Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka väittää/uskoo, että ponnistusvaihe voi olla kivuton ilman puudutteita?

Vierailija
20.04.2011 |

Muutamissa ketjuissa tälläsiä väitöksiä on tullut esille. Itseni on hyvin hyvin vaikea tätä uskoa! Kyllähän se lapsen tuleminen ottaa luihin ja lihaksiinkin, ei pelkästään siihen alapäähän! Ei se nyt kudostyypistä voi olla kiinni, sattuuko vai ei.

Kommentit (200)

Vierailija
121/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo kyllä ennen kuullu, että toinen toivoo toisen kuolemaa. Kamalaa mihin asti nainen on valmis menemään vana sent akia, ettei tarviis myöntää olevansa väärässä. Onneks meille muille riittä tieto siitä, että sinä olet väärässä. Sä voit elää noissa pilvilinnoissasi ihan keskenään.

Enhän minä sitä toivo! Sanoin vaan että tainnut vahinko käydä Luojalla. Millä perusteella SINÄ olet oikeassa ja tiedät muiden kokemat kivut ja minä en? Tajuatko itsekään omaa ristiriitaisuuttasi?

siis noh. väännetään nyt rautalangasta. sinä olet koko ajan täällä väittänyt ja mesonnut, että on heikko ihminen jos ei pysty synnytyskipuja kestämään. Pointti on kuitnekin siinä, ettet sinä voi millään tietää millaisia on tosten kivut. Me emme myöskään voi tietää sinun kipujasi ja mielstäni kukaan ei ole muuta väittänytkään.

Vierailija
122/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyse ole mistään henkisestä lujuudesta pelkästään. Kipu voi olla niin kova, että oksentaa spontaanisti.

Miksi sinulle kivun kestäminen on yhtä kuin itkemättä jättäminen ja valittamattomuus. Onhan sekin tapa kestää kipua, että huutaa vaikka perkelettä. Ei se sinusta parempaa ja kestokykyisempää tee, jos oletkin tottunut pitämään mölyt mahassasi. Toiset osaa ilmaista itseään paremmin kuin toiset, toiset eivät myöskään häpeä luonnolisia tuntemuksia niin paljon, että eivät voi sitä ulospäin näyttää. Silti mikään mitä olet sanonut ei todista, että kestäisit paremmin kipua. Ehkä sinun tauottomat supistukset eivät olleet niin kovia. Joillakin supistukset, niiden nopeudesta huolimatta, ovat suht kivuttomat.

Niin ehkä se minun ajatuksissa kokema keisarinleikkauskaan ilman puudutetta ei olisi niin kova kuin teillä. Tai sitten olisi ja minä olen vaan vahvempi. Mitä sitä ölyämään ja mölyämään synnytyksessä, hengitteli pois vaan ja sitten reipas ponnistus ja saman tien suihkuun ja touhuamaan. Ei sen kummempi juttu, TODELLA yliarvostettu homma. Olen käynyt leikkauksessakin josta kotiutetaan yleensä seuraavana päivänä. Minä kotiuduin 5 tuntia leikkauksen loppumisesta, mitä tuollaisia valittamaan =)

Ja oksensin minäkin synnytyksessä kun tuli niin kova supistus, mitä tuostakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis noh. väännetään nyt rautalangasta. sinä olet koko ajan täällä väittänyt ja mesonnut, että on heikko ihminen jos ei pysty synnytyskipuja kestämään. Pointti on kuitnekin siinä, ettet sinä voi millään tietää millaisia on tosten kivut. Me emme myöskään voi tietää sinun kipujasi ja mielstäni kukaan ei ole muuta väittänytkään.

Ja te väitätte etten minä ole kokenut niin kovia supistuksia kuin te. Mistä TE sen tiedätte? Ja joku väitti että hänen KUOLLUT siskonsa ei ollut tuntenut kipua niin paljoa kuin toinen syöpäpotilas. Hahaha, on kait tuollainen jo psykoosissa kun kuolleiden kanssa juttelee =)

Vierailija
124/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikolla itsetunnolla varustettu ettet suostu näkemään nokkaas pidemmälle. Sulla ei myöskään maalaisjärkea ole kun et tajua että kipua todellakin on erilaista se ei ole samanlaista kaikille. Jos sun jalka murtuu se kipu voi olla aivan erilaista ja tasoista kuin jos mun jalkani murtuis. Mue ehei sä vaan olet niin tyhmä ettet tajua...tai et halua tajuta?

Vierailija
125/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamaa tuntia ennen kuolemaansa ei siihen meediota ole tarvittu :D mut hei ehkä olis sunkin nyt paras mennä nukkumaan huomenna on päivä uus! Etkä sä edelleenkään tiedä muiden kivuista yhtään mitään omistas vaan. Sä voit uskotella itelles ihan mitä haluat mut se ei tee asiasta faktaa...ihan aikuisten oikeesti :)

Vierailija
126/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyse ole mistään henkisestä lujuudesta pelkästään. Kipu voi olla niin kova, että oksentaa spontaanisti.

Miksi sinulle kivun kestäminen on yhtä kuin itkemättä jättäminen ja valittamattomuus. Onhan sekin tapa kestää kipua, että huutaa vaikka perkelettä. Ei se sinusta parempaa ja kestokykyisempää tee, jos oletkin tottunut pitämään mölyt mahassasi. Toiset osaa ilmaista itseään paremmin kuin toiset, toiset eivät myöskään häpeä luonnolisia tuntemuksia niin paljon, että eivät voi sitä ulospäin näyttää. Silti mikään mitä olet sanonut ei todista, että kestäisit paremmin kipua. Ehkä sinun tauottomat supistukset eivät olleet niin kovia. Joillakin supistukset, niiden nopeudesta huolimatta, ovat suht kivuttomat.

Niin ehkä se minun ajatuksissa kokema keisarinleikkauskaan ilman puudutetta ei olisi niin kova kuin teillä. Tai sitten olisi ja minä olen vaan vahvempi. Mitä sitä ölyämään ja mölyämään synnytyksessä, hengitteli pois vaan ja sitten reipas ponnistus ja saman tien suihkuun ja touhuamaan. Ei sen kummempi juttu, TODELLA yliarvostettu homma. Olen käynyt leikkauksessakin josta kotiutetaan yleensä seuraavana päivänä. Minä kotiuduin 5 tuntia leikkauksen loppumisesta, mitä tuollaisia valittamaan =)

Ja oksensin minäkin synnytyksessä kun tuli niin kova supistus, mitä tuostakaan?

No nyt kyllä kuulostaa vähän siltä, että yrität pyyhkiä mielestäsi pois totutta. Ehkä sinulla on ollutkin niin traumaattinen synnytyskokemus, ettet pysty vieläkään sitä käsittelemään. Väkisin vaan yrität uskotella, että synnytys on kiva kokemus. Meille on kuitnein ihan ok jos vaan myönnät, ettei se nyt ollutkaan niin kiva. Me ollaan armollisia :)

Vierailija
127/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikolla itsetunnolla varustettu ettet suostu näkemään nokkaas pidemmälle. Sulla ei myöskään maalaisjärkea ole kun et tajua että kipua todellakin on erilaista se ei ole samanlaista kaikille. Jos sun jalka murtuu se kipu voi olla aivan erilaista ja tasoista kuin jos mun jalkani murtuis. Mue ehei sä vaan olet niin tyhmä ettet tajua...tai et halua tajuta?

Tästäkin tuli taas uusi kiputapaus mieleeni kun jalkani todella murtui ja oli aivan vinossa. Minä tyttö ajelin pyörällä kotiin ja kauhistuneet vanhemmat vei lääkäriin. Sinä varmaan itkisit sinäkin ja minä en voi vaan voi tajuta vaikka jalkakin ois vääntyneenä :D

Vierailija
128/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että iloisesti vihellellen ajeli jalka murtuneena ja vinossa kotiin :D tai sit hänellä on pahasti vikaa hermoston puolella niin tai näin ei ole ihan kaikki muumit nyt laaksossa!

Vierailija
129/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kyllä kuulostaa vähän siltä, että yrität pyyhkiä mielestäsi pois totutta. Ehkä sinulla on ollutkin niin traumaattinen synnytyskokemus, ettet pysty vieläkään sitä käsittelemään. Väkisin vaan yrität uskotella, että synnytys on kiva kokemus. Meille on kuitnein ihan ok jos vaan myönnät, ettei se nyt ollutkaan niin kiva. Me ollaan armollisia :)

Ilmeisesti totuus alkoi sinullekin nyt valjeta. Meitä vahvoja ihmisiä tosiaan on olemassa. =) Minun synnytykseni olivat aivan mahtavia kokemuksia, katsoin osastolla ihmeissäni että millä helvetin renkaiden päällä ne puhkuvat mammat oikein istuvat :D Ja ymmärrän epäilyksesi. Siitä syystä että jostain kumman syystä mun ystävien oli hirvittävän vaikea hyväksyä ensinnäkin sitä että synnytin ilman kivunlievitystä ja toisekseen vieläpä sitä etten kokenut sitä kauheana. Mutta ymmärtäähän tuon, jos itse pillittää jo suunnilleen mahakivusta niin vaikea ymmärtää toisen kestävyyttä.

Vierailija
130/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin tuli taas uusi kiputapaus mieleeni kun jalkani todella murtui ja oli aivan vinossa. Minä tyttö ajelin pyörällä kotiin ja kauhistuneet vanhemmat vei lääkäriin. Sinä varmaan itkisit sinäkin ja minä en voi vaan voi tajuta vaikka jalkakin ois vääntyneenä :D

no tottahan toki minä itkisin, jos jalkani murtuisi. Mutta se taas johtuu siitä, että minä tunnen kipua toisella tavalla ja reagoin siihen myös toisella tavalla. Edelleenkään sinun subjektiivinen kokemus ei ole absoluuttinen totuus.

Vierailija
131/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että iloisesti vihellellen ajeli jalka murtuneena ja vinossa kotiin :D tai sit hänellä on pahasti vikaa hermoston puolella niin tai näin ei ole ihan kaikki muumit nyt laaksossa!

Katsos, alatko sinäkin ymmärtää. Kun jalka murtuu ja menee paskaksi niin se ainakin minulla myös vääntyi. Palstamamma olisi oikeaoppisesti tietenkin pillittänyt ja soittanut ambulanssin ja vaatinut vähintään morfiinia :D

Vierailija
132/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeasti olet ajellut jalka vinossa ja murtuneena kotiin alkaa vaikuttaa siltä että sairastat tätä...'

http://tieku.fi/kysy-meilta/onko-olemassa-ihmisia-jotka-eivat-tunne-kip…

tai jotain lievempää geenivirhettä tästä...tai sit sulla on vaan liian vilkas mielikuvitus ja heikohko itsetunto :)

Vierailija
133/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tottahan toki minä itkisin, jos jalkani murtuisi. Mutta se taas johtuu siitä, että minä tunnen kipua toisella tavalla ja reagoin siihen myös toisella tavalla. Edelleenkään sinun subjektiivinen kokemus ei ole absoluuttinen totuus.

Olipa vaikea arvata että itkisit. Voi kuule, vaikka yöhön saakka voin vääntää =) Minussa on vielä sellainenkin teitä inhottava puoli että jaksan painaa duunissa muutaman tunnin yöunilla.

Vierailija
134/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh. taitaa olla. tai kä'nnissä vähintäänkin :D No ainakin mukamaa pääsiäisen aloitusviihdettä ;)

Vierailija
135/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeasti olet ajellut jalka vinossa ja murtuneena kotiin alkaa vaikuttaa siltä että sairastat tätä...'

<a href="http://tieku.fi/kysy-meilta/onko-olemassa-ihmisia-jotka-eivat-tunne-kip…" alt="http://tieku.fi/kysy-meilta/onko-olemassa-ihmisia-jotka-eivat-tunne-kip…">http://tieku.fi/kysy-meilta/onko-olemassa-ihmisia-jotka-eivat-tunne-kip…;

tai jotain lievempää geenivirhettä tästä...tai sit sulla on vaan liian vilkas mielikuvitus ja heikohko itsetunto :)

TOTTA KAI minä tunsin kipua, eihän tässä siitä ollut kyse. Mutta en ensinnäkään tajunnut edes jalkani olevan murtunut saatikka että olisi tullut mieleen jotain ambulanssia alkaa soittelemaan :D

Ei ole kyse siitä ettenkö tuntisi kipua, minä vain kestän sen hyvin =)

Vierailija
136/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et nimittäin tunnu ihan normaalilta yksilöltä. Tietty voitasi nyt joukolla vähän testailla sitä sun suurta ja kuuluisaa kipukynnystäs tehtäis ihan sellainen empiirinen koe vaan...mä muuten muistelen jostain lukeneeni että tuollainen liiallinen kivun sieto voi kertoa muös mielenterveysongelmista...onhan näitäkin jotka nauttivat kivusta ja tarkoituksella satuttavat itseään...ei sillä mitään tekemistä ole mielen lujuuden kanssa!

Vierailija
137/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö ja hermosto aistuu suurempaa kipua...lopeta jo mesoominen!

Vierailija
138/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh. taitaa olla. tai kä'nnissä vähintäänkin :D No ainakin mukamaa pääsiäisen aloitusviihdettä ;)

Luehan tuo tekstisi. Minäkö kännissä? :D Missä muuten sanoin että iloisesti vihellellen? Onko teiltä murtunut edes jalka? Ai ei ole, no sittenpä se on hankala tietää miltä jalka sen jälkeen näyttää.

Vierailija
139/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa vaikea arvata että itkisit. Voi kuule, vaikka yöhön saakka voin vääntää =) Minussa on vielä sellainenkin teitä inhottava puoli että jaksan painaa duunissa muutaman tunnin yöunilla.

voithan sinä vääntää. mutta oikeesti. sinuna kääntysin ammattiauttajan puheille. ei nyt kuulosta ihan terveeltä. että täällä paasaillaan yöt läpeensä muutaman tunnin yöunilla. Ehkä sairastat maanisdepressiivisyyttä ilman sitä depressiivisyyttä? Vaikka eipä siinä mitään. ei se häpeällistä ole. sairaus vaan toisten joukossa.

Vierailija
140/200 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et nimittäin tunnu ihan normaalilta yksilöltä. Tietty voitasi nyt joukolla vähän testailla sitä sun suurta ja kuuluisaa kipukynnystäs tehtäis ihan sellainen empiirinen koe vaan...mä muuten muistelen jostain lukeneeni että tuollainen liiallinen kivun sieto voi kertoa muös mielenterveysongelmista...onhan näitäkin jotka nauttivat kivusta ja tarkoituksella satuttavat itseään...ei sillä mitään tekemistä ole mielen lujuuden kanssa!

Etkö yhtään parempaa enää keksi? Minäkö täällä yksin mesoan? :D Ette te muutkaan kuule yhtään ainakaan parempia ole. Ei kivusta tarvitse nauttia tai ei itseään tarvitse satuttaa vaikka kipua sietääkin hyvin. En ymmärrä miksi se on teillä niin helvetin kova pala. Onko se jotain teiltä pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi