Pitkään tuhdanneet odottajat
Kommentit (166)
se nyt on siellä =) nyt ei muutako superhypermaxiliimaa ja härpäkkeitä että pyssyy loppuun asti =) kyllähän mua se ultra jänskätti ihan mahittomasti =D gynegi sano että ei tarvi jännittää että on normaali raskaus =) katotaan nyt mihin tää menee...
anne82
7+5
Onneksi vauvan vointi kuitenkin hyvä vaikka noin paljon aikaisemmin syntyikin. Joutuu pieni varmaan kasvamaan sairaalassa hetken ennen kuin pääsee kotiin. Jaksamista teille sairaalan arkeen, toivotaan, ettö pieni jaksaa kasvaa hyvin ja kotiin lähtökin on pian.
Helja, joo parempi näin. Ennemmin liian iso kuin liian pieni. Tietöää ainakin, että istukka toimii hyvin ja vauva kasvaa. Täällä kanssa kurkkuakipua ja nuhaa parannellaan. Toivottavasti siellä jo parempi olo.
Ennulilla kanssa oli hyviä rakenneultra kuulumisia, hieno homma! Mulla oli istukka takaseinässä ja silti tunnen aika vähän liikkeitä, taitaa täällä pieni potkia selkään päin.
Annelle en muista joko onnittelin varhaisultran tuloksesta, ihanaa, että vauva on nyt siellä missä kuuluukin.
Ketäs muita täällä vielä oli, muisti kuin kanan lento, no hyvää odotusta kuitenkin kaikille muillekin :D
Huomenna neuvolaan, nyt taitaa puntari jo heilahtaa, vielä painoa ei ole tullut, mutta nyt kotipuntarin mukaan yhtäkkiä olisi +2,5kg, hupsis...
Emma ja toukka-poikanen 22+0 (ihana rajapyykki ohitettu, nyt ollaan virallisesti kelan yms. muiden mukaan äiti!)
Tyttö voi niin hyvin kuin mahdollista. Lisähappea ei ole tarvinnut, lukuunottamatta pientä hetkeä syntymän jälkeen. Hengittää siis ihan itse huoneilmaa. Nenä-mahaletkulla saa pieniä määriä maitoa. Nyt annos nostettu jo 5ml:aan. Jalassa kanyyli, jonka kautta saa loput tarvittavat ravinteet. Muut johdot mittaavat mm. sydänkäyrää ja happisaturaatiota. Siirto täältä Tampereelta Lahteen häämöttää jo... Itse toivottavasti jo huomenna kotiin kahden viikon sairaalareissulta. Sektiosta toivuttu yllättävän hyvin.
Sydämelliset onnittelut myös minulta Uskolle! Rukouksia ja enkeleiden huolenpitoa pienokaiselle, jotta voimia on riittävästi kasvuun ja kehitykseen!
Meillä aika matelee edelleen. Pitkä lapsettomuustausta heikentää luottamusta onnelliseen loppuun, vaikka juuri viime viikolla käytiin yksityisellä ultrassa ja massussa oli kaikki hyvin! Ultraajan mukaan meille olisi matkalla pikkuprinsessa, mutta ettei 100%:lla varmuudella pysty sitä takaamaan. Sukupuolellahan meille ei ole mitään väliä, mutta tieto siitä otetaan kyllä mieluusti vastaan.
Rakenneultraan on vielä 2 viikkoa ja äitiyslomaan ikuisuus. Saatikka itse syntymään. Mieli on maassa, kun niin kovasti pelkään sitä pahinta :( *huoks*
Kuvittelen, että epävarmuus helpottaa sitten kun tuntee vauvelin liikkeet. Sitä odotellessa!
Parempaa mieltä muille!
Kävin eilen neuvolalääkärillä ja se totes että kohdunkaula on lyhentynyt 2,5 senttiin ja kohdunsuu on pehmeä. Sanoi että ei mitään syytä huolestua, mutta viikon sisään pitäis tulla tieto uudesta ajasta jollekki toiselle lääkärille joka vielä tarkistaa tuon tilanteen. Nyt sitten viime yönä ja tänään onkin supistellut tosi paljon! Enimmäkseen ihan kivuttomia, mutta mietin että onko se nyt tuon lääkärin kopeloinnin aiheuttamaa supistelua, vai sitä että mä kuitenkin jotenkin rupesin jännittämään ja siksi sitten supistaa... No, ihan kiva tietysti että ne seuraa tuota niin näkeepähän sitten onko tilanne kehittynyt mihinkään.
Flunssa meni onneksi ohi, ja nyt on supistuksia lukuunottamatta ihan hyvä olo taas vaihteeksi.
Emma: sullahan on tosi vähän vasta tullut painoa! Mulla on jo eilisen mittauksen mukaan 10 kiloa tullut lähtöpainoon, mutta en pidä tuotakaan mitenkään pahana. Pitäähän sitä olla vararavintoa mistä imettää. :)
Usko: Mahtavaa että teidän tyttö voi jo noin hyvin ja osaa hengittää itse! Jaksamista sairaalaelämään ja toivottavasti saatte tytön kotiin pian. ?
Onni: Onnittelut hienoista ultrakuulumisista ja tyttöuutisesta!
Aika kuluu kyllä hitaan tuntuisesti täälläkin, mutta sitten aina välillä havahtuu, että apua, periaatteessa 10 viikon päästä meillä vois olla jo vauva ja se ei olis edes ennenaikainen! Aika hurja ajatus, kun en oo vielä yhtään henkisesti valmistautunut synnyttämään.
Semmoinen ongelma mulla on, että mun äitiyshousutkin on jo jääneet pieniksi yksiä lukuunottamatta. :/ Ja ne yhdet on semmoiset tosi ohuet kesähousut, joilla ei kyllä huvita lähteä tuonne tuuleen ja tuiskuun pyöräilemään. Pitäisi joku päivä ehtiä kaupungille ostamaan uusia housuja ja pitkiä kalsareita, mutta kun en yhtään tykkää shoppailusta, varsinkaan tässä nykyisessä olotilassa. :( Pakko kai se vain on, että joskus pääsisi johonkin liikkeelle kun noilla nykyisillä housuilla en kyllä enää kauaa tarkene vaikka ei sataisikaan...
Syysterveisin,
- Helja ja Töpsykkä 28+1
Y 03/10
P 03/11 Tuulimuna
P 08/11 Normaali raskaus
LA 30.4.12