Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään tuhdanneet odottajat

Kommentit (166)

Vierailija
121/166 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

La siis tulevana sunnuntaina joten kaiken järjen mukaan loppusuoralla ollaan. Mitään synnytyksen käynnistymiseen viittavaa ei ole oikeastaan ilmennyt, mitä nyt yhtenä yönä vähän supisteli. Vointi kaikin puolin hyvä. Ihan viime viikon aikana on alkanut tuntumaan että saisi tulla jo, en jaksa enää tätä odotusta ja varsinkaan näitä helteitä. Tosiaan, kuumuus ja kutina (jolle ei selitystä ole löytynyt) ainoina vaivoina. Täytyy sanoa etten olisi uskonut näin vaivattomaan raskausaikaan:-) Saan olla kiitollinen.

Tulen kyllä ilmoittelemaan syntymästä tännekin:-)

Oikein ihanaa raskusaikaa kaikille!

Eikö muuten tuhtaaminen tunnukin aika kaukaiselta kun raskaus on vähän pidemmällä? Minusta ainakin tuntuu tutkimukset jne. tosi kaukaisilta jo.

Tinsku

rv 39+2

Vierailija
122/166 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörähdin aikoinaan tuolla pitkään tuhdanneidenkin osastolla mutta se sitten jäi...

Hieman taustoja. Eli Etelä-Savosta, minä -85, mies -83 ja molempien ensimmäistä tässä on tehty. Yritys alkoi 8/08 erittäin epäsäännöllisin kierroin. Takana liki kolmen vuoden ralli Teroluteilla, Clomifenillä, hieman väliin Parlodeliä ja nyt viimeisin ja tuottoisin kokeilu Menopur-piikit ja Pregnyl. IVF:t olisi ollut edessä kahden itsenäisen piikkikierron jälkeen.

Mutta nykyhetkeen... Menopur toimi hieman liiankin tehokkaasti ja kasvatti 2 "isoa" ja 2 "ei niin isoa" follikkelia. 2vk irrotuspiikistä tein negatiivisen testin mutta menkkoja ei kuulunut. Lääkäri soitteli progesteroni-arvosta juuri testattuani tämän negan ja arvo oli ollut sen verran korkea, että siellä on todellakin jotain tapahtunut, epäili irronneen useampikin ja puhe jäi, että soittelen menkkojen alkaessa ja sovitaan pienemmästä annoksesta.

Viikonloppuna sitten päätin että teen vielä yhden testin ja mikäs sieltä ilmestyikään, se kauan odotettu PLUSSA!!!! Voi sitä riemua, ei tiennyt itkiskö vai naurasko, taisin tehdä molempia hyppiessäni testin kanssa hieman unisen miehen ympärillä :)

Nyt sitten odotellaan malttamattoman että 2 viikkoa menisi nopeasti ja päästään katsomaan, onko meillä yksi vai kaksi kirppua matkassa. Meidän perhe siis kasvaa huhtikuun alussa jos kaikki menee hyvin :)

-Anu rv 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/166 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään ootte tekin saanut yrittää, mutta onneksi nyt on yritys tuottanut tulosta! Lisäsin sut aloitusviestin listaan, jos laskettu aika on väärin niin korjaa sitten kun tiedät. :)

Tinskun kuulumisia odottelen täällä kieli pitkällä. Hurjan jännää että ensimmäinen pitkään tuhdattu on jo ihan loppusuoralla ja mahdollisesti jo syntynyt! Toivottavasti synnytys menee hyvin ja vauva on terve ja ihana!

ON: Mulla on tänään rakenneultra! Oon tärrännyt tätä jo monta päivää, jotenkin hirveästi huolestuttaa nyt kaikki, vaikka toisaalta kuitenkin on ihan luottavainen olo siihen että vauva voi hyvin. Liikkeitä tuntuu joka päivä, että kyllä siellä ainakin hengissä ollaan. ? Ens viikolla neuvolassa saankin jo raskaustodistuksen ja sitten voi laittaa äitiyspaketin tilaukseen, kiva. :) Tulen teille sitten kertomaan ultrakuulumisia kunhan nettiin asti selviän. :D

Jännitellen,

-Helja ja pötkylä 21+3

Vierailija
124/166 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne odottajien puolelle on mukava saada lisää porukkaa pitkään tuhdanneisiin :) Saisi kaikki tulla tuolta vauvakuumeilijoiden puolelta!

Mulla on taas epäusko menossa, niin toivoisin, että kaikki on hyvin, mutta aina alan ajatella kaikkea muuta. Edellinen neuvola oli 22.8 ja voi siitähän on jo ikuisuus... Silloin kuuluiu hyvin sydänäänet ensimmäistä kertaa, vauvan syke oli 150. Kovin on elo oireetonta ja ei raskaana olevan oloista. Maha on ihan littana ja liikkeistä ei tietoakaan (ei tosin vissiin vielä voisikaan). Tekisi mieli tilata se kotidoppleri, mutta en haluaisin, kun sitten varmaan oon koko ajan kuuntelemassa, ja jos ei aina löydykän niin... Ihana saada avautua jonnekin :D

Helja, tulehan kertomaan kuulumisia rakenneultrasta, sitä täällä kanssa odotellaan kuin kuuta nousevaa. Ihanaa toi äityispaketin tilaaminen myös, kauankohan sillä kestää tulla?

Tisnkun kuulumisia kanssa odotellaan, onko vauva jo syntynyt? Meidän ryhmän ensimmäinen vauva, ihanaa!

Emma ja toukka 15+4

Vierailija
125/166 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki näytti hyvältä. ? Vauva kasvaa prikulleen keskikäyrällä, pään koko vähän keskikäyrän yläpuolella, mutta niinhän mulla ja miehellänikin on isot päät. :D

Oli kyllä tosi helpottavaa kuulla että kaikki on hyvin ja vauva voi hienosti, mutta muuten oli aika pettymys tuo ultra. Oltiin ultrahuoneessa sisällä ehkä korkeintaan kymmenen minuuttia ja mitään en oikein ehtinyt tajuamaan. Ultraaja meni niin kauhealla kiireellä ja mittaili että kaikki mun huomio meni siihen että kyselin että mitäs siinä kuvassa nyt näkyykään. Yhtään en ehtinyt keskittymään vauvani katselemiseen. :(

Sukupuoli oltais mielellään haluttu tietää, mutta vauva piti jalkansa niin ristissä että sitä ei päästy näkemään. Oon silti edelleen kovasti sitä mieltä että tyttö sieltä on tulossa, harmillisesti vaan nyt en saanut mieheltä vielä lupaa vaaleanpunaisten vaatteiden ja vaippojen ostoon. :D

Tärkeintä kuitenkin tietysti oli että vauvalla näytti olevan kaikki hyvin ja raskaus etenee täysin normaalisti. Ehkä varaan tässä muutaman viikon kuluttua vielä yksityiselle ylimääräisen ultran, jos vaikka pääsisi vähän rauhallisemmin katselemaan vauvaa ja saisi vaikkapa tietää sen sukupuolenkin. :)

Emma: Älä turhaan huolehdi vauvan voinnista. Jos olet pari viikkoa sitten kuullut sydänäänet, niin näillä viikoilla on todella pieni todennäköisyys että sillä mitään hätää olisi, varsinkaan jos sulla ei ole kovia mahakipuja tai paljoa vuotoa. Itselläkin on toki ollut noita huolia välillä, mutta yritän lohduttaa itseäni tuolla, että näillä viikoilla se kyllä jo tuntuisi aika nopeasti jos vauvalla olisikin joku hätänä.

Äitiyspaketin tuloajasta mulla ei oo mitään tietoa, mutta laitan sen varmaan kyllä tilaukseen heti ensi tilaisuuden tultua. Sittenhän sen näkee milloin se tulee, toivottavasti ei kestä kuukausikaupalla!

Rakenneultraterveisin,

-Helja ja pötkylä 21+3

Vierailija
126/166 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Anulle plussasta ja Heljalle rakenneuä:stä!!

Meille tehtiin np-uä 12+3 viikolla ja kaikki oli kätilön mukaan ok. Olimme käyneet reilun viikon aikaisemmin yksityisellä, josta jäi käteen enemmän kuin äitiyspolin käynnistä.. UÄ-kuva oli yksityisellä selkeämpi ja vaava eloisampi.. Np-ultrassa vaava vaan pötkötti selkä meihinpäin. Kovasti piti ultraajan painella vatsaa laitteella ja "herätellä" kaveria. Mutta vaava vastasi viikkoja ja kätilön mukaan liikkeetkin olivat normaalit ja kaveri "aktiivinen".

Emma: mulla kans oireeton raskaus; ei näy masua, ei mitään.. Paitsi tietty ultrassa (onneksi!). Ollaan nyt 13+ viikolla eli ei kait tässä kummosia masuja vielä tarvikaan olla.

Itse päädyin nyt tilaamaan kotidopplerin. Nimenomaan tuon sisäisen rauhan vuoksi. Ikävää tämä ainainen epävarmuuskin on :( Tuttava kertoi, että doppler oli kovasti rauhoittanut oloa, vielä senkin jälkeen kun liikkeet olivat alkaneet tuntumaan. Ja, että miehellekin vauvan sykkeen kuuleminen oli konkretisoinut odotusta. Tuttavalle oli kerran käynyt niin, ettei ollut löytänyt sykettä, mutta oli päässyt heti seukkina päivänä neuvolaan, jossa kaikki oli todettu olevan hyvin.

Mutta kuten otsakkeestakin näkyy; aika tuntuu kuluvan uskomattoman hitaasti.. Rakenneuä meillä on heti lokakuun alussa. Olen jo varannut "väliultran" yksityiselle ennen sitä.. En millään muotoa jaksa odottaa lokakuuhun.

Ihanaa odotusta kaikille!

-Onni2012-

Vierailija
127/166 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Onni ja Anu:tervetuloa mukaan! Pitkä taival on teilläkin ollut...

Usko: harmi, että jouduit jäämään sairauslomalle...

Emma: epäuskoa on mullakin välillä (että onko masussa kaikki hyvin), pikku hiljaa olen kuitenkin osannut nauttiakin tästä raskaudesta.

ON: viikot etenee ja masu on hiljalleen kasvanut (tosi vähän)... yhä isompi tuttavapiiri tietää tulevasta vauvasta ja kaikki tuntuvat olevan iloisia puolestamme! Ensi viikolla seuraava neuvola... Jotakin liikkeitä olin tuntevinani jokunen päivä sitten, mutta en ole ollenkaan varma oliko ne niitä vai jotakin muita vatsan kurinoita!

Helja: mulla on vaivana ollut lonkkien puutuminen, siis silloin kun makaan jommalla kummalla kyljelläni. Mistä lie johtuu sekin...

Ennuli

Rv 16+4

Vierailija
128/166 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen että halkean kohta. :) Kävimme tänään katsomassa pikkuisen täydellisen alkion sydämenlyöntejä. Aivan ihmisen näköinen, vaikka mittaa vasta 18,9 mm. Niin pieni ja niin täydellinen. Olemme molemmat aivan onnesta sekaisin ja hymyilyttää vaan koko ajan. Laskettu aika on 20.5.2012. Nyt rv 8+3.

-Annique-

Vierailija
129/166 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi onnellinen sun puolesta että heti ensimmäinen PAS onnistui ja tällä kertaa alkio on ihan oikeanlainen elävä vauvan alku! Onnea tuhannesti ja pidetään peukut pystyssä että kaikki menee hyvin loppuun asti. ?

Täällä menee myös ihan hyvin. Kävin uudella lääkärillä ja ultrauksessakin viime viikolla ja kohdunsuu ei ollut kuulemma edes pehmentynyt ja kohdunkaulaakin oli se 3 senttiä vielä jäljellä. Painoarvio oli jo tuolloin viikko sitten 1800 grammaa, eli nyt alkaa varmaan pikku Töpsykällä olla painoa jo pari kiloa. ? Ihanaa kun selkeitä potkuja ja möyrintää tuntuu joka päivä. Käveleminen on hankalaa kun on nivuset ja lantionseutu kipeänä, mutta nautin silti näistä raskausviikoista tosi paljon kun vauvan olemassaolosta saa konkreettisia todisteita usein.

Pikkuhiljaa alkaa jo mietityttämään myös synnytys nyt kun laskettuun aikaan on enää pari kuukautta. Jotenkin kuitenkin luotan omaan kehooni ja kykyyni synnyttää, ja viimeisimmän neuvolan ja ultran mukaan vauva on jo hyvässä asennossa pää alaspäin, eli uskon kyllä selviytyväni synnyttämisestä.

Mulle nyt ei kuulu sen kummempia, raskaus etenee kivasti ja maha kasvaa vauhdilla. Tulkaapa muutkin kertomaan taas kuulumisia, tämä ketju on taas ollut hirmu pitkään ihan hiljainen!

-Helja & Töpsykkä 31+1

130/166 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä ikää jo 4 viikkoa.

Tampereelta tyttö siirrettiin Lahteen onneksi jo kolme viikkoa sitten.

Painoa nyt 1610g. 350g on syntymästä paino noussut. Vaatekoko 38cm. Viikkoja olisi nyt 33+3.

Viime perjantaina tyttö "tuli kaapista ulos", eli pääsi sänkyyn lämpöpatjalle. Monitorissakaan ei tarvitse olla sylittelyn aikaan kiinni.

Syömistä pullosta harjoitellaan ahkerasti. Suurin osa maidosta valutetaan silti vielä nenä-mahaletkulla. Maitoa tulee reilusti tytön annoksiin nähden.

Kotiinpääsyyn vielä viikkoja. Joku 38 viikkoa vois olla jo lähellä. Päivittäin tulee sairaalalla vietettyä useampi tunti.

Tässä meidän kuulumisia.

Muille odottajille Onnea ja jaksamista loppuodotukseen!

Vierailija
131/166 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka kaunis ja täydellinen pikkuinen! :) Onnea!

-Annique-

Vierailija
132/166 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heljalla alkaa jo kanssa olla jännät paikat, toi 30 viikon rajapyykki on aikamoinen, jotenkin jo ollaan niin lähellä synnytystä. Toivottavasti supistukset ovat kuiyenkin jo helpottaneet ja vauva saa vielä kasvaa oikeassa paikassa täysiaikaiseksi.

Annique, ihania uutisia sinulla täällä kanssa. Teillä siis onnistui seuraavalla PAS:lla vai muistanko oikein? Nyt vaan tarrasukkia pienelle mukaan ja äidille onnellista odotusta, on se vaan niin ihanaa.

Usko, teillä on maailman ihanin prinsessa :) Niin kaunis pieni tyttö. Ihana kuulla, että vauva kasvaa ja voi hyvin. "kaapista ulos tuleminen" on varmasti ollut ihanaa, nyt vauvaa saa sylitellä ja hoivata enemmän. Toivotaan, että vauva alkaa myös oppia ja jaksaa syödä ateriansa ja kotiinlähtökin alkaisi olla lähellä. No kuukausi taitaa ainakin vielä mennä, mutta kyllä se päivä koittaa, kun pieni ihanuus tulee kotiin ja vauvan tuoksuinen arki alkaa siellä.

Sokerirasitus oli tänään ja hengissä selvittiin. Olihan se litku aika hirveää ja huono oli tuli sen juomisen jälkeen, mutta nyt se on ohi. Tuloksista en vielä tiedä, mulla on ensimmäinen neuvolalääkäri torstaina ja kaipa se sitten kertoo jos jotain häikkää arvoissa olisi. Liikkeitä kaipailin vielä joku aika sitten ja nyt tuntuu todella hyvin. Edelleenkään en varsinaisia potkuja tunne usein, mutta vauva möyrii ja kääntyilee välillä niin, että tuntuu tulevan kyljestä ulos, ihanaa. Mahakin alkaa jo kasvaa, mielestäni edelleen aika hillitysti muihin verrattuna, mutta oikeastaan ihan hyvä niin.

Emma ja pikkutirri rv 26+1

Vierailija
133/166 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on tosiaan ketjussa ollut, mutta positiivista on, että ketju herää aina aika-ajoin henkiin :)

Usko: Todella liikuttavan suloinen kuva! Kiitos kun jaoit sen meidän kanssa. Ajatuksissa ootte!

Täällä siis nyt rv 24 meneillään ja rakenne-uä:kin ollut jo tovi sitten. Kaikki ok. Pikkuisen liikehdinnätkin ovat alkaneet vihdoin tuntua ja se on tuonut suurta lohtua tähän odotukseen!! Kerrassaan ihanaa! Mieli on kääntynyt pikkuhiljaa positiivisemmaksi, enkä enää mieti vain niitä negatiivisia asioita 24 h.. Olen jopa uskaltautunut hankkimaan joitakin vaatteita, jos on esim. kirpparilla vastaan tullut mukava löytö. Isommat ja kalliimmat ostot saavat kuitenkin vielä odottaa. Töistäkin olen pystynyt hieman hellittämään ja ajattelen, ettei millään muulla oikeasti ole väliä kuin pienellä arvokkaalla kyytiläisellämme. Kaikki muu ratkeaa kyllä. Nyt on hyvä ja seesteinen olo. Toivottavasti se seuraa minua loppuodotuksen ajan.

Vointi on ollut unettomuutta ja työstressiä lukuunottamatta hyvä! Painoa on tullut 5 kg ja masukin näkyy jo mukavasti. Liikkeet ovat kuitenkin se paras juttu tällä hetkellä.

Oikein ihanaa lokakuun jatkoa kaikille ja onnellista odotusta!

-onni2012-

Vierailija
134/166 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ICSI:n tuoresiirrosta plussasin huhtikuussa, mutta se todettiin ekassa ultrassa tuulimunaksi. Pakastimeen saatiin 5 alkiota. Eka PAS tehtiin pakollisen toipumisen ja sairaalan kesätauon jälkeen 30.8. ja siitä plussasin suureksi ihmetyksekseni 13.9. En olisi ikinä uskonut että peräkkäisistä siirroista voisi tärpätä, kun todennäköisyydet ei kuitenkaan ole mitkään kovin hyvät. Pakastimessa on vielä 4 alkiota.

Nyt kun ultrasta on viikko aikaa, niin epävarmuus nostaa taas päätään. Kai se on silti ihan normaalia. Sitten kun 12 viikkoa on täynnä, niin varmasti jonkin verran helpottaa oloa. Ja sitten kun alkaa liikkeet tuntua, niin se vasta tuokin mielenrauhaa. Te olette kaikki jo niin pitkällä.

Mitäs Annelle kuuluu? Voitko vielä pahoin? Mulla on pahoinvointi kokopäiväistä ja jokapäiväistä. Mitään ei oikein tee mieli. Oksentanut en onneksi ole. Painoa on nyt jo tullut yli kilo, kun kaiket päivät on ollut pakko syödä vähän väliä tai muuten iskee kamala nälkä ja armottoman huono olo. Ja olen syönyt sitä mitä on tehnyt mieli. Pitäisi tietysti vähän rajoittaa. :)

Ensi maanantaina on eka neuvola.

-Annique, rv 9+4-

Vierailija
135/166 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on jo uskottava, siellä se Kirppu on ja pysyy :) 3 uä:tä takana ja tänään ensimmäiset sydämensykkeet kuultu. Masu alkaa jo pyöristyä sen verran ettei tahdo enää pelkän istumatyön aiheuttaman pyöristymisen piikkiin mennä vaikka viikkoja ei vielä aivan älyttömästi olekaan. Kaverin pää-pyllymitta oli nt-ultrassa vk 12+0 hieman alle 6cm ja meno oli aivan mahdoton, ei meinannut saada mittoja kun heilahteli koko ajan.

Joka päiväinen ja jatkuva pahoinvointi kesti nelisen viikkoa ja nyt jo meetvurstikin maistuu taas, jossain vaiheessa pelkkä hajukin pisti juoksemaan vessaan... Väsymyskin taitaa olla selätetty, sitäkin riitti, tuntui ettei muuta töiden lisäksi kerennytkäänkun nukkua. Jatkuva nälkä ja vessahätä on kyllä jääneet... :) Hieman hirvitti tänään terkkarilla vaa'alle nousta mutta ei näyttänyt kuin kilon enemmän kuin 1,5kk sitten.

Meillä on pienelle jo sänky valmiina kun löydettiin hyvä ja halpa käytetty. Hoitopöytää ja vaatetta on tulossa sukulaisilta vaikka miten paljon. Pikkusisko tarttui heti puikkoihin kun kuuli tulevansa kummitädiksi ja Kirppua odottaakin jo punaiset ja siniset sukat :) Itse olen malttanut olla ostelematta vielä, paitsi supersuloiset minisukat I

Vierailija
136/166 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annique: Pahoinvointi pikkaseen hellittäny. välillä tullee huonoja oloja. mulla välillä ei tee mieli mittää mutta välillä sitte tullee se ahmimis kohtaus xD en minäkkään ole oksentanu kertaakaan vaikka todella huonoja oloja on ollu että tuntuu että kurkunpäässä on käyny =/ alaselkä on välillä todella kipiä ettei meinaa pystyä etes lehemiä lypsään navetassa. keinuttelen lantiota että vähän helpottais. minullakin jonkin verran tullut painoo ku olen syönyt mitä sattuu vaikka neukasssa ovat yrittäneet puhua että monipuolisesti ja terveellisesti. Kala ja kana maistuu minun suussa tosi ummehtuneelle vaikka ennen olen syönyt paljon. nyt ei pysty syömään niitä yhtään =/ suklaavanukkaat on mun intohimo vaikken ennen ole paljoa niitä syöny xD tämä nyt kuullostaa todella tyhmältä mutta, lehemän paska/lanta haisee minun nokkaan mannapuurolle xD mannapuuro on todella hyvää =P kävin 18.10 ukkelin kanssa sikiöseulonnassa kahtomassa pikkuista =D siellähän se kovasti liikku ja kaikki oli ok =) nyt vain odotellaan 16.12 että päästään taas pikkuista katsomaan rakenneultraan =) en jaksais millään odotella sinne asti. mullaki pyörii yks kakara tossa kintuissa ja purree mua naskalihampailla jalakaa =/ hommattiin mulle tommonen sekarotunen koira että joudun lähteen sen kanssa käveleen.

Anne82

rv 13+5

Vierailija
137/166 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tyttö teillä Usko! Meneekö kaikki hyvin ja onko tietoa milloin pääsette kotiin tytön kanssa?

Millonkas Anniquella on np-ultra? Se on niin ihanaa kun pääsee näkemään ihan oikean vauvan mahassa ja huolet helpottaa. :)

Anulla ja Annellakin kivoja uutisia. Kiva että pahoinvoinnit helpottaa ja kaikki menee hyvin.

ON: Kävin eilen taas kasvukontrolliultrassa mahani kanssa ja aika vauhtia siellä tunnutaan kasvavan. :D Painoarvio jo nyt 2900g ja päänympärys 32 senttiä! Lääkäri kokeili samalla synnytyskanavaa ja totesi että hyvä lantio, että sieltä kyllä syntyy varmasti isompikin vauva, mutta hyvä olisi silti ettei menisi ainakaan yliajalle ettei tulisi viisikiloista vauvaa. Kohdunsuu oli jo kahdelle sormelle auki, eli lääkäri meinasi että voihan se lähteä syntymäänkin näinä viikkoina!

Sain uuden kontrolliajan neljän viikon päähän eli viikolle 38+0, ja silloin kuulemma lääkäri tekee vähän ronskimman sisätutkimuksen, jos saataisiin synnytys käynnistymään.

Aika jännää kyllä kun tavallaan sain jo "luvan" synnyttämiseen. Vauva on tarpeeksi iso, että selviäisi todennäköisesti hyvin kohdun ulkopuolellakin, eli ei muuta kuin saunaa ja seksiä harrastamaan että saisi hommia etenemään. :P Oon kyllä huomannut jo parin viikon ajan että sauna ja seksi kummatkin saavat supistuksia aikaan enemmän. Muutenkin kyllä supistelee nykyään joka päivä, enimmäkseen kivuttomasti mutta välillä jopa vähän kipeästi. Oon ihan innoissani kun ei välttämättä tarvikaan odottaa joulukuuhun asti tätä vauvaa!

Meillä alkaa olla kaikki hankinnatkin tehtynä ja koti suunnilleen valmiina vauvaa varten, eli senkin puolesta vauva saisi kohta tulla.

Jännäillen

-Helja & Töpsykkä 34+1

Vierailija
138/166 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli lääkärineuvola ja kuunneltiin sydänääniä. Hyvä vahva syke kuului. Kyllä kivi vierähti sydämeltä. Pelkäsin että kaikki ei olekaan hyvin, kun ultrasta oli jo niin pitkä aika. Tänään rv 11+3. Ensi viikolla on np-ultra.

Kovin hiljaista täällä on ollut. Laittakaahan muutkin pitkään tuhdanneet kuulumisianne.

Heljalla on jo jännät paikat. :)

-Annique&Pippuri-

Vierailija
139/166 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultrassa kaikki hyvin. Pikkuinen liikkui kovasti ja heilutteli raajojaan. Oli se vaan niin ihanaa kaikkien näiden vuosien jälkeen. Vesi tuli silmiin katsellessa.

Annique, rv 12+3

Edit 10.11.: Iloitsin liian aikaisin. Sairaalan tietojärjestelmässä oli jotain häikkää ja emme saaneet tuloksia heti mukaan. Niskaturvotuksen perusteella kaikki piti olla hyvin (1,61 mm), mutta lopullisen riskiarvion tulos olikin sitten 1:190. Eli 189 tervettä lasta ja 1 joka sairastaa Downin syndroomaa. Jatkotutkimuksena olisi lapsivesipunktio, mutta siinä on suurempi riski keskenmenolle, kuin mitä on riski saada sairas lapsi. Pitikö tällainenkin vielä tulla eteen. Aivan kuin ei olisi ollut vielä riittävän pitkä matka takana... Onhan se tietenkin häviävän pieni mahdollisuus, mutta aina se on joku, jonka kohdalle se sattuu.

Vierailija
140/166 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muix!

Tänään on sitten käyty kurkkaamassa masuasukkia! Ja siellähän se oli uniloilla (: Kätilö pyysi yskäisemään ja minä tein työtä käskettyä; ja johan vauveli pomppas pystyyn ja alkoi hillitön show :D Meillä siis käynnistyy rv 16 huomenna ja kaikki vaikutti olevan uä:n mukaan hienosti! Jospa minä nyt sitten uskoisin jo tähän pikkuhiljaa. Mietin tuossa eilen kun Vikkanin raskausuutinen tuli, että jos hän uskaltaa kuuluttaa raskaudestaan koko maailmalle niin ehkä minäkin voin huokaista helpotuksesta ja jättää epävarmuudet taka-alalle. Lupasin itselleni jopa ostaa jotain pientä vauvelille, jos jotain kivaa tulee vastaan. Nyt sitten vain odottamaan rakenneultraa.

Miten te muuten suhtaudutte neuvolaan? Minä en ole käyntien suhteen mielissäni..Joka kerta olen tullut surulliseksi ja ainakin näin alkuvaiheen raskauden seuranna olen kokenut turhaksi. Ehkä olen liian "reviiritietoinen" ja koen, että yksityisyyttäni loukataan.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!