikki tuotteet olla valmistettuja pastöroidusta maidosta, myös tuorejuustot, joten niitä voi kyllä syödä. Varovaisesti kannattaa suhtautua ulkomaalaisiin juustoihin tai tuotteisiin, joiden alkuperästä ei ole varmuutta (esim ravintolassa).

Vaikka jokainen tietty päättää omista syömisistä ja syömättömyydestään ihan itse..

Itse en kuitenkaan ole tuon ruuan suhteen mikään hysteerikko; Suomessa kun on melko harvoin mitään ongelmia elitarvikkeissa. Valvontaa ja lait ovat tiukkoja ja hyvä niin :). Graavia tai kylmäsavustettua kalaa en syö. Maksaa en syö muutenkaan enkä muita sisäelimiä. Pellavansiemeniä välttelen (niitäkin on yllättävänm moneen leipää laitettu..)

Vierailija
248/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla toi jatkuva nälkä/ruokahalu on tullut taas kaveriksi. Esikoisesta tuli raskauskiloja noin 25 (aika hurjaa), jotka kyllä putosi nopeasti imettämällä. Söin vaikka mitä herkkuja esikoisen imetysaikana, joka päivä normiruoat ja karkit päälle ja paino putosi viisi kiloa lähtöpainosta! Lopulta imetys piti lopettaa liiallisen laihtumisen vuoksi, mutta imetin vuoden, joten ei haitannut.

Nyt on vähän kaksijakoiset fiilikset: toisaalta en haluaisi painon nousevan niin paljon, mutta en jaksaisi kyllä tätä raskausaikaa taistella mielihaluja vastaan. Mie sanoi, että pitäis vaan syödä, kun hänen mielestään mun kroppa vaan toimii niin, eli kerää ravintoa imetystä varten. Tosin niin sanoi esikoisen kohdalla lääkärikin. Pienille ihmisille kuulemma tulee helposti enemmän, että on mistä imettää.

En vaan haluais tulla taas kotiin laitokselta niin isona... Mulla syömishäiriömenneisyyttä ja tarkkailen painoani herkästi.

Olipas omaa napaa.

Maisa

Vierailija
249/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että on viikonloppu! Olen ollut töissä tosi väsynyt ja välillä huippaa, olen sitten mittaillut verenpainetta ja yläpaine on ollut 91-100 välillä ja alapaine 60-68 välillä. Onko muilla alhainen verenpaine? Nukkumaan olen mennyt aikaisin niin jaksaa paremmin olla töissä, mutta yleensä tulee napattua päikkärit ja sitten noin 9-10 tunnin yöunet päälle :D Olen sitten nappaillut vähän salmiakkia tai lakua kun ne kuulemma nostaa vp:tta.. Luin netistä että alhainen vp kuuluu alkuraskauteen, mutta olen ollut vähän huolissani kun 91 yläpaine tuntuu jo kovin matalalta lukemalta..

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
250/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun oli koulussa ravitsemusoppia sanoi opettaja että suomessa ei oikeasti myydä kun ihan pari tuotetta jotka on tehty pastöroimattomaan maitoon ja ne on ulkomailta tuotuja juustoja. Eli aika rauhassa voi ottaa. Uskoisin että virossa tehty rahka on sallittua sillä virohanon nykyään eu-maa ja uskon että siellä varmaan mennään aika samaan tapaan kun suomessa eli kaikki tehdään pastöroituun maitoon.

Täällä on kaikki omannavan suhteen ennallaan. Viime yönä yövuorona tuntui vähän kuvotusta, mutta jaksoi valvoakin yhtä hyvin kuin ennenkin. Ei kummepia oireita kun tämän palelu.

Alanis 5+4

251/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ultrattiin uudemman kerran yksityisellä. Ei sykettä edelleenkään. Siitä sitten keskeytys-lähetteellä sairaalaan missä ultrattiin vähän lisää ja otettiin verestä hcg-arvot. Arvot kuulemma edelleen korkeat, uusiin verikokeisiin tiistaina ja uusi aika sairaalaan keskiviikkona. Olin jo niin valmistautunut siihen keskeytykseen ja sitten pistivät vielä odottamaan. Onhan se hyvä, että varmistellaan, mutta alkaa olla kyllä jo melko ärsyttävää ja ahdistavaa tämä pompottelu. Surettaa ihan hurjasti, mutta ei kai sitten kun uutta putkeen vaan kunhan tästä selvitään.

terkuin Elmu

Vierailija
252/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siis uskallan syödä Rainbow-rahkani :D. Kyllä törmää kuitenkin aika usein kaupassa vielä tuotteisiin, jossa ei ole sanottu sitä, että onko pastoröimattomaan maitoon valmistettu :(. Mutta ehkä ne on lähinnä ulkomaalaisia tuotteita sitten.

Ekassa raskaudessani minulle neuvolassa sanottiin, että Lidlin jogurteihin jne. kannattaa suhtautua varauksella, joten sillä aloin sitten miettiä noita Rainbowin tuotteitakin. Mutta ehkä se menee hätävarjelun puolelle =). Rahkan syöntiin siis :)

Vierailija
253/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vielä odottamiseen, josko se syke sieltä vielä kuitenkin löytyisi jos hcg on korkea.

Vierailija
254/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Elmu, todella kurjia uutisia oli sinulla. Voimia suruun, muuta en osaa sanoa.

Sitten onnittelut Pirpanalle hienoista ultrakuulumisista!

Moni muukin oli jo saanut kokea ihmeen ja nähdä sydänäänet, onnea kaikille tasapuolisesti, mahtaa olla ihana tunne!

Alanis sinäkö se ihmettelit tekstin katkeamista, tuntuu, että katkoo välillä hymiöistäkin yms. Itse oppinut jo kopioimaan kirjoitukset varalta, kun tuntuu, että aina välillä pätkäisee...

Katsku kyseli vuodoistani, joo luulin jo, että loppui, mutta ei. Vuoto on siis ollut todella vähäistä, mutta ihan semmoista kirkasta kuitenkin. Ensin vuosi ti-ke yönä -> loppui heti aamulla. Alkoi ikävä kyllä uudelleen eilen illalla myöhään ja loppui taas aamupäivällä. Huolestuttaa ja itkettää kyllä tämä tilanne. Aamulla onneksi mulla oli se hcg mittaus ja hyvin oli noussut edellisestä 2481 neljässä vrk:ssa 6946! Sen perusteella siis kaikki hyvin, mutta mutta...

Emma

Vierailija
255/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rinnat on usein arat, toisinaan pyörryttää ja sitten väsyttää. joka pävä töiden jälkeen väsyttää niin paljon, että pakko mennä päikkäreille...

Vierailija
256/348 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myöskin alavatsakipuja on ollut jonkin verran. Neuvolassa toki sanottiin, että kuuluvat asiaan.

Mulla rv 8+1... ekaan ultraan vielä ainakin 3 viikkoa... saattaa olla että menee 4-5 viikkoa. Jotenkaan ei malttais sitä odottaa yhtään. Etenki nyt kun luki täältä suru-uutisia, tuli taas sellainen epäusko, että onko papu sittenkään mun masussa :/

257/348 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vielä kuitenkin toivoa, jos kerran odotuttavat?

Vierailija
258/348 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma lahetin rainbowlle viestia niiden halloumi-juustosta etta onko pastoroidusta maidosta kun ei pakkauksessa lue. vastauksen sain jo seuraavana paivana etta kaikki heidan ja x-tran tuotteet on pastoroidusta maidosta ellei paketissa erikseen lue etta on pastoroimattomasta. ruo halloumi on kyprokselta.

mun mielitekoni tassa raskaudessa on nimenomaan juustoja kohtaan... :) cheddar ja halloumi erityisesti. aika suolaista joten saa olla tarkkana ettei liikaa syo.

259/348 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin just kaupoilta ja menin sitten suoraan veskiin... alkkareissa vähän verta=(

Saa nähdä, meneekö nyt kesken=( Tämä on kyllä tuttua edellisestäkin raskaudesta, jolloin kaikki meni hyvin. Mutta tuli niin paha mieli. Koitan nyt lepäillä, vaikkei siitä nyt apua ehkä olekaan=(

Vierailija
260/348 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhassa (en osaisi itsekkään ottaa), lepäilet ja seuraat tilannetta. Se voi olla ihan normaalia ja loppua kohta!