Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden mielesta keinohedelmoitykset voisi maksaa itse ja yhteiskunnalta saastyvat rahat suurempina lapsilisina lapiperheille!

Vierailija
25.10.2005 |

Olen täysin kyllästynyt tuohon keinohedelmöityskeskusteluun ja siihen kenelle pitäisi sallia hoidot. Mielestäni yksinkertainen ratkaisu olisi se, että ne sallittaisiin kaikille (myös homopareille), MUTTA jokainen vastaisi kuluista itse.

Yhteiskunnalta säästyneet rahat suunnattaisiin mieluummin siihen, että lapsiperheet tulisivat paremmin toimeen ja voisivat halutessaan paremmin hankkia lisää lapsia, kun taloudelliset reunaehdot olisivat paremmat. Eli että lapsilisiä korotettaisiin huomattavan paljon!

Onko muita samoin ajattelevia?

Minua ihmetyttää tuo ajattelutapa, että yhteiskunnan pitäisi maksaa hoidot. Lapsen saaminenhan ei kuitenkaan ole mikään AIKUISEN SUBJEKTIIVINEN OIKEUS niin kuin usein näytetään ajattelevan.

Nyt joku varmasti luulee, että minulla on lapsia ja lapsensaanti niin helppoa, että siksi on helppo kannattaa tällaista vaihtoehtoa. Asia ei ole niin: meillä (minulla ja miehelläni) ei ole vielä lapsia, toivomme kyllä kovasti saavamme! Mutta jos emme onnistu luonnollisesti lapsia saamaan, en ymmärrä miksi se on YHTEISKUNNAN ongelma ja heidän pitäisi kustantaa lapsi meille. Itse pitäisi sitten harkita haluaako lähteä hoitoihin ja säästää niihin rahaa vai ei.

Tämä olisi myös helpotus tähän jatkuvaan kiistaan, joka on pahimmillaan erittäin epätasa-arvoinen, jos lesbopareille hoidot maksettaisiin, mutta homopareilla ei olisi oikeutta lapsiin. (Miksiköhän naisella olisi oikeus tulla äidiksi, mutta miehellä ei isäksi?)

Kommentit (203)

Vierailija
201/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tämän ketjun mammat ovat saaneet päähänsä, että yhteiskunta kustantaa VAIN SAIRAUKSIEN HOITOJA?

Yhteiskunta kuulkaas kustantaa paljon muutakin: infastruktuuria eli esim tien pintoja (vaikka autojen renkaat eivät ole sairaita), liikuntarakennusten ylläpitoa (vaikka siellä käy ihan terveitäkin ihmisiä), poliisilaitosten ylläpitoa (vaikka putkaan otetuilta ei vaadita lääkärintodistusta) ja niin edelleen.

No, sen siitä näköjään saa, kun on vuosikausia pois aikuisten tervejärkisten ihmisten keskeltä ja viettää päivät läpeensä alle viisivuotiaiden kanssa: alkavat ne omat ajatuksetkin olla yhtä ehdottomia tyyliin " Jos ei kerran mulle, niin ei sullekaan!"

Tämä ketju on malliesimerkki siitä, että seura tekee kaltaisekseen.

Toivon teille mielipiteistänne huolimatta hyvää päivänjatkoa ja erityisesti ajatusten tuuletusta sitten kun joskus lähdette lastenne kakkahöyryjen keskeltä takaisin aikuislandiaan.

Vierailija
202/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki niin mainostavat synnyttävänsä niitä veronmaksajia Suomen valtion ja muiden ihmisten vanhuuden hyväksi! niin jaloa!

Todella ällöttävää, oli lapsi sitten saanut alkunsa millä tavalla tahansa!

Entä jos lapsesta tuleekin rikollinen tai sosiaalitapaus???

Kun minulle on täällä kerran luvattu niitä veronmaksajia, niin kai tässä joku takuu täytyy olla??? Rahat takaisin vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei tullut kaikki tänne ja heti. Mutta olen äärimmäisen onnellinen että kunnallisella puolella saimme hoidoissa kulkea ja tuloksena ihana vauva. Ja todella toivon että mahdollisimman moni saa kokea saman. Kiitos yhteiskunta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi